Skip to main content
  • 8,926 Topics
  • 72,224 Reacties
8926 Topics
Geen internet en geen televisie
Sinds begin december heb ik geen internet en geen televisie. Om dat te constateren is guidion langs geweest. Hij zei dat hij het niet kon verhelpen. Er was een week eerder al een nieuwe modem achtergelaten, toen ik nog wel signaal had maar heel zwak.. Nu waren er weer mensen aan het graven geweest in de straat en het hele signaal is weg. De 1e kpn man die ik heb gezien constateerde dat ik maar 30 meter kabel vanaf mijn isra punt heb. Er was eerst wat verwarring, omdat in een kastje in de buurt volker wessels bezig is en daar kwamen veel storingen vandaan. Echter de mijne dus niet. Oke, er moest iemand anders komen. Weer kpn, monteur 2. Deze wilde naar het kastje waar wat fout zou zitten maar daar kwam hij niet bij omdat hij geen sleutel had en volker wessels was niet “on the spot”. Ik moest dus een nieuwe afspraak maken. Dit gedaan, monteur 3 van kpn komt langs. Deze constateert precies hetzelfde als monteur 1 van kpn: een breuk op 30 meter. Volker wessels moet komen. Afspraak gemaakt en ja, hij komt. Gaat naar hun kastje” ergens in de buurt, komt terug en zegt dat het geregeld is. Hij wacht niet op het signaal want: ”updates kunnen wel 2 uur duren". Guess what: Niets doet het nog steeds. Dus weer met tmobile gebeld. Gevraagd naar een oplossing. Oke, Guidion moet weer komen. Nieuwe afspraak gemaakt en guidion constateert na het plaatsen van weer een nieuwe modem dat ik geen signaal heb (VERRASSEND!!). Ik moet een afspraak maken met kpn. Die zou er vandaag tussen 12:00 en 14:00 zijn. Ik heb tegelijk volker wessels zelf gebeld en het vehaal uitgelegd. Die monteur zou er vandaag tussen 10:00 en 14:00 zijn. het is nu 13:44 en geen van beide heeft zich laten zien. Hoe lang gaat dit nog duren? Ik moet maandelijks blijven betalebn voor niets. Elke week hang ik weer een half uur mi nimaal aan de lijn voor een voucher waarmee ik internet op mijn mobiel heb. Ik ben inmiddels 8 vrije dagen van mijn werk kwijt (ja, ik moet daar gewoon 45uur per week zijn) en NIETS is opgelost!! Wie kan mij helpen met het indienen van een claim tegen tmobile? en wie kan mij helpen zoadat ik eindelijk tv kan kijken en fatsoenlijk op het internet kan thuis!??
LOS light blinking red
Hello community, Don’t know where to start. I never had problems with KPN but as a tech guy, I felt intrigued by a 1Gbit connection and decided to switch providers (I should have just remain contented with my 200Mbps and listen to my wife). An appointment was scheduled for the Dec 24, but then I called 48 hours before to change it to Dec 29. It seems that T-Mobile/Guidon did not update KPN on the switchover date and at about 23:00 on Dec 23 - KPN disconnected my internet. Called T-Mobile on Dec 24 and explained the issue, plus KPN and they told me T-Mobile should now be delivering on the line. Well it was just a matter of removing the KPN box and connecting the T-Mobile as networking is forte. The PON light was blinking which indicated that the service was not activated. Called T-Mobile several times to get it activated on the 24 and got nothing except that they have to wait for the Guidion technician. I said ok I’ll wait for the appointment and powered off all the equipment which was then changed to Dec 28. Here am I thinking that the technician will do something special but was left dumbfounded. When he connected everything the LOS light was now blinking RED. He made some calls then said to me the internet will not work and picked up his stuff to leave. After waiting for 5 days without internet after all that would have happened in 2020, I yet have to live with another bad decision of switching to T-Mobile. I called T-Mobile and was told I have to wait another 4 days before the help desk technician can look into it. Really? Can you please help a family out by just solving our problem before 2021 so that I can as least say that I started of 2021 in a blaze of glory with a 1Gbit connection and not having to carry over the curse of 2020. Please, I am on my bended knees asking for just a little help. Please have mercy!
Glasvezel doet het niet. Ik ben er van afhankelijk. Oplossen gaat weken duren :(
Ik ben buitengewoon ontevreden over mijn glasvezelaansluiting. De eerste keer kwamen er monteurs (op 10 september) om de kabel vanuit de straat naar mijn apartement te trekken. Die konden de kabel niet vinden en zijn weer weggegaan. Naar veel bellen en in de wacht staan kon ik een nieuwe afspraak maken, weer wachten en weer geen resultaat. Bij een derde afspraak werd de kabel door een onderaannemer van een onderaannemer dan eindelijk doorgetrokken. Na bijna 2 maanden! Toen was het wachten op de monteur van T-Mobile die het dan in mijn apartement in orde zou maken. Dat lukt wonder boven wonder in een keer! Uiteindelijk duurde het 2.5 maand voor ik verbinding had. Nu zijn we twee maanden verder en doet de glasvezel het niet meer. Klantenservice gebeld, 26 minuten in de wacht gehangen, en die vertelt me doorleuk dat hij het naar de back office gaat doorzetten. Het kan 7 dagen duren voordat die uberhaupt gaan reageren. Mijn verwachting is dat er dan een monteur moet komen, wat natuurlijk weer twee weken duurt. Als die het al gaat fixen. Ik ben freelancer in de ICT. Ik ben van een goede internetaansluiting afhankelijk voor mijn werk. Ik heb geen vertrouwen in een goede en tijdige oplossing. Wat nu? P.S. Veertig keer geprobeerd op dit forum in te loggen maar lukt niet - en nee, ik ben niet mijn paswoord kwijt. Wat een puinhoop.
Wegvallende bedrade verbinding (Draytek)
Sinds een half jaar hebben wij dus te regelmatig een wegvallende verbinding met de Draytek. Achter de draytek hangt een modem die normaal gesproken zeer goed werkt. De stabiliteit van de Draytek laat te wensen over, vandaar de modem. En alles moet over 2,4 Ghz met een niet zo sterk apparaat. Als de verbinding wegvalt is, buiten de wifi ook de bedrade verbinding weg. Gebeld met T-Mobile maar zij geven steeds aan dat ze niets kunnen vinden. Ook al gevraagd om een moderne modem/router ( in ieder geval met 5 Ghz) maar daar begint T-Mobile niet aan. Al meerdere keren contact gezocht met T-Mobile maar het juiste antwoord krijg je maar niet. Ook al monteur gehad maar als die komt meten is er natuurlijk niets aan de hand. Wat op voorhand ook al is aangegeven aan de klantenservice. Wekelijks wordt de Draytek van de stroom gehaald om ervoor te zorgen dat alles blijft draaien maar helaas werkt dit ook niet meer. Te vaak, zeg maar eens per twee weken, valt de verbinding uit. De snelheid waarmee alles weer werkt is ook zeer verschillend. De eerste keer gewoon een hele dag geen signaal gehad, nu zijn het vooral perioden van een uur tot een uur of drie. Te. Zelden is het binnen 5 minuten weer in orde. Het televisiesignaal blijft het om een of andere vreemde reden wel gewoon doen dat terwijl er geen bal op is. Netflix, Prime of Disney werken dan ook niet. Wie heeft voor mij de oplossing?
Glasvezel lijn niet open
Hi, Wij hebben begin december een T-mobile thuis abbonement afgesloten voor per januari 2021. Vervolgens hebben wij hierna een afspraak gemaakt met een monteur van Guidion om alles te installeren voor op vrijdag 8 januari. Vanwege eerdere verhuizing hebben wij deze afspraak telefonisch verplaats naar maandag 4 januari. Vorige week maandag 4 januari is de monteur langs gekomen en heeft de model en kabels geïnstalleerd voor het internet en kwam vervolgens tot de conclusie dat de lijn pas 8 januari inging. Erg jammer, maar door een miscommunicatie tussen T-mobile en Guidion over de vervroeging van de afspraak, kon hier helaas niets aan gedaan worden. De klantenservice gaf toen, maandag 4 jan, aan dat het dan vrijdag opgelost zou moeten zijn. Hierbij is door de medewerker nog een nieuwe afspraak mogelijkheid mail doorgestuurd, zodat de monteur zodra de lijn open zou zijn, zijn installatie kon afmaken (tv installeren). Hier hadden we verder nog niets gedaan, aangezien de monteur aangaf dat als de tv aansluiting niet lukte, we konden bellen voor hulp. Afgelopen vrijdag 8 januari zou dus de lijn opengaan en het rode lampje op het modem voor de wifi naar groen gaan. Helaas gebeurde dit niet en en toen wij om 4 uur belde met de klantenservice werd ons verteld te wachten tot 6 uur. Toen nog een keer gebeld en vervolgens kon er niks aan gedaan worden, behalve een ticket worden aangemaakt. De medewerker gaf aan.dat het zaterdagmiddag opgelost zou moeten worden. Na zaterdagmiddag nog steeds geen groen lampje te hebben op onze modem (daarnaast staat in de T-mobile thuis omgeving dat het internet nog ‘op activatie wacht’ het is nog in behandeling) hebben we nog een keer gebeld met de klantenservice. Die gaf aan dat er het weekend niets aan gedaan kon worden, raar aangezien de medewerker op vrijdag aangaf dat dit wel kon, en we moesten wachten tot maandag. Nu is het maandag en vervolgens is het nog niet geregeld. We hebben weer contact opgenomen met de klantenservice en jullie geven gewoon aan dat er niets vanuit jullie kant gedaan kan worden. Dat is wel echt heel erg jammer. Iemand moet toch wel iets kunnen doen om dit probleem op te lossen. Met de technische dienst kan niet gebeld worden, omdat het eenzijdige communicatie is, wat erg jammer is. Jullie kunnen niets doen en wij moeten maar geduldig afwachten. Nu hebben wij geen idee hoelang wij moeten wachten totdat de lijn wordt geactiveerd. We snappen zelf niet zo goed waarom de lijn niet open is en het internet niet geactiveerd kan worden. We hadden verder nog de open afspraak staan van de monteur van Guidion, mogelijk kon dat een oorzaak zijn van het probleem, maar jullie gaven aan dat dit hier los van staat (lijkt mij logisch aangezien anders de lijn anders ook gewoon op 4 januari in gegaan moest zijn), maar deze is nu ook ingepland voor aankomende donderdag. Dit werd aangeraden door jullie medewerker. maar dit zou niet nodig moeten zijn. De tv kunnen wij zelf wel installeren. Ik zou graag willen dat er vanuit jullie alles aangedaan wordt om dit probleem om te lossen. De lijn zou automatisch open moeten gaan, dit is niet helaas niet gebeurt. Wij zitten nu in een vervelend situatie, aangezien wij allebei thuis werken en dat nu niet kan. Unlimited data is al aangeboden voor een van ons, maar dit is niet voldoende om op thuis te werken. Groet, Menno & Nina

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen