Skip to main content
  • 780 Topics
  • 3,964 Reacties
780 Topics
Zeer hoge extra kosten na bellen Finse bank, vanuit Finland
Goedemorgen Odido Community, Ik ben recent naar Finland verhuisd, en maak hier nog (minimaal) gebruik van mijn Odido abonnement. Af en toe een telefoongesprek, maar verder niet. Vorige week heb ik een gesprek van 16 minuten en 36 seconden gevoerd met Nordea, een Finse bank, om een afspraak te maken zodat ik een Finse rekening kan openen. Dit verliep prima, echter merkte ik bij het checken van mijn Odido App later op dat hier een bedrag van €216,77(!!) voor in rekening werd gebracht. Zowel de website als de klantenservice van Nordea geven aan dat zij geen servicekosten in rekening brengen voor deze gesprekken: Dit zou naar mijn inziens dus een gesprek moeten zijn onder de noemer ‘local call rates', ofwel €0.23/minuut, gezien ik naar een buitenlands nummer bel. Echter komt het bedrag van €216,77 dichter bij €0.23/seconde, of €13,50/minuut. Absoluut absurd. De klantenservice van Odido geeft echter aan dat dit wél een servicenummer betreft, en dat zij hier dus kosten voor in rekening (moeten) brengen. Nordea en Odido spreken elkaar hierin dus tegen. Ondertussen heb ik Odido al 4 keer gebeld, en elke keer krijg ik een ander verhaal. Vanmorgen kreeg ik een vriendelijke dame met het (op het eerste oog) eerste behulpzame antwoord, en dat was een online onderzoeksformulier invullen (Ik wil de kosten voor diensten van 3e partijen laten onderzoeken. Hoe doe ik dat? | Odido), echter lijkt dit formulier enkel voor SMS-diensten en mobiele internetdiensten; geen extra kosten via telefonie dus. Ik wil jullie graag vragen of er iets is dat ik hier nog aan kan doen, gezien deze rekening méér kost dan mijn totale abonnementskosten voor 24 maanden, en deze kosten volgens Nordea dus ongeldig zijn. Mochten jullie advies hebben, verneem ik dit heel graag. Met vriendelijke groet, Nick
Onterechte afschrijvingen (dubbel topic)
l enige tijd geleden heb ik contact gehad over dit nummer [Afgeschermd door moderator]. Mij is toen toegegzegd dat dit nummer zou worden opgezegd. Dit nummer is me ooit door een marketeer van T Mobile ‘aangesmeerd’ bij een zogenaamd gratis tablet. Nu wordt er nog steeds maandelijks een bedrag van € 8,77 afgeschreven. Er is geen manier waarop ik dit online kan opzeggen. Omdat ik in het buitenland werk kan ik niet bellen. Er is geen email, in mij online omgeving van Odidi is dit zogenaamde abonnement nergens te vinden. HELP me ajb van deze last, dit nummer en de afschrijvingen af. icon antwoord door Pharwin van Odido Hallo @tjtheron van harte welkom op onze Community, ik help je graag verder hiermee! Geen zorgen, ik kan het abonnement voor je opzeggen. Echter, zie ik dat het abonnement nog loopt 25-5-2023. Je hebt altijd een maand opzegtermijn bij ons, dus als het abonnement vandaag wordt opgezegd, loopt deze nog door tot en met 30-05-24. Daarna zal deze worden stopgezet. Om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent, moet ik nog een extra verificatie met je uitvoeren. Ik heb zojuist een SMS verstuurd naar het nummer. Zou je de code met mij willen delen? Dan kan ik het abonnement voor je opzeggen! MIJN reactie: Het punt is: precies dezelfde reactie heb ik weken geleden ook gekregen via de community en toen is mij dezelfde toezegging gedaan. ik zie hier een verificatiecode van 3577. ik zie dat de 10 minuten geldigheid van de code al weer voorbij zijn. Ik kan alleen niet uren achter de pc blijven zitten. (ben hier al de hele middag mee bezig, en ben weken geleden precies hetzelfde proces doorgegeaan). Er is echt geen mogelijkheid om jullie fatsoenlijk en direct te bereiken. Dit kost me handenvol geld voor het maandelijkse bedrsg dat jullie afschrijven zonder dat ik in kan grijpen. STUUR ME AJB EEN MAIL DAT HET ABONNEMENT IS BEEIDNDIGD. PRECIES DITZELFDE HEB IK WEKEN GELEDEN OOK GEDAAN. IK HEB GEEN MANIER OM HET BEDRAG TE STORNEREN. Dit kun je zomaar als een vorm van diefstal beschouwen

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen