meer up- dan download bij glasvezel premium 1000mb

  • 3 May 2020
  • 4 reacties
  • 203 Bekeken

Hi Community,

Sinds afgelopen week (29-4) klant van T-mobile, glasvezel aansluiting, internet premium abbo (1000mb).

Nu viel mij al gelijk op dat de snelheid wat laag was, maar ik haal nog geen 1/5 van de max snelheid. al gezocht op diverse topics naar ene oplossing, maar echter nog niet iets kunnen vinden wat mij overtuigd heeft dat het werkt.

 

opstelling:

  • media converter
  • zyxel VMG8825-T50
  • utp rechtsreeks in mijn laptop (nog geen jaar oud)
  • resultaten hieronder..

 

voor de duidelijkheid, er zit dus geen router of andere zooi tussen.. rechtstreeks vanuit de zyxel haal ik dit.. en dat is vind ik, een vrij lage snelheid..

er is wel al een hogere snelheid gehaald dan hierboven.. maar dat kwam tot +/- 170 down en 260 up...

Diezelfde dag (29-4) ook direct gebeld.. de mevrouw aan de lijn kon mij helaas niet direct helpen, doorgezet naar de backoffice.. echter, vanavond een smsje gehad hoe ik de support vond en of ik een vragenlijst zou willen invullen.. nou zonder gewenst resultaat kan ik daar nu niet echt een bevredigend antwoord op geven.

Wie o wie kan mij helpen aan de juiste instellingen voor zyxel (las dat dat ook nog wel eens wil helpen, maar tot nog toe niet bij mij) 

Wie heeft het er sowieso het antwoord pan klaar voor het inkoppen?

hoor het graag.. 

groeten,

 

Rik


4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rvleugels 

Gebruik je CAT 6 bekabeling vanaf de modem naar je laptop/pc?

Test je snelheid via de Ookla speedtest desktop app en niet via de website. Je kunt misschien ook eens de snelheid op een andere laptop/pc testen om uit te sluiten of het geen hardware probleem is, opstarten in veilige modus kan ook om de processen die invloed hebben op je snelheid te verminderen.

Mocht het niet helpen wil je dan eens testen na een reset van de mediaconverter door de stroom eraf te halen.

Hallo Waqqas,

voor de zekerheid direct de mediaconverter van de stroom gehaald, minuutje of 5 zo gelaten.. alles weer up and running.. desktop app geopend..

zie snelheid:

ja is hoger dan eerst, maar ik kan het nog steeds niet verklaren hoe ik op 300/800 zit.. echt bizarre cijfers als je het mij vraagt.

Reputatie 7
Badge +15

@rvleugels 

Wil je hem eens in veiliger modus opstarten en zonodig met een andere laprop testen?

Reputatie 7

Hey @rvleugels,

Ik zie dat mijn collega dit probleem heeft aangekaart bij onze techneuten. We gaan er op de achtergrond zeker mee aan de slag. Het kan eventjes duren eer dat we een terugkoppeling hebben ontvangen, maar we brengen je op de hoogte zodra we nieuws hebben! In de tussentijd vraag ik me af of je ook al een fabrieksreset van je modem hebt gedaan? Zo niet, dan kun je die stap zeker uitvoeren om het één en ander uit te sluiten.

Reageer