Skip to main content

SIP probleem niet opgelost

• October 24, 2025
  • 9 reacties
  • 101 Bekeken

Mijn huistelefoonnummer werkt al een tijdje niet meer. In de VoIP log zie ik de volgende melding: 

ZyIMS: SIP call signaling SIP/2.0 401 Unauthorized Via: SIP/2.0/UDP <mijn ip-address>:5060

Probleem vorig weekend gemeld aan de Servicedesk die aangeeft dat er ‘nog dit weekend’ naar wordt gekeken en ‘men contact met mij opneemt’. Het lijkt mij dat er een issue is met mijn SIP wachtwoord of iets dergelijk en dat hiervoor zeker geen monteur hoeft langs te komen. Nu al twee keer gebeld (‘ mijnheer binnen 72 uur wordt er met u contact opgenomen’) met de Servicedesk en krijg nu te horen dat ik maar gewoon moet afwachten. Klagen kan maar dan wel via de post en deze wordt ‘binnen 30 dagen beantwoord’.

Zucht. Wat moet je nu…

October 29, 2025

Hi ​@BrandsmW

Zo te zien was het een klein administratief probleem. Deze heb ik opgelost en je Voice account is nu geregisteerd op je modem! 

Sorry voor het ongemak. 

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 24, 2025

Hallo ​@BrandsmW 

Je gebruikt telefonie via de Zyxel router?

Zit de telefoonkabel in de PHONE1 poort?

Brandt het telefonie lampje op de router?

ONT en/of router herstarten helpt niet?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • October 24, 2025

Jazeker. Dankjewel voor de vragen. De Telefoon zit in phone 1 van de router, het telefonie lampje brandt niet. Het lijkt mij op een dns of authenticatie probleem.

De router heb ik wel al een paar keer opgestart, zelfs ook al eens gereset naar factory defaults. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 24, 2025

@BrandsmW 

Omdat het lampje niet brandt denk ik dat het iets aan de kant van Odido is. Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan meekijken.

Kan je ook nog eens de PHONE2 poort proberen?

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • October 27, 2025

Hi ​@BrandsmW 

Ik wil graag met je meekijken naar het probleem.

Hiervoor heb ik alleen wat meer gegevens van je nodig. Kan jij jouw profiel aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • October 27, 2025

Hoi Sven,

Gedaan. Vanmiddag geprobeerd om het VoIP wachtwoord vast te zetten en via een ander modem te verbinden maar ook zonder verbetering. Je zult dus wel eerst mijn SIP settings naar default moeten zetten…

Willem

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • October 28, 2025

Hi ​@BrandsmW

Helaas heb je alleen je de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer ingevuld.  Kan jij jouw profiel aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum aanvullen. Dan kunnen je met je meekijken. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • October 28, 2025

Geboortedatum stond al ingevuld. Postcode en huisnummer staan er nu ook in.

hoe moet ik dat zien in relatie tot het al dan niet voorzien van een oplossing?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • October 28, 2025

Dit is ter identificatie van een forumgebruiker. Alleen als dit klopt mogen ze met je persoonlijke gegevens/account aan de gang 

Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • October 29, 2025

Hi ​@BrandsmW

Zo te zien was het een klein administratief probleem. Deze heb ik opgelost en je Voice account is nu geregisteerd op je modem! 

Sorry voor het ongemak.