Skip to main content

Sinds kort lukt het niet meer om op onze LG smart TV apps te downloaden uit de LG contentstore. dit probleem doet zich specifiek voor als de TV verbonden is met ons T-Mobile internet. Maakt daarbij niet uit of de TV via wifi of bekabeld verbonden is met internet. De TV kan wel andere content van internet halen. Een speedtest via de ingebouwde webbrowser geeft ook prima resultaten.

Onze apparatuur:

T-mobile TV en internet via een glasvezelkabel die binnenkomt op een DrayTek Vigor 2132FVn

Bekabelde verbinding DrayTek poort 3 met Entone TopBox (die prima werkt)

TV : LG OLED 55B9SLA, deze is via HDMI met de topbox verbonden en via wifi (of bekabeld, via poort 1 of 2 van de DrayTek) met internet. De internet content komt dus niet via de Topbox.

 

Het probleem is heel specifiek dat geen apps uit de content store van LG kunnen worden gedownload om te installeren op de TV. (bijvoorbeeld Netflix of YouTube app). Uiteraard alles al eens gereset en opnieuw opgestart. Ook TV opnieuw geinstalleerd na terugzetten naar begininstellingen. Vreemd genoeg lukte het toen ook niet meer om de benodigde landspecifieke gebruikersovereenkomsten van de TV te downloaden (wederom van LG) die geaccordeerd moeten worden.    

Als ik de TV verbind met de wifi van mijn (Vodafone) telefoon hotspot werkt alles wel naar behoren. Ik kan de TV dan installeren en ook apps downloaden en installeren uit de LG content store.

Vreemd genoeg kan ik eenmaal geinstalleerde apps wel gebruiken via ons T-mobile internet. Dus bijvoorbeeld Netflix werkt gewoon als de app eenmaal geinstalleerd is (content komt dan niet meer van LG, maar van de Netflix server). 

Omdat de TV het wel doet op mijn hotspot vermoed ik dat het probleem ergens in een hele specifieke intstelling tussen de DrayTek/T-Mobile internet en LG zit. 

Ik heb de instellingen van de DrayTek al nagelopen (met kennis van zaken op hoofdlijnen, maar ben zeker geen expert), maar zie niets geks. 

Iemand enig idee?

Groet, Marcel

 

 

 

 

      

 

Hallo @marcel.krikke 

Je zegt "sinds kort"

Werkte alles daarvoor naar behoren en is er sindsdien iets gewijzigd?

Krijg je een melding als het niet lukt?


We hebben de TV afgelopen zomer gekocht. Toen werkte alles prima. Ik heb de TV toen wel op automatische updates voor firmware ingesteld, dus wellicht is er inmiddels een update geweest. Ik kan wel zien welke versie er nu op staat, maar kan niet de geschiedenis inzien en weet ook niet meer welke versie erop stond toen we de TV kochten. Dat zou dus veranderd kunnen zijn. 

Ik krijg in de content store geen specifieke foutmelding. De apps downloaden gewoon niet. Bij (her)installie van de TV kreeg ik bij het downloaden van de gebruikersovereenkomsten wel een melding dat die niet gedownload konden worden omdat de server (van LG?) nu niet bereikbaar was.

Ik heb gisteravond nog wat zitten speuren in andere topics op dit forum en kwam een probleem tegen van iemand die problemen had met connectie naar IPTV. Daar bleek dat T-Mobile specifieke IP ranges blokkeert. Zou dat hier ook aan de hand kunnen zijn? 

 

 


Hoogstwaarschijnlijk komt dat omdat de datum / tijd van de TV niet langer synchroniseert met de server van T-Mobile.

Ik heb dit probleem in een apart forumbericht aan de orde gesteld.

Kun je eens gebruik maken van de Youtube app van je TV? Ik wilde dit gisteren doen en kreeg de melding dat datum en tijd van de TV niet actueel was. Die bleek ergens in 2018 te staan, terwijl mijn TV ingesteld is om de datum / tijdsynchronisatie automatisch te laten plaatsvinden met de server van T-Moble.. Dit lukt kennelijk niet meer. Alsnog handmatig die instelling aanpassen LUKT OOK NIET. Een gehele reset van mijn LG OLED 55C8 bracht OOK geen soelaas.De

Dit probleem wordt steeds vaker gemeld bij de Helpdesk van LG. Het probleem ligt echter bij T-Mobile


Die datum/tijd foutmelding kreeg ik op een gegeven moment ook. Tijd en datum handmatig aanpassen kon niet, die instelling kon ik niet selecteren op de TV. Ik heb de locatie van de TV toen gewijzigd naar België (ik probeerde maar wat) en toen kon ik de datum en tijd wel veranderen. Juiste datum en tijd ingesteld en locatie terug gezet naar NL. Toen was dat probleem opgelost, maar server van LG nog steeds niet bereikbaar, dus probleem van downloaden apps nog niet opgelost.

Ik ben inmiddels ook gebeld door de helpdesk van LG (daar had ik het probleem ook gemeld) en die vertelden me dat er inderdaad een heel specifiek probleem is tussen het internet van T-Mobile en de LG servers, waarvan de oorzaak inderdaad bij T-Mobile ligt. 

 

     


Gezien je gebruik maakt van het Draytek modem, kan je eens kijken of de tijd daar goed staat. 

Anders zou het wel eens hierdoor kunnen komen: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/hoe-kan-ik-de-tijd-veranderen-op-draytek-vigor-2132f-modem-326538


Wat een top tip! Tijd en datum staan inderdaad niet goed (januari 2000). Ik ga contact opnemen met T-Mobile. Thanks. Nu maar hopen dat het daarna opgelost is. 

 

 


Hoi @marcel.krikke, welkom op de Community! Top dat jij het ook in het Draytek topic meldt, zo kunnen we alle cases verzamelen en bundelen.

We wachten nog op een oplossing vanuit de specialisten, sorry voor het ongemak! Zodra de tijd en datum issue hersteld is, zal je weer alle content op normale wijze moeten kunnen downloaden via de TV.


@TechRacing93 Heb contact gehad met T-Mobile, zij kunnen de tijd en datum niet op afstand aanpassen, maar ik kan het zelf ook niet als ik inlog op het modem. Die menu-optie verschijnt niet. Heb de DrayTek handleiding er ook al op nageslagen, maar dat biedt geen uitkomst. Beetje vreemd probleem. Ik word later nog teruggebeld door de techniche dienst van T-Mobile. Even afwachten dus.    


Hallo @Jason , dank voor je reactie. Zie ook mijn vorige post in reactie op TechRacing93. k vroeg me af of een harde fabrieksreset van het modem zou helpen, maar T-Mobile adviseert dat niet te doen. Ik wacht eerst de reactie van de technische dienst even af.


Hmmm vaag.. sinds inderdaad een dag of 6 hier ook geen verbinding met de LG Store.

Ik lees deze topic en kijk in m'n router.. en jawel .. ook te jaar 2000!

 

Hmmm zo dus bellen met de helpdesk

NTP time server bij T-Mobile wellicht niet goed.. maar die instellingen zitten voor ons achter vergrendeling. Daarvoor moet je in het admin menu inloggen. 

 


Net ook even in een andere topic gekeken .... En ik heb de oplossing gevonden.

Ga naar de instellingen van je tv,

Dan naar bekabeld of wifi,

Klik op bewerken,

Pas de DNS server aan naar 8.8.8.8 (Google)

Opslaan.

 

Ik kreeg direct een melding van m'n tv met een welkom boodschap van de LG Store.

Deze geopend en ja hoor ik kan alles weer downloaden en updaten!

Daarnaast is het ook weer super snel! Via de Dreytec en via dezelfde verbinding!

 

@Jason: ergens in jullie DNS gaat het niet goed! Dit is toch echt jullie probleem als T-Mobile.

 

oModerator edit] Het omruilen van het modem (Draytek) is de permanente oplossing voor dit issue. Neem hiervoor contact op met ons: contact klantenservice.] 


@JeroenGroenouwe bedankt voor de tip! Bij ons werkt alles nu ook weer. Ik had die tip al eerder langs zien komen en toen geprobeerd, maar waaschijnlijk heb ik toen iets fout gedaan. Nu werkt het. 


Ik plaats 't hier ook maar even. Er is een update in het ‘grote jaar 2000’ topic: Hoe verander ik de tijd/datum op de Draytek.


Ik heb. Sinds gisteren ook het probleem. Het begon met de foutmelding 201 over de tijdserver. 

Uiteindelijk terug naar fabrieksinstellingen, toen kon de gebruikers voorwaarden niet geladen worden en kon ik dus niks meer installeren.

 

Toen dit forum gevonden, heb nu de DNS naar 8.8.4.4 gezet zoals hierboven beschreven en nu werkt het weer.

Maar het spreekt voor zich dat dit niet de oplossing moet zijn T-Mobile. Ik heb ook de draytek modem.


Hi @Youridgn,

 

Dit issue loop inderdaad nog. Een tijdelijke oplossing is het instellen van de Google DNS. Ik zal hier een update plaatsen zodra ik meer weet over de combinatie LG store en T-Mobile DNS. 


Bij mij was onderstaande een oplossing aangedragen door LG

Stap 1
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> IPv6 -> UIT

Stap 2
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> Onder in het menu naar “Bewerken” -> Vinkje uitzetten bij automatisch instellen -> DNS-server aanpassen naar 8.8.8.8 -> Klik op “Verbinden’

Stap 3
TV herstarten -> Content store openen -> Eventuele foutmelding weg klikken -> content store heropenen


Beste Forum, Ten aanzien van het hier gemelde probleem met LG content store, ik had het zelfde met mijn LG Oled55B9PLA TV maar na veranderen van het DNS server adres in 8.8.8.8 (Google) werkte het weer. Inmiddels heeft T-mobilethis dit bij hun systeem opgelost want als je nu de standaard DNS 192.168.1.1 wordt ingesteld werkt de LG content store weer gewoon.

Had ook een probleem met de tijd setting van het Vigor2132F modem, na reset geeft deze 1-1-2000 met tijd beginnend bij 00:00. Dit zou vandaag op afstand door t-mobilethuis worden gecorrigeerd.


Forum, correctie op mijn eerdere bericht, de LG content store werkt toch nog NIET met de standaard DNS setting, wel met 8.8.8.8, sorry voor de verwarring.


Bij mij was onderstaande een oplossing aangedragen door LG

Stap 1
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> IPv6 -> UIT

Stap 2
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> Onder in het menu naar “Bewerken” -> Vinkje uitzetten bij automatisch instellen -> DNS-server aanpassen naar 8.8.8.8 -> Klik op “Verbinden’

Stap 3
TV herstarten -> Content store openen -> Eventuele foutmelding weg klikken -> content store heropenen

Jelmer, in de router kun je bij Lan1 ook de IpV6 DNS servers instellen. Klik daarvoor bij lan, algemeen, op het IpV6 icoontje rechts in de rij van Lan1. Pas de DNS dan aan naar onderstaande.

For IPv4: 8.8.8.8 and/or 8.8.4.4.

For IPv6: 2001:4860:4860::8888 and/or 2001:4860:4860::8844

 


Hier ook een probleem met Tmobile internet in combinatie met een lg tv. Ik kan helemaal geen verbinding meer maken met wifi.


Hoi @Agepagelage

 

Ik vermoed dat het bij jou een heel ander issue is, aangezien jij gebruikmaakt van een ander modem. 

 

Kun je eerst het Wifi-stappenplan doorlopen: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/problemen/geen-internet.

 

Helpt dat niet? Kun je dan de volgende vragen beantwoorden?

 

  1. Kun je wel met andere apparaten verbinden met de Wifi?
  2. Werkt het bekabelde internet nog wel? 
  3. Welke lampjes branden er op het Zyxel modem?

Hi all, we willen graag testen of het omwisselen van de Draytek modem naar de Zyxel modem een mogelijke oplossing is.

@Youridgn @marcel.krikke @JeroenGroenouwe @reply2gmittal @x187 Onze monteursdienst Guidion neemt contact met jullie op om een afspraak in te plannen voor het omwisselen van de modem.

@Bram058 Ik zie dat er bij jou al een modemwissel gepland staat, ik hoor graag of dit ook heeft geholpen om het probleem in dit topic te verhelpen!

 

Edit: @Youridgn Bij nader inzien ze ik dat de modem ook eerder bij jou al omgewisseld is, heeft dit geholpen met het kunnen gebruiken van de LG store?


Hi all, we willen graag testen of het omwisselen van de Draytek modem naar de Zyxel modem een mogelijke oplossing is.

@Youridgn @marcel.krikke @JeroenGroenouwe @reply2gmittal @x187 Onze monteursdienst Guidion neemt contact met jullie op om een afspraak in te plannen voor het omwisselen van de modem.

@Bram058 Ik zie dat er bij jou al een modemwissel gepland staat, ik hoor graag of dit ook heeft geholpen om het probleem in dit topic te verhelpen!

 

Edit: @Youridgn Bij nader inzien ze ik dat de modem ook eerder bij jou al omgewisseld is, heeft dit geholpen met het kunnen gebruiken van de LG store?

Hoi @Brian ,

Vandaar dat ik net een sms kreeg hahaha. Prima dat ik hiermee ga testen. De LG app doet het soms wel en niet via jullie DNS. Ook ervaar ik dat de app store op m'n Samsung S9 hapert bij het downloaden van apps via jullie primary en secundaire DNS. Als ik die aanpas naar doe van Google gaat het direct. 

Misschien helpt de Zyxel ook daarvoor. 

Dinsdag 2 februari komt de monteur. Daarna testen en kom ik met mijn antwoord.

Groet Jeroen


@Brian Dinsdag 26 januari a.s. komt Guidion de Draytek omwisselen voor de Zyxel. Ik verwacht dat de Zyxel nog voor het komende weekend zal worden afgeleverd.

Een door mij ingehuurde IT-technicus heeft onomstotelijk kunnen vaststellen dat Lan poort 2 van de Draytek DEFECT is.

Hoe we dit hebben kunnen vaststellen? Wel: de Cat6a kabel tussen Amino Aria 610x  en Poort4 van de Draytek werd eerst aangesloten op Poort1 van de Draytek. Diagnose: VOOTREFFELIJK in alle opzichten. Vervolgens werd de Cat6a kabel aangesloten op Poort 2 van de Draytek. En toen bleken de diagnose resultaten ronduit slecht door een defect op die Poort 2 van de Draytek.

We kunnen helaas poort 3 & 4 van de Draytek niet diagnosticeren omdat het geen normale Lan poorten zijn. Misschien is 1 of beide van die poorten OOK wel defect. Who knows.

Tot nog toe verder alleen maar problemen:

  1. Kan meestal alleen met een factory reset van de TV-Box alle TV-zenders bekijken. Vaak ook alleen maar NPO 1 t/m 3.
  2. Met grote regelmaat (tegenwoordig) problemen om Youtube video's te bekijken. Het duurt dan veel te lang of geheel niet om de video-data op te halen.
  3. Excessieve audio-volume verschillen tussen de TV-zenders, Variërend tussen oorverdovend hard tot fluisterend zacht. Hoogst onprettig om te zappen. Kwam voor december 2020 NIET voor,
  4. Heel soms ook sync problemen tussen beeld en geluid.

Ik denk overigens OOK nog steeds dat de laatste firmware van de Amino Aria 610x buggy is sinds de laatste update in week 51 2020.

Op verzoek ben ik bereid de diagnostische resultaten van poort 1 en 2 als PDF of JPEG in een PM naar je toe te zenden.

Al met al kost het mij al veel te lang ontzettend veel tijd en ergernis EN kosten om een vinger er achter te krijgen wat er allemaal loos is. Ik denk dat meerdere technische kwesties van de kant van T-Mobile deze ellende veroorzaken.

 


@JeroenGroenouwe Yes klopt helemaal. :slight_smile: Ik ben benieuw naar het resultaat!

@Bram058 Ai, goed dat je er achter bent gekomen dat poort 2 defect is. Dit staat vermoed ik los van de problemen met de LG store maar is een toevallige vervelende bijkomstigheid.

Wat betreft het ontvangen van de zenders,aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (25, 26 en 27 januari) gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.
Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel
In dit topic lees je meer!


Reageer