Skip to main content
10000 Topics
Verbinding smartphone & Zwift Companion app bij nieuw Klik & Klaar netwerk
Sinds eind 2024 gebruik ik Klik & Klaar. Snelheid omhoog, maar helaas viel de verbinding ook regelmatig weg. Na overleg met Odido is besloten om een nieuwe router op te sturen. Die heb ik nu in gebruik genomen en werkt prima. Maar.. Er doet zich ook een specifiek probleem voor. Probleem Ik gebruik de software Zwift om mijn fietstrainingen binnen te doen. Hierbij maak je verbinding tussen een fietstrainer, een laptop en een smartphone. De verbinding tussen de fietstrainer en laptop gaat vlekkeloos. Maar sinds ik een nieuwe router heb (Klik & Klaar) herkent de Zwift Companion (hierna genoemd ZC) app op mijn smartphone helaas mijn activiteit niet als ik hiermee begin. Hierdoor kan ik tijdens mijn activiteiten o.a. de chat-functie niet gebruiken op mijn telefoon, hetgeen ik wel nodig heb voor het geven van trainingen. Dit probleem deed zich na de eerste installatie ook al voor. Na vele pogingen loste dit zich ineens vanzelf op. Mogelijke oplossing vanuit Zwift vind je hier. Meer over mijn eigen poging eind 2024 vind je hier. Wat heb ik al geprobeerd om dit probleem te verhelpen: Update alle apparaten (smarthpone, ZwifZC-app, Windows, Zwift software Herstarten alle apparaten (smartphone, laptop, fietstrainer, router) Opnieuw installeren ZC-app Firewalls tijdelijk uitschakelen (laptop, netwerk) Vliegtuigmodus, GPS en Bluetooth geactiveerd op smartphone ZC-app toegang gegeven tot GPS en apparaten in de buurt Gastnetwerk (2,4Ghz) ingesteld voor laptop en smartphone Laptop en smartphone verbonden met hetzelfde netwerk (2,4Ghz) Sinds de installatie van mijn nieuwe Klik & Klaar router is het probleem dus terug. Vraag Wat kan er nog worden gedaan om dit probleem te verhelpen?

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen