Skip to main content
  • 1,870 Topics
  • 8,217 Reacties
1870 Topics
Een frustrerende ervaring met de opzegging en terugbetaling van mijn abonnement
In het midden van januari besloot ik mijn abonnement op te zeggen, maar helaas verliep dit proces niet soepel. Ik moest opnieuw contact opnemen met de klantenservice om mijn verzoek door te geven. Hoewel de opzegging uiteindelijk correct werd verwerkt, werd mijn abonnement niet omgezet naar prepaid, wat een extra telefoontje in februari noodzakelijk maakte. Helaas verliep ook de overstap naar prepaid niet zonder problemen en pas na twee à drie keer bellen werd dit correct afgehandeld. Tot mijn verbazing merkte ik dat er nog steeds geld van mijn rekening werd afgeschreven, ondanks dat mijn abonnement al een maand eerder was beëindigd. Eind februari kreeg ik te horen dat ik het onterecht afgeschreven bedrag teruggestort zou krijgen en ontving ik hier zelfs een bevestiging van per e-mail. Eind maart, een maand later, belde ik weer om te informeren naar de status van de terugbetaling. Ik werd toen geïnformeerd dat de betaling spoedig zou plaatsvinden. Echter, na deze week tweemaal gebeld te hebben, werd mij verteld dat ik nog steeds moest afwachten. Toen ik vandaag weer contact opnam met Odido, werd ik onaangenaam verrast: de telefoon werd plotseling opgehangen door een medewerker. Deze ervaring benadrukt wederom de teleurstellende kwaliteit van de klantenservice van Odido. Na anderhalve maand te hebben gestreden om mijn abonnement op te zeggen en nog eens anderhalve maand te hebben gewacht op de terugbetaling van onterecht afgeschreven geld, heb ik in totaal drie maanden besteed aan deze frustrerende situatie. Mijn geduld is op en ik eis dat deze zaak nu eindelijk correct en snel afgehandeld wordt.
Problemen met omzetting van Abonnement naar Prepaid - Werkt voor Tele2 niet
Hallo, ivm een emigratie naar Australië wilden wij 4 abonnementen om laten zetten naar Prepaid. Omdat wij met deze 4 abonnementen afstamden vanuit Tele2 was dit niet mogelijk volgens de persoon aan de telefoon. Iets met dat Tele2 geen prepaid had en de simkaart dat niet kon. De tip was, koop 4 prepaid simkaarten en dan zetten we de nummers over. Zo gezegd zo gedaan. Op de fiets gauw naar de winkel en 4 simkaart pakketjes gekocht met 10 euro beltegoed. Kosten 40 euro. Het omzetten van een telefoonnummer werkt alleen op een NL netwerk en wij zouden met 2 dagen vliegen. (iets wat ik niet verwacht had). Bij wederom bellen met de klantenservice kreeg ik iemand aan de lijn, die zei dat het helemaal niet kon en dat zoiets meerdere werkdagen in beslag zou nemen en wij dus nooit dit tijdig zouden kunnen voltooien. Er is een nieuwe optie. Namelijk een verlenging waarmee we feitelijk van Tele2 naar Odido zouden worden omgehuisd en een Prepaid kaart wel mogelijk is. Goede work-around, dus doe maar. En ach twee jaar, en een abo van 66 euro per maand, maakt niets uit want het wordt toch teruggedraaid.Uiteindelijk op de ochtend van vertrek in de taxi naar Schiphol (nadat de verschillende processen in het weekend waren doorlopen) kregen we telefoon. Bevestigingen via SMS en mail dat we geen abonnement meer hebben, maar een prepaid. Super! De kids stoppen meteen met hun internet, want er staat nu slechts maar 5 euro tegoed op hun telefoon en het is jammer als we meteen moeten opwaarderen. Nu 1 week later komen we bij toeval er achter dat we nog steeds 4 abonnementen hebben die 2 jaar doorlopen a 66 euro per maand! Blijkbaar is het ondanks de bevestigingen van het systeem (via email en SMS) dus niet gelukt. Contact met de klantenservice vanuit Australie is ook lastig, want de chat geeft steeds aan dat er geen medewerkers beschikbaar zijn. Wel overigens als je met een NIET Odido nummer aangeeft klant te willen worden, dan wordt je wel doorgeschakeld. Een vriendelijke medewerker geeft aan dat ze de abonnementen niet kan beeindigen omdat ze actief zijn!? Hoe is het mogelijk. Zelfs binnen de wettelijke 14 dagen bedenktijd is dit niet mogelijk. Zelfs niet na de bevestiging dat we GEEN abonnementen meer hebben, maar een prepaid. Mensen let op! De systemen binnen Odido werken niet in het klant belang. Op dit moment geldt voor ons: 40 euro betaald en ineens 4 abonnementen die nog 2 jaar doorlopen.

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen