T-Mobile Thuis trage verbinding
Goedemorgen, Ik had voorheen een Vodafone Thuis abonnement. Daarover was ik prima te spreken. Redelijk snel internet (we hadden gekozen voor een extra snelle verbinding) en prima televisie. In de straat zat een Vodafone winkel die je prima kon helpen, helpdesk online of via telefoon was ook uitstekend. Kortom, niets aan de hand. Begin dit jaar is Vodafone Thuis overgenomen door T-Mobile thuis. Toen begon helaas alle ellende. Het internet ligt er best vaak uit. Dat 'ie het gewoon niet doet. Ook is de televisie vrij wispelturig. Mijn vriendin heeft een paar dagen zonder televisie gezeten. Op zich geen ramp, maar je betaalt er wel voor. Net als het snelle internet, daar betalen we extra voor, voor een snellere verbinding. Dat product wordt wel in rekening gebracht, maar absoluut niet geleverd. Ik mag blij zijn als we de 10 mb/s halen. Meestal zit het op de helft. Zelden heb ik meegemaakt dat internet zo traag is. We wonen met zijn tweeën en gebruiken veel internet. Mijn kantoor is online dus ik ben afhankelijk van de internetverbinding. Onlangs moest ik een Formule 1 verslag verslaan, maar het internet trok dat niet. Ik heb alles via mijn telefoon gedaan (wat prima werkte). Als ik echt internet nodig heb, moet ik dat over mijn telefoon doen. De verbinding is veel te wispelturig. Filmpjes kijken op lage resolutie: Dankzij T-Mobile Thuis komt het nu weert vaak voor alsof het 2006 is. Dat vind ik jammer. Ik heb geprobeerd de helpdesk te bellen, maar na een klein half uur in de wacht te hebben gestaan geef ik het op. Het is nu al een paar keer gebeurd en na 25 minuten ga ik niet nog langer '5 minuten' wachten. Ik heb de kabels nagekeken, vervangen, een Apple Time Capsule gekocht en geplaatst, de router meerdere malen opnieuw opgestart. Maar het internet blijft langzamer dan het basispakket, terwijl er elke keer keurig het bedrag voor extra snel internet wordt afgeschreven. Uiteraard is het een vervelende samenkomst van omstandigheden, maar ik maak extra internetkosten via Vodafone mobiel omdat de verbinding thuis niet deugdelijk werkt. Ik ben ook al een paar keer naar de T-Mobile winkel geweest, maar dan wordt ik doorverwezen met de helpdesk. Oh, en ik of ik mijn mobiele abonnement niet wil afsluiten via T-Mobile, want de verbinding is zo goed. De enige manier om dit probleem effectief op te lossen is om het abonnement te stoppen. Dan moet ik echter een boete betalen. Dit wringt een beetje, want dan moet ik betalen voor een service die ik niet ontvangen heb. Net als de afgelopen maanden het geval is. Mijn vraag is bij deze: hoe kunnen we dit probleem oplossen? Ik ben bereid om mee te helpen, uiteraard. Want het liefste wil ik dat we gewoon de service ontvangen waar we voor betalen.