Skip to main content
  • 8,997 Topics
  • 72,682 Reacties
8997 Topics
Storing T-Mobile Thuis glasvezel na 1 dag gebruik
Sinds 15 september ben ik verhuisd en is mijn abonnement van T-Mobile Thuis ingegaan. Op deze dag kwam de monteur van Guideon netjes op tijd alles aansluiten. De eerste avond werkte alles perfect. Echter op donderdag 16 september rond 18:15 vloog het internet eruit. Alle tips geprobeerd. Niks werkte waarna ik met T-Mobile heb gebeld. Het LOS lampje knipperde. Er werd meteen een verzoek ingediend bij Guideon om een monteur langs te laten komen. Deze afspraak gemaakt en op maandag 20 september kwam de monteur langs. Monteur zag dat alles goed aangesloten was en heeft wat dingen veranderd om te kijken of er niet iets kapot was. Dit was volgens hem niet het geval. Waardoor er weer een bericht naar T-Mobile werd gestuurd, dat dit een zaak voor de netwerkbeheerder is. Echter ligt dit nog niet bij de netwerkbeheerder, omdat T-Mobile aangeeft dat de technische dienst er naar moet en kijken en dit heeft een doorlooptijd van 5 werkdagen. Deze 5 werkdagen snap ik oprecht niet. Als ik andere verhalen lees op dit forum, dan kan de technische dienst dit probleem met het LOS lampje niet zelf oplossen, maar moet de netwerkbeheerder naar de wijkcentrale. En om dit signaal daar te krijgen moet er 5 werkdagen gewacht worden. Na deze 5 werkdagen is er een kans dat ik weer moet wachten op de netwerkbeheerder, voordat de afspraak ingepland kan worden. Normaal ben ik niet van het klagen, maar aangezien thuiswerken tegenwoordig de norm is en ik dacht alles goed geregeld te hebben, is het vervelend dat een nieuwe aansluiting er zo snel uit ligt en het hierna lang duurt voordat de technische dienst hiernaar kan kijken. Hopelijk kan iemand uitleggen wat de technische dienst precies gaat doen. Aangezien het volgens mijn niet anders is dan er even naar kijken en bepalen dat de netwerkbeheerder langs moet komen. Groetjes,Huijs
Weer die bridge tap
Beste forum, Sinds 3 jaar heb ik een T-Mobile Thuis abonnement en dit heeft al die tijd goed (genoeg) gewerkt. Soms viel de verbinding wel even weg (gemiddeld 1x per maand) en ook bij storm of onweer hield de VDSL geen stand maar daar kan ik mee leven. Het TV beeld was verder goed en de internetvebinding stabiel. Eind juli begonnen de problemen. Een uitval van 4 tot 5x per dag, met als resultaat dat het complete IP verkeer was verdwenen. Voor de duidelijkheid, het was dus geen Wifi probleem. Ik kon via Wifi namelijk wel gewoon op de HG-659 router kijken. Dus nadat het VDSL signaal was weggevallen en weer was opgezet, routeerde de modem het verkeer niet meer naar internet. Gelukkig heb ik een beetje kennis van routering en na handmatig wat statische IP routering toegevoegd te hebben kon de router het IP verkeer weer goed doorsturen. Eerder had ik natuurlijk de T-Mobile helpdesk aan de lijn gehad, ze hebben eerst iemand van Guideon gestuurd die zei dat er teveel FEC errors waren en dat het probleem daarom bij KPN ligt. Daarna is iemand van KPN langs geweest die de verbinding heeft doorgemeten vanaf het VDSL-kastje ergens verderop in de wijk en hij beweert dat het signaal OK is. Weer T-Mobile aan de lijn, ik heb uitgelegd hoe het signaal wegvalt en hoe de IP routering niet meer werkt, de verklaring was toen de “bridge tap”. Ik heb vervolgens de modem rechtstreeks op het binnenkomend aansluitpunt van mijn huis aangesloten maar het maakt helaas geen verschil. Het wordt na verloop van tijd zelfs slechter, vooral als je iets van internet wil downloaden, bijvoorbeeld een PDF bestand van maar 12Mb. Dan valt het signaal weer weg. Eigenlijk blijft het VDSL signaal alleen stabiel als je er niks mee doet. Tenslotte kreeg ik een “Goed nieuws” email van T-Mobile dat mijn problemen waren opgelost. Ik heb gebeld om te vragen wat ze hadden gedaan. Helaas kon de T-Mobile helpdesk niet zeggen wat. De connectieproblemen zijn nog steeds hetzelfde. Nu ben ik er achter gekomen dat de IP routering wel weer werkt nadat het VDSL signaal terug is. Mijn handmatige routering is dus niet meer nodig. Eindresultaat is dat ik nog steeds te maken heb met een voortdurend wegvallend VDSL signaal en er verder niks meer gebeurt. Heeft iemand een suggestie hoe ik hiermee verder kan? Of beter, weet iemand gewoon een oplossing? M.vr.grt., Peter

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Duncan Elfrinkheeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    rvk01heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen