Zo jammer dit. Op 21-9 was het dan eindelijk zover. Mijn glasvezel aansluiting, verzorgd door KPN netwerk is aangesloten in mijn huis. Er zou contact worden genomen door mijn eigen provider en indien dit niet het geval was, moest ik zelf even bellen met T-Mobile.
Dat heb ik dus gedaan, met de vraag hoe het kon dat ik online mijn abonnement niet kon aanpassen naar glasvezel. Het standaard verhaal daar, is dat KPN het netwerk niet vrij heeft gegeven voor T-Mobile. Op de site van KPN netwerk staat dat T-Mobile wel gebruik kan maken van het netwerk en bij verschillende vergelijkingssites staat T-Mobile ook vermeld als provider die glasvezel levert op mijn adres.
Na het telefoontje waarin ik weer hoorde dat KPN de boel niet heeft vrijgegeven, ben ik gaan bellen maar KPN netwerk. (Dit is iets anders dan de internetprovider van KPN.) Zij wisten mij te vertellen dat T-Mobile hier gewoon gebruik van kon maken, maar dat ze dit niet doen, omdat het geld kost voor TM om gebruik te maken van de glasvezel. Ook dienen ze een aanvulling/aansluiting te doen in de wijkcentrale.
TM zal dit vast niet nu voor mij gaan veranderen, maar het maakt me boos dat er niet eerlijk gecommuniceerd wordt. Ik ben al heeeeeeel lang trouwe gebruiker van diverse aansluitingen en abonnementen van T-Mobile, maar momenteel voel ik me voor het eerst echt heel erg teleurgesteld.
Jammer maar onze wegen gaan nu scheiden, daar zal T-Mobile geen nacht minder om slapen, of er een traan om laten. Maar ik wil wel graag laten weten dat ik het heel erg jammer vindt dat het zo moet lopen. (Tekst aangepast naar wat fijnere woorden en inmiddels ook beseft dat ik gewoon nog even geduld mag hebben.)