Ik heb nu al 2 keer achter elkaar een vreemde storing die ‘s nachts gebeurt.
Om een uur of 3 ‘s nachts verlies ik het IP adres van de DHCP server van T-Mobile. Dit komt ook niet meer vanzelf terug. 2 keer heb ik inmiddels met de helpdesk gebeld en 2 keer is er een reprovisioning gedaan. Hiermee is het IP terug. Echter wil/kan de helpdesk verder niks doen omdat ik eigen apparatuur gebruik:
- media convertor Unifi Ufiber loco
- router: Edgerouter 4
Deze problemen spelen nu al 2 dagen en elke nacht stipt op hetzelfde tijdstip. Heb nu nog vakantie. Maar elke ochtend de helpdesk bellen voor een reprovisioning wordt wel een klein beetje irritant.
Is er iets wat T-Mobile kan doen om dit probleem op te lossen zonder eerst de Zyxel aan te sluiten? Ik ben bang dat de Zyxel aansluiten ook een “reprovisioning” triggered dus daarmee het probleem lijkt te zijn opgelost. Alleen is daarmee de storing natuurlijk niet daadwerkelijk opgelost. Dit lijkt toch sterk op een foutje aan de kant van de DHCP server oid.