Skip to main content
10000 Topics
tv kijken is alleen maar ergernis
Sinds juli hebben wij internet en tv van Odido. Tv kijken is één grote ergernis. Eerst tv via de app maar het beeld viel constant in herhaling en herhaalde soms wel minutenlang de laatste zin en dat wel 40 keer op een avond. Van de klantenservice moesten we via de tv box gaan kijken terwijl we die voor de tv boven wilden gebruiken. Afijn toch maar op de tv beneden aangesloten. We zijn inderdaad van de herhalingen af maar nu krijgen we om de haverklap zwart beeld en krijgen we een melding dat er iets mis is gegaan en dat we het opnieuw moeten proberen en dat dan weer meerdere malen achter elkaar. We zitten er helaas een jaar aan vast want opzeggen kan niet volgens de klantenservice maar zodra het jaar voorbij is is het meteen exit Odido en nooit meer. Datum van ervaring: 21 september 2024 Bewerk Antwoord van Odido 7 uur geleden Dank voor deze review! Zorgeloos tv kijken is super belangrijk, of dat nu via onze Odido TV app is of via onze Mediabox. Ik lees dat je nu voornamelijk last hebt van zwart beeld. Dit moet worden opgelost. Ik hoop dat je mij die kans wilt geven! Namens het webcareteam kom ik graag met je in contact. Als je dat op prijs stelt, stuur ons op Facebook (odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland) dan gelijk je postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer en kopie van deze review. Heb je geen social media? Maak dan een topic aan op onze community (community.odido.nl). Als je er voor zorgt dat jouw e-mailadres matched met het e-mail adres wat bij ons bekend is, kunnen mijn collega's of ik je direct verder helpen. Vergeet niet om je review in dit gesprek te delen, zodat ik sneller aan de slag kan! Groetjes, Cheyenne van Odido
[Glasvezel] Draytek vervangen met je eigen router (met VLAN)
Draytek vervangen met je eigen Router Wat heb je nodig? Draytek 2132Fvn TP-Link MC2200L TP-Link Acher C7 (1750Mbit) T-Mobile Thuis Glasvezel Waarschuwing: Kijk nooit direct in de connecor. Dit kan permanente oogschade veroorzaken! Maak nooit zelf de glasvezel aansluiting open. Mocht hier schade aan ontstaan, zal dit door Reggefiber moeten worden hersteld. De kosten hiervan zijn minimaal 300 euro, maar kan nog hoger uitpakken! Installatie: Haal de blauwe connector uit de Draytek SFP, vervolgens kan je de SFP er uit halen door het blauwe hendeltje naar achter te trekken. Installeer vervolgens de SFP in de TP-Link MC220L en stop de blauwe connector er weer in. Plug nu de UTP kabel in de TP-Link MC220L en de andere kant in de WAN van de TP-Link Acher C7. Configuratie: Sluit je Laptop aan op poort 1 van de TP-Link Acher C7 ga naar http://192.168.1.1 en login Ga naar Advanced Ga naar Network Ga naar IPTV/VLAN Settings code: IGMP Snooping: uitschakelenIGMP Proxy: uitschakelenIGMP Version: V2 IPTV/VLAN inschakelenMode CustomInternet Vlan ID: 300 Priority 0802.1Q tag inschakelen.IP-Phone vlan: 35IPTV Vlan ID: 640 Je kan nu zelf kiezen op welk poort je internet of tv wil hebben. IP-Phone vlan word niet gebruikt en is op vlan 35 gezet omdat deze anders moet zijn. Het is niet mogelijk T-Mobile thuis Telefoon te gebruiken met een ander modem dan de Draytek. Klaar! Je krijgt vanuit T-Mobile GEEN ondersteuning op deze setup, maar gelukkig zijn er genoeg mensen op het forum te vinden die je willen helpen. Mocht je problemen hebben dan moet je eerst het oude modem weer gebruiken voordat T-Mobile je ondersteuning kan geven. De handleiding is gemaakt met een TP-Link C7 maar dit werkt het zelfde op de volgende TP-Link Routers: (met dank aan Jibbewillem) TL-WR1043N (2,4Ghz 450Mbit) Archer C1200 V2, V3 (2,4Ghz + 5Ghz 1200Mbit) Archer C7 V4, V5 (2,4Ghz + 5Ghz 1750Mbit) Archer C9 V3, V4, V5 (2,4Ghz + 5Ghz 1900Mbit) Archer C2300 V1 (2,4Ghz + 5Ghz 2300Mbit) Archer C3150 V2 (2,4Ghz + 5Ghz 3150Mbit) Archer C3200 V2 (2,4Ghz + 5Ghz 3200Mbit) Archer C5400 V2 (2,4Ghz + 5Ghz 5400Mbit) Vond je dit topic nuttig en wil je meer van dit soort topics geef dan een Like!
het idee achter interactieve tv
Er zijn een aantal dingen die ik niet begrijp (lees: waar ik me mateloos aan irriteer) sinds de laatste update van de TV-app. 1. Ik keek vanmiddag Features Groups (Ziggo Golfkanaal 6) met vertraging terug en met versneld doorspoelen. Uitzending liep tot 13:00u, waarna de aansluitende uitzending begon. Die aansluitende uitzending was nog bezig: dus ik wilde graag terug naar het begin (13:00u). Maar nee hoor tv-app wil niet verder terug dan 15:00u. 2. Vorige week een live golfuitzending gepauzeerd, omdat ik wat anders ging doen. TV-APP vond dat ik te lang weg was en gaat na een tijdje gewoon door met afspelen. Ik nog proberen om wederom te pauzeren maar nee hoor. TV-APP is onverbiddelijk. 3. Wil ik een live golfuitzending pauzeren, omdat ik tijdelijk een ander programma wil zien, dan kan ik niet de functie verder kijken gebruiken zolang de golfuitzending live bezig is. Moet ik via de tv-gids eerst de liveuitzending opstarten en dan terug naar het begin. Maar ja dan weet ik inmiddels alweer hoe het ervoor staat, dan heeft terugkijken ook geen zin meer. 4. Ik luister graag Engelstalig commentaar maar dat moet ik elke keer handmatig instellen. Zou toch fijn zijn als ik dat eenmalig voor zo'n zender zou kunnen instellen. 5. Met de TV-APP op de tablet kan ik alleen 30 seconden vooruitspoelen. Nou, dan mis je nogal wat tijdens een sportuitzending. Kan iemand mij uitleggen wat ik allemaal over het hoofd zie en wat ik anders moet doen om wel een fijne interactieve tv-ervaring te hebben? Anders zou ik graag begrijpen waarom jullie deze keuzes maken en wat de achterliggende filosofie is? Interactieve TV was toch juist bedoeld om het voor de kijker makkelijker te maken om te kijken wanneer hij of zij wil? Jullie reactie wordt erg gewaardeerd.
I returned all
Hello I have got this email below from you and I don’t understand the situation in this e mail is information that I send to you just only one part of the internet devices but I packed everything in one orginal box wich I got at the first time from you, modem and internet point I packed together and I send it at the same package please check it again, because it’s some kind of mistake. Best regards Rafał Nowak E-mail from Odido: Kun je je apparatuur terugsturen? Hallo, Bedankt! We hebben een deel van je Odido voor thuis apparatuur ontvangen. We hebben ook een deel nog niet ontvangen. Wil je deze alsnog opsturen? Heb je de apparatuur al teruggestuurd? Controleer dan even of je alles op de lijst hebt teruggestuurd. In dat geval kan je dit bericht als niet verzonden beschouwen. Ontvangen apparatuurHieronder zie je welke apparatuur we ontvangen hebben: Wifipunt(en) Niet ontvangen apparatuurHieronder zie je welke apparatuur we graag terug willen: Modem Je vorige apparaat willen we graag terug. Terugsturen is gratis en kan als volgt: 1. Stop alle apparatuur (inclusief kabels en accessoires) in een doos. 2. Op Mijn Odido staat de QR code klaar. Uitprinten is niet nodig, je kunt de QR code laten zien aan de DHL ServicePoint medewerker via de Mijn Odido app.3. Toch liever een geprinte versie? Die vind je hier. 4. Stuur de doos met apparatuur gratis terug. Doe dit binnen 30 dagen nadat je bestelling verwerkt is. Versturen kan bij elk DHL ServicePoint (www.dhlparcel.nl). Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een bevestiging hebt dat je pakket is aangekomen. Vragen?Bekijk de status van je bestelling en de meest gestelde vragen in Mijn Odido. Of neem contact met ons op: 0800-0092. Vriendelijke groeten,Odido Wysłane z iPhone'a

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen