Skip to main content

Abonnement:

4g voor thuis extra snel

 

Het AF55 buitenmodem laat geen traffic door op open poorten via, portforwarding, DMZ of whatever.

Wij hebben de binnenrouter via de LAN poort aangesloten zodat we een ip adres van het outdoor modem krijgen.

We hebben 192.168.0.16 gekregen, en de poort opengezet en van buitenaf laten scannen.
FAIL…. port 80 closed.

DMZ aangezet naar 192.168.0.16
Port scanner gebruikt en FAILED.

We zijn dagen bezig geweest om de port forwarding open te zetten maar het AF55 modem is gewoon aangepast om geen poorten te openen op wat voor manier dan ook……

 

Als ik de simkaart via een mobiel probeer en de APN op internet zet werkt het wel.
BAM - alle poorten zijn openbaar en beschikbaar via PC, telefoon, 4g, 5g ect.

We hebben het hele forum hier doorgespit maar geen enkele aangeboden oplossing werkt!
De AF55 is gewoon een pieptoestel!

 

Ik heb nog zo gevraagd via de chat aan de medewerkers van T-Mobile of het mogelijk was poorten open te zetten omdat ik de HTTP poorten nodig heb voor transacties! Elke dag zonder kost mij handen vol geld…..
Dit was allemaal geen probleem volgens jullie, maar het werkt dus gewoon NIET!

Gaarne een normale oplossing.

 

Ik zet mijn hele leven al servers op, stel modems in, en ect. Dus kom niet aan met meneer u moet het zo en zo proberen. Het is gewoon allemaal niet mogelijk, en op die manier rekken jullie natuurlijk tijd zodat de proefperiode afloopt en je 2 jaar ergens aan vast zit waar je dus niks aan hebt.

 

Jullie/ons probleem is dat het AF55 modem gewoon waangepast door moderator wegens ongepast taalgebruik] is wat jullie hebben dichtgetimmerd.

Geef mij een aangepaste firmware,een ander modem voor 4g of anders mogen jullie de zooi weer terugnemen en wil ik alle betaalde gelden weer terug hebben want feitelijk hebben jullie me keihard aangelogen en iets aangesmeerd waarbij het niet mogelijk is om poorten open te zetten op welke manier dan ook.

 

Gewenste oplossing:
Ander modem t.v.v AF55
Andere firmware voor de AF55
Per direct alles terugnemen en gelden terugboeken.

LTE Stick werkt wel! dus het ligt gewoon aan die rotte AF55 buitenrouter.
En niet een of andere NAT van buitenaf, want met APN internet werkt alles via een mobiel.
FMS is private opeens, terwijl hier overal beschreven wordt dat je een publiek ip krijgt.
Dat is allemaal maar speculeren. Jullie weten volgens mij zelf niet eens waar jullie over praten.

Op de APN internet, is alles open qua poorten. Dan kun je zelfs een SMTP server draaien zonder enig probleem.

 

Kijk nou eens fatsoenlijk naar een oplossing voor jullie klanten!

De snelheid is perfect!
Verbinding kwaliteit is perfect!
Ik wil dit echt wel voor 2 jaren of meer van jullie pakken, maar dan moeten jullie wel met een fatsoenlijke oplossing komen zonder leugens.


Sorry voor het schelden maar ik heb geprobeerd het nog een beetje fatsoenlijk te houden ook al hebben jullie me in 3 dagen tijd €400,00 gekost aan misgelopen transacties!

 

Het is niet zo handig om voor financiële transacties jezelf van een mobiel consumenten product afhankelijk te maken. Daar zijn dit soort producten helemaal niet voor bedoeld. Er staat toch nergens beschreven dat je een serverpark met inkomende poorten kunt laten werken. Je verwachtingen zijn te hoog geweest.

P.s. schelden is inderdaad een overtreding van de forum regels.  Daar zullen moderators op ingrijpen.  Laten we het netjes houden ook al zit het je niet mee.


Het gaat om het feit dat ze gezegd hebben dat het WEL gaat.

Mijn verwachtingen waren niet hoog. Alleen dat bepaalde poorten open konden wat mogelijk was volgens t-mobile!

Aangezien geen glasvezel hier ligt en DSL te rot is om mee te werken ging ik ervan uit dat deze ISP eerlijk was, want we hebben uren gechat en technicus erbij gehad om er zeker van te zijn dat de opties die ik wou hebben mogelijk waren met dit pakket.

Mijn verwachting is dat het product doet wat T-Mobile mij heeft beloofd! 

 

Dus komt het erop neer dat ze me een abbo hebben aangesmeerd? Of hoe moet ik dat een beetje netjes formuleren zonder dat ze afkappen, want tsja ze hebben het toch echt zelf beloofd. Dan moet het gewoon werken.

 

Feit is dat als ik de buitenunit simkaart in een umts/lte stick duw dat de poorten gewoon in 1x opengezet kunnen worden.

Wat dus niet het geval is bij de AF55 buitenunit.

Dus wat is het probleem: de software van die unit! En niet mijn verwachtingen.

Dus als jij een tv pakket pakt waarmee je RTL4 mee kunt kijken en er verschijnt constant versleuteld in je beeld, heb je dus te hoge verwachtingen van je abbo.

Zo werkt dat niet.

Jammer dat je niet meedenkt maar meteen een conclusie trekt over mijn verwachtingen over het product.

Het is gewoon rotzooi qua firmware! Het moet gewoon werken. Klaar!


Zo..... 

Ik heb een terugkoppeling gehad en het blijkt inderdaad dat dit modem of juist alleen mijn modem niet naar behoren blijkt te werken want het laat idd geen traffic door. 

T-mobile gaat mij een ander modem sturen en daarmee hopen wij dat het probleem dan is opgelost.

Dit topic mag dus verwijderd worden want het heeft geen meerwaarde voor de rest van de community.

 

Ik moet zeggen dat het wel snel en netjes is opgelost door t-mobile.

Slecht modem maar goede service 👌👍

 

Toch moeten ze in de toekomst eens even kijken waarom deze af55 modems zoveel problemen leveren.

Ik persoonlijk denk dat net zoals bij alle providers dat de firmware gewoon dichtgetimmerd zit omdat mensen gaan spelen met instellingen en daarna niks meer werkt.

Want het is een feit dat zodra je poorten gaat openzetten, de online scanners jouw modem ertussenuit scannen en alles eraan doen om binnen jouw netwerk te komen.

 

Begrijpelijk dat ze de firmware aanpassing doen, maar is wel rot als het niet blijkt te werken als je extra voor die optie vraagt.

 

En ik begrijp ook dat de medewerkers van bv een helpdesk enof community hier niks aan kunnen doen.

De groep die de modems verzorgd hebben wij geen invloed op. Deze zouden eens wat beter moeten leren programmeren, dan hadden de klanten ook niet zoveel problemen.

Ik zou zeggen bied 2 versies aan. Een secured of unsecured modem ofzo. Standaard klanten een secured met aangepaste firmware, en voor de pro's een unsecured waar je gewoon alles mee kan.

 

Dus ik wacht even af wat voor modem ik ga krijgen en of het daarmee wel werkt allemaal.

Nogmaals mijn excuses dat ik zo gestressed was.

T-mobile heeft het professioneel opgepakt en petje af daarvoor.


Ik dacht even dat ze me goed geholpen hadden, maar nee ze gaan me toch aan het lijntje houden door community topics voor te schotelen wat allemaal niet werkt 

 

Waarom doen ze dit als er is afgesproken dat ik een nieuw modem zou krijgen waarbij het wel werkt.

Ik betaal geen 300euro voor iets wat niet werkt! Dat mag voor t-mobile toch ook wel duidelijk zijn.

 

De topics wat ze voorschotelen zijn niet eens voor het AF55 modem.

Waarom moet dit nou zo omslachtig! Jammer. Is dus mijn laatste abbo hier als dit zo doorgaat, en de zakelijke partners ga ik ook echt geen t-mobile aanbevelen als ze zo met klanten omgaan.

Ze sluiten gewoon de chat zo van doei bekijk het je maar.

 

Heel jammer!!! 

 

En alsnog zit ik met gesloten poorten.

 

Gaarne een nieuwe oplossing want het probleem is dus niet opgelost maar alleen verschoven omdat ze het zelf allemaal niet weten, en zich vooral niet aan de afspraken houden om het probleem opgelost te krijgen.

 


Hi @RickyZimm, allereerst wil ik je erop wijzen dat ongepast taalgebruik niet de bedoeling is op onze Community. We snappen heel goed dat sommige zaken bepaalde frustraties naar voren roepen, maar het heeft geen zin om dit openbaar te uiten, want we proberen het hier wel netjes te houden, ook tegenover de rest. Om heer eerlijk te zijn, durf ik niet precies te vertellen of dit mogelijk is, maar ik zou dit natuurlijk wel voor je kunnen doorzetten naar onze technische specialisten om het uit te laten zoeken, zodat ze telefonisch contact met je op gaan nemen. Had je toevallig al een kijkje genomen in één van deze topics: 

Wellicht dat het daarmee lukt. Het is me ook niet helemaal duidelijk of er nou wel of niet een nieuwe router naar je wordt opgestuurd. Ik kijk graag met je mee in je account of er iets hierover te zien is. Kun je mij een privéberichtje sturen met je 097-nummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kijk ik gelijk met je mee in je account hoe het precies zit, desnoods zet ik je vraag door naar één van onze technische specialisten, zodat je bij je terug kunnen komen met meer duidelijkheid! 

 

Groetjes, 

Pharwin


Nogmaals mijn excuses voor mijn taalgebruik, 😳 maar het is gewoon zeer frustrerend als er afspraken worden gemaakt waar zich niet aan wordt gehouden.

 

Maar goed, even terzake.

De topics die u heeft aangehaald zijn doorgenomen en deze opties die daar beschreven staan werken niet.

Ik heb contact gehad met een IT specialist van T-Mobile, en deze heeft mij bevestigd dat het gewoon niet mogelijk is om via dit modem ook maar iets open te zetten.

Waarom?
Nou dat wat ik al vermoede.
De firmware die het apparaat heeft zit dicht, en ook al lijkt alles goed te staan ingesteld, de code in de firmware verhinderd dat poorten opengezet kunnen worden. Deze staan gewoon HARD coded dicht.

Al met al omdat de normale t-mobile afdeling mij niet meer verder kan helpen gevraagd of ik de simkaart ergens anders in mocht stoppen dan het buitenmodem. Ja meneer dat kan, t-mobile is dan alleen niet verantwoordelijk bij verbindingsproblemen ect.

Nou goed, dan maak ik zelf wel een modem.

Linux, een Huawei e3372 USB LTE Modem, delen de verbinding, en voegen een switch toe (ik wil de binnenunit van t-mobile gaan gebruiken hiervoor).
Nu heb ik een eigen modem!

Wel moeten hier natuurlijk IPTABLES worden gemaakt, en een fail2ban systeem, ect worden geinstalleerd om het een beetje beter te beveiligen.
Alle opties staan open iig.
De poorten zijn ook eindelijk bereikbaar vanuit buiten.

De snelheid is minder dan het buitenmodem, maar dat is normaal, aangezien het maar een USB stick is en ik binnen zat op het moment van testen.
Ook heb ik de foutlog bekeken en er kan nog wel wat getweakt worden hier en daar dus de 80Mbps zal ik wel aantikken.

 


ik heb nog een 4G buitenantenne liggen dus die kan ik eventueel eraan hangen, en zal ik misschien de 90Mbit aantikken.

 

Dus mijn ruzie met het modem is afgelopen.
Ik ben blij dat de verbinding nu ook echt naar behoren werkt.

Wel jammer van het buitenmodem,die hangt nu te niksen.
(of zit daar een pci-e modem in? Dat zou beter zijn dan die USB stick)

 


@RickyZimm dat begrijp ik heel goed, maar we proberen het altijd netjes te houden tegenover de rest, aangezien onze Community openbaar is en door iedereen te lezen is. Vandaar dat we ook onze huisregels hebben opgesteld: 

 

Geen zorgen, je excuses zijn aanvaard! 😁 Superfijn dat je contact hebt gehad met één van onze technische specialisten. Het was misschien niet het antwoord waarop je had gehoopt, maar soms het is gewoon niet mogelijk. Wel fijn dat je alsnog een mooi alternatief wist te maken, zodat het alsnog mogelijk is! Het biedt niet de gewenste snelheid, maar het is op deze manier wel mogelijk, heel slim van je! Fijn dat de ruzie uiteindelijk is opgelost met je modem haha. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of er een pci-e modem in je buiten unit zit, omdat ik geen technisch specialist ben. Dit zou ik natuurlijk wel voor je kunnen doorzetten naar hen, zodat ze weer bij je terugkomen met meer duidelijkheid hierover! Zou je dat willen? Dan ontvang ik graag de eerder gevraagde gegevens, zodat ik het voor je kan doorzetten! 

Groetjes, 

Pharwin 


@RickyZimm

Zomaar uit interesse,

Als de simkaart overgezet kan worden, waarom zelf geen 4G modem interne (PCI-e) of extern aanschaffen?

Geen kreupel gemaakte firmware maar zoals de producent het uitgedacht heeft.
Lijkt mij beter als een beperkte USB 4G stick.

Een eigen PCI-e kosten zijn ook laag zag ik zojuist op Amazon.

 


Leuk ding zo’n e3372. Gebruik hem ook als SMS modem om mij te melden als er een internet verbinding uit ligt.

Er zijn natuurlijk betere oplossingen maar als het nu werkt dan prima. Eigenlijk is onbekend welke firewall en andere bescherming in de core van 4GvT en in de e3372 zit. Maar het is een goed idee om op die Linux box iptables goed te configureren.

Waarom in die buiten/binnen router van tmobile dan alle poorten geblokkeerd worden is een raadsel.


Ervaar het zelfde probleem.

Het is wel heel erg kansloos dat je zelf de IT Macgyver moet gaan lopen uithangen  (wat ik tevens niet van plan ben om te gaan doen) om dit enigszins werkend te krijgen terwijl je gewoon dokt voor je abbonement etc.

Problemen zijn er om op te lossen lijkt mij?

 

T-Mobile biedt geen enkel ander alternatief?
Ik begrijp vanuit de forums dat het bij het vorige model wel op te lossen valt @Pharwin

 

Als er jullie niks kunnen betekenen ga ik namelijk gewoon over aangezien ik graag iets voor lange duur wil dat wel werkt.


Nee ze bieden totaal geen oplossing. Tsja sorry meneer het is niet mogelijk met deze buitenunit.

Terwijl de belofte was dat ik een ander modem zou krijgen. De dag daarna werdt dat voorstel gewoon weer keihard ontkent en van tafel geveegd.

(Waarom laat je me dan een lening  afsluiten voor een af55, en een BKR registratie krijgen voor een apparaat dat niet werkt zoals het hoort. 🤔)

Wel raar dat het tijdens het afsluiten van het abbo wel kon zogenaamd dan he 😂

Dus toch een zogenoemde aansmeer actie van t-mobile om geld te verdienen. Want ze zullen het beslist wel weten dat het gewoonweg niet gaat.

Erg jammer want ik had beter van ze verwacht.

Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen (nee meneer dat werkt niet op de af55, dan bevelen we dit of dit modem aan) Dat zou ik topservice noemen. Nu voelde ik me helaas meer opgelicht door ze dan geholpen.

Maar nadat ik mijn eigen moden had ontwikkeld was ik weer helemaal happy.

 

@RickyZimm

Zomaar uit interesse,

Als de simkaart overgezet kan worden, waarom zelf geen 4G modem interne (PCI-e) of extern aanschaffen?

Geen kreupel gemaakte firmware maar zoals de producent het uitgedacht heeft.
Lijkt mij beter als een beperkte USB 4G stick.

Een eigen PCI-e kosten zijn ook laag zag ik zojuist op Amazon.

 

Dat is uiteindelijk ook de bedoeling, maar voor nood heb ik gewoon even wat in elkaar gezet en werkend gemaakt.

Beperkt of niet, ik heb een goede snelheid en geen gedoe meer met poorten die dicht zitten.

Later komt er een echt modem. Al was dat helemaal niet nodig geweest als ze niks hadden verzonnen en gewoon eerlijk waren geweest. Dan had ik zelf een modem voor €300 kunnen kopen, ipv een lening afsluiten voor die AF55 😭

 

Leuk ding zo’n e3372. Gebruik hem ook als SMS modem om mij te melden als er een internet verbinding uit ligt.

Er zijn natuurlijk betere oplossingen maar als het nu werkt dan prima. Eigenlijk is onbekend welke firewall en andere bescherming in de core van 4GvT en in de e3372 zit. Maar het is een goed idee om op die Linux box iptables goed te configureren.

Waarom in die buiten/binnen router van tmobile dan alle poorten geblokkeerd worden is een raadsel.

Het is een fout die ligt bij de fabrikant/ontwikkelaars.

T-Mobile zorgt er alleen voor dat de snelheden behaald kunnen worden met deze buiten/binnen units.

En als ze lezen port forwarding zou het mogelijk moeten zijn.

De rest maakt ze niks uit. Dan moeten we met zn alle bij het bedrijf waar de af55 worden gemaakt gaan klagen. T-mobile wijst met de vinger naar de ontwikkelaars de firmware. 🤔

De e3372 heeft geen firewall. Deze maakt alleen verbinding. Ik denk dat u deze door elkaar haalt met de e3371 met web interface. Er zijn namelijk 2 soorten firmwares voor die sticks.

1 alleen voor de verbinding op te zetten, en 1 voor hem te configureren en dan overal te gebruiken. Dan zit er wel een dubieuze firewall op.

Buiten iptables, werk ik ook met fail2ban. Deze heeft al genoeg scanners/hackers geblokkeerd. Want ik zie elke dag wel een paar cgi-bin en mysql injector, bin, scanners die volledig verbannen worden.

Wat natuurlijk ook kan is een Raspberry PI te nemen en daar openwrt, of (ROOter dacht ik) op te zetten.

Dat is open source modem software.

Stick erin, configureren en klaar. Werkt nog makkelijker dan bv een Zyxel of netgear als je een beetje weet hoe het allemaal moet.

 

Heel veel success allemaal met het AF55 modem.

Ik hoop voor t-mobile dat ze zelf ook een beetje erachteraan gaan om die firmware te updaten. Zo raken ze alleen maar klanten kwijt lijkt me.

Voor de rest ben ik zeer tevreden met ze.

Tot nu toe stabiel, nog geen enkele uitval gehad.

👍🤞😅

 

(Update)

Mijn zelfgemaakt modem bestaat nu uit:

Raspberry pi4 4gb, mini pci-e/usb powered 4g/5g modem, en een ROOter software met auto IPtables, port forwarding, fail2ban, DynDNS. 👍👌🤤

Heerlijke setup!!!

😁👋

 

 


De e3372 komt inderdaad met 2 verschillende software versies, de HiLink versie heeft een web interface, de andere versie vereist een USB - serial driver en wordt daarna via een serial port aangestuurd met AT commando’s.

Ik zie in de GUI inderdaad geen settings voor de firewall. Dus bij gebruik van zo’n stick op een PC is het wel nodig de Windows of Mac firewall te gebruiken.

Die AF55 is dus een onding. Ik heb gelukkig nog het oude 4GvT abonnement met ongelimiteerde snelheid (varieert bij mij tussen 60 en 120 Mbps down) en 100 Gb per maand. Ik gebruik dat als backup voor mijn Caiway gigabit glasvezel verbinding.

 


Nogmaals mijn excuses voor mijn taalgebruik, 😳 maar het is gewoon zeer frustrerend als er afspraken worden gemaakt waar zich niet aan wordt gehouden.

 

Maar goed, even terzake.

De topics die u heeft aangehaald zijn doorgenomen en deze opties die daar beschreven staan werken niet.

Ik heb contact gehad met een IT specialist van T-Mobile, en deze heeft mij bevestigd dat het gewoon niet mogelijk is om via dit modem ook maar iets open te zetten.

Waarom?
Nou dat wat ik al vermoede.
De firmware die het apparaat heeft zit dicht, en ook al lijkt alles goed te staan ingesteld, de code in de firmware verhinderd dat poorten opengezet kunnen worden. Deze staan gewoon HARD coded dicht.

Al met al omdat de normale t-mobile afdeling mij niet meer verder kan helpen gevraagd of ik de simkaart ergens anders in mocht stoppen dan het buitenmodem. Ja meneer dat kan, t-mobile is dan alleen niet verantwoordelijk bij verbindingsproblemen ect.

Nou goed, dan maak ik zelf wel een modem.

Linux, een Huawei e3372 USB LTE Modem, delen de verbinding, en voegen een switch toe (ik wil de binnenunit van t-mobile gaan gebruiken hiervoor).
Nu heb ik een eigen modem!

Wel moeten hier natuurlijk IPTABLES worden gemaakt, en een fail2ban systeem, ect worden geinstalleerd om het een beetje beter te beveiligen.
Alle opties staan open iig.
De poorten zijn ook eindelijk bereikbaar vanuit buiten.

De snelheid is minder dan het buitenmodem, maar dat is normaal, aangezien het maar een USB stick is en ik binnen zat op het moment van testen.
Ook heb ik de foutlog bekeken en er kan nog wel wat getweakt worden hier en daar dus de 80Mbps zal ik wel aantikken.

 


ik heb nog een 4G buitenantenne liggen dus die kan ik eventueel eraan hangen, en zal ik misschien de 90Mbit aantikken.

 

Dus mijn ruzie met het modem is afgelopen.
Ik ben blij dat de verbinding nu ook echt naar behoren werkt.

Wel jammer van het buitenmodem,die hangt nu te niksen.
(of zit daar een pci-e modem in? Dat zou beter zijn dan die USB stick)

 

Beste allemaal

Ik heb ook de AF55 buitenrouter. De verbinding vliegt er heel vaak gewoon uit. Mijn probleem is steeds een ongeldige IP configuratie. Dat probleem blijft terug komen. Ook ik loop steeds vast bij de klantenservice.

Het frustratie probleem ligt nog niet zo zeer in niet werkende apparatuur, maar in het feit dat de klantenservice je wel hoort maar niet {goed} luistert. Ze draaien steeds maar hun standaard riedeltje af, zoals ze waarschijnlijk op steekwoorden krijgen voorgeschoteld.

Een voorbeeld:” als ik vertel dat ik 4G voor thuis heb wordt ik steevast door verbonden met de internetafdeling voor de vaste internet verbinding. Erg frustrerend omdat je dan weer achteraan in de rij wordt gezet. Ik heb al vele uren voor niets in de wachtrij gestaan.

Het zou enorm helpen als de medewerkers beginnen met goed te luisteren, waardoor ze inzicht krijgen in het echte probleem en dat gebeurt niet. Nog voordat je het probleem helemaal hebt uitgelegd, begint de medewerker op de klantenservice al te vertellen wat je estandaard] moet gaan doen en daar gaat het, tot op het irritante aan toe, op mis. En op een zeker moment ben je zo over de emmer dat fatsoensnormen toch wel wat naar achteren gaan.

Ik hoop dat Odido het kredo {we zijn er voor je} eens echt gaat waar maken.

Met vriendelijke groet

Martien van Hout


Jammer genoeg ben ik ook te laat achter dit topic gekomen… Vandaag ook de !@#$ AF55 binnen gekregen en kreeg forwarding ook niet werkend. Duw je de sim in een tp-link met APN “fms” werkt het direct. Ik dacht voor bestelling goed had ingelezen maar kom nu ook van de koude kermis terug. Ja, het is ongelooflijk al die misleidende informatie.


Jammer genoeg ben ik ook te laat achter dit topic gekomen… Vandaag ook de !@#$ AF55 binnen gekregen en kreeg forwarding ook niet werkend. Duw je de sim in een tp-link met APN “fms” werkt het direct. Ik dacht voor bestelling goed had ingelezen maar kom nu ook van de koude kermis terug. Ja, het is ongelooflijk al die misleidende informatie.

Het is uiteindelijk toch werkend te krijgen, zie:

 


Reageer