Skip to main content

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen

Jullie wensen & suggesties

Wordt later opgepakt

346 Ideeën

Peerke1964is een King Poster

✅ Voorstel / motivatie voor IPTV via de TV zélf (naast apps)Nieuw

Beste ODIDO, Veel klanten, met name traditionele TV-kijkers zoals ik, willen simpelweg kunnen zappen van zender naar zender zoals vroeger – zonder apps, laadtijden, storingen of onnodige extra’s. Smart-TV’s kunnen vandaag de dag perfect overweg met directe IPTV-streams. Dat betekent: zenderlijsten rechtstreeks zichtbaar in het TV-menu direct schakelen tussen live-kanalen géén afhankelijkheid van apps die vaak traag, foutgevoelig of te complex zijn voor dagelijkse gebruikers. Door lineaire TV via standaard IPTV aan te bieden (bijvoorbeeld via m3u/m3u8-lijsten of multicast), kunnen jullie klanten weer op een vertrouwde, snelle en stabiele manier televisie kijken – precies zoals TV ooit bedoeld was. Dit biedt voordelen voor álle partijen: Voor klanten: Eenvoud, snelheid en betrouwbaarheid. Voor jullie: Minder supportvragen, minder afhankelijkheid van app-stores en lagere ontwikkel-/onderhoudskosten van eigen apps. Voor ouderen of minder technische gebruikers: Veel toegankelijker. Overweeg alstublieft om een standaard IPTV-variant aan te bieden naast de bestaande apps. Ik weet dat veelal ontwikkelaars en de juridische afdelingen nu direct op hun achterste poten staan in verband met DRM rechten, maar… momenteel is het al zo dat men geen content kan bekijken als men niet via jullie internet verbindingen is aangesloten, dan weet je als provider toch al dat de klant er een van jullie is ? In een wereld waarin alles ‘slimmer’ moet, vergeten we soms dat eenvoud juist de echte innovatie is. Met vriendelijke groet, Peter ( Peerke )

Peerke1964is een King Poster

📣 Probleem: Groot volumeverschil tussen stereo en AC3 5.1 in ODIDO TV-app op Apple TVNieuw

Beste ODIDO, Sinds kort heb ik internet en TV via jullie diensten. Daarbij heb ik bewust niet gekozen voor het externe TV kastje omdat ik met die kastjes al veel ellende heb gehad, bij diverse providers. Ik gebruik de ODIDO TV-app op een Apple TV 4K, aangesloten via HDMI op een AV-receiver met een volledige 5.1 surroundopstelling. Wat mij opvalt: Bij het kijken naar zenders die in Dolby Digital (AC3) 5.1 uitzenden, ( bijv Ned 1,2,3 ) is het volume aanzienlijk zachter dan bij zenders die in stereo (2.0) worden uitgezonden. Het verschil is zo groot dat ik telkens het volume flink moet bijstellen bij het schakelen tussen stereo en surround-kanalen. Ter vergelijking: op dezelfde Apple TV gebruik ik ook Netflix, waar uitzendingen in Dolby Digital 5.1 én Dolby Atmos wél luid en helder klinken, zonder dat ik aan mijn versterkerinstellingen iets hoef te veranderen. Het lijkt er dus sterk op dat de ODIDO TV-app het AC3-geluid met een te lage dialnorm-instelling of zonder adequate loudness-normalisatie doorstuurt. Mogelijk wordt het originele broadcast-signaal zonder correctie doorgegeven. Als alternatief en om te testen heb ik de ODIDO TV App ook geïnstalleerd op de TV die we hebben, waar dus ook die Apple TV aan hangt. Wat mij opvalt is dat via de Android App er veel, heel veel meer zenders aangeboden worden in Dolby Digital AC3 5.1 dan dat ik via de Apple TV te zien en te horen krijg. In de Android TV app werd ook een optie om te kiezen tussen Ac3 en Stereo geboden, een optie die nergens te vinden is in de Apple TV App ?? Qua geluidssterkte ( volume ) bleek in de Android TV App ook het AC3 signaal veel te zwak ten opzichte van het stereo signaal. ( De regeloptie in de instelingen van de App m.b.t. Audio werkt overigens niet ( dropdownbox met percentage volume ) en vermeld vreemdgenoeg bij AC3 selectie dat je daarmee het volume van STEREO kunt regelen. Daar klopt geen snars van want in STEREO mode werkt die regelaar helemaal niet en in AC3 mode ( 5.1 ) doet het helemaal niets ! ) Dit is een vreemde situatie want hetgeen ik als klant behoor te ontvangen aan TV Signalen , moet ongeacht de manier waarop ik kijk ( Apple, Windows of Android ) hetzelfde zijn. Dat blijkt dus niet te gebeuren !! 🔧 Wat zou helpen: Het implementeren van volume-normalisatie binnen de app (zoals Netflix dat doet), of: Het corrigeren van de dialnorm-waarde in het AC3-signaal zodat die aansluit bij de perceptie van stereo-uitzendingen. Gelijkwaardig maken. Verder zou het fijn zijn als Apple gebruikers ook de volledige signalen ontvangen en kunnen gebruiken of er tussen kunnen schakelen. De Odido App op Apple TV toont wel een regelmenu in bijvoorbeeld de TV gids omgeving, maar er zijn totaal geen instellingen mogelijk. Hoog tijd voor een vernieuwde app Puntje nog : De Apple TV App kan ik niet normaal met de < toets terug naar het hoofdmenu van de Apple TV zolang de Odido App draait, die moet je force-quitten. Ik hoor graag of dit gedrag bekend is, en of ODIDO overweegt om hier snel iets aan te doen. Dit zou het kijk- en luistercomfort voor veel gebruikers met een surroundinstallatie aanzienlijk verbeteren.De reactie van ODIDO zal voor mij bepalen of ik het contract wel of niet alsnog na 2 dagen ga opzeggen want it is niet wat er beloofd is en zeker niet waar ik op heb ingetekend. :)

CoSis King of Content

Guest WiFi ondergeschoven kindje?Niet mogelijk

Ik gebruik de Guest WiFi om minder veilige apparatuur zoals TV en Internetradio uitsluitend met het internet te verbinden en zo van mijn thuisnetwerk gescheiden te houden. De apparatuur op mijn thuisnetwerk heeft een betere beveiliging die regelmatig wordt bijgewerkt. Ook voor bezoekers gebruik ik de Guest WiFi. Laptops etc. kunnen ook prima op de Guest WiFi. Het gebruik van de Guest WiFi heeft wel als nadeel dat je niet met een mobiele telefoon en mobiele apps die apparaten kunt bedienen. Maar veiligheid heeft zijn prijs en de losse afstandsbedieningen zijn ook voldoende. Alles aan elkaar knopen is wel makkelijk maar niet bepaald veiliger. Wat ik onhandig vind aan de huidige modems is dat om de Guest WiFi te kunnen gebruiken ook de gewone WiFi aan moet staan. Zet je de gewone WiFi uit dan gaat ook de Guest WiFi uit. Het zou veel handiger zijn als in de instellingen van het modem alle 4 afzonderlijk kunnen worden aan- en uitgezet. Het uit- en weer aan zetten van de WiFi kan met een knopje op het modem (staat bij mij in de woonkamer). Het zou dan ook prettig zijn als je met dat knopje de WiFi zoals je die in de modem instellingen hebt aan/uit gezet aan en uit kunt zetten. Bij mijn oude T50 modem werkte dat ook zo (al moet daar om de Guest WiFi te kunnen gebruiken ook de gewone WiFi aan staan). Bij mijn nieuwe T56 modem is dat niet meer zo: het knopje schakelt wel alle WiFi uit maar alleen de gewone WiFi weer in; om dan de Guest WiFi weer in te schakelen moet je eerst inloggen op het modem. Dat laatste is in mijn ogen gewoon een SW-bug. Het uitschakelen via het knopje is in de documentatie ook niet duidelijk beschreven.