Ik heb sinds 12 uur zeer traag Internet en wifi. Modem herstart help niet. Dus ook maar de converter én de modem hetstart, maar geen verbeteringen. Voor en na herstart is de downloadsnelheid rond 8 Mbs
Is er een storing?
Ik heb sinds 12 uur zeer traag Internet en wifi. Modem herstart help niet. Dus ook maar de converter én de modem hetstart, maar geen verbeteringen. Voor en na herstart is de downloadsnelheid rond 8 Mbs
Is er een storing?
Hoi
Dank voor je bericht! Bij ons zijn er geen algemene problemen bekend bij jou in de regio. Ik heb daarom direct je verbinding gemeten en zie daarbij een mooie verbinding binnenkomen op het modem. Ervaar je nog problemen met je verbinding? Mocht het onverhoopt nog zo zijn, laat het vooral weten. In dat geval wil ik je vragen de snelheid te meten door de volgende stappen te volgen:
- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?
Beste Brian,
Vanmiddag nog een complete reset gedaan ( dus converter en modem) en ik kwam helaas nog tussen 6-8 Mbs uit.
Ik zal per Pm screenshots sturen van de acties op de PC. Hoe kan ik foto's ( ipconfig)pm sturen, anders kijkt iedereen mee.
mvg,
Hi
Ondanks dat ik Brian echt een topnaam vind, mag je me gerust Boris noemen! Het delen van de ipconfig kan in principe niet veel kwaad. Het klopt dat er geen afbeeldingen gedeeld kunnen worden in de privéberichten. Mocht je de gegevens toch deels willen delen, dat kan ook gemaskeerd, dan zie ik deze nog graag terug.
Wel is het natuurlijk vrij duidelijk dat de snelheid te laag ligt. Nu zie ik in de meting geen apparaten aangesloten op het modem. Via welke LAN poort heb je deze meting gedaan? Is er een mogelijkheid om deze om te ruilen naar een andere poort? Ik wil je in ieder geval vragen om een fabrieksreset uit te voeren op het modem:
Wil je me laten weten of deze ervoor zorgt dat de verbinding weer helemaal up-to-speed is? Zo niet, gaan we door tot we de juiste oplossing voor je hebben.
Beste Boris,
Haha ja ja, beiden mooie namen;) Denk dat auto correct aanstond ofzo.
Dank voor je info en reactie.
Heb je suggesties opgevolgd.
Heb een reset van de modem gedaan. Dat heeft helaas niks uitgehaald.
PS; met VPN is de verbinding 2 Mbs sneller dan zonder. Heel bijzonder.
Haha, what's in the name
Hierbij mijn glasvezel IGBs Tmobile convertor.
Hoi
Thanks voor je privébericht! Ik begrijp dat er inmiddels een afspraak is gemaakt om de situatie thuis te bekijken. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? Ik weet zeker dat we achter het probleem komen en een oplossing kunnen geven. We horen het graag van je!
Goedenavond Boris,
Hierbij een update: Monteur van Guideon is langsgeweest. Er bleek in eerste aanleg ets mis te zijn mijn converter te zijn. Deze is vervangen plus de pinnen zijn op 1 en 6 gezet.
De snelheid is wat beter, namelijk 160 Mbs down/ 950 mbs.up. Maar zeker nog niet in orde. De ping is ook extreem langzaam.
Hij vermoed dat er centraal ook nog iets mis, en heeft dat via de app aan Tmobile teruggekoppeld.
Hij gaf aan dat de modem geen rol speelt, maar persoonlijk vraag ik me dat af. Helaas had hij er geen reserve bij zich om het te testen.
Hoi
Dank voor je terugkoppeling. Het is evident dat er stappen moeten worden gemaakt om het netwerk beter te doen laten werken. Ik heb daarop de terugkoppeling van de monteur direct doorgezet naar onze technische dienst, zodat we dit zo snel mogelijk voor je kunnen oppakken. We gaan de onderste steen boven halen, want het is klaarblijkelijk een te lage snelheid die je binnenkrijgt. Mijn excuses voor het ongemak.
Dank voor het ( extra)onder de aandacht brengen van de issue bij de technische dienst .
Het kan zijn dat er iets gedaan is, ik merkte dat mijn modem (weer) gereset was.
Geen idee wat er gedaan is, maar had gisterenmiddag 930 Mbs down en 160 up. Klopt nog steeds niet helemaal, maar iets is veranderd. Op andere momenten krijg ik soms andere snelheden weer. Dus gaat alle kanten op zegmaar.
Enig idee wat ze hebben gedaan of gaan doen? Dat stuk bij de technische dienst lijkt wel een onvindbare "black box" voor iedereen .
Hi
beste
Dank voor je reactie en uitleg.
Mm, wellicht dat de monteur toch mijn modem gereset heeft? Hopelijk maandag meer dan.
Dinsdag hen jk een nieuwe T50 modem per post ontvangen.
Na installatie doet alles het weer zoals het hoort.
Blijkbaar was er dus iets niet in orde met converter en de modem. Had.de technische dienst nog iets anders ontdekt ?
Hi
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.