Hi @Hans_68,
Ik loop alle punten met je door!
Zwart beeld
De omzetting verloopt in goede banen, maar ik zie een rare datum qua omzetting van het TV abonnement. Dat komt overeen met jouw tijdslijn. Die kan ik nu niet meer herstellen, die zal dan inderdaad pas 23 juli weer terugkomen, tegelijk met het internet op het nieuwe netwerk. Alternatief is om gebruik te maken van TV Anywhere. Hierop heb je vrijwel alle zenders op je laptop, telefoon of tablet.
TV Box teveel
Ik zie dat mijn collega deze heeft omgewisseld, maar deze is toch nog blijven staan na de wissel van netwerk. Dat kan ik direct verwijderen, zodra de overzetting is doorgevoerd.
De prijs
In essentie verandert er niets aan de prijs of je nu op het oude of het nieuwe netwerk zit. Het nieuwe netwerk heeft echter meer mogelijkheden - er zijn namelijk (veel!) hogere snelheden mogelijk onder Internet Premium. Dat de tweede TV Box gratis blijft na overzetting ga ik nu nog na. Hier kom ik op terug!
Nieuwe TV platform
Ik zie dat het eerst nog om hetzelfde TV platform gaat. Begrijp ik goed dat je omgezet wit worden naar het nieuwe platform? Zo ja, dan gaan we dat regelen, direct na de omzetting!
Hallo @Sander
Vorige week woensdag toch echt een mail ontvangen.
Je krijgt T-Mobile TV!
Op 20-07-2021 tussen 9 en 17 uur is het zover. Op deze dag kun je even geen tv-kijken. We sturen je een dag van tevoren een herinnering per sms.
Dit heeft Lisa geregeld, na het opsturen van HDD recorder stond alles schijnbaar op pauze omdat een tv ontvanger niet goed in systeem stond.
Vrijdag over na ODF (GPON) als ik het goed lees werkt dan pas weer de TV ontvanger?
We gebruiken een alternatief namelijk het cloudopnamen van de buren met de app en een chromecast (KPN) want sinds het opsturen kunnen we niet opnemen en theorie kun je wel 7 dagen terugkijken maar bijvoorbeeld bij NET5 betekend dat 15 minuten extra reclame per uur
Als cloudopnemen op het nieuwe platform eerder had kunnen worden ingeschakeld dan TV Anywhere op dezelfde manier gewerkt.
Hi @Hans_68, merci voor je terugkoppeling! Ik zie dat jij onderhand bent overgezet op het nieuwe TV platform, yay. Bevalt het platform goed tot nu toe of ervaar jij nog dezelfde problemen met het zwarte beeld? Ik hoor het heel graag, want dan zoek ik daar zo snel mogelijk een gepaste oplossing voor.
Super dat de omzetting naar ODF voor morgen op de planning staat. Geef jij morgen een seintje als jij volledig bent omgezet? Wat betreft de drie TV Boxen die jij op je rekening ziet staan, daarvoor heb ik goed nieuws. Op de nieuwe factuur staat dat jij twee TV Boxen in jouw bezit hebt. Vorige maand diende jij nog voor deze derde TV Box te betalen, maar vanaf nu is dat teruggebracht naar twee TV Boxen.
Sander heeft voor jou een verzoek ingediend om de korting te hanteren na de netwerkmigratie. Ik zie dat dit verzoek nog in behandeling is, dus zodra hier een terugkoppeling op komt dan hoor jij dat. Nu jij bent omgezet naar T-Mobile TV kun jij eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement via jouw My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen. Kun jij hiermee uit de voeten? Ik hoop dat deze functie jou gaat bevallen.
Laat het vooral weten of ik jou nog ergens mee kan helpen, want dat doe ik graag!
@Lisa
Zal na de omzetting morgen uitgebreide reactie geven. Maar cloudopnemen kan ik niet inschakelen.
Je hebt op dit moment een lopende bestelling. Zodra deze bestelling is afgerond kun je hier je opnamefunctie beheren.
@Lisa
Zowel bij Cloud Opnemen als een snelheidsaanpassing krijg ik de melding
Let op!
Je hebt op dit moment een lopende bestelling. Zodra deze bestelling is afgerond kun je hier je internetsnelheid aanpassen.
Graag Cloud Opnemen zo snel mogelijk inschakelen.
Onder tv staat alleen Interactieve TV Box met harddiskrecorder nog op Je aanvraag is in behandeling
Ik heb alleen 2 x 610x deze moet uit het systeem. Veroorzaakt deze deze ook de lopende bestelling foutmelding?
Zowel de T-Mobile router al mijn eigen Fritzbox geven een mooie 99/99 of net iets hoger.
Dat was bij WBA wel anders max 47/47 en de upload ook vaker nog lager 40 Mbit en zeker niet stabiel. Bij verbinding in Nederland mag je wel de 50 Mbit of hoger verwachten.
Met 2 ontvangers op het nieuwe platform gaat daar nog 12 Mbit in de download snelheid af.
De tv ontvanger staat standaard op 1080P60 gewijzigd naar 1080P50. De streams zijn neem ik aan max 1080p50 omdat de aanvoer normaal in 1080i25 en 50 frames is een veelvoud van 25.
De ontvanger gaat bij 60 frames een aanpassing doen wat niet nodig is.
Aspect ratio staat op 4:3, op 16:9 krijgt je opeens balken, volledig scherm is gelijk aan. 4:3. Volgens mij hoor je bij 4:3 balken te zien en 16:9 en volledig scherm niet.
Leeftijdgrens eerst op al gezet (leeftijdgrens is uit neem ik aan) en dan krijg je opeens bij NPO1 en RTL4 het verzoek om de pincode in te voeren. Na de leeftijdgrens op 18 jaar gezet lijkt het wel te zijn opgelost. Wordt de van leeftijdgrens 18 jaar wel gebruikt?
De nieuwe afstandsbediening heeft een knop om de tv uit te schakelen en een knop voor ontvanger uit te schakelen. Doen je alleen de TV uit dan blijft de ontvanger actief met een verbruik van bijna 3 Gb per uur. Normaal stoppen ontvangers als de tv uit gaat automatische via HDMI.
Wij schakelen de stroom in de nacht altijd uit van de tv, ontvanger maar veel ontvangers staan 24 uur per dag aan. Bij unicast streams belast je zo wel 24 uur per dag het netwerk en de download snelheid daalt altijd.
Hoi @Hans_68,
Dank voor de uitgebreide informatie!
Er staat administratief inderdaad iets nog niet goed, ik zal dit snel aan laten passen en hierdoor kan je binnenkort van cloud opnemen genieten. Zodra onze technische dienst je hiervan op de hoogte heeft gesteld, kan je cloud opnemen eenvoudig activeren via jouw My T-Mobile thuis account op de volgende pagina: Cloud Opnemen en pauzeren.
Hoewel je hier niets van zou moeten merken, vindt er inderdaad nog een kleine omzetting plaats bij de keuze voor 60 frames. Als jouw scherm een verhouding heeft van 4:3, dan zie je inderdaad geen balken zodra je een resolutie met een verhouding van 4:3 kiest. Zoals je zelf al hebt ondervonden zou ik de leeftijdsrestrictie op 18 jaar instellen als je ongestoord van alle programma's wil genieten.
Goed om te horen dat je bewust met energie bezig bent en mooi dat ons eigen glasvezelnetwerk je goed bevalt!
Hoi @Hans_68,
Je kunt nu cloud opnemen via My T-Mobile Thuis toevoegen!