Skip to main content
  • 8,599 Topics
  • 69,833 Reacties
8599 Topics
Schandalige service
Afgelopen zaterdag na alle klussen in en rondom ons nieuw huis, restte nog het aansluiten van T-Mobile en daarna lekker de bank op om even bij te komen van alle inspanningen. Dat genieten was maar van korte duur. De volgende ochtend was er geen verbinding meer, of ja 1 mbps downloadsnelheid.. in eerste instantie ervan uitgegaan dat het iets was in ons nieuwe huis hebben we zelf naar mogelijke oplossingen gezocht, maar helaas. Afgelopen maandag maar eens gebeld en er werd een monteur naar ons gestuurd. Deze is gisteren, zoals afgesproken hier geweest. Hij heeft gekeken naar de verbinding, maar kwam net zo ver als ons. Hij heeft de ISRA vervangen door een kastje dat bijgeleverd was in de dozen van T-Mobile en een ander modem geprobeerd. Helaas, weer geen succes. Toch liet hij ons in goede hoop achter, want hij zette het door naar KPN en diezelfde dag kregen we Meneer KPN op bezoek. Hij vloekte eerst wat op de verwijderde ISRA, maar ging daarna aan de slag met onze lijn. Uiteindelijk na een aantal handelingen en metingen, oordeelde hij dat het probleem in de wijkkast zou kunnen liggen. Met zijn twintig jaar aan ervaring kwam meneer na een half uur bij ons terug met de mededeling dat de poort waarop wij aangesloten zijn, defect was. Zodoende heeft hij ons op een andere poort gezet. Tevens stelde hij ons gerust met de boodschap, dat het ontregelen van een nieuwe poort 2 a 3 uren zou gaan duren en dat we dezelfde avond dus nog internetverbinding zouden hebben. Om 21.45 nog steeds niks, dus maar eens gaan bellen met KPN. Zij konden niks omdat we geen klant van hen zijn en dus maar Tmobile bellen. Ook zij lieten weten weinig anders te kunnen, dan een ticket aan te maken voor de Technische Dienst. Afgesproken dat we morgenochtend (vandaag) gebeld zouden worden door T-mobile betreft de voortgang. Echter om 10.10 nog niets vernomen en
Langzaam T-Mobile Thuis internet
Hallo Beste T-Mobile, Ik ben sinds April j.l ongevraagd en niet op eigen initiatief, overgegaan van Vodafone thuis naar T-Mobile thuis. Maar ik ben absoluut niet te spreken over deze provider, en dan druk ik het nog op een milde wijze uit. Ik word sinds vorige week dinsdag van het kastje naar de muur geslingerd. Ik zou eigenlijk 500mbps +/- op glasvezel moeten ontvangen maar de snelheid bedraagt op dit moment 100 down en 250 up, het is de hele dag door erg onstabiel. Gisteravond is er een monteur van Guidion bij me geweest, en zou er een nieuwe modem geplaatst worden Echter was de klantenservice van T-Mobile niet bereikbaar, en heeft de monteur een half uur in de wacht gestaan en kreeg niemand aan de lijn. Modem is niet geplaatst omdat deze niet door T-Mobile geactiveerd kon worden. Uiteindelijk is de monteur met modem en al vertrokken, en bleef ik met de drama achter. Vandaag zelf voor de zoveelste keer met T-Mobile gebeld, en er werd me weer van alles beloofd, maar tot op heden zonder resultaat. Want zoals ik zelf alweer had verwacht, blijft het wederom verdacht stil aan de kant van T-Mobile, en wederom komen ze de afspraak om mij vandaag nog terug te bellen NIET NA. Laat staan dat er een oplossing is voor mijn onstabiele glasvezel verbinding! Ik begin het nu zo langzamerhand goed zat te worden, en een jaar verlening van mijn contract per oktober die kan t-mobile wat mij betreft op hun buik schrijven :@:@
Draadloze printer op router (HG659) - connectie probleem
Sinds enige tijd hebben mijn ouders een draadloze printer. Deze heeft (zonder problemen) een tijd dienst gedaan bij mij, maar vanwege teruglopend gebruik van de hand gedaan. Printermodel: HP Photosmart eStation c510 Router type: HG659 (voor 99% zeker dat deze het is - kan het nu niet checken) Helaas werkt het echter niet zoals het zou moeten werken. In eerste instantie is het mogelijk om met laptop/smartphone te printen. Komt deze ook netjes door in de lijst van netwerkapparaten. Dit gaat vermoedelijk zo'n 2/3 dagen goed. Dan verdwijnt de printer namelijk en is er met geen mogelijkheid meer een printopdracht te versturen. Nu ben ik niet voor een gat te vangen dus ben wat dingen gaan uitsluiten. Het eerste waarmee ik begon is of het op alle apparaten (smartphones, laptops voorkwam). Dat bleek het geval. Vervolgens heb ik de printer uitgezet (wellicht vastgelopen printserver), opnieuw connectie gelegd met de router. Helaas, geen verbinding. Wat me toen al op viel is dat de printer gewoon een IP-adres uitgedeeld krijgt. Er zou dus gewoon connectie mogelijk moeten zijn. Uiteindelijk kon ik geen andere conclusie trekken dan dat het de router moest zijn die problemen veroorzaakt. En jawel, stekker eruit - 10 seconden wachten - er weer in en de printer kwam weer keurig tevoorschijn. Zoals eerder gezegd (ik weet niet exact), is dit voor een beperkte duur. Ik heb nu inmiddels 2/3 x ditzelfde uitgevoerd en telkens verdwijnt de printer naar 2/3 dagen. Hiermee is echter nog niet alles gezegd wat ik heb gedaan. Elders op het forum las ik dat de routers van Huawei soms dubbele IP's lijken uit te delen. Om dit te voorkomen heb ik het MAC adres van de printer een statisch IP toebedeeld. Een dag of twee later kwam ik er echter tot mij verbazing achter dat ipv het toebedeelde IP er een ander was uitgedeeld (statisch zou de printer *.103 moeten krijgen, maar heeft nu *.100). Tot slot, als ik de lijst van LAN apparaten in de router erop nasla staat de printer hier ook gewoon tussen. Er lijkt tussen de router en printer gewoon connectie te zijn. Dat wordt niet alleen vanaf de printerkant bevestigd, maar ook door de router. Graag zou ik horen wat een mogelijke oplossing kan zijn. Elders op het Forum las ik over een slaapstand op de routers van Huawei. Kan iemand dit bevestigen voor bovenstaande router model? En zo ja, is er een mogelijkheid om dit volledig uit te schakelen. Ik heb nog wel een andere router achter de hand, maar dat betekend weer een extra apparaat erbij. Vind ik geen probleem, maar m'n ouders wel. Enfin, ik hoor graag een mogelijke oplossing!
Wifi verbinding hapert al weken
Al geruime tijd happert mijn wifi verbinding als ik bv spotify en of videoland gebruik op onderander Macbook, iPad en telefoon. Hiervoor heb ik al diverse keren ( lees minimaal 9x) klantenservice gebeld. Alle tips en trucs werden besproken ( kabels erin en eruit, resetten van decoder en modem, kanaal aanpassen e.d.) Toen ook dit allemaal geen effect had heeft de klantenservice besloten om monteur naar de woning te laten komen om probleem te bekijken en uiteraard te verhelpen. De monteur kwam er achter dat het modem kuren had, dat het daar mogelijk aan zou liggen en heeft het oude Draytech modem vervangen voor een nieuwe ( zelfde model). Hij vertelden ( ging er vanuit) dat door deze actie de problemen zijn opgelost en als dat niet zo was dat ik contact op most nemen met de klantenservice van T-Mobile. Even enkele weken aangekeken en geprobeerd maar al snel kwamen wij er achter dat het niet / minimaal geholpen heeft waarna we de klantenservice wederom hebben gebeld. tussen het plaatsen van het nieuwe modem tot op heden heb ik veelvuldig contact opgenomen met de klantenservice met de vraag of men ons van het streaming / wifi probleem af kunnen helpen. De medewerker die ik gisteren aan de lijn had ( naam is mij ontschoten) trok nog 1 maal de trucendoos open, maar concludeerde al snel dat hij niets voor mij kon betekenen. Ook het meedenken van mijn zijde over een ( mogelijke) oplossing werd niet gehoord en volgens hem kon Tmobile niets meer voor mij beteken qua oplossing ( nieuwe apparatuur / modem, wifi versterkers oid) en was het misschien verstandiger om het contract op te zeggen!! Doordat wij en Tmobile volgens hem geen goede combinatie zijn. Ik betreur dit en zou graag willen dat Tmobile met een ( goede) oplossing komt voor een probleem wat al maanden loopt en de klant niet in de kou laat staan. hopend op begrip en snel antwoord verblijf ik met vriendelijke groet Andre

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen