Skip to main content
  • 6,738 Topics
  • 52,708 Reacties
6738 Topics
Probleem met STB Amino Aria 610X
Ik heb twee STB's, allebei hetzelfde: Amino Aria 610X sinds ik klant werd bij u. Ik ben er in het verleden al eens over bezig geweest en ik eerlijk gezegd ook niet de ijdele hoop dat er iets aan gedaan wordt, maar ik wil het nog maar eens gemeld hebben: Die dingen studeren voor zender! Wat is er aan de hand: ik heb al een aantal jaren een Plugwise monitoring systeem draaien. Het werkt met een aantal sensoren die het elektriciteitsgebruik van diverse apparaten meten en doorgeven aan centrale die dat dan weer keurig op mijn pc of telefoon weergeeft. Het systeem werkt met een draadloos netwerk dat volgens het Zigbee protocol werkt. Dat ging allemaal prima totdat ik jullie apparatuur in huis kreeg. Ineens waren al mijn sensors off-line. Ik ben er op en af mee aan het zoeken geweest om te achterhalen waar het probleem nu eigenlijk precies zat. In eerste instantie om er, indien mogelijk, iets aan te doen, maar ook zeker on in ieder geval te weten waar het probleem nu eigenlijk zat. Welnu: het probleem blijkt in de stb te zitten. Zo gauw ik die aansluit en aan zet, is het helemaal gebeurd met het Zigbeenetwerk van het Plugwise systeem. Zet ik dan de stb op stand-by gaat de boel weer draaien. Mij rest dan niets anders dan dat er dus iets met die stb's is. Het kan anders: voor T-Mobile was ik klant bij KPN en hun stb's hadden nergens last van… Zoals gezegd, ik wilde het gemeld hebben. Ik verwacht niet dat er nu ontwikkelaars of anderen direct actie ondernemen. MAAR: home automation is wel bezig aan een opmars en Zigbee is wel veel gebruikt op dat gebied!!! Voor wat mijzelf betreft: ik ben al van zins om per de eerst volgende vervaldatum T-Mobilethuis vaarwel te zeggen.
[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510
We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en vast bellen. Daarom rollen we de komende periode een update voor de Amulet 515 en Kamai 510 TV Boxen! De update wordt vanaf week 47 in fases uitgerold en we verwachten hier in week 50 klaar mee te zijn. Voor wie geldt dit? Deze upgrade geldt voor alle klanten die gebruik maken van de Amulet 515 of Kamai 510 TV Boxen. Wanneer? We rollen de update in fases uit vanaf week 47 en verwachten rond week 50 klaar te zijn. Het onderhoud vindt hierbij ‘s nachts plaats tussen 02:00 uur en 06:00 uur. Wat moet jij doen? Voor de upgrade hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand, dus je kan lekker blijven slapen. Als we klaar zijn Na de upgrade moet je soms zelf de TV Box nog even resetten als het toch niet werkt. Meer informatie over hoe je de reset uitvoert vind je in dit topic. In het verleden hebben we van sommige klanten meldingen gezien op de Community gezien dat de televisie uit het niets aan gaat tijdens de update. Dit zou niet moeten gebeuren maar kan geen kwaad en dit wordt soms getriggerd door de update, geen reden tot paniek dus. Wat houdt de update in? De firmware upgrade bevat performance verbeteringen en geen verbeteringen in de functionaliteiten. Door het aanzetten van retransmissie (het opnieuw verzenden van data over het netwerk bij een eerdere fout) verwachten we een aanzienlijke verbetering van de streamkwaliteit op het WBA Glasvezel netwerk. Deze update bevat ook de langverwachte fix voor het “resolutie issue” waarbij de TV Box de resolutie onjuist wordt doorgegeven vanuit de TV in plaats van zelf de juiste (hogere) resolutie te kiezen. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht! ​​​​ [Update 06-02-2020] Hi all, we hebben vannacht een update uitgevoerd waardoor de problemen voor de Kamai 510 verholpen zouden moeten zijn. Maak je gebruik van een eigen modem of één van onze modems met APAS (alle poorten voor elke dienst) dan moet je de modem nog even een reboot geven om de laatste update binnen te halen. [Update 30-01-2020] We hebben inmiddels een oplossing voor het stroperige beeld. Hiervoor is een fabrieksreset van de TV Box nodig. Het issue speelt alleen met de Kamai 510 (de TV Box zonder opnamefunctie). Deze kan je zelf een fabrieksreset geven via de volgende manier. De Amulet 515 (de TV Box met opnamefunctie) zou het issue niet moeten ervaren maar we zien wel meldingen van klanten met deze TV Box terug in het dit topic. Deze TV Box kan je niet zelf resetten, maar we kunnen dit eventueel wel op afstand doen. Hierbij worden de opnames dan wel gewist dus wees je hier bewust van. Ook horen we dan graag jouw feedback of de reset heeft geholpen en wat er precies verandert is aan het beeld na de reset. Dit nemen we dan mee in eventuele vervolgstappen. Bedankt voor al jullie feedback en het helpen testen om het issue boven water te krijgen!

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen