Odido TV App werkt sinds kort niet meer goed op LG OLED TV

  • 11 June 2024
  • 9 reacties
  • 129 Bekeken

Sinds enkele weken wrkt de ODIDO TV App niet meer goed op onze LG OLED smart tv. 

Steeds vaker hapert of bevriest het beeld enkele seconden; soms minuten. TV stekker  eruit helpt niet; Modem herstarten evenmin. ODIDO TV App opnieuw installeren helpt ook niet; Wifi Internet ontvangst  is goed; Netflix App werkt feilloos. Tot nu toe is ODIDO nog niet met een oplossing gekomen en vraagt nu om een filmpje om het haperen vast te leggen . Heeft iemand een tip? . 

Cal van Odido 1 maand geleden

Hoi @Jan Hendriks, handig dat je ons op de hoogte brengt, ik zie je graag zorgeloos genieten van de Smart-tv App! Het klinkt inderdaad niet alsof de internetverbinding een probleem is, maar zou je bij wijze van test een internetkabel kunnen aansluiten op de TV? Als dit niet de oplossing is, is de enige actie die ik voor je kan ondernemen dat ik een taak voor je indienen bij de technische dienst. Hiervoor heb ik de volgende informatie nodig:

  • Het merk en model van je TV.
  • Welke versie van het besturingssysteem (OS) er momenteel geïnstalleerd is op je TV. Dit vind je terug in de instellingen van de TV zelf.
  • Welke software versie er is geïnstalleerd.
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd. Dit vind je terug in de app naar via Account --> Instellingen --> Over.
  • Een filmpje waarop het probleem te zien is.

Zo kunnen we de speld in de hooiberg een stuk sneller voor je vinden, ik zie graag dat we dit voor je oplossen! 🙂

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jan Hendriks, handig dat je ons op de hoogte brengt, ik zie je graag zorgeloos genieten van de Smart-tv App! Het klinkt inderdaad niet alsof de internetverbinding een probleem is, maar zou je bij wijze van test een internetkabel kunnen aansluiten op de TV? Als dit niet de oplossing is, is de enige actie die ik voor je kan ondernemen dat ik een taak voor je indienen bij de technische dienst. Hiervoor heb ik de volgende informatie nodig:

  • Het merk en model van je TV.
  • Welke versie van het besturingssysteem (OS) er momenteel geïnstalleerd is op je TV. Dit vind je terug in de instellingen van de TV zelf.
  • Welke software versie er is geïnstalleerd.
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd. Dit vind je terug in de app naar via Account --> Instellingen --> Over.
  • Een filmpje waarop het probleem te zien is.

Zo kunnen we de speld in de hooiberg een stuk sneller voor je vinden, ik zie graag dat we dit voor je oplossen! 🙂

merk/model/IS  TV: LG WEBOS OLEDD55C8PLA 

software versie: 05.50.15

versie Odido TV APP: 2.03.90

Overigens heb ik deze gegevens als eerder telefonisch doorgegeven; o.a.  aan Jason van jullie backoffice. 

filmpje heb ik inmiddels opgestuurd naar internet.service@odido.nl

Graag z.s.m. actie

Reputatie 7
Badge +9

Kan je het filmpje ook hier delen @Jan Hendriks? Dit kan via een WeTransfer of YouTube linkje. Dan kan ik het zelf doorzetten! 

Hierbij nogmaals een filmpje met een "freeze voorbeeld” . Dit fragment duurt 09 seconden en het freeze moment is na 2 seconden. Dit gebeurt meerdere malen per avond en begint behoorlijk irritant te worden. Graag actie!  

https://we.tl/t-0wCNwEq5ST

 

Reputatie 7
Badge +3

@Jan Hendriks Super bedankt voor de genomen moeite! Ik heb het direct opnieuw doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen dit verder onderzoeken en voor je oplossen! 

Televisie hapert nog steeds meerdere malen per avond.

Ben inmiddels vanaf 7 juni, dus meer dan twee weken, met Odido in contact en heb nog niets , laat staan een oplossing, van de technische dienst vernomen.

Wel meerdere malen alle gevraagde gegevens verstrekt aan jullie backoffice:  achtereenvolgens Johnny, Jason, Carl, Tommy, Teresa en vandaag aan Jamy. 

Graag hoor ik z.s.m. wanneer ik een oplossing kan verwachten 

Reputatie 7
Badge +3

@Jan Hendriks Mijn oprechte excuses dat dit nog niet is opgelost. Ik kan mij voorstellen dat je hier van baalt. 

Ik ben meteen gaan kijken of er al meer bekend is, maar het ticket is nog in behandeling bij onze technische dienst. Op dit moment durf ik niet met zekerheid te zeggen wanneer dit is verholpen. Weet in ieder geval dat mijn collega’s hun uiterste best doen om dit voor je op te lossen! 

Reputatie 1

Ik heb dit ook met mijn LG TV dat die app super traag is en vast loopt, LG 60UH615V. Denk maar een Chromecast te halen, daar werkt het wel soepel, alleen bij door en terugspoelen loopt het daar weer vaak vast om hoor je opeens ruis….

Reputatie 7
Badge +3

@kbengek Goed dat je dit gelijk bij ons meldt. Ik help je graag verder om dit op te lossen. 

Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan kijk ik meteen met je mee! 

  • Welk merk/type TV heb je? (bijv. UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden)
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen van de TV.
  • Wat is de softwareversie van de TV?
  • Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? Ga in de app naar account > Instellingen > Over.
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten (bijv. de TV Box)?
  • Ben je verbonden met een Odido voor Thuis netwerk?

Reageer