Skip to main content

Inmiddels bijna een week geen internet, maar als ik andere berichten lees valt dat nog mee 😂. Onbegrijpelijk dit

Hoi @marti66,

Wat ongelukkig dat je problemen hebt met internet. Gaat dit om internet op je mobiele telefoon of Vast Internet van T-Mobile Thuis? In het eerste geval; kun je ook geen gebruikmaken van apps (die internet nodig hebben) of geschiedt het bijvoorbeeld alleen in je browser? Ervaar je dit op meerdere plekken of alleen thuis of op werk bijvoorbeeld? Kun je verder wel bellen of sms’en? Als je alles al eens bent nagelopen en je hebt nog niet eerder het probleem gemeld, dan kun je via de dekkingskaart een probleem melden, waarna een netwerkspecialist contact met je opneemt om het probleem met je te doorlopen. 

Als het om T-Mobile Thuis gaat, laat het ook dan even weten. Dan zorg ik dat een collega je zo snel als mogelijk helpt. 


Het gaat om tmobile thuis, afgelopen maandag melding gedaan, maar tot nu toe geen reactie en of oplossing. Wel gratis onbeperkt data gekregen voor 7 dagen. 
onbegrijpelijk dat het nu al 5 dagen duurt! 


Hallo @marti66 

Heb je een DSL of glasvezel aansluiting?

Indien je een glasvezel verbinding hebt, welke lampjes branden, knipperen of zijn uit op de mediaconverter (apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en router)?

Controleer ook de bekabeling of de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de WAN poort van de router gaat of bij DSL de DSL kabel vanaf KPN ISRA punt naar de DSL poort.


Ik heb sinds afgelopen maandag glasvezel, deze heeft 1 ochtend gewerkt en daarna niet meer. 
volgens klantenservice van t mobile ligt het probleem buitenshuis bij een verdeelkastje. Er is melding van gemaakt, maar nog niets gedaan en ik heb deze week verder niets meer gehoord. Heel apart! 
Voordat ik glasvezel had, heb ik nooit problemen gekend en nu opeens 5 dagen geen internet en ik neem aan dat er dit weekend ook niks gebeurd.

ik wil graag weten wanneer eea wordt opgelost


Uit je beschrijving begrijp ik dat er met de T-Mobile KS contact is geweest en dat er vervolgens een ticket is doorgezet naar de technische afdeling? Als mede-klant heb ik geen toegang tot je gegevens, maar ik ga ervan uit dat een moderator je wel van meer informatie kan voorzien. Ik ben ook wel benieuwd naar welke ledjes er branden op je nieuwe modem en de mediaconverter.

Heel spijtig om te lezen dat je slechts een ochtend gebruik hebt kunnen maken van je nieuwe glasvezel aansluiting. 


@marti66 Ik had je graag meer info gegeven. Momenteel is het ticket door de netwerkbeheerder geaccepteerd. Zij zijn nu aan zet om het verder op te lossen. Ik zie momenteel nog geen plandatum, ik verwacht dat er na het weekend meer bekend is over de oplossing. 


Terwijl de overheid het gebruik van digitale producten steeds meer stimuleert denk daarbij aan “mijn overheid” of het UWV enz.  frustreren juist netwerkbeheerders en providers dit door enorme vertraging bij het oplossen van storingen.

Daarom ben ik er groot voorstander van dat netwerkbeheerders en providers wettelijk binnen max. 2x24 uur dit moeten oplossen, zo niet dan kan er een boete worden opgelegd.


Dat soort SLA afspraken worden nooit door de overheid afgedwongen. Zelfs niet bij gas/water/licht. Ook daar geldt dat er alleen een vergoeding bij onbeschikbaarheid is, net als bij telecom.

De logische marktwerking is dat er consumenten abonnementen komen met een SLA. Dan is er, net zoals bij het zakelijke aanbod een service en uptime garantie. De kosten die hieraan verbonden zijn zullen op het internet abonnement worden gezet. Dan kunnen providers hier ook weer onderscheidend in zijn. 

 


@eric In de basis ben ik het wel met je eens, echter waar ik me altijd over verbaas en dan heb ik het niet over een provider op zich maar geldt het in principe voor allemaal, waarom het oplossen van een storing zo lang moet duren.

Als mijn auto of simpel gezegd wasmachine een storing heeft hoef ik ook niet dagen lang te wachten