Skip to main content
  • 2,199 Topics
  • 15,646 Reacties
2198 Topics
Sinds woensdag geen wifi en oplossing blijft uit
Beste community-leden, Ik ben nieuw bij Odido, 30-09 mijn (zakelijke) contract afgesloten ik wil graag mijn ervaring delen als nieuwe, zeer ontevreden klant. Ongeveer een week nadat het internet werd geïnstalleerd op mijn nieuwe werkplek verdween mijn wifi, dit was afgelopen woensdag. Ik heb toen direct gebeld naar de klantenservice en hing vrij lang in de wacht. Uiteindelijk een medewerker gesproken die vanalles leek te proberen, maar niks voor me kon doen. Uiteindelijk stuurde hij me naar de winkel voor een wifi-router, als tijdelijke oplossing. Verder werd mijn probleem doorgezet naar een monteur die binnen 1 en 3 werkdagen langs zou komen. Ik ben de volgende dag naar de Odido-shop gegaan, waar ze die dingen blijkbaar helemaal niet hebben. Ik ben dus voor niks op pad gestuurd, heb kosten gemaakt en tijd verspild voor een tijdelijke oplossing die er dus niet was. Die middag opnieuw met de klantenservice gebeld en hing ruim een uur in de wacht om vervolgens een medewerker te spreken die me precies niks kon vertellen en zelfs halverwege het gesprek ophing. Bij terugbellen (weer een kwartier in de wacht) werd mij, na aandringen voor een tijdelijke oplossing, een mobiel wifipunt opgestuurd. Die ontving ik de volgende dag, alleen is dit een 3G netwerk, waar totaal niet serieus op te werken valt omdat het veel te langzaam is. Omdat er nog steeds geen zicht is op een oplossing voor mijn probleem (en ja die werkdagen zijn verstreken) ben ik ook gaan mailen. Op de website staat dat je een bevestiging krijgt in je mail, maar die krijg ik niet, ook niet in mijn spam. Nu zit ik dus met een probleem zonder oplossing en zeer onduidelijke communicatie vanuit Odido. Ik voel me door deze ‘service’ totaal niet serieus genomen en kan mijn werk ook niet fatsoenlijk uitvoeren. Ik vraag me echt af waar ze mee bezig zijn en vandaar mijn bericht hier. Iemand tips of ideeën wat ik hiermee aanmoet?
Zyxel WX5600 geen internet (meer)
Hoi, Gisteren is hier een monteur van Gideon geweest. In het verleden was hier ook een Odido abonnement actief, echter stond dat abonnement op naam van vorige bewoner en is recent afgelopen. Ik ben zelf weer naar Odido gegaan omdat ik daar goede ervaringen mee heb. Toen de monteur er was heeft hij alles keurig geïnstalleerd en alles leek het te doen. Maar toen de monteur weg was kon ik niet verbinden met mijn wifi punt. Eerst zag deze het netwerk wel en als ik bijvoorbeeld inlogde op mijn Chromecast of laptop zag deze het netwerk, kon ik verbinden, was de verbinding uitstekend maar gaf geen internet. Ik kon dus wel verbinden. Daarna ging het van kwaad tot erger. Ik belde eerst met Gideon, die mij direct doorverbonden naar Odido. Ik kreeg een hele aardige medewerkster aan de telefoon. Heb minimaal een half uur met haar aan de telefoon gehangen maar waarschijnlijk langer. Mijn probleem uitgelegd, alle stappen doorlopen maar het netwerk was ineens niet eens meer te zien. Uiteindelijk kwam zij tot de conclusie dat zij mij niet verder kon helpen en heeft mij een ander wifi punt en een nieuwe kabel opgestuurd. Mijn situatie is dat ik in een huis woon die verdeeld is in 2 kamers en 1 appartement. Ik woon op de 2e verdieping. Het modem staat helemaal beneden in de hal. Bij het vorige Odido abonnement was dit geen probleem en had ik een eigen router (bedraad) hier staan. Het wifi punt dat ik hier heb staan is ook verbonden met ethernet kabel. Alleen het power lampje en wifi lampje brandt groen, het link lampje staat uit. De kabel is niet het probleem en ik ben ook niet in staat om deze te wisselen omdat deze van beneden helemaal door de muur getrokken is. Ik weet niet meer wat ik nog kan doen, ik zit nu met een hele slechte verbinding boven en ik heb morgen en overmorgen belangrijke meetings online (vanuit huis). Ik hoop dat mijn probleem een beetje duidelijk is, ik heb weinig verstand van deze zaken maar ik hoop dat het zo snel mogelijk opgelost kan worden. Is ier iemand die kan helpen?

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen