Skip to main content
  • 8,828 Topics
  • 71,390 Reacties
8828 Topics
Het duurt drie weken voordat de glasvezelstoring is verholpen
TL;DR De glasvezel internetdienst van Odido lijkt achter de schermen als volgt te zijn opgezet: - Odido - internetprovider- Glasvezel netwerk bedrijf- Guidion - installatie en onderhoud van modem&router- ZZP'ers doen het eigenlijke modem&router werk Deze opstelling kan de reden zijn dat het 3 weken duurt om een ​​kapotte glasvezel modem te vervangen. Week 1 (echt?): ZZP-er komt, hij vertelt je dat het iets is met het glasvezelnetwerk. Als je het sneller wilt dan over een week, moet je Guidion zelf bellen en het vriendelijk vragen, Odido zal dat niet doen. Week 2 (oh jee): Iemand van het glasvezelnetwerk zal komen en erachter komen dat glasvezel niet de reden is. Week 3 (oeps): Er wordt weer een ZZP-er bezoek ingepland. De aardige persoon kwam eigenlijk eerder, gewoon omdat hij in de buurt was. Hij zal de glasvezelmodem vervangen, en er zal ergens aan de Odido-kant een fout in het serienummer zitten. Het zal natuurlijk niet werken, tenzij de persoon dat heeft opgelost. Odido geeft u onbeperkt mobiel internet vouchers - om de situatie te verzachten. De simkaart moet je zelf kopen. Dan moet je gebruik maken van een mobiele hotspot. Het zou goed zijn, tenzij je internet nodig hebt op een ethernetkabel. Om dit op te lossen, moet je een 4G-router met een simkaart-slot kopen. Er één kiezen is geen triviale taak. Als een van de vouchers daarna niet werkt, zal iemand van de Odido-ondersteuning weigeren u een nieuwe voucher te geven en u adviseren om naar een Odido-winkel te gaan om uw mobiele hotspot te configuriren. Deze Odido service opstelling werkt gewoon niet. Odido, stop alsjeblieft, het is niet je core business. Groetjes,Een WHF-persoon PS Trouwens, die leuke muziek aan de telefoon en in advertenties wordt al snel behoorlijk vervelend. English version --- Fiber outage takes 3 weeks to fix Odido's fiber internet service seems to be set up as follows, behind the scene: - Odido - internet provider- Fiber network company- Guidion - modem/router installation and maintenance- ZZP people do the actual modem/router work This setup might be the reason why it takes 3 weeks to replace a broken fiber modem. Week 1 (really?): ZZP-er will come, he will tell you it's something with the fiber network. If you want it faster than in a week - you'll have to call Guidion yourself and ask kindly, Odido won't do that. Week 2 (oh dear): Somebody from fiber network will come, and figure out that fiber is not the reason. Week 3 (oops): A ZZP-er visit will be scheduled again. The nice person came earlier actually, just because he was around. He will replace the fiber modem, and there will be a typo in the serial number, somewhere on Odido side. It won't work again of course, unless the person fixed that. Odido will give you unlimited mobile internet vouchers - to mitigate the situation. The sim card you will have to buy yourself. Then you are supposed to use a mobile hotspot. It would be Ok, unless you need internet on an ethernet cable. To solve this you'll need to buy a 4G router with a sim card slot. Choosing one is not a trivial task. After that, when one of the vouchers did not work - somebody from Odido support refused to give you a new voucher, and advised to go to an Odido shop to configure your mobile hotspot. This Odido service setup just does not work. Odido please stop, it's not your core business. Cheers,A WHF person PS Btw that nice music on the phone and in ads very quickly becomes rather annoying.
Glasvezel signaal weg (KPN ONT); omzetting naar XGS-PON al 9 maanden open?
Sinds vrijdag of zaterdag (21, 22 juni 2024) lijkt plots mijn glasvezel signaal weg te zijn (Glas led op de zwarte KPN ONT is niet meer actief). Toen ik eens ging grasduinen in mijn Odido app/account, blijkt dat er al sinds september 2023 mijn bestelling open staat vanwege een snelheidsverhoging naar 400mbit. Die staat nog steeds open; ik kan ook geen nieuwe wijzigingen oid doorgeven.. Ik weet nog dat er destijds een Guideon monteur langskwam om de KPN ONT te vervangen naar de nieuwe Odido Huawei ONT, echter stuitte hij erop dat er geen signaal binnenkwam op de Huawei. Dus, toen maarr mooi op de KPN ONT gelaten, en de snelheid was wat ik wou. Daarna nooit meer naar omgekeken natuurlijk, want het werkte allemaal feilloos. Echter, sinds gister of eergister is het glas signaal weg op de KPN ONT. Of er is nu daadwerklijk mijn lijn overgezet, of er is iets anders. De bestelling is echter nog steeds ‘open’. Ik heb ook telefonisch contact gezocht met de klantenservice van Odido, echter die zegt dat 1) over de bestelling ‘kan ik niet inzien’ (maar kon miraculeus wel de datum van de bestelling noemen) en kon hier toch écht niks in betekenen, want dat moest ik maar bij KPN melden, en 2) ik moest maar bij KPN als netwerkbeheerder aan de bel trekken vanwege het glassignaal wat nu weg is vanwege privacy gevoelige informatie die hij niet mag doorgegeven in een melding naar KPN.. Beette rare gang van zaken, daar ik een Odido dienst afneem en KPN mij (waarschijnlijk) linea recta de deur gaat wijzen omdat ik zelf geen klant ben van KPN. Ik voel echter straks alweer de bui hangen dat ik in een gek glasvezel signaal cirkeltje terecht kom, omdat het nieuwe signaal nooit werkend is opgeleverd schijnbaar (zie de open bestelling), en een eventuele KPN netwerk monteur zich hier ook de handen van af gaat trekken. Hopelijk is er hier iemand die mij hierbij kan assisteren en wat voor stappen ik verder moet ondernemen?

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen