Gisteren is mijn nieuwe glasvezel internetverbinding met T56 modem geïnstalleerd. Het internet werkte direct naar verwachting, maar ik ben wel tegen een printerprobleem aangelopen. Met mijn Canon GX6050 printer kan ik niet printen maar wel een testpagina afdrukken. Bij de document scanfunctie van de printer zie ik wel mijn laptop als doel staan, die de printer dus wel ziet en het gescande document komt ook aan op de laptop. De printer is met een kabel op de T56 aangesloten en de laptop is via WiFi met de T56 verbonden. De printer heeft altijd op dezelfde wijze via een router met de laptop gewerkt. Wie weet raad?
Gisteren is mijn nieuwe glasvezel internetverbinding met T56 modem geïnstalleerd. Het internet werkte direct naar verwachting, maar ik ben wel tegen een printerprobleem aangelopen. Met mijn Canon GX6050 printer kan ik niet printen maar wel een testpagina afdrukken. Bij de document scanfunctie van de printer zie ik wel mijn laptop als doel staan, die de printer dus wel ziet en het gescande document komt ook aan op de laptop. De printer is met een kabel op de T56 aangesloten en de laptop is via WiFi met de T56 verbonden. De printer heeft altijd op dezelfde wijze via een router met de laptop gewerkt. Wie weet raad?
Intussen heb ik met een andere UTP kabel de printer weer werkend gekregen. Maar de printer maakt via WiFi wel verbinding met de T56, doch kan niks printen. De UTP kabel waar de printer niet mee werkte heb ik met een kabeltester gemeten en deze is goed. De laptop haalt bedraad met deze (foute) kabel een snelheid van 950Mbit/s. Goed, dat ik weer aan een uitdaging toe was, kon ik hier fijn op los gaan.
Hey
Werkt de printer nu wel via wifi of werkt hij nog steeds niet? Het kan zijn dat de printer zelf niet overweg kan met Wifi 6 of met WPA-3. Je kan dit in het modem wijzigen naar Wifi 5 en WPA-2, wellicht is dat de oplossing!
Hey
Werkt de printer nu wel via wifi of werkt hij nog steeds niet? Het kan zijn dat de printer zelf niet overweg kan met Wifi 6 of met WPA-3. Je kan dit in het modem wijzigen naar Wifi 5 en WPA-2, wellicht is dat de oplossing!
Bedankt voor je reactie. De printer werkt nu bedraad en ik probeer ook zoveel mogelijk apparatuur bedraad te laten werken, omdat dat het betrouwbaarst is. En als mij eens een keer verveel, ga ik de WiFi eens uitzoeken.
Ah okey, top
na splitsen omzetten van 2 ghz naar 5 ghz werkt mijn wifi niet hp6020 het gekke is dat hij voor die tijd goed werkte wat wij ook doen opnieuw geïnstalleerd maar helpt niet blauw lampje blijft knipoeren
Hallo
Wellicht werkt de printer alleen op 2,4 GHz. Dan kan je het beste de situatie weer herstellen naar hoe het eerst was.
De printer zocht automatisch naar 5gh i.p.v 2 ghz vandaag contact gehad met HP waar ik fantastisch geholpen ben de meeste printers werken niet met wifi op 5 ghz maar ik heb een ab bij HP deze hebben de verbinding nu op usb gezet en werkt voortreffelijk normaal werk ik het liefst via usb maar ik heb een ab. vandaar de omzetting
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.