Skip to main content
  • 1,786 Topics
  • 17,592 Reacties
1786 Topics
Poort 25 moet open voor mijn mailserver
Ik kom zojuist van de telefoon met een T-Mobile Medewerker die wees me naar de community omdat mijn probleem hierweg opgelost zou kunnen worden. Ik heb meerdere topics gezien met dit onderwerp maar mij werd aangeraden om een nieuw topic te starten. Het probleem is dat T mobile poort 25 uitgaand blokkeert, zoals hier beschreven https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-492/info-smtp-poort-25-333415 Dit topic lijkt mij vooral gedoeld op Client naar Server communicatie, Niet op Server naar Server comminucatie. Want er zijn geen alternatieven voor poort 25 als het aan komt op server naar server comminucatie. Ook is 25 zeker niet verouderd en bestaat er zoiets als STARTTLS over poort 25, ook gewoon versleuteld dus. Dus voor de extra duidelijkheid Ik heb poort 25 nodig om mails te sturen van mijn mailserver naar andere mailservers Dit kan niet via poort 587 en ook niet via 465, enkel en alleen via poort 25. Een Relay is voor mij geen optie, Ten eerste wil ik graag mijn eigen mail in handen hebben en niet afhankelijk wezen van een externe relay waar ik eventuele problemen niet zelf kan oplossen. En die problemen zijn er veel te veel zie ik wel aan de topics hier in de community. Ten 2de geef ik om mijn privacy en zijn jullie volgens de telecommunicatiewet zelfs verplicht om dit te waarborgen, Op het moment dat ik jullie relay zou gebruiken dan gaat de email van mijn server via poort 465 of 587 versleuteld naar jullie relayserver, maar op het moment dat die aankomt bij jullie is de mail niet versleuteld enkel het transport is versleuteld. Vervolgens versleutelen jullie die opnieuw om het door te sturen naar de doelserver. Vragen of ik jullie relay wil gebruiken is dus vragen of ik open brieven naar jullie wil sturen zodat jullie ze dicht kunnen likken en op de post kunnen doen. Dat is gewoon absurd, maar exact wat hier gebeurt. Kortom; Ik heb poort 25 nodig en er is geen andere poort mogelijk. Een Relay is een workaround maar ook een inbreuk op je privacy. Graag zie ik dat deze poort wordt geopend voor mij, en eventueel andere klanten die hierom vragen. Alvast bedankt en groetjes, Danny
Probleem: Versterker beneden niet als Access Point in te stellen
Sinds enige tijd probeer ik de Zyxel WX5600-versterker beneden in de woonkamer los te koppelen van het bestaande EasyMesh-netwerk en als zelfstandig access point in te stellen. Het doel is om vaste apparaten zoals mijn TV, JBL soundbar en PS5 niet langer te laten overschakelen naar de router in de meterkast, maar een stabiele verbinding te laten houden met de versterker die letterlijk direct onder hen staat. Ondanks dat deze versterker fysiek perfect geplaatst is — pal onder de apparaten en op slechts een paar meter van de router — kiezen deze apparaten op willekeurige momenten alsnog voor verbinding met de router in plaats van met de versterker. Dit resulteert in verbindingsverlies, lagere snelheden en instabiliteit tijdens het streamen of gamen. Ik heb als oplossing geprobeerd om de versterker beneden om te zetten naar access point-modus, zodat ik deze een eigen SSID kan geven (bijv. “Beneden-WiFi”), waar ik mijn apparaten handmatig aan kan koppelen. Het idee is simpel: geen mesh-roaming, maar een vaste en directe verbinding met dat ene punt. Wat we al geprobeerd hebben: • EasyMesh via de routerinterface uitgeschakeld • De versterker beneden meerdere keren volledig gereset (lang indrukken van de resetknop) • Versterker gestart zonder UTP-kabel, zodat hij niet automatisch koppelt • Poging tot verbinding met de tijdelijke SSID (Zyxel_XXXX) met het correcte wachtwoord • Via browser geprobeerd in te loggen op om handmatig access point-modus te activeren • Ook geprobeerd: UTP pas later aansluiten, of juist kort aansluiten ná reset Probleem: Wat er telkens gebeurt, is dat de versterker automatisch weer terugkeert naar de meshstructuur, nog vóór ik kan inloggen of configureren. Soms verschijnt het tijdelijke SSID even in de wifi-lijst, maar als ik wil verbinden, krijg ik een foutmelding of verdwijnt het netwerk direct. Andere keren komt het netwerk helemaal niet tevoorschijn. Hierdoor lukt het niet om de versterker als los access point in te stellen. Voor apparaten die een vaste plek hebben en veel data verwerken (zoals een TV of console) is een roaming mesh niet altijd ideaal. Een vaste verbinding met een specifieke access point is in dit geval stabieler en betrouwbaarder dan automatisch schakelen tussen router en versterker. De enige manier om dat te realiseren, is door de versterker als standalone access point in te stellen met een eigen SSID. Verzoek aan Odido: Graag hulp om deze onderste versterker permanent los te koppelen van de meshstructuur en in access point-modus te zetten, met een eigen SSID. Dit zodat ik volledige controle heb over welke apparaten ermee verbinden, en niet afhankelijk ben van roamingbeslissingen van het mesh-systeem. Alle basisstappen zijn doorlopen, maar zonder resultaat. Wellicht is er op netwerk- of firmware-niveau iets wat deze koppeling alsnog afdwingt. In dat geval hoor ik graag hoe dit op te lossen is.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen