Skip to main content
  • 253 Topics
  • 1,919 Reacties
253 Topics
AF55 is een BLOCKED modem
Abonnement: 4g voor thuis extra snel Het AF55 buitenmodem laat geen traffic door op open poorten via, portforwarding, DMZ of whatever. Wij hebben de binnenrouter via de LAN poort aangesloten zodat we een ip adres van het outdoor modem krijgen. We hebben 192.168.0.16 gekregen, en de poort opengezet en van buitenaf laten scannen.FAIL…. port 80 closed. DMZ aangezet naar 192.168.0.16Port scanner gebruikt en FAILED. We zijn dagen bezig geweest om de port forwarding open te zetten maar het AF55 modem is gewoon aangepast om geen poorten te openen op wat voor manier dan ook…… Als ik de simkaart via een mobiel probeer en de APN op internet zet werkt het wel.BAM - alle poorten zijn openbaar en beschikbaar via PC, telefoon, 4g, 5g ect. We hebben het hele forum hier doorgespit maar geen enkele aangeboden oplossing werkt!De AF55 is gewoon een pieptoestel! Ik heb nog zo gevraagd via de chat aan de medewerkers van T-Mobile of het mogelijk was poorten open te zetten omdat ik de HTTP poorten nodig heb voor transacties! Elke dag zonder kost mij handen vol geld…..Dit was allemaal geen probleem volgens jullie, maar het werkt dus gewoon NIET! Gaarne een normale oplossing. Ik zet mijn hele leven al servers op, stel modems in, en ect. Dus kom niet aan met meneer u moet het zo en zo proberen. Het is gewoon allemaal niet mogelijk, en op die manier rekken jullie natuurlijk tijd zodat de proefperiode afloopt en je 2 jaar ergens aan vast zit waar je dus niks aan hebt. Jullie/ons probleem is dat het AF55 modem gewoon [aangepast door moderator wegens ongepast taalgebruik] is wat jullie hebben dichtgetimmerd. Geef mij een aangepaste firmware,een ander modem voor 4g of anders mogen jullie de zooi weer terugnemen en wil ik alle betaalde gelden weer terug hebben want feitelijk hebben jullie me keihard aangelogen en iets aangesmeerd waarbij het niet mogelijk is om poorten open te zetten op welke manier dan ook. Gewenste oplossing:Ander modem t.v.v AF55Andere firmware voor de AF55Per direct alles terugnemen en gelden terugboeken. LTE Stick werkt wel! dus het ligt gewoon aan die rotte AF55 buitenrouter.En niet een of andere NAT van buitenaf, want met APN internet werkt alles via een mobiel.FMS is private opeens, terwijl hier overal beschreven wordt dat je een publiek ip krijgt.Dat is allemaal maar speculeren. Jullie weten volgens mij zelf niet eens waar jullie over praten. Op de APN internet, is alles open qua poorten. Dan kun je zelfs een SMTP server draaien zonder enig probleem. Kijk nou eens fatsoenlijk naar een oplossing voor jullie klanten! De snelheid is perfect!Verbinding kwaliteit is perfect!Ik wil dit echt wel voor 2 jaren of meer van jullie pakken, maar dan moeten jullie wel met een fatsoenlijke oplossing komen zonder leugens. Sorry voor het schelden maar ik heb geprobeerd het nog een beetje fatsoenlijk te houden ook al hebben jullie me in 3 dagen tijd €400,00 gekost aan misgelopen transacties!
router B2368 defect, hoe nu verder?
De binnen router van mijn Huawei B2368-66 is defect. Van het een op het andere moment was verbinding weg en was router ook niet meer benaderbaar via configuratie (192.168.1.1). Reset naar fabrieksinstellingen loste probleem niet op. Op advies tmobile klantenservice, na eerst de standaard support oplossingen te hebben doorlopen, ter reparatie aangeboden. Reparatie was niet mogelijk, conclusie reparatie dienst Dynafix: “Onze gecertificeerde technici hebben jouw toestel grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw toestel onherstelbaar beschadigd is, veroorzaakt door vocht, vallen, stoten of klemmen. Hiermee vervalt de garantie van de fabrikant. Het is helaas niet zinvol om jouw toestel te repareren; de investering voor reparatie weegt niet op tegen de kosten van een eventueel nieuw toestel. Ik ben het totaal oneens met de conclusie; router is gedurende 10 maanden niet van zijn plaats geweest en staat gewoon binnen en heeft goed gefunctioneerd. Na 10 maanden defect zou binnen garantie moeten vallen, maar dat terzijde. Tmobile klantenservice kan/ wil mij niet verder helpen, anders dan het advies: ga zelf maar op zoek naar een nieuwe mifi router, wij kunnen binnendeel niet los leveren en ook de complete set niet als er geen nieuw abonnement wordt afgesloten. Geen enkele vorm van medewerking of coulance mogelijk, helaas. Mijn vragen aan dit forum: weet iemand een alternatief voor de “binnen router” om toch gebruik te blijven maken van de externe antenne (CPE)? Wat is een goed alternatief voor de B2368-66? Wellicht nog een ander tip? Mijn idee is om tijdelijk de SIM in een oude mobiel te stoppen en de hotspot aan te zetten, kan ik gelijk kijken hoe ontvangst zonder externe antenne is. Als ontvangst voldoende is dan moet ik mijn verlies nemen en zelf een mifi router kopen. Blijft zonde om een aanschaf van € 240,- binnen 10 maanden af te schrijven.
4G voor thuis niet in mijn huis
Hi lezers, Ik ben ten einde raad, en opzoek naar een helpende hand! Ten eerste vind ik het niet kunnen dat de overgang naar Odido pas is aangekondigd nadat ik al op mijn telefoon verbonden met Odido was, de app verandert was etc. Het lijkt me dat gebruikers van een eindproduct als eerst moeten horen over een verandering. Deze ergernis terzijde heeft de switch naar Odido me letterlijk alleen nog maar ellende gebracht. 4-31 september: van de een op de andere dag heb ik minimale internet verbinding. Het is niet genoeg om een recept te googelen, en het kijken van series gaat duurt 2 keer zo lang door al het bufferen. Met andere woorden; dit is anno 2023 geen werkbare WiFi. Van 300 mbits/s ging ik naar 3 mbits/s. Ik heb destijds met Odido meerdere malen gebeld, er waren werkzaamheden dus ik zat het uit. Daarna is mijn internet weer als vanouds snel geworden. 24 oktober tot op heden: WEER amper internet in mijn eigen huis. Ik heb die dag meteen de klantenservice gebeld, omdat het slechte bereik me deed denken aan dat ik nog recht had op een compensatie voor september. Die heb ik ook gekregen: een korting van €17 totaal op een maandbedrag voor mobiel + 4g voor thuis van €76. Ik vind dit persoonlijk echt schandalig, het kortingsbedrag komt niet eens in de buurt van het 4g maandbedrag (€28), en ik heb praktisch niets normaal kunnen doen met mijn internet. Mijn probleem is dus dat sinds T-Mobile Odido is geworden ik veel te veel tijd doorbreng zonder mijn dagelijkse gebruik van internet. Ik word gek! Het probleem is dat ik zowel op mijn telefoon slecht internet heb en slecht internet op mijn 4G voor thuis wifi netwerk. De enige manier waarop ik nu een film kan kijken, is door mijn router buiten op het balkon te zetten met mijn deuren open. Dan krijg ik op mijn router in plaats van geen, 1 streepje te zien. Het is veel te koud hiervoor en slaat überhaupt nergens op dat ik zover moet gaan. Ik vermoed dat ook al zijn dezelfde masten in gebruik, er toch iets gebeurd is met de sterkte van het netwerk. Dit keer is er geen onderhoud/storing etc, het lijkt er dus op alsof slecht of zeer onbetrouwbaar internet de maatstaf is. Wat gaat Odido concreet doen om mijn verbinding te verbeteren? Een korting op de rekening van €17 op €76 totale kosten voor een maand lang amper tot geen internet in mijn huis is eigenlijk onnaceptabel. Ik wil mijn abbonement het liefst niet beëindigen, er zijn namelijk geen andere aansluitingen voor internet in mijn huis. Maar als dit probleem niet binnen een maand is opgelost heb ik geen andere keus.
Huawei B818 inloggen op router lukt vaak niet
Al geruime tijd (> anderhalf jaar) heb ik 4G voor Thuis. Daar ben ik op zich erg tevreden over. Het werkt goed, is snel genoeg en is over het algemeen erg stabiel. Toen ik het contract afsloot, zat daar Huawei B818-263 4G router/modem bij. Met dat ding heb ik een beetje haat/liefde verhouding. Als hij werkt, en je komt er niet meer aan, dan doet ie wat ie moet doen. Maar je wil soms ook wel eens inloggen op de router om een instelling na te kijken of te veranderen. En dat werkt helemaal niet lekker. Eigenlijk komt het er op neer dat inloggen op deze router nauwelijks mogelijk is. Er gebeurt het volgende (en het probleem is reproduceerbaar...). Als de router eenmaal een tijdje draait, is inloggen niet meer mogelijk. Ik probeer met verschillende laptops met verschillende browsers verbinding te maken, maar dat lukt niet, of ik krijg een heel onduidelijk scherm met 4 regeltjes tekst. En ja, ik heb het correcte IP-adres om in te loggen. Zet ik de router uit, en probeer ik DIRECT na het opstarten in te loggen, dan lukt dat wel even. Ik krijg het inlogscherm te zien, kan soms ook daadwerkelijk inloggen, heel soms kan ik een andere pagina uit de setup openen, maar dan bevriest de boel. Het is niet meer mogelijk verder te browsen door de router setup. En ja dat is erg irritant, want ik wil wat settings veranderen (met name Wifi werkt niet goed genoeg). Ooit was er een app. Maar die werkt ook niet meer. Althans op mijn telefoon, ik krijg de melding dat de app te oud is voor mijn telefoon. Vraag 1: herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor? Vraag 2: stel dat ik elders een andere 4G router zou willen kopen. Kan ik dan kopen wat ik zou willen of moet ik nog met speciale specs rekening houden? Vraag 3: zou Odido genegen zijn deze router om te ruilen voor de ZTE router?

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen