Skip to main content
10000 Topics
Packetloss/lage snelheid glasvezel bij Geforce Now
Hallo allemaal. Ik heb sinds een aantal weken een jaar abonnement op een gaming service van Nvidia genaamd Geforce Now. Dit stelt me in staat om games te streamen van hun servers. Zoals je zou denken neemt dit veel bandbreedte in beslag (tot 50mbps), T-Mobile Thuis glasvezel zou hier dus uitstekend voor moeten zijn….. Helaas heb ik sinds dag 1 problemen met de service. De voornaamste problemen zijn: Lage bandbreedte: <10mbps Packet loss: >10% Dit maakt de ervaring zeer slecht en in veel gevallen onspeelbaar. De situatie die ik thuis heb is als volgt: TP-Link MC220L → OpenWrt router (TP-Link AC2600) Alle Geforce Now apparaten zijn aangesloten met ethernet. Een speedtest op die apparaten haalt consequent 100/100mbps (mijn max snelheid). Nu heb ik ook proberen uit te sluiten dat het aan OpenWrt ligt of media converter van TP-link. Vandaar dat ik vandaag de Vigor Draytek weer heb aangesloten. Hierbij zie ik exact hetzelfde problematiek als bij mijn normale setup. Verder heb ik contact opgenomen met Nvidia zonder uitsluitsel. Een aantal opvallende observaties: Via 4g, met de telefoon, ondervind ik geen packet loss Bij me broer, die ook T-Mobile Thuis heeft met een Huawei modem, ondervond ik ook geen problemen Dus ik zit inmiddels met mijn handen in mijn grote bos haar en daarom hoop ik dat T-Mobile hierbij kan ondersteunen. OF eventueel 1 van de velen slimme internet gangers op dit forum.
Wanneer meldt de aannemer glasvezel gereed in mijn gemeente?
Goedemorgen, Onlangs zijn mijn vriendin en ik samen gaan wonen. Nu wilde wij natuurlijk ook internet en tv. Dit bleek uiteindelijk makkelijker gezegd dan gedaan. Omdat ik een mobiele abonnement bij KPN had, ging ik voor KPN internet. Via de telefoon besteld en was allemaal geen probleem. Echter kwam ik er halverwege de week zelf al achter dat ik geen DSL aansluiting heb. Onhandig. Offerte van KPN; ten minste 1250€. Dit hebben we natuurlijk afgewezen. Het viel mij al op dat er een glasvezelkabel tegen de voorgevel aanligt. Dus beste opties bekeken en kwamen we uit op Odido. Ook gelijk mijn mobiele abonnement omgezet voor de klantvoordeel. Nu moet natuurlijk de glasvezelkabel naar binnen en heb ik contact gehad met Delta Netwerk. Zij verwezen mij door naar BAM Telecom. BAM gaf aan; de glasvezel kabel ligt al tegen de voorgevel dus deze zullen we nog aansluiten. Even later kreeg ik te horen dat ze het project hebben afgerond in Renkum en dus geen aansluitingen meer maken. Nu heb ik Delta Netwerk weer gebeld en vertelde een Karen tegen mij dat het nog ten minste 12 weken zou duren voordat er contact wordt opgenomen. Gesprek afgerond en opnieuw gebeld. Nu wel een aardig persoon en vertelde mij dat wij binnen nu en 12 weken volledig aangesloten zijn (stuk positiever). Nu zit ik met het probleem dat BAM het project nog steeds niet als afgerond heeft gemeld aan Delta Netwerk.. en dat terwijl ze mij vertellen dat ze sinds juli klaar zijn. Nu heb ik geprobeerd hier achteraan te bellen, maar dit heeft allemaal geen zin. Mijn vriendin en ik willen gewoon kunnen internetten en tv kijken.. Heb gelukkig aardige buren waarbij ik kan meeliften, maar dit kan je ook niet maanden lang blijven doen. Het enige dat er gedaan moet worden is een gat boren naar de meterkast, een ONT aansluiten en activeren in de wijkkast. De rest kan ik zelf wel. Kunnen jullie mij hierbij helpen? Klantnummer etc. staan in m'n account. p.s. dit is nog een redelijk ingekort verhaal.
False promises and poor customer service by Odido
Hello, After many attempts reaching out to the Odido customer service, I'm writing the whole story to get some help here. I was a KPN Internet user, because of some offer through Odido, I called the customer service to check about it. I had KPN WiFi 6 mesh extenders, which I paid roughly around 200€ and I wanted to confirm about it if it'll work with Odido, so the agent clearly said that it'll work without any issues, I asked again to make it sure, because if it doesn't work then I didn't wanted to switch to Odido, that was the deal breaker. After the solid confirmation, I switched to Odido, I tried my KPN extenders and it was not working as intented, so I contacted the customer service and informed them so they said to register a compliant via website, I did it, followed up several times but until now I haven't received response on it. I also clearly informed about the 14 days period, before which I wanted to solve it, they just asked me to wait. But the customer service took long time, later one of the agent offered me 1 extenders for 12 months free and I requested 2 more as rental to test it out. I received 2 extenders which were the rental, again, one more false promise/agreement. I didn't use it and raised the issue again. I had to chase this case, several times, I had to call the customer service. the internet speed is so bad that I'm getting less than 100mbps and my package is of 2Gbps. When asked the customer service, they say if it's minimum 50mbps that means the internet speed is good, he just justified the poor service. He also asked to test with cable, I did it even then it was low around 100mbps, I shared the screenshot but no response or actions on that as well. I was standing next to the router to do speed test and 90-100mbps from 2gbps package is not acceptable. About the extenders which I received, even they're not working. I reported even that and after all these poor services from Odido, I asked to cancel my contract and I'll look for other service, now they're asking to pay the whole year. I need your help, what can I do now?

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen