Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1101 reacties

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 9 augustus 2024

Ben ook gebeld door Guidion over een ‘modem wissel’ heb nog wel geprobeerd duidelijk te maken dat het om de ONT moet gaan, we gaan het zien!

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 9 augustus 2024

Wij zijn ook al gebeld. Voor over 2 weken.. ze krijgen het vast druk nu.

• Doet lekker mee
  • 12 reacties
  • 9 augustus 2024

Ben benieuwd wanneer ze mij bellen….

• is een Master Poster
  • 38 reacties
  • 9 augustus 2024
bollie11 schreef:

Ben benieuwd wanneer ze mij bellen….

Ik ook!

Ik zag dit trouwens:

https://tweakers.net/nieuws/225242/nperf-delta-en-odido-hebben-beste-vaste-netwerken-van-nederland.html

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2298 reacties
  • 11 augustus 2024

Hi @chefneliz, ik kan daar voor nu nog niet veel over delen. Eerst willen kijken naar de resultaten van de switch in ONT's. Daarna gaan we kijken of er verdere actie nodig is, of niet. Super dat dit topic zo in leven blijft. Ook over de compensatie kan ik niks zeggen. Weet inderdaad dat daar automatisch bericht over zal komen in dit topic!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 28 reacties
  • 11 augustus 2024

Allright @Cheyenne van Odido thanks voor de update!

kprook
  • Debutant
  • 44 reacties
  • 11 augustus 2024

Nou ik ben ook gebeld over een monteur, waarbij de beller niets kon zeggen over wat er ging gebeuren. 😂

En dat van die tegemoetkoming/compensatie blijft vaag. Ik had iemand erover gesproken en die zou er over terugbellen, maar da's ook al 4 weken terug… 🤣

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 augustus 2024

Net dit topic gevonden na het zoeken op een storing. Ik heb sinds twee dagen last van super instabiel internet. Dusdanig instabiel dat tv kijken via de app eigenlijk niet lukt. Zijn jullie problemen plotseling ontstaan of was het al vanaf het begin? Ik had namelijk tot op heden geen problemen. Wel een nieuwe modem sinds een week. De eerste dagen met nieuwe modem geen problemen.

• is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 11 augustus 2024

Er is nog geen contact met mij gezocht maar wel een ticket geopend met referentienummer 71924962 @Cheyenne van Odido.
Kan ik komende week ook bericht verwachten?

kprook
  • Debutant
  • 44 reacties
  • 11 augustus 2024
eholsteijn schreef:

Net dit topic gevonden na het zoeken op een storing. Ik heb sinds twee dagen last van super instabiel internet. Dusdanig instabiel dat tv kijken via de app eigenlijk niet lukt. Zijn jullie problemen plotseling ontstaan of was het al vanaf het begin? Ik had namelijk tot op heden geen problemen. Wel een nieuwe modem sinds een week. De eerste dagen met nieuwe modem geen problemen.

Bij mij eigenlijk al vanaf het begin van het abonnement. En ook hier is het nog steeds bal met hèt internet… VPN lijkt het ook niet meer op te lossen, helaas.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 augustus 2024
kprook schreef:
eholsteijn schreef:

Bij mij eigenlijk al vanaf het begin van het abonnement. En ook hier is het nog steeds bal met hèt internet… VPN lijkt het ook niet meer op te lossen, helaas.

Balen, ik heb nog geen VPN geprobeerd. Ik heb vanmiddag gebeld en de medewerker van de servicedesk gaf aan dat mijn signaal niet goed was. Dat zou worden doorgezet naar de juiste afdeling. Hoop dat het snel wordt opgelost. TV kijken is een drama en 3 pubers met instabiel internet maakt het ook niet echt gezellig thuis ;-) Gamen lukt ook vrijwel niet.

• is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 12 augustus 2024

Helaas ben ik ook overgestapt naar Odido en heb ik vergelijke probleem met mijn glasvezel internet ik had contact genomen met heb dat ik geen stabiele internetverbinding heb en ze hebben en test gedaan, dan hadden ze gezegd dat een montuur moet komen , 2 dagen later had ik niks gehoord ik heb weer gebeld en ze zeiden dat de montuur afspraak is geannuleerd want ik heb een switch thuis terwijl ik zelfs niet weet wat dat is ? En ze zeggen dat dit ding is aangesloten op poort 2 terwijl poort 2 is vrij er is niks erop aangesloten 

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 13 augustus 2024

Ik ben ook benaderd door Guidion voor een afspraak, helaas kon het pas over een kleine maand ook i.v.m. mijn eigen fulltime werkrooster. 

Hopelijk is dit de oplossing en dan moet Odido met goeie compensatie komen om mij als klant te houden.

• is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 13 augustus 2024

Ik ben gebeld door Axians, er komt morgen iemand van hun langs. Er werd direct aangegeven dat de Genexis zal worden vervangen door een Nokia en dat dit in 90% van de gevallen de oplossing zal zijn.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 13 augustus 2024

Goedemiddag,

Zojuist ook maar even een account aangemaakt.

Ik ondervind al enige tijd dezelfde issues die in dit topic besproken worden.

In de avond uren een extreem trage / onbruikbare verbinding. Problematiek is enigzins te omzeilen door een VPN te gebruiken maar ook dat levert tegenwoordig problemen op met de grote streamingsdiensten.

Graag meld ik mezelf dus ook aan voor een wissel naar een Nokia ONT.

kprook
  • Debutant
  • 44 reacties
  • 13 augustus 2024
eholsteijn schreef:
kprook schreef:
eholsteijn schreef:

Balen, ik heb nog geen VPN geprobeerd. Ik heb vanmiddag gebeld en de medewerker van de servicedesk gaf aan dat mijn signaal niet goed was. Dat zou worden doorgezet naar de juiste afdeling. Hoop dat het snel wordt opgelost. TV kijken is een drama en 3 pubers met instabiel internet maakt het ook niet echt gezellig thuis ;-) Gamen lukt ook vrijwel niet.

Nou, het is nog de moeite om het met VPN te proberen. Ik kwam er vandaag achter dat de route op “pauze” stond.

Dus je zou het alsnog kunnen testen!

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 13 augustus 2024

@Cheyenne van Odido Graag word ik ook op de lijst gezet voor de vervanging van mijn Genexis ONT naar Nokia. Zie hiervoor ook mijn eerdere topic.

Bij voorbaat dank.

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 13 augustus 2024
Poppema schreef:

Ben zojuist gebeld voor het omwisselen van het ONT-kastje. Dat zal volgende week gebeuren. Ik ga niet nu al juichen (eerst zien, dan geloven), maar het is fijn dat er nu een zichtbare actie plaatsvindt.

De bedoeling was dat het kastje morgen zou worden vervangen. Helaas heeft Guideon vandaag de voicemail ingesproken met de mededeling dat de afspraak wordt verplaatst naar aankomende maandag omdat er momenteel onvoldoende voorraad is (aan, naar ik begrijp, ONT-kastjes van Nokia). Nou ja, die paar dagen extra op ruim zes weken… 😅

kprook
  • Debutant
  • 44 reacties
  • 13 augustus 2024
Poppema schreef:
Poppema schreef:

Ben zojuist gebeld voor het omwisselen van het ONT-kastje. Dat zal volgende week gebeuren. Ik ga niet nu al juichen (eerst zien, dan geloven), maar het is fijn dat er nu een zichtbare actie plaatsvindt.

De bedoeling was dat het kastje morgen zou worden vervangen. Helaas heeft Guideon vandaag de voicemail ingesproken met de mededeling dat de afspraak wordt verplaatst naar aankomende maandag omdat er momenteel onvoldoende voorraad is (aan, naar ik begrijp, ONT-kastjes van Nokia). Nou ja, die paar dagen extra op ruim zes weken… 😅

Hier vergelijkbaar, morgen was de ONT er niet, maar ze komen nu zaterdag. Ik ben benieuwd!

• Doet lekker mee
  • 12 reacties
  • 14 augustus 2024

Hoor net van een kennis die ook bij Odido zit en nergens last van had en niet eens van het bestaan van dit probleem afwist dat ze paar dagen geleden zijn ont kastje gewisseld hebben voor een Nokia kastje . Ik loop al 8 maanden te klote maar zie niemand ? 
Ongekend dit .. 

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 14 augustus 2024
bollie11 schreef:

Hoor net van een kennis die ook bij Odido zit en nergens last van had en niet eens van het bestaan van dit probleem afwist dat ze paar dagen geleden zijn ont kastje gewisseld hebben voor een Nokia kastje . Ik loop al 8 maanden te klote maar zie niemand ? 
Ongekend dit .. 

KPN heeft enige maanden geleden zelf ook aangekondigd proactief Genexis kastjes te zullen vervangen vanwege een ander probleem dat kan optreden, namelijk dat de LAN-poort van het kastje plots niet meer werkt. Wellicht dat het bij je kennis een omruil in dat proces was. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19563 reacties
  • 15 augustus 2024

Maar dat was dan weer alleen voor KPN klanten..

• 173 reacties
  • 15 augustus 2024
Waqqas schreef:

Maar dat was dan weer alleen voor KPN klanten..

Onjuist.

Pagina KPN

Ik ben geen klant van KPN, maar mijn provider maakt wel gebruik van het netwerk van KPN. Komen jullie ook bij mij langs?

Ja, als jouw provider gebruik maakt van ons netwerk en je hebt een storingsgevoeliger glasvezelkastje, bezoeken we jou waarschijnlijk ook. Hiervoor heeft jouw provider ons toestemming gegeven. We hebben afgesproken dat jouw provider je hier over informeert.

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 15 augustus 2024

Mijn ONT is zojuist vervangen door een Nokia ONT. Monteur gaf aan dat hij momenteel bijna uitsluitend ONT's aan het vervangen was. So far is de verbinding stabiel, even een paar avonden afwachten wat het gaat doen.

• is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 15 augustus 2024
Mark-Jan schreef:

Ik ben gebeld door Axians, er komt morgen iemand van hun langs. Er werd direct aangegeven dat de Genexis zal worden vervangen door een Nokia en dat dit in 90% van de gevallen de oplossing zal zijn.

Gisteren is het Genexis kastje omgeruild voor een Nokia kastje. Tot nu toe gaat het een heel stuk beter met de verbinding. Hopelijk is het nu definitief opgelost! Alleen blijft mijn snelheid ver onder de 100, die komt namelijk nooit boven de 65. Dit heb ik op verschillende momenten getest. @Cheyenne van Odido wat is hier aan te doen?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen