Alles over het gebruik van je eigen modem, router, NAS en andere hardware.
Recent actief
Ik heb de Zyxel T50 vervangen met de T56 en sindsdien kan mijn telefoon niet meer verbinden met de wifi. Ik krijg de melding dat er een WPA3 verbinding is vereist en dat deze is geblokkeerd door de beheerder.Wat kan ik hier aan doen?
Hoi allen, kon niet echt een topic vinden m.b.t. problemen met het inloggen in de Zyxcel modem.Sinds enkele weken krijg ik de melding '’ je verbinding is niet privé'’ te zien als ik de IP adres van de modem intoets. Het resetten van de modem lost dit probleem niet op eveneens incognito en het updaten van apparatuur. Is er iemand bekend met dit probleem en heeft hij/zij dit kunnen oplossen?Alvast dank voor jullie hulp.Groet, Fatih
Hallo,Ik heb pas geleden een Ubiquiti Dream Machine Pro SE gekocht als vervanger voor de oude Draytek modem die wat van T-Mobile hadden gekregen, waar tot de dag van vandaag problemen mee hebben. Via T-Mobile klanten service begreep ik dat ik de Fiber kabel uit de Draytek modem kon halen en vervolgens in de UDM Pro kon stoppen, maar we krijgen dan geen internet en ik heb van alles geprobeerd maar de UDM blijft zeggen dat het geen IP adress kan ontvangen.Doe ik iets fout of heeft T-Mobile klantenservice het verkeerd begrepen/uitgelegd?
Dag community,Recentelijk heb ik een wifi 6 mesh systeem gekocht (TP-Link Deco X60 AX5400) voor mijn thuisnetwerk. Nu wil ik de Zyxel EX5601-T1 in bridge mode zetten, alleen ik kan daar binnen de webapplicatie van het modem geen optie van vinden.Ik heb dit linkje gevonden: How to put my router in Bridge mode – Zyxel Support Campus EMEA maar onder network settings staat bij mij helemaal geen Broadband. Zie ook hieronder: Firmware updates kan ik ook niet online vinden van dit model. Het lijkt erop dat deze optie helemaal niet te vinden is.De vraag aan jullie: kan ik met de Zyxel EX5601-T1 bridge mode ergens aanzetten? Zo ja, waar en hoe dan. Alvast bedankt voor jullie hulp!
De aansluiting van de UniFi Next-Gen Gateway bij KPN is vrij simpel zoals hieronder aangegeven. Hoe gaat dit bij Odido (T-Mobile)?In your UniFi Dashboard, go to Settings > Internet. Select the WAN port that is connected to the FTTP NTU. Enable VLAN ID and set it to 6 for KPN. I have done Set IPv4 Connection to PPPoE. For KPN, Username should be set to internet. For KPN, Password should be set to internet.
Ik heb mijn TP-link Deco M4 mesh netwerk achter de Zyxel T56 gezet, het werkt allemaal prima maar ik vind het nogal vaag. 1) Ik las dat een Deco rechtstreeks op de glasconverter aangesloten kan worden en dat zo de Zyxel niet nodig is, hoe moet ik de Deco dan configureren? Het lijkt mij als WiFi-Router, maar dit werkt niet.2) Ik heb de Deco nu als WiFi-Router geconfigureerd staan gekoppeld achter de Zyxel, dit werkt prima alleen vind ik het erg vreemd dat ik nu 2 DHCP-servers in mijn netwerk heb wat ook nog werkt zonder foutmeldingen?? Zodra ik de DHCP server op de Zyxel (192.168.1.xxx) uitzet werkt het niet meer terwijl deze uitsluitend een aantal bedrade apparaten voorziet van een IP-adres (waaronder één van de Deco’s). De draadloze en rest van de bedrade apparaten krijgen een IP-adres van de Deco DHCP server (192.168.68.xxx).3) Stel ik de Deco in als Access Point gekoppeld achter de Zyxel dan werkt het niet (terwijl dit wel zo werkte achter de router van Ziggo), moet ik hiervoor wat
Zoals de titel luidt: opeens heb ik geen internet. Fritzbox ONT geeft aan niks binnen te krijgen.Er zijn geen landelijke storingen te zien. Lokale storingspagina werkt niet: “oops! Pagina bestaat niet ” krijg ik te zien.Modem (waarvan de ONT ingebouwd is) is 2x opnieuw opgestart. Eventueel serienummer van de huawei erafgehaald, geen verbinding. Evenals serienummer opnieuw ingevoerd. Geen verbinding.Betreft fritzbox 5530. Moderator edit: jouw gebruikersnaam is gewijzigd. Het is niet toegestaan om de naam van een religieus persoon of religieuze identiteit als gebruikersnaam te kiezen - hoe goed en leuk bedoeld ook.
Hallo,Over 1 maand stap ik over naar T-Mobile (alleen) Internet.Vandaag ontving ik een doos met een Zyxel T-56 Router en was heel verbaast dat er een 2e kastje bij zat: een Huawei OptiXstar HN8010Ts Terminal, ik heb daarover 2 vragen:1 - Omdat ik ALLEEN Internet heb en m’n eigen Router wil gebruiken (met VLAN), is die Huawei OptiXstar HN8010Ts Terminal dan nog nodig ?2 - Wanneer ik support nodig heb van T-Mobile, wil ik de Router Zyxel T-56 hiervoor even inzetten maar, dan zonder Huawei OptiXstar HN8010Ts Terminal, Kan dat ?
Hoi, Een week of twee geleden is een ticket aangemaakt voor het registreren van mijn eigen ONT.Echter is er tot op heden nog geen voortgang mee geboekt, terwijl ik alle benodigde informatie heb doorgegeven.Ik hoop dat adhv dit topic, @Tommie van Odido mij op weg zou kunnen helpen :) bij het registreren van mijn eigen ONT. Alvast bedankt.
Ik heb zojuist de TP-Link Archer C6 gekregen en wou deze aansluiten, alleen vroeg ik me af of ik deze gelijk op het kastje in de muur kan aansluiten, of dat ik alsnog wel de router van T-Mobile nodig ben. De router van T-Mobile is een Zyxel T-50.
Zoals bovenstaand plaatje laat zien. Het lampje van de wereldbol brand rood op mijn modem ik heb verscheidene dingen geprobeerd maar mag niet baten.
Goedendag,Sinds een drietal weken heb ik zowel bekabeld als draadloos ontzettend veel problemen met livestreams op Twitch, waar ik daarvoor eigenlijk 2 jaar lang nooit problemen heb gehad. Ik heb een 1Gbit verbinding, haal netjes rond de 950Mbit up/down en heb met andere diensten (downloads, gamen, etc.) eigenlijk vrijwel geen problemen. Ik heb een Zyxel T56 modem met firmware V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0410 (helaas geen idee wanneer deze is gepusht). Deze al een factory reset gegeven, mediaconverter gereset, glas gereseat, alle eigen apparatuur ertussenuit gehaald, maar dan nog met een kabel rechtstreeks van de PC naar de modem heb ik dezelfde issues. Ik kan Twitch op m'n telefoon erlangs houden als ik ‘t op de PC heb staan, en het valt op exact dezelfde momenten weg, tevens maakt het niet uit welke kwaliteit (160p heeft dezelfde bufferproblemen als 1080p). Switch ik naar 5G, nergens last van. Ik gebruik een eigen mesh-netwerk voor het draadloze gedeelte (Deco), en rechtstreeks bekabeld o
Continu wegvallende internetverbindingGoedemiddag,Wij zijn sinds een kleine twee weken klant bij jullie en hebben een 1GB glasvezel abonnement bij jullie afgenomen. Echter hebben wij sinds de oplevering last van een wegvallende internetverbinding, dit geldt voor WIFI en de bekabelde verbinding. Dit gebeurt op willekeurige momenten, soms na een uur en soms na aantal uren. Bijna elke ochtend én bij thuiskomst na werk brandt het rode wereldbollampje op de modem.En dit is iedere dag sinds de oplevering op 22 juli. De verbinding komt weer tot stand als je een power cycle doet vd modem. Soms zijn meerdere power cycles achter elkaar nodig om weer internet te krijgen. De snelheid van de internetverbinding als deze het doet is gelukkig wel goed.Type modem die wij hebben is de Zyxel T56 en de media converter is een Huawei ONT kastje, verder geen ander netwerkapparatuur.Ik heb onderstaande dingen geprobeerd:- De modem gereset naar fabrieksinstellingen. (Meerdere keren)- Volledige power cycle van
Beste lezers,Ik heb 3 stuks deco x50 voor een mesh wifi gekocht.Helaas loop ik tegen het netwerk van t-mobile tegen.Ik krijg na het connecten met de deco na een herstart of hard reset enkele minuten internet en vervolgens valt het weg.Wat heb ik al uitgesloten:Zyxel t50 modem er tussen uitgehaald en direct op de converter aangesloten met vlan 300 en prio 0 en zowel 1.Alles gereset. ( Terug naar fabrieksinstellingen, meerdere malen )Er zit geen switch na de Deco 1De wan kabel van de converter naar de deco zit op poort 1.Deco 2 en deco 3 uitgezet. Dus ik wil eerst de verbinding met alleen deco 1 intact houden.In het kort ik heb nu letterlijk niets anders dan een converter direct op 1x deco aangesloten en internet valt steeds weg.Iemand een oplossing?
Hallo,ik ben woonzaam in een complex die collectief doet aan verschillende aansluitingen, waaronder ook het internet etc. ik ben over gestapt naar tmobile home internet en ik kreeg een modem aangeleverd die geen toegang heeft tot een coax aansluiting. Er is ook niets in m’n studio die iets anders ondersteunt. Geen telefoon uitsluiting en geen andere aansluitingen, alleen de coax. wat moet ik doen?
Hoi iedereen, Ik ben nieuw bij T-Mobile, net overgestapt van een andere provider 😊 Gisteren is bij ons het glasvezel-internet aangesloten en de Zyxel T-56 modem is in de meterkast geplaatst. Het is supersnel en het bereik van de wifi in de woonkamer (begane grond) is fantastisch, op de eerste verdieping is het helaas een stuk minder maar gelukkig niet compleet hopeloos. Momenteel ben ik dus op zoek naar mogelijkheden om het wifi-bereik te verbeteren/versterken in de slaapkamers op de eerste verdieping. Een vriend van ons heeft een extra TP-Link Deco XE75 (mesh systeem/router) over van zijn 3-pack en wil deze aan ons cadeau doen. Nou heb ik wel enkele vragen m.b.t. de huidige situatie:Werkt de T-56 met andere mesh-systemen zoals de Deco XE75 of werkt de modem uitsluitend met het WX5600-wifipunt? Is deze Deco XE75 überhaupt compatibel met de T-56?Ik hoop dat iemand mij kan helpen 🙏
Hallo,Ik had voorheen bij Ziggo mijn modem in bridge modus. Bij Odido is dit niet mogelijk, maar heb begrepen dat wanneer je router VLAN ondersteunt je direct internet kan ontvangen op je router. Je dient dan wel de kabel die normaliter naar de WAN poort van het Odido modem (Zyxel) gaat om te zetten naar de WAN poort van je router.Wie o wie kan mij helpen aan de configuratie die ik moet toepassen in het VLAN configuratiescherm? Het zou moeten gaan om VLAN 300 dat dient te worden geconfigureerd. Zie hieronder het configuratieschermAlvast bedankt!
Sinds kort ben ik overgestapt naar T-mobile, maar krijg ik mijn deurbel camera (LSC, van Action) niet verbonden met mijn wifi netwerk. De onderstaande heb ik al doorlopen:- wifi netwerk gesplitst in twee: 2.4ghz en 5ghz.- wifi 2.4GHz netwerk op WPA2-PSK gezet.- firewall even tijdelijk uitgezet.- 5ghz wifi netwerk uitgezet.- wifi wachtwoord even tijdelijk uitgezet.- Zyxel moden en galsvezelkastje uit en aangezet.- een asus router aangesloten op de Zyxel modem en een nieuwe wifi netwerk aangemaakt.- LSC deurbel camera meerdere keer gereset.- Hiervoor een Ziggo moden gehad en nooit problemen mee gehad. Please, help! Avast bedankt.
Dombo vraag:Net een nieuw 1Gb abbonnement besteld met 2de TV decoder.Eigenlijk wordt de 2de TV (geen smart TV, geen LAN) alleen voor even ochtend nieuws gebruikt.Is het mogelijk een 2de decoder te vermijden, maar WEL wel een paar zenders zoals NPO en RTL te ontvangen, met bijvoorbeeld een chrome cast of zoiets als een Samsung GX-MB540TL DVB-T2 HD receiver (freenet TV connect, Wi-Fi ondersteuning).voor die tweede TV.Ik heb een DEVOLO 1200 LAN poort via 220v als netwerk aansluiting Dank - F
Goedendag,Sinds gisteravond heb ik een glasvezel aansluiting van Odido. Er staat nu een Zyxel modem rechstreeks aangesloten op de mediaconverter.Nu beschik ik zelf over een Asus GT-AX11000 en een RT-AX92U (AiMesh). Aangezien ik verwacht dat deze Asus router betere prestaties kan leveren wil ik de Zyxel router er tussenuit halen.Nu heb ik getracht om de ethernetkabel op de WAN poort van de Asus router in te pluggen echter krijg ik dan geen internetsignaal. Het kan natuurlijk zo zijn dat deze router niet geschikt is. Nu heb ik de volgende vraag. Als deze router niet geschikt is, welke router met betere prestaties is wel geschikt om rechstreeks op de media converter aan te sluiten? Oftewel, over welke eigenschappen dient een router te voldoen?
Goedemorgen, ik ben al lange tijd tevreden klant bij eerst T-mobile en nu Odido. Ik heb ivm lastig wifi kunnen ontvangen 2 wifi punten extra in mijn abonnement. Toch heb ik met name beneden in huis bij de voordeur en in de tuin slecht bereik. Mijn buurman is ook klant bij jullie en gaf mij de tip om te vragen of mijn verouderde T50 modem wellicht vervangen kan worden. Ook hier op het forum heb ik gelezen dat dit de situatie flink kan verbeteren. Vandaar de vraag of mijn T50 modem ook door een modern exemplaar vervangen kan worden? Met vriendelijke groet, Chris
Hi allen,Na een hele lange tijd in de kast te hebben gelegen heb ik mijn T-Mobile router weer in gebruik.De firmware versie is V5.50(ABPY.1)b15_20201207 en ik zie in deze community dat er al nieuwere firmwares zijn. Hij staat inmiddels al 72 uur aan maar wilt niet automatisch updaten.Ik heb het volgende geprobeerd:Herstarten Alle LAN eruithalen voor 30 minuten WAN eruithalen voor 30 minutenHoe kan ik de firmware update forceren?
Hallo, Onlangs heeft Odido mijn router/modem vervangen door een Zyxel T56 omdat ik glasvezel heb en heel veel apparaten (bel, deurslot, lampen, stofzuiger, nest thermostaat, brandmelders, sonos en zoonlief spaart electronica:-)) . Aangezien mijn wifi nog steeds niet stabiel was, heb ik een WXa5600 access point erbij aangeschaft. Maar het lijkt alsof mijn wifi problemen steeds groter worden. Het access point is volgens handleiding netjes met lan kabel geinstalleerd, lampjes zijn mooi groen, maar ik zie hem niet in het odido configuratie scherm van mijn router (192.168.1.1). Ik verbaas me trouwens ook over de slechte User Interface van deze schermen (is er geen betere app?). Onlangs van zyxel de mesh app geinstalleerd en zie wel dat het accesspoint actief is, maar meer doet deze app ook niet.Zo nu en dan valt mijn sonos weg of mijn nest valt weg. Ik ben totaal geen netwerkbeheerder, vind al dat ik inmiddels meer kennis heb dan wat een normaal gezin zou moeten hebben...Hoe kan ik nu zien
Sinds enige tijd geeft mijn netwerk als advies om te upgraden naar WPA3 (in plaats van WPA2).Ik ben al enkele jaren klant bij jullie en vroeg me af of het mogelijk is mijn huidige VMG8825-T50 model om te ruilen voor een nieuwer model met WPA3 / Wifi-6 ondersteuning.
Hallo,Ik heb een hosting bedrijf met een goot aantal servers die alleen op IPv6 werken. Van de 80 servers die ik beheer hebben er maar 4 een IPv4 verbinding. Het grootste deel van de servers kan ik dus niet bereiken met mijn Odido SIM. Dit belemmert mij als ik bijvoorbeeld op vakantie problemen moet oplossen voor mijn werk, dat komt elk jaar wel eens voor.Ik zie in andere topics dat Odido nog geen plannen heeft om IPv6 te ondersteunen. Is daar al verandering in?Zijn er andere mobiele providers die wel IPv6 ondersteunen? Ik ben bereid om te wisselen van provider en er iets extra voor te betalen. Groetjes,Wim (pixeldrain.com)
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.