Skip to main content
10000 Topics
beëindiging contract, retourpakket niet op tijd?
Heel persoonlijk verhaal mischien maar wil toch graag de situatie uitgelegd hebben. Ik ben de zoon van deze gebruiker en heb eindelijk weten in te loggen in mijn vaders mailaccount. Dit komt door het volgende: mijn vader is helaas heel hard achteruit gegaan door de ziekte Alzheimer en sinds kort opgenomen in een verpleeghuis. Hier komt ontzettend veel papierwerk en geregel bij kijken. Gelukkig was de Odido medewerker heel meelevend en konden wij zijn abonnementen beëindigen! Dit is dan ook tot dusver gelukt, helaas zijn wel mails van Odido verstuurt naar mijn vaders mailadres, u zult begrijpen dat in zijn situatie nergens meer ingelogd kon worden, geen mails meer werden gelezen, sterker nog: rekeningen konden niet worden betaald. Tot vorig weekend, wij eindelijk in zijn e-mail konden komen. In zijn mail stond dan ook een bericht van Odido dat apparatuur nog niet retour is gekomen, wij waren dan ook in verwachting van eventueel een doos waarin deze apparatuur verstuurd mocht worden. U zult begrijpen door alles wat op ons afkomt met wat allemaal geregeld dient te worden door zijn ziekte en opname we niet alles meer op een rijtje hebben en daardoor hier ook niet meer aan hebben gedacht. Nu bleek dat elke doos voldoende is, dus wij hebben als familie alles bij elkaar weten te sprokkelen wat maar enigszins van Odido zou kunnen zijn, dit is in een pakket richting Odido gegaan met het trackingnummer: QR3STML010462924 (afgifte bewijs staat dit nummer op: JVGLOTC0095637080. Tot onze grote schrik zien wij nu in Odido dat er nu €330 betaald moet worden aangezien de apparatuur niet op tijd is binnengekomen! Mail op 6 februari: u heeft 8 dagen de tijd om deze apparatuur terug te sturen. Op 8 februari zijn wij tijdens het ontruimen van zijn woning op zoek gegaan naar alle apparatuur. Op 10 februari is het pakket retour gegaan. En vandaag is het pakket volgens de tracking aangekomen. Gezien de gehele financiële situatie en onzekerheid op alle vlakken zijn wij behoorlijk bezorgd over deze hele situatie. Zouden jullie ons alsjeblieft kunnen helpen?
"Hidden settings" WX5600-T0 vrijgeschakeld na (soft) factory reset?
Ik ben al enige tijd klant bij Odido en heb sinds enkele maanden een nieuw/ander glasvezel abonnement. Hierbij kreeg ik de T56 router en tevens heb ik ervoor gekozen om 2 wifi-punten (Zyxel WX5600) erbij te nemen. Deze wifi-punten staan op de eerste verdieping van onze woning, en heb ik bekabeld verbonden met de router. De snelheden zijn absotuut top, alleen hebben enkele IOS apparaten problemen met het mesh-netwerk lijkt het. De verbinding word meerdere malen per dag "verbroken”, waarna ik de telefooninstellingen moet openen, en opnieuw verbinden met wifi. Ik heb om te testen een andere router (Huawei ax3) aangesloten, en die lijkt het probleem niet te hebben. Waarschijnlijk omdat deze dus geen gebruik maakt van het mesh-systeem. In mijn onderzoek naar waarom dit gebeurd, en hoe dit probleem opgelost kan worden, heb ik ingelogd op 1 van de 2 APs, en gekeken naar de beschikbare settings. Deze zijn, zoals verwacht, erg beperkt. Waarschijnlijk ook, net als de T56, een Odido jasje aan. Na het (softwarematig) terugzetten naar fabrieksinstellingen leken opeens alle opties vrijgegeven te zijn. Puur toeval, lijkt mij. Want bij het andere AP werkt dit namelijk niet. Meerdere malen geprobeerd dit te triggeren, maar wil niet lukken. Iemand enig idee hoe dit mogelijk is, en of dit reproduceerbaar is? Nu ben ik een stuk vrijer met het instellen van mijn WX5600 namelijk. Wat me wel opvalt is dat de MPro Mesh app hem nu ziet als router ipv een repeater/extender. Vreemd? Hopelijk dat iemand hier iets vanaf weet!
WX5600-T0 werkt niet
Ik probeer het eerst even hier voordat ik ga bellen, hopelijk kan ik hier alles iets beter uitleggen. Ik heb lange tijd een T50 + extender gehad, zonder problemen. T50 beneden, extender boven. Enige tijd geleden heb ik mijn glasvezel abonnement geupgrade naar 1Gb/s en daarmee kreeg ik een T56 als vervanging van de T50 en een WX5600 als vervanging van de eerdere extender (type is me ontschoten). Dit heeft even goed gewerkt, maar na een tijdje merkte ik dat ik boven erg slecht internet had (veel buffering tijdens streaming). Ik heb toen de MPro Mesh app opgestart om te zien of ik wel verbonden was met de WX5600. In de app leek niks meer te werken (mesh offline, geen verbonden apparaten, etc). Rondlezend op internet en dit forum zag ik overal de melding dat dat kwam door een firmware update en dat het wel gewoon werkt, alleen niet zichtbaar is in de app. Los van dat het toch redelijk belachelijk is dat we nu 7 maanden verder zijn, de app het laatst geupdate is 7 maanden geleden en er ook geen nieuwe firmware voor de modems meer is gekomen, los daarvan: ik geloof ook niet dat het “wel gewoon werkt”. Want na heel veel testen merk ik dat apparaten niet roamen. Je moet echt de connectie verbreken en opnieuw verbinden (naast het doel-apparaat) voordat je switcht van basis-station naar extender en omgekeerd. Dus ik ben er vrij zeker van dat de extender momenteel werkt als extra basisstation met dezelfde SSID en niet als Mesh. Terwijl ik daar wel voor betaal. Anyway, terug naar het verhaal. Ik heb het maar laten zitten, omdat de fora me dus verzekerden dat het wel gewoon werkt. Ik ging er maar vanuit dat de sites die ik bekijk gewoon traag zijn. Maar goed, nu zijn we maanden verder en alles is nog steeds traag en ook m'n smart-tv die bekabeld is aangesloten op de WX5600 valt steeds terug op hele lage bitrate streams, bijvoorbeeld in de NPO app. Tijd om het eindelijk echt uit te zoeken dus. Speedtest gedownload op tv en wat blijkt: ik meet rates van 15 (!!!!)Mb/s tot 30Mb/s downstream. Upstream nog minder. Dit is dus bekabeld. Haal ik de WX5600 er tussenuit en sluit ik de TV direct aan op de kabel die naar de T56 loopt: 100 up, 100 down (netwerkpoort van de TV is 100Mb/s). Sluit ik een laptop aan op die kabel naar de T56: 1Gb/s up en down. Zit de WX5600 ertussen: rond de 40Mb/s. Wifi is moeilijker te testen, omdat ik zonder MPro Mesh app nooit zeker weet of ik connectie maak met de WX5600, of de T56 beneden. Maar na heel veel testen durf ik toch te zeggen dat ik ook op Wifi nooit boven de 100Mb/s uitkom. Als ik beneden sta, bij de T56 is dat ook gewoon 1Gb/s. Al met al heb ik nu de WX5600 uitgezet en m'n internet is beter (want zelfs door de betonnen lagen heen is een gebrekkige Wifi connectie direct naar de T56 beneden sneller dan via de WX5600). Mijn indruk van deze producten is al met al zeer slecht. En dat terwijl ik eigenlijk altijd tevreden was met de T50 en bijbehorende extender. Maar 7 maanden wachten op een fix voor een gebroken firmware is echt niet normaal. Nog los van het feit of dat het gaat oplossen, want er lijkt meer mis. Maar het wekt geen vetrouwen in het product en de support erop. Ik betaal nu al maanden voor een dienst die effectief dus niks doet, en ik nu zelfs uit heb staan, omdat het beter is zonder. Dat vind ik echt niet kunnen. Nog even voor de volledigheid: T56 zit op firmware b10. De WX5600 zit zelfs op b08, maar ik denk dat dat komt door een factory reset die ik heb geprobeerd. Waarschijnlijk zat ie daarvoor ook op b10 en toen werkte het ook niet. Alles al meedere malen reset / opgestart. Kabels vervangen en met dezelfde kabels zonder de WX5600 ertussen is het ook snel. Ik hoop op een reactie en met vriendelijke groet,

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen