Beantwoord
Non stop problemen met LAN
Beste T-Mobile,
Ik ben sinds vorige week donderdag klant bij jullie en ik heb nog geen 2 dagen stabiel internet gehad. Ik woon in Eindhoven en heb een 100/100 glasvezel abonnement, voorheen met KPN altijd een perfecte verbinding gehad.
Donderdag zijn ze het komen aansluiten, aardige monteur, en het werkte allemaal prima. Tot zaterdag avond. Toen viel opeens op mijn PC die bekabeld is aangesloten de verbinding weg. LAN poort gaf aan "geen internetverbinding". Op de WiFi had ik verder nog gewoon verbinding. Modem (Draytek Vigor 2132F) maar eens uit en aan gezet en toen deed de LAN verbinding het weer voor 10 minuten, waarna deze er weer mee ophield.
T-Mobile gebeld, en heeft de mevrouw van de klantenservice mijn modem gereset. Vond ik nogal vreemd dat dat zou werken aangezien het (zover ik mag aannemen) een gloednieuw modem was. Maar in mee gegaan, maar na 1,5 dag jawel hoor, weer geen internet verbinding op de LAN.
Toen Guidion gebeld, welke voor mij een monteur hebben ingepland. Deze is gisteren langs geweest, nieuw modem opgehangen. Maar vandaag jawel hoor, weer geen internet op de LAN.
Ik heb al andere kabels geprobeerd, ander apparaat. Aan mijn kant ligt het niet. Ik doe erg veel via de PC voor werk en andere zaken, zonder stabiel internet ga ik gewoon lekker terug naar KPN want dit is gruwelijk irritant.
Ik ben sinds vorige week donderdag klant bij jullie en ik heb nog geen 2 dagen stabiel internet gehad. Ik woon in Eindhoven en heb een 100/100 glasvezel abonnement, voorheen met KPN altijd een perfecte verbinding gehad.
Donderdag zijn ze het komen aansluiten, aardige monteur, en het werkte allemaal prima. Tot zaterdag avond. Toen viel opeens op mijn PC die bekabeld is aangesloten de verbinding weg. LAN poort gaf aan "geen internetverbinding". Op de WiFi had ik verder nog gewoon verbinding. Modem (Draytek Vigor 2132F) maar eens uit en aan gezet en toen deed de LAN verbinding het weer voor 10 minuten, waarna deze er weer mee ophield.
T-Mobile gebeld, en heeft de mevrouw van de klantenservice mijn modem gereset. Vond ik nogal vreemd dat dat zou werken aangezien het (zover ik mag aannemen) een gloednieuw modem was. Maar in mee gegaan, maar na 1,5 dag jawel hoor, weer geen internet verbinding op de LAN.
Toen Guidion gebeld, welke voor mij een monteur hebben ingepland. Deze is gisteren langs geweest, nieuw modem opgehangen. Maar vandaag jawel hoor, weer geen internet op de LAN.
Ik heb al andere kabels geprobeerd, ander apparaat. Aan mijn kant ligt het niet. Ik doe erg veel via de PC voor werk en andere zaken, zonder stabiel internet ga ik gewoon lekker terug naar KPN want dit is gruwelijk irritant.
Beste antwoord door leroy98ecker
Je Steam Link probeert DHCP-adressen uit te delen, echter gaat dat niet. Jouw DrayTek-modem deelt de DHCP-adressen uit. Je kunt alleen naar beneden DHCP-adressen uitdelen binnen de DrayTek configuratie. Dit botst met elkaar, want zowel de Steam Link als de DrayTek hebben aparte netwerkadressen.
Ik lees ook op internet dat meerderen hier last van hebben. Dit komt doordat de Steam Link niet 'verbonden' is met de modem, waardoor deze eigen adressen uitdeelt. Vandaar dat gekke 169.xxx.xxx.xxx adres.
Wat je kunt proberen is het volgende:
- Zet onder 'method' op de link naar DHCP.
- Ik las ook dat je de beta-opties kunt aanzetten waardoor je je netwerkverbinding kunt bekijken op de Steam Link. Misschien is dat nog iets?
- Of inderdaad zoals je al hebt gedaan een handmatig IP aan te wijzen.
Daarnaast kun je DCHP uitzetten op de modem. Let wel op dat je dan handmatig de adressen moet assignen. Zo zet je DHCP uit op de modem:
- Ga naar 192.168.1.1; log in met je gegevens.
- Ga naar LAN > General Setup.
- Bij LAN 1 zie je 'Details Page' staan; klik daarop.
- Daar kun je DHCP Server Configuration uitzetten.
Ik heb zelf een Synology NAS thuis. Zodra ik die op DHCP zet, klapt hier ook alles eruit. Dus ik heb 'm een handmatig IP-adres gegeven en dat werkt al meer dan een jaar met T-Mobile (voorheen Vodafone). Overigens staat de modem wel op DHCP.
Bekijk origineelIk lees ook op internet dat meerderen hier last van hebben. Dit komt doordat de Steam Link niet 'verbonden' is met de modem, waardoor deze eigen adressen uitdeelt. Vandaar dat gekke 169.xxx.xxx.xxx adres.
Wat je kunt proberen is het volgende:
- Zet onder 'method' op de link naar DHCP.
- Ik las ook dat je de beta-opties kunt aanzetten waardoor je je netwerkverbinding kunt bekijken op de Steam Link. Misschien is dat nog iets?
- Of inderdaad zoals je al hebt gedaan een handmatig IP aan te wijzen.
Daarnaast kun je DCHP uitzetten op de modem. Let wel op dat je dan handmatig de adressen moet assignen. Zo zet je DHCP uit op de modem:
- Ga naar 192.168.1.1; log in met je gegevens.
- Ga naar LAN > General Setup.
- Bij LAN 1 zie je 'Details Page' staan; klik daarop.
- Daar kun je DHCP Server Configuration uitzetten.
Ik heb zelf een Synology NAS thuis. Zodra ik die op DHCP zet, klapt hier ook alles eruit. Dus ik heb 'm een handmatig IP-adres gegeven en dat werkt al meer dan een jaar met T-Mobile (voorheen Vodafone). Overigens staat de modem wel op DHCP.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.