Skip to main content
  • 1,920 Topics
  • 18,600 Reacties
1920 Topics
Sommige domein adressen niet te bereiken router voegt .home toe aan request "nslookup" geeft 172.16.16.16 terug
Sommige domain adressen zijn niet te bereiken. (nslookup geeft als antwoord. Addresses: fc00:1616:1616:1616:1616:1616:1616:1616 172.16.16.16 Voorbeeld van mn nslookup opdracht wat goed gaat: nslookup nu.nl 8.8.8.8 Server: dns.googleAddress: 8.8.8.8 Non-authoritative answer:Name: nu.nlAddresses: 2a02:26f0:c900:b::5f65:4a1c 2a02:26f0:c900:b::5f65:4a06 2.18.244.80 2.18.244.76 Echter op de achter grond is de het verloop tot het request: 20:08:10.157906 IP (tos 0x0, ttl 119, id 50161, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 56) %IP-DNS-AANVRAGER%.58315 > %IP-DNS-SERVER%.53: 2+ A? nu.nl.home. (28)20:08:10.163857 IP (tos 0x0, ttl 62, id 56874, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 131) %IP-DNS-SERVER%.53 > %IP-DNS-AANVRAGER%.58315: 2 NXDomain 0/1/0 (103)20:08:10.175105 IP (tos 0x0, ttl 119, id 50162, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 56) %IP-DNS-AANVRAGER%.58316 > %IP-DNS-SERVER%.53: 3+ AAAA? nu.nl.home. (28)20:08:10.180939 IP (tos 0x0, ttl 62, id 56876, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 131) %IP-DNS-SERVER%.53 > %IP-DNS-AANVRAGER%.58316: 3 NXDomain 0/1/0 (103) 20:08:10.192436 IP (tos 0x0, ttl 119, id 50163, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 51) %IP-DNS-AANVRAGER%.58317 > %IP-DNS-SERVER%.53: 4+ A? nu.nl. (23)20:08:10.243827 IP (tos 0x0, ttl 62, id 56877, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 83) %IP-DNS-SERVER%.53 > %IP-DNS-AANVRAGER%.58317: 4 2/0/0 nu.nl. A 2.16.6.10, nu.nl. A 2.16.6.16 (55)20:08:10.260072 IP (tos 0x0, ttl 119, id 50164, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 51) %IP-DNS-AANVRAGER%.58318 > %IP-DNS-SERVER%.53: 5+ AAAA? nu.nl. (23)20:08:10.277979 IP (tos 0x0, ttl 62, id 56881, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 107) %IP-DNS-SERVER%.53 > %IP-DNS-AANVRAGER%.58318: 5 2/0/0 nu.nl. AAAA 2a02:26f0:1180:31::210:6c6, nu.nl. AAAA 2a02:26f0:1180:31::210:6e2 (79)20:08:50.027345 IP (tos 0x0, ttl 119, id 50165, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 73) %IP-DNS-AANVRAGER%.63983 > %IP-DNS-SERVER%.53: 1+ PTR? 91.128.125.212.in-addr.arpa. (45) Er wordt eerst nu.nl.home. aangevraagd en daarna pas nu.nl. Bij nu.nl en andere gaat dit goed bij sommige gaat niet niet goed. en stuurt hij geen 2de juiste request.
Krijg eigen modem Fritzbox 5530 niet online(modem id was doorgegeven)
Hallo, Sinds oktober heb ik aansluiting en deze werken met geleverde apparatuur maar net als bij Ziggo wil ik eigen router gebruiken. Heb de Fritzbox 5530, heb aantal keren contact opgenomen met support om info te leveren van de modem. Na doorgeven modem info belde support na paar dagen terug dat alles was verwerkt en ik de modem kon gebruiken. Heb de Fritzbox 5530 aangesloten maar gebeurde niets, bleef hangen op moment dat ik toch een activatie id moest invullen. Die niet gekregen dus setup aangepast zodat ik handmatig het voor elkaar kreeg om activatie id te skippen. Tot heden nog niet gelukt en maak daarom nog gebruik van abbo oude provider maar goed betaal nu dubbel. Ik wil best weer bellen maar dan wordt er nieuwe case gemaakt krijg reactie dat het opgelost en case word gesloten. Werkt het niet dan moet je weer bellen, mooie zou zijn dat ik op de case melding een reactie kan plaatsen. Of ik heb hier fout gemaakt maar heb de handleiding gevolgd maar misschien moet ik toch die code krijgen om connectie te kunnen maken. Lees ook berichten dat je modem info kunt clonen van de meegeleverde modem maar wil liever de op correcte manier doen. Heeft iemand info over hoe ik dit probleem kan oplossen of tips om te checken? Melding id: 73919103 InfoModem: Fritzbox 5530 Fritz!SFP XGS-PON module Status modem bij aansluiten: Knippert 2 keer snel wacht eventjes en dan weer 2 keer, in overview zegt hij “Establishing the connection...” Info dat ik heb moeten doorgeven was Fritz!modem id maar niet de S/N id van de Fritz!SFP XGS-PON maar weet niet of dat relevant is. Gr, Jelte
waarom vertellen “specialisten’’ onzin verhalen
Ik heb als sinds het begin problemen met wegvallen internet. ik maak gebruik een mesh systeem van Netgear (orbi) wat op zichzelf super is, maar regelmatig valt het internet signaal weg. De orbi geeft wel aan dat er een WiFi verbinding is maar het Odido modem geeft geen internet signaal door. Als je dan belt met de specialisten dan krijge je verschillende verhalen, de mooiste vindt ik dat je 1 keer per week je modem opnieuw moet opstarten. Na veel telefoontjes toch voor de tweede keer het odido plus systeem achter het modem geplaatst. Wat een drama is dit, allereerst is de speedtest een derde van wat ik met mijn Netgear mesh haal, daar haal ik tussen de 800 en 900+ Mbit/s. Bij het volgens Odido veel betere Zyxel mesh systeem kom ik benefen op krap 600 Mbit/s en zodra ik naar boven ga kom ik niet boven de 300 Mbit/s. En dan heb ik het nog niet gehad over het dramatische bereik. Met de Netgear heb ik prima bereik in de tuin overal hoge snelheden en volledig signaal. Bij de Odido plus heb ik in de tui GEEN internet. ik kreeg uit coulance een monteur om het om te zettende, die vond de snelheid ook niet om over naar huis te schrijven, en ik liet hem de speedtesten zien van mijn Orbi. Volgens monteur miet een modem even een dag leren, wel een goeie maar niet waar. Het hele vervelende is dat ik in heel mijn huis slimme apparatuur heb staan en die moesten allemaal omgezet worden, dit grapje heeft me 4 uur gekost en ik zie de bui al hangen dat Odido dit probleem niet kan oplossen. Met mijn vorige provider had ik eigenlijk geen issues, alleen was de snelheid aan de lage kant.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen