Skip to main content
10000 Topics
Verlenging Internet abonnement ontbinden (binnen 14 dagen)
Beste Odido, Ik wil graag gebruik maken van mijn herroepingsrecht om binnen 14 dagen mijn nieuwe contract te laten ontbinden. Ik was altijd een heel tevreden klant en heb daarom vorige week 20 december mijn contract verlengd. Ik had geen TV meer nodig dus koos ik voor een Internet Only abonnement. Een half uur na verlenging van het contract werd mijn internet instabiel. Hiervoor had ik er nooit problemen mee. De verbinding lijkt vooral in de avond heel slecht te zijn. Sinds 20 december heb ik meermaals gebeld dat ik problemen heb. Er werd mij telkens gezegd dat Gideon contact met mij zou opnemen binnen 3 dagen. Pas op 30 december is er een monteur langs geweest maar heeft het probleem niet kunnen oplossen. Kennelijk is het een bekend probleem, want ik kwam dit topic tegen: https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921. Echter, zowel Gideon als telefonische medewerkers lijken dit probleem niet te kennen. De monteur heeft de kabel en het ONT-kastje vervangen, maar met dezelfde Genexis die ik al had. Ik heb dus nog altijd dezelfde problemen. Ik wil daarom mijn nieuwe contract niet definitief laten ingaan en binnen 14 dagen mijn contract laten ontbinden, mede doordat het internet niet meer naar behoren functioneert. Ik heb afgelopen zaterdag geprobeerd telefonisch op te zeggen, maar er werd mij verteld dat dat niet mogelijk is bij een verlenging. Ik wil nogmaals vragen om mijn contract binnen de 14 dagen te laten ontbinden. Dit zou mogelijk moeten zijn, zie ook:https://radar.avrotros.nl/artikel/verlengen-mobiel-abonnement-heb-je-recht-op-bedenktijd-54505 en https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd. Kunt u mijn verzoek nogmaals in behandeling nemen? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Thomas
Glasvezel snelheid/WIFI problemen
Beste community, na een uur met de klantenservice te hebben gebeld over 2 kwesties, hier naartoe verwezen. Ben vandaag aangesloten op Odido, maar het e.e.a. werkt niet lekker. Ik heb geprobeerd mijn netwerknaam te veranderen via de online omgeving: gelukt.Ik heb geprobeerd mijn wachtwoord te veranderen: niet gelukt of toch wel?Het probleem kon niet opgelost worden. Iedere keer als ik mijn wachtwoord veranderde, zag ik dit wel in de online omgeving, maar dit pakten mijn apparaten niet op. (zowel tv als telefoon). De vriendelijke medewerker stelde toen zelf even tijdelijk een wachtwoord in en hoppa: het lukte. Toen dus wel. Toen ik weer een eigen wachtwoord verzon en opsloeg, pakten de apparaten wederom niet mijn opgemaakte wachtwoord, maar blijven het wel doen op de gemaakte wachtwoord van de medewerker, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Hoe kan ik dit oplossen? De medewerker had verder ook geen oplossing en ik zit nu dus online op het verzonnen wachtwoord van de medewerker. Nu de internet snelheid. Ik heb het abonnement genomen van 2gbps (een na snelste wat Odido kan leveren). Een speedtest op mijn pc pakte ongeveer 800down, 933up op een ping van 5/6. Nu heb ik het idee dat het aan mijn netwerkadapter ligt (Killer E2200 Gigabit Ethernet Controller), kan dat kloppen? Ik gebruik een cat5e netwerkkabel en zou gewoon moeten werken. Als dat de oplossing is, dan is dit hoofdstuk redelijk makkelijk opgelost, maar weet iemand wat ik met het wachtwoordkwaaltje van WIFI kan doen?
Odido via XGS-PON glasvezelnetwerk van Delta met eigen ONT; mismatch WAN-interface IP-adres en daadwerkelijk public IP adres.
Dag allemaal, Ik woon in het buitengebied van Overijssel en ben aangesloten op het XGS-PON glasvezelnetwerk van Delta, met een eigen ONT-mediaconverter (Huawei) en een router van Mikrotik. Onlangs ben ik overgestapt van Caiway (dochteronderneming van Delta) naar Odido. De overstap verliep redelijk soepel met behulp van Guidion. De Guidion-monteur was zo vriendelijk om de gegevens van mijn ONT door te geven aan de Odido-backoffice, waarna een medewerker van Odido deze via de servicedesk van Delta kon registreren. Na de registratie was mijn internetverbinding via eigen ONT en de Mikrotik-router binnen vijf minuten online. Ik kreeg een publiek IP-adres toegewezen via VLAN100 op de WAN-interface in de range 84.x.x.x, en ik heb getest of alles goed functioneert: Snelheid 1 Gbps: Oké Externe toegang tot mijn eigen omgeving (VPN, HTTPS, HTTP, enz.): Oké Een dag later bleek er echter een probleem te zijn ontstaan: de externe toegang (VPN) tot mijn omgeving blijkt niet meer mogelijk. Bij het analyseren van het probleem viel het volgende op: Het publieke IP-adres dat via VLAN100 op de WAN-interface was toegewezen, is gewijzigd van 84.x.x.x, naar een (classless) IP-adres 100.99.44.98 (/18 classless subnet). Een query naar mijn publieke IP-adres (via bijvoorbeeld whatismyip.net) levert het werkelijke publieke IP-adres op: 62.45.99.204. Gezien bovenstaande vermoed ik dat er technisch issue is ontstaan; Er zit een mismatch tussen het WAN-interface IP-adres (100.99.44.98) en daadwerkelijk public IP adres. Logisch dat mijn omgeving nu niet meer toegankelijk is, ik heb geen zicht (en controle) op het 100.99.44.98/18 netwerk. Het resultaat van de query op mijn public IP via "whatismyip.net" zou in mijn ogen hetzelfde moeten zijn (of binnen hetzelfde bereik) als het IP-adres dat wordt toegewezen via VLAN100 op de WAN-interface van mijn router. De ontstane situatie heeft voor mij als vervelende consequentie dat ik geen externe toegang meer heb tot mijn omgeving en ik zou graag zien dat dit probleem wordt opgelost. Voor zover mijn technische kennis gaat, zou als oplossing een (dynamisch) publiek IP-adres toegewezen moet worden via VLAN100 op de WAN-interface van mijn router, in plaats van een DMZ-IP-adres van een netwerk waar ik geen zicht op heb (zoals nu het geval is met 100.99.44.98/18). Inmiddels staat hiervoor een ticket open bij Odido (backoffice) en er zijn bijna weken verstreken. Ondanks diverse malen telefonisch contact ben ik helaas nog steeds niet geholpen. Heeft iemand dit probleem eerder ervaren? En zo ja, hoe is dat gegaan? Alvast bedankt voor de moeite!
Gedoe omtrent wijzigen abonnementsvoorwaarden en het opzeggen van abonnement
Ik had naar aanleiding van berichtgeving (zoals https://tweakers.net/nieuws/229596/odido-klanten-kunnen-binnenkort-snelheid-vast-internet-niet-verlagen.html) over de wijziging van de algemene voorwaarden mijn 1-jarig Internet+TV abonnement vroegtijdig opgezegd via de telefonische klantenservice(na 5 keer doorverbonden te worden en niemand echt lijkt te weten wat hij/zij doet), echter is de pagina https://www.odido.nl/service/factuur/abonnementwijziging in de tussentijd dusdanig aangepast dat ik daardoor niet zo goed weet waar ik aan toe was. In eerste instantie stond er op de Odido pagina niet vermeld dat de wijziging van de voorwaarden(en dus ook het kostenloze recht op opzegging) alléén voor 24-maand contracten zou zijn, waardoor ik het vermoeden heb dat ik met mijn specifieke opzegging van mijn 12-maandenctontract nog een naheffing zal gaan ontvangen en de opzegging dus níét kostenloos is. In het Tweakers artikel dat gebasseerd was op de oorspronkelijke Odido pagina(die dus inmiddels gewijzigd is) worden de 12-maanden-contracten wel genoemd. Helaas is het voor mij te laat om nog de 'oude' Odido pagina van de wijziging te kunnen screenshotten ter bewijsvoering hiervan. Ook dit topic laat mij in verwarring achter. Omdat ik graag helder en een eenduidig antwoord wilde heb ik via het contactformulier gevraagd hoe het nou precies zit met mijn specifieke opzegging: kan ik een naheffing verwachten en zo ja, dan wil ik liever dat mijn contract gewoon doorloopt tot de oorspronkelijke einddatum en dat mijn stopzetting geannuleerd wordt. De aanpak van Odido is echter: terugbellen, en als je niet opneemt is je zaak gesloten. Zodoende, toen ik de eerste keer niet opnam, wederom het formulier ingevuld, specifiek gevraagd of hier schriftelijk op gereageerd kan worden, maar toch werd ik wederom teruggebeld toen mijn telefoon op stil stond. Als ik had willen bellen, had ik zelf wel gebeld in plaats van mijn verhaal in een formulier typen en dan tot 6 werkdagen wachten op een telefoontje die je móét opnemen. Ik ben dus 2 weken verder en heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag, dus besloot dan toch maar het nummer terug te bellen. Na 40 minuten bellen en meerdere keren doorverbonden te worden heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag, en is het enige wat ik weet dat wát het antwoord ook is (wel of geen naheffing of wel/geen kostenloze opzegging), is dat mijn opzegging niet meer geannuleerd kan worden omdat het “buiten de beslissingstermijn valt”. Dat is dus nogal zuur, omdat ik geen helder antwoord van jullie heb gekregen in de tussentijd. Dus mijn contract eindigt op 15 januari, of ik dat nu wil of niet. Of ik door moet betalen voor de periode tot april (mijn oorspronkelijke einddatum) is mij nog steeds niet helder. Maar omdat het contract al zo snel afloopt moet ik wel al in actie komen en een ander internetabonnement afsluiten omdat ik anders zonder internet zit. Dit was juist wat ik wilde voorkomen maar nu ontkom ik daar niet meer aan en is het ‘annuleren van het annuleren’, zelfs als dat zou kunnen, eigenlijk te laat. Dan moet ik het andere internetabonnement dus ook weer gaan annuleren. TLDR: Klantenservice moet echt beter, niemand kan een helder antwoord geven, op schriftelijke vragen zou gewoon schriftelijk antwoord moeten kunnen komen. Na 1 uur bellen weet ik nog steeds niet waar ik aan toe ben. Is mijn opzegging kosteloos en zo nee, is mijn opzegging nog te annuleren? Who knows.
odido.nl/my/registreren niet toegankelijk buiten NL
Waarom is deze website niet toegankelijk vanuit het buitenland? De foutmelding is: “403 Forbidden / Microsoft-Azure-Application-Gateway/v2” Er zijn genoeg scenario's waarin dit nuttig danwel belangrijk is, maar belangrijker: er zijn maar heel weinig scenario's waarin het gerechtvaardigd is, om klanten de toegang tot hun gegevens en instellingen te ontzeggen omdat ze net buiten de landsgrenzen zijn. Maar laat ik een voorbeeld noemen: je woont in Frankrijk, gaat verhuizen naar Nederland, hebt daarvoor internet aanvraagd, en dan komt Odido met de melding dat je je gegevens kan inzien (en andere zaken regelen) via Mijn Odido, maar daar mag je niet komen. Dat is pas mogelijk voor je, als je de eerstvolgende keer fysiek in Nederland bent. Aangezien de melding niet iets klantvriendelijks is met uitleg “Helaas, om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om… etc, etc” maar een technische error, lijkt het logisch dat iemand bij het opzetten van die website een vinkje in Azure verkeerd heeft gezet. Kunnen jullie dat vinkje fixen, s.v.p? Voor context, hier is een pagina die uitlegt hoe je op een dergelijk Azure systeem geo-fencing regels toepast, met een specifiek voorbeeld dat voordoet hoe je doet wat Odido gedaan lijkt te hebben (alleen het voorbeeld is voor de VS, waar Odido NL heeft gebruikt als enige land wat toegang mag hebben): https://learn.microsoft.com/en-us/azure/web-application-firewall/ag/create-custom-waf-rules#example-2
Fiber constantly dropping connection multiple times per day, after a network upgrade in October 2024
Hi everyone en excuses voor het Engels maar het gaat een beetje makkelijker voor mij zijn in EN te schrijven :-) I’ve been a customer of Odido having a 1Gbps FTTH connection in Heiloo which was working flawlessly even with my own router/mesh network up until a wider (Odido) network maintenance that took place in October 2024 (I didn’t keep the notification email sadly). Since that upgrade/maintenance of the network which happened during night hours, I’ve been having constant disconnects multiple times per day (roughly every 30’). As part of my experiment to rule out any issues on my own router/mesh network, I tried putting back, in November, the Odido provided router in the meterkast but the problem persists. I’ve been reading a bunch of posts here and some folks seem to be referring to the different ONTs; I have a Huawei one but I don’t know if a swap to a Nokia one would do the trick. The reason for waiting this long with reporting it is due to my work; I was traveling since then and therefore wasn’t an issue (aside from the constant notifications from my cameras/alarm), but as I’ll be returning to NL this week and staying there for the upcoming months, I will need to figure out what’s the deal and have a working network. :-) Any advice or support (especially from the Odido team) would be greatly appreciated! Thanks! -- Kostas

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen