Wil je iets weten over je bekabelde internetverbinding? Dan zit je hier goed!
Recent actief
Hallo, Ik wil overstappen van mijn ADSL internet naar Odido Glasvezel internet.Echter ik kan nergens de “Terms of Service” vinden, en bellen met de helpdesk 0800-0092, konden ze mijn hier niet aan helpen. Ik wil nl graag weten wat ik wel en niet mogelijk is met Odido Glasvezel Internet:- Eigen IP adres mogelijk ?- Eigen VPN server ? (of eigen servers in het algemeen?)- Eigen VoiP Client ?- Gebruik maken van andere Voip provider.- Gebruik DDNS ?- Noodzaak gebruik meegeleverde modem ? Ik wil mijn UDM nl direct op de ONT aansluiten.- Zijn er diensten geblokkeerd (past men DPI toe?) ? Zoja, welke?Bij veel internet providers worden (or werden) delen van het bovenstaande lijstje wel of niet toegestaan. Op de website kan ik hier niets over terug vinden. En de helpdesk weet het ook niet. Terwijl dit toch nog een normale specificatie is ?Bij Breedbandwinkel vind ik wel iets, maar dit is een site van derden, dus klopt deze info?Groeten, Robin
Beste,Kan iemand mijn Zaram ZXOS11NPI SFP registreren?
Vrijdag 19-06 ontving ik een mailtje dat er werkzaamheden werden uitgevoerd in de nacht van 23-06 tussen 01.00u en 07.00u. Die ochtend geen internet meer. Gebeld, moest de ONT checken, lampje LOS knippert rood.Guidion is de volgende dag langs geweest, en heeft kabelbreuk geconstateerd. Nu vind ik dit erg vreemd, tenzij de werkzaamheden ‘s nachts graafwerkzaamheden zijn geweest. Ik zou eerder een niet aangesloten kabeltje in de wijkcentrale verwachten o.i.d. Bij mij thuis tussen naar bed gaan en opstaan in ieder geval weinig gebeurd.Puntje bij paaltje heb ik nu geen fiber internet, en moet ik noodgedwongen met een (eigen) 4G router het huis online houden. Hoe nu verder? Ik heb van Odido nog niks gehoord, geen conclusie, hersteldatum o.i.d. Alleen een werkbon van Guidion.
Hi Odido,Sinds een maand ben ik overgestapt van Ziggo naar Odido, glasvezel 1000mbps.De down-/upload snelheid zijn dik in orde, echter heb ik (net als vele anderen als ik het forum mag geloven) echt enorm veel last van latency spikes / bufferbloat.Hierdoor is het nauwelijks mogelijk om online te gamen, en zijn er ook problemen met online videomeetings, zelfs met een directe bekabelde aansluiting op het modem. Dit gedurende de hele dag.Ik heb al een aantal keer gebeld met de Odido klantenservice, die hebben toen wat instellingen aangepast maar dit heeft niet geholpen. Tevens is mij telefonisch gezegd dat ik een utp kabel moest kopen, dat deze gecrediteerd zou worden en ik vandaag teruggebeld zou worden hierover (nooit gebeurd).Nu zou ik graag hebben dat dit opgelost wordt.Afgaande op andere topics heb ik de pingtests al gedaan (PC, kabel, modem op 2.5gbit poort), hierbij de resultaten: Hierbij nog de test voor bufferbloat, waarom latency spikes te zien zijn van 450ms+ en jitter van 120
Goedemorgen,Vandaag is het internet plotseling weer uitgevallen, net als vijf maanden geleden.Het LOS-lampje knippert en het netwerklampje brandt rood.Dit probleem doet zich na slechts vijf maanden alweer voor. Ik wil weten waarom?Vijf maanden geleden zei de technicus dat de glasvezelbox kapot was en heeft die vervangen. Maar is die na slechts vijf maanden alweer kapot?
Vanwege een kabelbreuk hebben wij sinds gisterochtend geen interner en tv. Inmiddels werkt het weer.in de app van Odido staat dat er een online formulier ter beschikking wordt gesteld waarmee compensatie kan worden aangevraagd. Waar kan ik dat formulier vinden?
Ja, absoluut. Serienummers en klantnummers nooit publiek op een forum. Vervang ze door:--- Geachte Odido community,Sinds de installatie van de nieuwe ZyXEL T-56 ondervind ik ernstige en aanhoudende verbindingsproblemen. Zowel via bekabeld LAN als via WiFi valt de verbinding regelmatig volledig weg, waarna deze soms kortstondig herstelt maar daarna opnieuw uitvalt.Na uitgebreid testen — inclusief het controleren van kabels, switches en netwerkinstellingen — heb ik de oude router (TMNL-78C881) weer aangesloten. Sindsdien zijn de problemen grotendeels verdwenen. De conclusie is daarmee duidelijk: de T-56 functioneert niet naar behoren.Ik heb in dit forum en via nu.nl/Tweakers gelezen dat dit een bekend firmware- en compatibiliteitsprobleem is met de T-56, dat door Odido zelf is erkend. Omruilen voor hetzelfde model biedt geen oplossing zolang de firmware niet is gepatcht.Mijn verzoek is dan ook concreet:- Lever een alternatieve router (bij voorkeur de T-54 of gelijkwaardig model) die aant
Iemand enig idee?Heb normaal mn eigen UDR7 router als enige aanstaan, ivm meer rekenkracht en t netwerk van Unifi tov Odido’s T56 router..Echter merk ik op beide dat het internet OF bij download tot 500mbps lijkt te gaan, en upload dan naar 900-1000mbps, maar een andere speedtest locatie (via speedtest.net, fast.com, openspeedtest) laat weer het tegenovergestelde zien Monteur van KPN (aangezien dit nieuwbouw was en t open ticket omdat ik uberhaupt GEEN internet had) liet mij weten dat er Demping op de lijn zit, vanalles geprobeerd bij de ONT en FTU, geen effect.. Wat gaat hier mis dan? moet er een monteur vanuit Odido weer eens langskomen of hoe zit het in elkaar?Gelukkig heb ik (nog) weinig last ervaren, behalve dan tijdens het uploaden en downloaden van bestanden die groot waren.. zou het ideaal vinden als t gefixt wordt!Voordat een moderator reactie geeft:Ja, ik heb al jullie website-stappen al getest, inclusief de T56 weer aansluiten om het daarop te testenJa, ik heb de fiber kabel
Ik heb recent een paar dagen gehad dat mijn internetverbinding meerdere keren per uur voor 1-2 minuten uitviel. Rebooten hielp niet. Alle lampjes branden (groen). Vandaag (2 juli 10:45 uur) nog geen uitval gehad. Kan het met de recente hoge temperaturen te maken hebben? De router staat vrij opgesteld, vrij van warmtebronnen. Ik heb de Zyxel T-56.
Sinds 17-06-2026 20:00 heb ik geen internet. Als ik het modem opnieuw opstart, heb ik een minuut of twee toegang tot internet, daarna valt de verbinding weg. Het "Internet"-lampje van het modem is niet groen, maar rood! Pingen vanaf de diagnose-pagina van het modem (Zyxel T56) mislukt ook. Ik heb zowel de glasvezelterminal als het modem een minuut uitgeschakeld, maar dat hielp niet. Na elke herstart is het internet ongeveer een minuut beschikbaar (fast.com toont snelheden van ~1,1 Gbit/s), daarna valt de verbinding weg. Dit is geen probleem met het LAN- of wifi-netwerk; zowel mijn bekabelde als draadloze lokale netwerken werken naar behoren.
Sinds de upgrade van mijn verbinding ervaar ik ernstige stabiliteitsproblemen (haperingen, time-outs). Ik heb een uitgebreide technische analyse uitgevoerd en mijn eigen apparatuur volledig uitgesloten. Het probleem ligt aantoonbaar op jullie netwerk (ftth.glasoperator.nl). Hier zijn de harde feiten uit de netwerktests:1. Lokale netwerklaag is 100% in orde: Een ping-test van 50 pakketjes naar mijn eigen router (192.168.1.1) geeft 0% packet loss met een stabiele responstijd van 0.7 ms. Mijn bekabelde netwerkkaart en ethernetkabel functioneren perfect op 1 Gbps Full Duplex.2. Massaal extern pakketverlies: Zodra er data over het internet loopt via de officiële Ookla Speedtest CLI naar de Odido-server in Amsterdam (ID: 52365), stijgt het pakketverlies naar 19.0%. 3. De Download Jitter schiet hierbij omhoog naar maar liefst 250.67 ms, terwijl de Upload Jitter met 0.25 ms nagenoeg perfect strak blijft. Dit bewijst dat mijn apparatuur de data vlekkeloos uploadt, maar dat de inkomende datastro
Meerdere keren per dag valt onze glasvezelinternetverbinding enkele seconden tot een minuut uit. Dit gebeurt pas sinds enkele maanden. Als ik op dat moment een video- of audiogesprek voer, wordt het gesprek verbroken.We gebruiken de Odido mediaconverter, maar we hebben een thuiskantoor met een Ubiquiti Dream Machine SE router. Ik heb contact opgenomen met Ubiquiti en ik ben ervan overtuigd dat het probleem niet bij de router ligt, maar dat het Odido glasvezelnetwerk de verbinding verbreekt.Hier is een voorbeeld uit de “Internet Event Logs” van vandaag: Hier kunt u zien hoe vaak deze verbroken verbindingen per dag voorkomen (rood staat voor een verbroken verbinding, grijs voor het opnieuw opstarten van de router). Wat kan ik hieraan doen? Is het mogelijk om een technicus van Odido langs te laten komen?
Ik loop helemaal vast. Sinds donderdag 2 juli heb ik geen vast internet meer. Eerst alles zelf geprobeerd daarna met een medewerker en uiteindelijk is iemand van Gideon namens Odido hier thuis geweest. Bleek aan de bekabeling van KPN te liggen volgens zeggen was dit heel makkelijk te verhelpen. Nu 20 telefoontjes verder en heeeeeel veel geduld heb ik nu dinsdag 7 juli nog steeds geen internet. Ik heb waarschijnlijk zoals vele andere veel dingen geconnect aan het internet. Heb ook een code gekregen voor gratis internet maar mijn deurbel werkt via wifi en ik woon in een appartement. Maar ze bellen naar kpn en ja dat kan nog even duren. Maar niemand kan me zeggen wat “even” is en krijg constant hetzelfde antwoord. Ik loop vast en heb geen duidelijkheid en geen internet.
Al enige updates? Er staat dat er geen storing op mijn adres is maar internet doet het al enkele uren niet. Alle lichtjes op de modem groen behalve internet 🥹
Na een paar dagen internet problemen te hebben gehad lijkt dit nu opgelost te zijn. Maar als ik een speedtest doe zie ik dat inplaats van 1000mbs upload het 0.5mbs is. Zou het kunnen dat alleen de download snelheid is gerepareerd en dat er nog iets mis is met de upload?
In Lochem was er sinds gisterochtend geen tv + internet vanwege een kabelbreuk. Inmiddels werkt dit weer. Ik lees in de app van Odido dat er een online formulier beschikbaar wordt gesteld waarmee compensatie kan worden aangevraagd. Waar kan ik dat formulier vinden?
Hi ik wil graag de modem in bridgemodus, dat kan niet. Ik kom van Ziggo en dat had ik alle jaren.Punt is dat mijn netgear ORBI 763 spontaan in de 10.0.0.# schiet, ondanks dat het lan ingedeeld is met 192.168.5.1. De zyxel T56 kaapt het adres 192.168.1.1. als ik een powercycle uitvoer op de orbi of ik wijzig iets, hebben de zyxel en de orbi ruzie met als gevolg mijn hele netwerk in puin. Mijn Orbi moet hoe dan ooik DHCP server zijn in mijn netwerk achter de T56, met reserved IP adressen in mijn range. De wifi op de T56 staat uit, ORBI met guest lan is aan met 3 satelieten. Dat geef ik niet op. De orbi op ONt aanlsuiten , kan niet want mijn telefoonpoort staat op de T56. Gebeld servicedesk heeft geen idee, kennelijk is er ook geen derde lijn moet via de community, Hoe kan ik dat wijzigen in de T56 of wie weet raad? Ik ben overgestapt voor de prijs (Ziggo 85 naar 27,50 nu, dus dat scheelt erg veel, maar als ik bij iedere dip een halve middag met herbouwen bezig ben is het duurkoop, maar
Is er momenteel een storing in het glasvezelinternet in gemeente Venlo? Heb al de hele ochtend vanaf 9.45 uur heen internet. Modem powerlampje brand en LAN knippert de hele tijd. Modem al diverse keren van stroom gehaald, maar dat heeft geen effect.
Single-stream download structureel traag op 100/100 glasvezel — multi-stream wél volIk loop tegen een hardnekkig probleem aan en heb het inmiddels behoorlijk dichtgetimmerd, maar kom er met de provider nog niet helemaal uit. Misschien herkent iemand dit of kan een moderator meekijken.Kort samengevatSingle-stream download (gewone bestandsdownload, file-copy, VPN, RDP) haalt maar ~2 tot 18 Mbps met honderden TCP-retransmissies. Single-stream upload haalt smetteloos ~105 Mbps (0 retransmissies). Multi-stream download (Ookla-speedtest, browser met meerdere verbindingen) haalt wél gewoon ~99 Mbps en verbergt het probleem. Gemeten 17% packet loss in de download-richting via een UDP-test.Kortom: alles wat één TCP-verbinding gebruikt is onbruikbaar traag, terwijl een speedtest "groen" is.SetupGlasvezel 100/100 Mbit Modem/gateway: Zyxel EX5601-T1 (firmware V5.70(ACEA.0)T56C_b29) Glasvezel komt binnen op een los ONT/media-kastje, dat via ethernet naar de WAN-poort van de Zyxel gaat Getest bekabe
Ik heb een Dsl verbinding, glasvezel hier nog niet mogelijk.Begin januari problemen met internetverbinding, en nu alweer paar weken af en aan storingen.Rood lampje op de plek internetverbinding op modem Zyxel T- 54.Stekker modem al tien seconden eruit gehaald. Niks .Monteur al twee keer langsgeweest, kan oorzaak niet duidelijk krijgen. Meer mensen dezelfde ervaring?
Vanwege werkzaamheden is bij ons de volledige stroomvoorziening bij ons thuis uitgevallen. Na het opnieuw inschakelen van de stroom blijkt de LAN-poort van het ONT-kastje niet meer te werken. Ik heb dit getest met twee verschillende modems, maar in beide gevallen krijg ik geen verbinding tussen het ONT kastje en het modem.Het Power- en PON/POS-lampje branden wel op het ONT kastje, wat erop lijkt te wijzen dat de glasvezelverbinding actief is. Daarnaast heb ik ook een nieuwe LAN-kabel geprobeerd, zonder resultaat.Helaas wil de Odido-helpdesk eerst een vervangend modem opsturen in plaats van direct een monteur langs te sturen met een nieuw ONT-kastje. Gezien de uitgevoerde tests lijkt het probleem echter niet in het modem te zitten. Het opsturen van een modem zorgt bovendien voor extra vertraging, waardoor ik momenteel zonder internet zit.Kan iemand mij helpen om dit proces te versnellen of ervoor te zorgen dat er direct een monteur wordt ingepland? Alvast bedankt voor het meedenken.
Hallo, ik ben een Odido-klant en ik gebruik momenteel de Zyxel T-50 modem met Wi-Fi 5. Aangezien ik een 1 Gigabit-abonnement heb en ik gebruik wil maken van Wi-Fi 6 om de prestaties te verbeteren, zou ik graag een vervanging willen aanvragen door het T-56 model. Hoe kan ik te werk gaan om de nieuwe modem opgestuurd te krijgen?
Mijn internetverbinding werkt niet. Op mijn Huawei glasvezel kastje knippert het LOS lampje rood. Opnieuw opstarten, stekker er een minuutje uithalen en weer erin, alle kabels even opnieuw verbinden doet allemaal niets. Wat kan ik hier mee doen?
After less than 10 days of having the same problem, again without internet today at my house. Customer service does not give any concrete solution when I call them.
Augustus 2025 begint het feest, ik belde omdat ik mijn internet abonnement wilde uitbreiden met tv en een wifi versterker.De Odido collega heeft toen mijn lopende internet abonnement opgezegd en een nieuwe aangemaakt.Vervolgens werd er apparatuur toegestuurd en moest er ook een monteur komen om dit op te hangen.Bij de 3e afspraak kwam de beste man eindelijk langs en zijn conclusie, alles hangt er al. Hij heeft de wifi versterker neergezet en zei dat ik de rest ongebruikt retour kon sturen. Zo gezegd, zo gedaan en daarmee begon het gelazer. Sindsdien wordt mijn “oude” internet gefactureerd samen met mijn mijn “nieuwe” internet en tv.Dus storneren en bellen. De telefoongesprekken duren lang, denk aan 20 a 30 minuten. Uitzoeken en mij terugbellen kan niet totdat ik ophang want ik heb ook mijn werk en afspraken. Dan bellen ze je wel terug. Elke keer weer uitleggen hoe en wat en elke keer weer de belofte dat het nu echt opgelost is.Het komt zelfs zover dat ik een sms krijg dat ik ben afgesl
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.