Skip to main content
10000 Topics
Kan niet connecten met CoD spellen/servers na gebruik van Zyxel T-56
Sinds de aanschaf van de nieuwe Odido modem van Zyxel T-54 naar Zyxel T-56 kan ik niet meer verbinden met de servers van Activision/COD op de PC.Ik blijf dezelfde foutcode krijgen namelijk; HUENEME-NEGEV of Server disconnected. Gebruikte toen (en nogsteeds) altijd een TP-Link TL-WPA8631P adapter die aangesloten was aan de modem en via een stopcontact aangesloten was met een internetkabel naar mijn PC, weinig MB speed gaf, maar dat is best normaal van waar ik zit.Op de dag dat we een nieuwe model kregen en dat ik betere wifi wou krijgen heb ik een PCIe adapter Intel(R) Wi-Fi 6E AX210 160MHz (foto 5) gehaald die mij nu het zelfde stabiliteit geeft maar wel 100x meer MB's. (Pakte een stabiele 4-6mb/s met internetkabel, en nu met WiFi 100mb/s.)Dat is nu geen probleem alleen als ik nu een wifi test doe met mijn wifikabel waar ik altijd een stabiele 5ms ping/ 5-10ms upload/download speed kreeg, krijg ik nu dit: zie foto 4 Vanwege deze reden gebruik ik mijn internetkabel niet meer. Maar op een rare manier kan ik via mijn internetkabel en WiFi niet meer COD gaan spelen.En nog meerdere problemen die ik in de afbeeldingen laat tonen. Gebasseerd op alles wat ik heb gedaan, DNS vernieuwen/CMD codes invoeren, modem/router restarten/rebooten, port-forwarden (TCP/UTP), gebruik van ethernet kabel of draadloos wifi werkt niet. Op de eerste foto zie je de fout, op de tweede foto staat er een code rechtsonder die zou moeten veranderen naar dit: (bekijk foto 3) dit gebeurt alleen wanneer je netwerk doorgaat. Op de derde foto kun je zien dat het doorgaat en mij toestaat om het spel binnen te gaan. Alleen dit gebeurde terwijl ik verbonden was met mijn telefoon wifi. Heeft iemand hier kennis van? Of dat Odido hier zelf naar kan kijken want vanuit mijn ogen ziet het eruit als een probleem met de DNS of de gebruikte poorten die bij het nieuwe systeem van de T-56 word gebruikt? foto 1 Foto 2 Foto 3 foto 4 (Internetkabel TPlink adapter) foto 5/WiFi (Het is normaal dat de latency omhoog gaat omdat het een maximale snelheid wilt berekenen, als ik hem op een 500mb limiet zou zetten zou ik een sterke 10ms bij alle 3 pakken maar het gaat om de reden waarom ik nu zo slecht peak met een internetkabel? oto 4
Al 2 weken geen hulp met ONT swap voor instabiel internet
Sinds mijn aansluiting bij Odido ervaar ik erg instabiel internet, vooral in de avonduren. De latency is vaak hoog en inconsistent en de snelheden zijn erg instabiel. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat dit probleem aan Odido ligt. Blijkbaar ervaren alle klanten die op het WBA-Netwerk zijn aangesloten en een ONT Genexis box gebruiken dezelfde problemen. Na het lezen van de verzameltopic kwam ik erachter dat een vervanging van de ONT Genexis box met een ONT Nokia box de oplossing is. 2 weken geleden heb ik hierover contact opgenomen met de klantenservice, mij werd toen verteld dat ik binnen 3 werkdagen een afspraak zou kunnen inplannen voor de swap, nu zijn we 2 weken verder en heb ik nog steeds niks gehoord. Telkens wanneer ik bel krijg ik het antwoord dat ik moet wachten. Maar hoe lang is dit “wachten” nog? Gaat het om een paar weken, een paar maanden, of zelfs tot mijn contract afloopt? Kan iemand hier alsjeblieft naar kijken en ervoor zorgen dat deze swap zo snel mogelijk wordt ingepland, bij voorkeur volgende week al. Het internet is namelijk totaal onbruikbaar in de avonduren, en met de kerstvakantie zal het probleem zich waarschijnlijk ook overdag voordoen. Hieronder staat een eerdere reactie die ik in de verzameltopic heb geplaatst, inclusief mijn meetresultaten. Dit laat zien welk soort internet ik de afgelopen ~5 maanden heb moeten gebruiken: Ik ervaar ook al maanden problemen met mijn internetverbinding en kwam er laatst pas achter dat dit aan Odido ligt. De klantenservice heeft bevestigd dat ik op het WBA netwerk zit en gebruik maak van een ONT Genexis box. Alleen om deze ONT Genexis box te vervangen met een ONT Nokia moet ik eerst op een “wachtlijst” staan, en de klantenservice kon mij niet vertellen hoe lang dit zal duren. Tot die tijd zit ik nog vast aan de volgende internetkwaliteit: Latency op een zaterdag avond, hier zie je dat het constant varieert tussen de ~5 ms en ~200 ms, gemeten met een interval van 1 seconde. Latency op een maandag avond, hier zie je dat het constant varieert tussen de ~5 ms en ~180 ms, gemeten met een interval van 1 seconde. Latency op een vrijdag avond, hier zie je dat het constant varieert tussen de ~5 ms en ~200 ms, gemeten met een interval van 1 seconde. Latency op een zondag laat in de nacht of vroeg in de ochtend… Hier zie je dat het redelijk consistent is waar de latency vooral tussen de 5 ms en de 10 ms zit met af en toe een uitschieter. Het is dus overduidelijk dat er een ernstig probleem is met de consistentie van het internet tijdens de avonduren. Ondanks dat Odido op de hoogte is van dit probleem, moeten klanten die op het WBA netwerk zijn aangesloten met een ONT Genexis box hier zelf achterna gaan. Vervolgens moeten ze ook nog eens lang wachten op een oplossing. Nogmaals kan er voor gezorgd worden dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt? Het kan toch niet dat de klant hier zelf achterna moet gaan?
instabiel bedraad en draadloos internet, valt weg
Sinds enige tijd klant van Odido, voorheen ziggo zonder problemen. Vanaf het begin al problemen met wegvallend internet zowel bedraad als draadloos. T56 modem en 2 wifi punten. Meermaals contact gehad waarna de lijn zou zijn doorgemeten en er iets te zien was. De modem is toen vervangen. Met als reactie monteur: de lampjes knipperen nu minder snel dus het is opgelost. Nou helaas, de lampjes knipperen minder omdat er als je een nieuwe modem installeert er niks verbonden is met wifi. Het probleem van wegvallende internet is niet verholpen. Ik opnieuw contact gehad telefonisch en de persoon heeft de nieuwe modem gereset, ondanks dat er niks is aangepast. Toen ik mijn twijfels uitte of dit wat zou doen werd er doodleuk gereageerd dat hij al veel meer had gedaan dan zijn collega's zouden doen. En je raad het wel, de reset heeft niks gedaan. Ik moest maar gewoon hetzelfde nummer weer bellen als er weer iets was. Zowel bedraad als draadloos valt de verbinding meerdere keren per dag uit of is de gevoelsmatige ping erg hoog. Deze herstelt dan weer vanzelf. Met de snelheid is overigens niks mis. Zoals ik aanvankelijk had aangegeven valt mij op dat het internet lampje op de modem wel veel knippert, en soms gewoon uitgaat (dan is er ook geen bedraad of draadloos internet). Ik ben hier ondertussen wel klaar mee en zou graag hebben dat dit fatsoenlijk wordt opgelost. Kan dit niet liggen aan dat kastje tussen de modem en glasvezelkabel of nog verderop? Ik hoor graag van jullie!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen