Skip to main content
  • 8,838 Topics
  • 71,425 Reacties
8838 Topics
Geen internet thuis
Geachte Heer /Mevrouw, Helaas hebben wij sinds gister 03/09/2019 geen internet verbinding meer. Na een extreem lange wachttijd aan de telefoon hebben wij een medewerker van u aan de telefoon gehad, die ons helaas niet verder kon helpen. Hij informeerde ons dat er een ticket is aangemaakt en dat er een monteur zou komen kijken. Na het afronden van dit telefoongespreek kregen wij bericht van de monteur dat deze op woensdag 11/09/2019 langs kan komen. Dat is pas over een week! Ik hoop dat u kunt begrijpen dat ik dit te lang vind, aangezien de kans erg groot is dat de monteur het niet meteen kan verhelpen en de kans groot is dat we vervolgens weer moeten wachten op een vervolg actie. Met het oog op ons aflopende contract, vraag ik u hierbij een passende oplossing aan te bieden. Daarnaast wil ik u wijzen , dat wij recht hebben op een vergoeding in geval van een storing. Dit staat in artikel 3.15 van de Regeling Universele Dienstverlening en Eindgebruikersbelangen. U kunt deze regeling vinden op de website wetten.overheid.nl. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels, zie www.acm.nl. Dit is natuurlijk geen storing maar het eindresultaat is hetzelfde, wij hebben geen internet en betalen voor een dienst die u niet levert. Ik hoop natuurlijk niet dat het zover hoeft te komen en dat u met ene passende oplossing dit probleem sneller oplost dan dat u nu van plan bent. Met vriendelijke groet, Rob
Lage upload normale download Zyxel modem
Hallo, mijn zoon (omdat die begeleid woont plaats ik maar even de vraag) is eindelijk aangesloten op glasvezel van T-Mobile. Heeft een 100Mb verbinding. Natuurlijk direct na installatie de ookla speedtest gedaan. Maar grmbl kleine tegenvaller Nu had die een installatie monteur.... Deze zag het ook maar de verklaring was toch dat alleen de downloadsnelheid wordt gemeten upload kijken ze niet naar. En ja hoor hup weg was die. Dan stinkt het meestal naar de misdaad. Het probleem; Nu heb ik een download van 98MB, maar de upload gaat even naar de 90mb. zakt weg naar de 50mb, en dan halverwege de test zakt die naar de 20mb om daar te blijven. Dus een download van 98mb en een upload van 20mb op een glasvezel verbinding van 100/100mb. Heb inmiddels al wel de media converter en het zyxel modem gereset. Zoals meestal wordt geadviseerd. Heb met de klantenservice gebeld die hadden het idee dat het aan de reggfiber kabel ligt, persoonlijk denk ik aan het modem Anders haalt die per slot ook niet heel even de upload snelheid. Maar goed: Iemand nog suggestie wat ik zou kunnen proberen aan instellingen o.i.d. en natuurlijk de hamvraag iemand een idee hoe ik er anders achter kom dat het het modem is? want voor je het weet zit je tussen het modem en reggfiber te worstelen. Bedankt voor het meedenken.... Oh ja nog een ding het opstarten van het modem duurt wel een eeeeuwigheid. Heb zelf een huawei modem maar die is in de helft van de tijd opgesart
Zyxel T50: Geen reactie te krijgen van router
Vanavond trad er een probleem op voor de meeste apparaten in ons thuis network: Ze komen niet meer op het internet... De setup box van TMobile voor TV trouwens ook niet. De enigste manier om wel nog internet toegang te verkrijgen is het instellen van een fixed IP met DNS server op een externe dienst zoals OpenDNS. Netwerk schets: Media Conv -> Zyxel T50 -> UBNT EdgeSwitch | | WiFi Wired Er zijn geen VLANS of andere leuke dingen ingesteld. De EdgeSwitch functioneerd momenteel als domme switch Uitgevoerde stappen: Herstart Zyxel Herstart MC Herstart Zyxel Tijdelijke DHCP op netwerk (lost probleem deels op, maar media box wil niet werken) UBNT edgeswitch ontkoppeld van Zyxel Herstart Zyxel Herstart MC Herstart Zyxel Symptomen: Chrome geeft DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG NSLOOKUP timed out Onmogelijk om in te loggen op de config pagina van de Zyxel. Uit alles wat ik zie kan ik alleen maar afleiden dat ze Zyxel om de een of andere reden er services zijn die niet starten (het apperaat geeft vlotte replys op ping, intern netwerk ). Ik kan hier rond met een eigen DHCP te draaien, maar dit lijkt me niet de bedoeling? Morgen bel ik evengoed de service desk indien de problemen nog steeds bestaan, alleen hoop ik dat er hier mensen zijn die iets zien wat ik mis, of een mogelijke oplossing hebben voor het probleem. Edit 1136: alle apparaten hebben geen internet toegang meer en zijn offline. Zyxrl reageert nog steeds op ping, maar meer niet. Intern netwerk functioneert nog steeds...

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen