Skip to main content
7902 Topics
Toevoegen diensten Datavrije Muziek
Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk. Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen. Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid. Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek ► 40UP Radio► AH.FM► Astiga► Bandcamp► BesteHits.nl► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)► DI.FM► Fantasy Radio► Grandprix Radio► Happyhardcore.com► HitsNL► Hitz24 ► Hollands Palet► Intense Radio ► Radio JND► MonsterHit Music► Napster► Neerlandika► Olympia Radio► OnlineRadio.nl► Q-Music► Qobuz► Radio 8FM► Radio Esperando► SocialRadio► Soul Radio► Soulshow Radio► Spotify ► Sublime.fm ► Tidal► Universe Radio Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021) Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. ► Amazon Music Benaderd ► Digital Radio Benaderd ► NPO Radio (alle zenders) Benaderd ► Primephonic In behandeling. ► Slam! FM In behandeling ► TuneIN Benaderd ► Youtube Music Benaderd ► Stingray Music Benaderd Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen ► 22Tracks - Wil niet meedoen► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen► Fun-x - Wil niet meedoen► Google Music - Niets meer van vernomen► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen► Jammfm - Niets (meer) van vernomen► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst► Mixcloud - Wil niet meedoen► Mixerbox - Biedt ook video aan► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen► Our House FM - Niets (meer) van vernomen► Party Tune - Niets (meer) van vernomen► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending► Plex - Privéstreaming-oplossing► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen► Radio Delta - Gestopt met uitzenden► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen► Radiu - Niets (meer) van vernomen► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen► SomaFM - Wil niet meedoen► Soundcloud Niets (meer) van vernomen ► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen *(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)
Waterschade iPhone 11 pro
Goedendag, Ik heb op vakantie mijn iPhone 11 pro in mijn broekzak laten zitten. Mijn zoontje duwde mij in het zwembad en hierdoor is mijn telefoon volgelopen met water. Hoe dit kan geen idee. Ik heb het toestel nooit beschadigd of iets dergelijks, het is werkelijk in nieuwstaat. Dus ik ging er van uit dat de waterdichtheid (IP68) mijn telefoon zou redden. Mijn iPhone 8 plus van hiervoor heb ik als onderwatercamera gebruikt in het zwembad zonder problemen. Ik heb de iPhone 11 pro daarna ook gewoon gebruikt. De volgende dag groene strepen door het beeld en na een minuut of 10 helemaal uit en “dood”. Ik heb het toestel gekocht via Belsimpel. Ik heb hun aangeschreven over dit probleem. Echter hun beweren dat “vochtschade” nooit onder de garantie valt. Prima, maar ik heb hun gevraagd mijn telefoon te onderzoeken hoe het kan dat er water in loopt. Het water liep letterlijk uit de speaker opening. Naar mijn mening was het toestel non-conform en valt dit onder de wet consumentenrecht. Ik moest het toestel opsturen naar Microfix en zij hebben vastgesteld dat er water in het toestel is gekomen. En dat was het. Mijn vraagstelling over “hoe” het dan kan is nooit beantwoord. Microfix wilde het toestel aanbieden bij Apple, echter zij accepteren geen provider toestel. Dus vandaar dat ik nu bij jullie hier uit kom! Ik ben nog steeds van mening dat het water in de telefoon kon komen door iets wat niet mijn schuld is. Kunnen jullie iets voor mij betekenen in deze situatie?
Wijzigen van bestelling niet goed gegaan. Nu langer wachten?
Beste medewerkers, Nu begin ik er een beetje klaar mee te worden, na al die loze beloften en niet nakomingen.. Ik heb mijn klacht deels in een andere topic geuit, maar daar wordt nauwelijks inhoudelijk op gereageerd.. In de winkel kunnen ze niets voor mij doen.. Als ik de klantenservice bel, vragen ze om naar de winkel te gaan. Waar zijn we mee bezig?? Ik heb op 3/10 de iPhone 13 Pro Goud 128gb besteld.. In de winkel ook aangegeven dat ik op een bepaalde datum naar het buitenland vertrek, medewerker gaf aan dat het geen probleem was en het makkelijk haalbaar was gezien de levertijd toen op 2-3 weken stond. Mijn vliegreis was ruim aan het eind van de 4e week na besteldatum. Vervolgens worden de levertijden aangepast naar 3-4 weken.. Vliegreis om moeten boeken voor de eerste keer, gelukkig toen nog gratis. Na 4 weken nog steeds geen telefoon… Vervolgens worden de levertijden aangepast naar 4-5 weken.. Vliegreis om moeten boeken voor de tweede keer… Vervolgens heb ik na 6 weken nog steeds geen telefoon binnen en heb ik mijn reis voor de derde keer moeten omboeken.. Voor de tweede en derde wijziging heb ik zelfs moeten betalen (bedrag van € 210,00 in totaal) door jullie beloftes. Vervolgens bel ik naar de klantenservice en geven ze aan erachter aan te gaan en met de winkel te bellen want blijkbaar ging er iets mis. De mevrouw van de klantenservice kwam wel haar belofte na, belde met de winkel zodra ze open waren en belde na een kwartier meteen terug. En ja hoor, het bleek dat de betreffende winkel wel mijn order heeft geannuleerd maar nooit een nieuwe heeft aangemaakt (ivm het schrappen/weghalen van de telefoons uit de winkels). Dit hebben ze snel op de dag dat ik gebeld heb in orde gemaakt, echter lijkt het dat mijn besteldatum helemaal NIET is overgenomen en zie ik een datum van 10/11 staan. Ik vermoed dat jullie mij, door jullie eigen fout en loze beloftes, mij achteraan het lijstje hebben gezet. Het blijkt ook dat het niet naar mij toe gecommuniceerd mocht worden dat er een fout was gemaakt.. Want in het gesprek met de klantenservice en de winkel werd gesproken van een fout, en in het gesprek tussen de winkel en mij was er niets aan de hand en was dit de gewone gang van zaken. Dit is tevens te horen uit het telefoongesprek met de klantenservice medewerker, als het goed is kunnen jullie alle gesprekken terugluisteren. Ik tik inmiddels de 7 weken aan, terwijl ik op het forum kan lezen dat er mensen zijn die 1.5 WEEK LATER een bestelling hebben geplaatst met hetzelfde toestel in opslag en kleur. Puur omdat jullie een fout hebben gemaakt en ik daar de dupe van ben wat ik tevens niet mocht weten. Dit gaat toch werkelijk nergens over? Inmiddels hebben alle mensen die na mij besteld hebben al een datum voor bezorging gekozen terwijl ik deze mogelijkheid niet heb… Waardoor ik ook nog eens dood leuk 2-3 weken erbij mag optellen bij het kiezen van een datum. Super oneerlijk en onmenselijk zelfs. Ik heb ook contact opgenomen met AMP over afhaal mogelijkheden aangezien ik in enorme spoed zit met mijn vliegreis. Ze geven aan dat het afhalen normaliter net zo lang duurt als bezorgen (dus pas na 2 weken), TENZIJ T-Mobile contact met hun opneemt om een uitzondering aan te vragen. Dan zouden zij eventueel kunnen regelen dat ik het in mijn uitzonderlijke geval sneller zou kunnen ophalen (nogmaals: dit is door AMP bevestigd). AMP geeft aan dat de fout hierin volledig los van AMP staat en deze ook gemaakt is door T-Mobile dus zij het ook zelf moeten oplossen. Dat kon enkel als T-Mobile contact opneemt met AMP om deze situatie te bevestigen. Hierbij tevens het verzoek om een versnelde procedure in gang te zetten waarbij ik mijn toestel direct kan ophalen bij AMP. Graag ontvang ik eens een keer inhoudelijk reactie over mijn situatie en wat jullie er nou zelf precies van vinden. Alle gesprekken zijn ook terug te luisteren of zijn in de winkel gevoerd, dus ik heb er heus geen verhalen bij verzonnen om mijn topic “erger” te laten lijken, helaas is het allemaal waarheid.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen