Skip to main content
10000 Topics
Foute facturering, zoveelste probleem
Dag Odido, Hier ben ik weer met de zoveelste keer dat ik een klacht moet schrijven. Letterlijk alles wat er mis kan gaan gaat telkens mis bij jullie. Mijn Odido thuis abonnement is dan gelukkig ook eindelijk opgezegd en mijn mobiel abonnement zal ook worden opgezegd wanneer het afloopt. Waarom ik nu hier schrijf: In Augustus heb ik gebeld met de klantenservice. Ik ben namelijk in het bezit van 3 wifi plus versterkers. 1 daarvan deed het plotseling niet meer. Daarom kreeg ik een nieuwe werkende teruggestuurd. Wel moest ik het defecte exemplaar compleet terugsturen. Dat heb ik netjes gedaan (zie afbeelding bijlage). Deze is nota bene 2 maanden geleden al aangekomen bij jullie. Tot mijn grote verbazing wordt in het factuur van de maand november ineens 70 euro in rekening gebracht op mijn Odido thuis factuur onder de noemer van “kosten niet retourneren WIFI-punt”. Je zou zeggen, foutje…. kan gebeuren (al is het het zoveelste wat mis gaat). Ik dus weer bellen met de klantenservice. Daar krijg ik een mevrouw eraan die het allemaal moeilijk vind om te begrijpen. Ze kan niks terugvinden en beweert vervolgens dat ik maar 1 wifi punt heb teruggestuurd terwijl ik er 2 had moeten terugsturen. Dit terwijl ik slechts 1 DEFECT wifi punt had moeten terugsturen. Ze komt er niet uit en maakt een case aan met de boodschap dat er onderzoek moet plaatsvinden en dat het 2 maanden kan duren tot ik mijn geld terug krijg, als het onderzoek is afgerond (welk onderzoek?) Ik heb nu dus 70 euro betaald voor het niet terugsturen van een defect wifi punt……. Terwijl dit gewoon netjes teruggestuurd is wat ook zichtbaar is. Hier ga ik niet mee akkoord en het is weer een typisch voorbeeld van hoe de Odido klantenservice werkt. Ik wil zo snel mogelijk (niet pas over 2 maanden) mijn geld terug en zal anders eind deze week mijn rechtsbijstand inschakelen.
Valse belofte over internet+tv
Halverwege mijn internet thuis abonnement heb ik uit nieuwsgierigheid gebeld wat Odido voor mij kan doen als ik tv erbij neem. De klantenservice medewerker had mij enthousiast en vriendelijk te woord gestaan en zei dat ik de resterende 6 maanden gratis tv erbij kan krijgen, omdat ik in de 1e helft hier geen gebruik van heb gemaakt. Ik dacht toen, nou als dat gebruikelijk is, natuurlijk neem ik het! Ik kreeg nog netjes een bevestiging met wijziging van abonnement met een mooie berekening met € 12,50 voor de tv en daarna een korting van €12,50, zodat er duidelijk staat dat ik vanaf dan gebruik maak ervan. Ik had er volledige vertrouwen in. Maandenlang had ik er niet naar omgekeken, want dit werd mij zo aangeboden, zal vast goed zijn. En ja hoor… die €12,50 werd echt wel berekend! Toen had ik de klantenservice opnieuw gebeld en zei de dame dat dit allemaal niet klopte en dat ze een vergoeding gaat aanvragen voor het verschil van de afgelopen maanden. 1 maand later, niets gehoord en ik moest mijn abonnement weer betalen. €12,50 stond er netjes weer bij opgeteld. Weer klantenservice gebeld: je aanvraag is afgewezen door hogerop. Wel kunnen we voor je verlenging binnenkort hetzelfde aanbieden. Vanaf nu vertrouw ik werkelijk geen woord van wat ze aanbieden. Grote kans dat ik weer volledig moet betalen terwijl ik wel per mail een bevestiging heb dat ik de korting wel krijg. Een bevestiging zegt dus niets. Ik vertrouw Odido echt niet meer… Jammer. Ik ga mijn abonnement opzeggen. (Wel hilarisch dat de website van Odido gigantisch vastloopt.)
Escaleren van netwerkprobleem
Hallo, Sinds de launch heb ik klik&klaar. Het zou voor mij een mooi product kunnen zijn, maar is het helaas niet. De verbinding met de dichtstbijzijnde mast is nagenoeg perfect met sterke waardes. In de nachturen snelheden van 250-300 Mbit/s, upload ca. 130 – 150 met een lage ping (<20) In de avonduren is het echter compleet onbruikbaar, het valt regelmatig om de paar minuten volledig uit. Gek genoeg is de upload altijd stabiel hoog (130-150), ook als de download <1 Mbit/s is. Als ‘oplossing’ verplaats ik het modem zodat ‘ie connectie maakt met een andere antenne. Niet optimaal met lagere snelheden, lagere ping en niet stabiel: hij blijft af en toe contact maken met de dichtstbijzijnde antenne. Concrete vraag: hoe kan ik aan (laten) vragen dat er naar de werking of configuratie van de specifieke antenne wordt bekeken door een netwerkbeheerder? Ik vermoed namelijk dat er in de configuratie of hardware van de antenne in kwestie iets helemaal niet goed zit. Congestie zou een dip kunnen verklaren, maar deze instabiliteit zou nooit dagelijks moeten kunnen voor zulke lange periodes. Vreemd is ook de combinatie van bijna geen download, maar wel volle bak upload. Helaas heb ik naast een langzame ADSL verbinding geen andere optie dan klik en klaar, dus opzeggen doe ik niet. Ik heb bekabeld getest op 2 laptops, 2 PC’s, de simkaart in twee telefoons (4&5G) en sinds kort ook kunnen testen met mijn eigen 5G modem waar ik kan switchen tussen 4G en 5G: dezelfde resultaten Hoe kan ik inhoudelijk naar het probleem laten kijken zonder tips van algemene aard? Deze gaan me niet helpen. Screenshots uiteraard geen probleem. Groet, René
geen afspraak mogelijkheid Guidion! geen internet voor dagen!
Afgelopen vrijdag een nieuw thuis en mobiel abonnement afgesloten bij Odido. Zojuist kreeg ik een SMS dat ik een mail ontvangen zou hebben van Guidion om een afspraak in te plannen voor installatie van het internet. Deze had ik dus NIET ontvangen en daarom gelijk zelf naar Guidion gebeld. Daar helaas te horen gekregen dat er GEEN monteur beschikbaar is op de dag dat ik overgeschakeld wordt van Youfone (via KPN kastje en modem) naar Odido.!! Dag van overschakeling is 30-12. Eerst mogelijke afspraak zou 1-1-25 08:00 zijn🤬 eenieder zou wel begrijpen dat dàt niet echt een mogelijkheid is als je pas tegen 04:00 in je bedje ligt.....ivm oudjaar! En dan alsnog zou ik 2,5 dag zonder internet zitten, nl 30,31 december én 1 januari. Ik heb dus Odido zelf gebeld en de medewerker klantenservice geeft aan dat ik het zelf kan installeren... alleen is het niet "plug and play" want dus glasvezel kastje van KPN.....op een héél héél rottige plaats in huis. Namelijk onder de houtopslag (vorige bewoners kennelijk zo aan laten sluiten) Ik baal hier als een stekker van, want óók 2 januari geen mogelijkheid voor inplannen monteur, die zou op z'n vroegst pas 3 januari kunnen komen, dat betekent dus 5 dagen geen internet (en met een smarthome dus geen verlichting, appletv, muziek enz) Is het daadwerkelijk zo simpel om van een KPN kastje/ aansluiting naar Odido aansluiting te gaan? Vorig jaar met de overstap van KPN exact hetzelfde gedoe!! Géén Monteur beschikbaar voor dagen! Alleen omdat Youfone exact hetzelfde is als KPN was het alleen router wisselen (was nog exact dezelfde router óók) en klaar. Wifi naam en wachtwoord weer instellen zoals het was en m'n hele smarthome werkte weer zoals het hoort. Op de foto's de huidige situatie (na verwijderen alle houtblokken) ja, de rode utp kabel zit bekneld tussen kastje en vloer, ruimte is gewoon echt niet groter!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen