Skip to main content
Antwoord

WiFi 2,5 Ghz onstabiel

• July 31, 2025
  • 6 reacties
  • 92 Bekeken

Sinds 1 week zit ik nu op Odido internet met een Zyxel T-56 modem. Voorheen 2 jaar Ziggo gehad.

Ik heb verschillende apparaten in huis, o.a. een thermostaat, die altijd goed gewerkt hebben in mijn app. Deze werken alleen maar op 2,5Ghz verbinding. Maar ik krijg ze nu niet meer aangesloten omdat het 2,5Ghz internet slecht en onstabiel is lijkt het. Ik heb 5Ghz uitgezet en met 2,5 Ghz verschillende kanalen uitgeprobeerd. Zou iemand van Odido eens in mijn modem kunnen kijken of alles wel goed staat voor een 2,5Ghz netwerk? Of iemand tips wat ik zelf zou kunnen doen in de modem? Ik lees ook op internet naar WPA2 wijzigen maar weet niet of ik dat  zelf kan doen. 

Beste antwoord door Jos2511

Dankjewel ​@Waqqas,

Ik heb jouw suggesties uitgevoerd en het lijkt nu allemaal goed te werken. Idd moest ik bij enkele apparaten het wachtwoord opnieuw invoeren. 

Top 👍🏻

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • July 31, 2025

Hallo ​@Jos2511 

De apparaten krijgen wel verbinding met het 2,4 GHz netwerk?

Je kan er misschien een WiFi plus punt van Odido bij nemen?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 31, 2025

Soms als de verbinding goed is dan kan ik de apparaten wel verbinden. Maar ze verliezen de verbinding weer als de verbinding slecht is. Verbinding varieert van bijna 200ghz ( met 1 WiFi Plus punt) tot minder dan 5ghz. Als ik dan weer een ander kanaal kies dat gaat het weer even goed. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 1, 2025

@Jos2511 

Soms verliezen apparaten ook de verbinding omdat ze niet goed overweg kunnen met de betere beveiliging. Wat je kunt proberen :

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Indien verbonden apparaten dan de verbinding verliezen dan moet je daarop het netwerk even vergeten en opnieuw verbinden.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 1, 2025

Oké, ik ga proberen of dat beter werkt 🙏🏻.

Bedankt alvast voor de tip. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 1, 2025

@Jos2511 

Daarna kan je eventueel nog WiFi 6 uitschakelen.

In het menu ga naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • Antwoord
  • August 2, 2025

Dankjewel ​@Waqqas,

Ik heb jouw suggesties uitgevoerd en het lijkt nu allemaal goed te werken. Idd moest ik bij enkele apparaten het wachtwoord opnieuw invoeren. 

Top 👍🏻