Skip to main content

Er zijn te veel mensen die last hebben van een audio probleem. Daar ben ik een van. Dit gebeurt zowel in de app én de TV Box.

En ja, ik heb een Onkyo Home Cinema set. Mijn televisie betreft een Sony Bravia. En ook ik heb zoals andere klanten de app herhaaldelijk geïnstalleerd en ook de TV Box paar keer gereset. Op aanraden van klantenservice instellingen aangepast in de Box. Dit hielp, tót ik mijn Box de volgende dag weer aan deed. En het gaat hierbij dus NIET alleen om de TV Box, maar ook de app zelf; daarvan loopt de audio nog meer achter dan de TV Box.
 

KPN, NPO Start, Netflix en alle andere apps hebben nog nooit een sync probleem gehad; ik kan verzekeren dat het niet aan de geluidsinstallatie ligt. Alles is bekabeld en is hoogwaardig aangesloten. Mijn TV Box kwam ook echter aan in een eerder geopende verpakking, waardoor het lijkt dat ik nu een eerder probleem van een vorige klant in huis heb gehaald.

Mijn vraag is aan ODIDO: wanneer gaan deze bugs opgelost worden?
Op deze manier kan ik natuurlijk geen televisie kijken.

Hi @sovink, ik ga je helpen! Je hebt het probleem dus zowel via de Mediabox en onze Odido TV app. Ik begrijp dat andere apps hier geen last van hebben, maar dit is voor nu ook even niet belangrijk. Deze werken op hun eigen software. Waar ik wel benieuwd naar ben (en ook noodzakelijk gaat zijn voor het TV team mochten zij het gaan onderzoeken), is of het probleem blijft zonder je audio apparatuur aangesloten, dus puur het geluid op de tv via de Mediabox of app. Is dat het geval?

Zo ja, om welke zenders gaat het precies? Of merk je dit op iedere mogelijke zender? Kun je anders eens twee voorbeelden sturen van dit probleem in de vorm van de tijd, datum, programma en zender? Laat het weten!


Dag Cheyenne,

Dank voor je schrijven terug. Nou, eigenlijk verschilt het steeds. Wanneer ik de TV Box opnieuw opstart, verschilt de delay elke keer. Mijn verdwijnen doet deze niet. 
Inderdaad heb ik er geen last van wanneer mijn Onkyo apparatuur niet aangesloten is, maar zou vreemd zijn om elke keer wanneer ik TV wil kijken, alles los te koppelen. 
Het gaat hierbij om alle zenders; als het handig is, kan ik via een WeTransfer wel een voorbeeld video sturen? Dan kan ik laten zien wat ik bedoel.

De TV Box is op afstand door een medewerker doorlopen en heeft het probleem niet verholpen. De volgende dag ook de klantenservice over de app benaderd en die gaf toe dat de software slecht geschreven is. Zowel van de app als die van de TV Box waardoor deze problemen ontstaan. En dit is bij heel veel klanten het geval. Daar komt ook bij dat mijn TV Box bezorgd werd in een beschadigde doos met daarin al een gebruikt systeem.

Dus tot op de dag van vandaag kan ik helaas nog geen televisie kijken. En ik vraag mij af of het toesturen van een nieuw model TV Box dit probleem verhelpen zal. Een update van het huidige systeem zou eerder functioneel zijn. De software zal moeiteloos met een Surround systeem om moeten kunnen gaan.

Als ik een mail adres kan krijgen waar ik de Transfer naar toe kan sturen, dan hoor ik het graag.

Hartelijke groet,

Seppe


Ik heb de Mediabox voor een andere vervangen @sovink, maar omdat je aangeeft dat je geluidsysteem ook niet werkt met de app, twijfel ik of dit zal helpen. Kan je mij een terugkoppeling geven nadat je de nieuwe Mediabox hebt aangesloten? Ook ben ik benieuwd hoe je je geluidsysteem hebt aangesloten. 


Reageer