Skip to main content
  • 1,924 Topics
  • 18,597 Reacties
1924 Topics
Wifi extenders niet (meer) zichtbaar in app, maar werken wel
Hoi, hoop dat jullie mij kunnen helpen. Na een zeer moeizame glasvezel installatie, had ik een werkend systeem. Echter valt dagelijks minimaal wel één keer onze verbinding uit. Dan staat er op onze telefoons “Wifi verbonden zonder internet”. De ene keer blijft alles groen op modem en extenders en soms komt verbinding vanzelf na 10-15s weer terug. Soms blijft alles groen en komt verbinding niet terug. Alleen UIT en AAN zetten modem helpt dan. Soms gaat na een minuut het wereldbolletje op het modem op rood. En ook dan helpt alleen het modem UIT en weer AAN zetten. Begint beetje irritant te worden. Ik heb inmiddels denk ik wel 6x met support aan de telefoon gehangen. Iedere keer krijg ik ander verhaal. Kundigheid medewerker varieert van totaal geen kennis tot veel kennis, maar niks heeft nog geholpen. Er is me al twee keer beloofd dat ze 2e lijns support gaan inschakelen en er een monteur langs komt, maar dat wordt steeds afgewezen. En ik krijg daar gen terugkoppeling van. Dus moet daar zelf achteraan bellen… Wat ik al gedaan heb: Modem gereset. Wifi extenders gereset. Gasten wifi uitgezet. 2.4Ghz wifi tijdelijk uit gezet. Hardware reset gedaan op modem met daarna ook hardware reset van de wifi extenders en ze opnieuw via modem aangemeld kabeltje. Alles werkte daarna prima. Maar we blijven lasthouden van dagelijks uitvallende verbinding. Wat me nu opvalt, is dat het admin portal van de modem en in de Zyxel Mesh app “MPro Mesh” ik alleen het modem zie en geen wifi extenders en het is net of alle apparaten aan de modem hangen. Zie afbeeldingen. Dus app op mijn telefoon al keertje verwijdert en opnieuw geinstalleerd. Maar wifi extenders blijven weg. Het vreemde is dat ik wel gewoon op alle plaatsen waar ik wil Wifi heb, dus dat de extenders wel moeten werken. Kan iemand mij vertellen waarom ik na de hardware reset en nieuwe installatie van de wifi extenders ze niet kan zien in de MPro Mesh app noch online in de admin portal van het modem? Ik heb een Zyxel modem en 3 Zyxel wifi extenders van Odido. Installatie en onderdelen zijn van maart dit jaar. Dus zo goed als nieuw.
Double NAT
Ik maak gebruik van 3 Netgear/Orbi extenders vanwege mijn (nieuwbouw) woning is het WIFI bereik op verschillende verdiepingen slecht. Nu met deze extenders is het stabiel en goed. Ik heb verschillende sonos geluidspeakers welke via internet werken, deze staan op verschillende verdiepingen en deze gaan niet goed op de extenders. ik kreeg onderstaande email van Sonos, daar ik zelf een redelijke digibeet ben hoop ik dat iemand mij kan helpen. Bedankt voor het contact opnemen met Sonos support. Om samen te vatten wat we hebben besproken, zet ik ons advies hieronder op een rijtje. We hebben alle units onder één systeem vermeld, maar zodra we Zolder en Kantor op de tweede verdieping lokaliseren, ontvangen ze een ander IP-adresbereik. Dat betekent het volgende: DoubleNat : Double NAT gebeurt wanneer je je router verbindt met een gateway van een netwerkprovider (Odido) of een andere router. Omdat NAT wordt uitgevoerd door elke router of gateway, wordt je netwerk opgesplitst in twee verschillende privénetwerken. De apparaten die zijn aangesloten op het ene privénetwerk kunnen communicatieproblemen hebben met de apparaten die zijn aangesloten op het andere privénetwerk, en je kunt problemen ondervinden met: het bedienen van alle sonos speakers vanaf de sonos app die is geïnstalleerd op je telefoon. Ik zal je een foto sturen van de twee verschillende IP-adressen en in het geval van toekomstige problemen kun je contact opnemen met Odido en hen vragen om één DHCP-functie uit te schakelen en te werken met slechts één beschikbare functie. Als je problemen hebt, kun je de bovenstaande informatie en de foto's delen met Odido. Zij zullen alles uitleggen wat je moet weten, maar het draadloze signaal zal niet worden beïnvloed.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen