Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1101 reacties

• is een King Poster
  • 38 reacties
  • 15 augustus 2024

als het goed is komen ze bij mij vandaag de ONT vervangen, ben benieuwd!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 12849 reacties
  • 15 augustus 2024

Hi @Mark-Jan, kan je het serienummer van het ONT doorsturen? Dan ga ik kijken of ik hem opnieuw kan registreren. Wellicht is dat de oorzaak.

• is een King Poster
  • 38 reacties
  • 15 augustus 2024

zojuist vervangen, snelheid goed komende dagen even monitoren of het probleem is opgelost!

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 15 augustus 2024

Ook mijn ONT is zojuist vervangen voor een Nokia ONT, niet mijn zelf geregelde maar een gloednieuwe. Ik ga komende dagen in de gaten houden of de verbinding stabiel blijft. 

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 15 augustus 2024

Vanochtend is ook mijn ONT vervangen voor een Nokia, verbinding is prima, even in de gaten houden.

De monteur vertelde me dat er miljoenen ONT’s moeten gaan worden vervangen, geeft wel aan hoe groot dit probleem is.

Forum|alt.badge.img+2
  • is een Top Poster
  • 113 reacties
  • 15 augustus 2024
JornS schreef:

Vanochtend is ook mijn ONT vervangen voor een Nokia, verbinding is prima, even in de gaten houden.

De monteur vertelde me dat er miljoenen ONT’s moeten gaan worden vervangen, geeft wel aan hoe groot dit probleem is.

Dat laatste lijkt me dan weer vrij sterk, deze problemen lijken enkel bij odido voor te komen, en odido heeft afaik nog niet eens een miljoen klanten voor vast Internet. Laat staan miljoenen klanten met een genexis ONT die dan ook nog hier last van hebben. Ik betwist niet dat het een groot (of in elk geval erg vervelend) probleem is, maar klinkt alsof deze monteur het wel weer heel erg groot maakt. 

• is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 15 augustus 2024
Okidokidough schreef:
JornS schreef:

Dat laatste lijkt me dan weer vrij sterk, deze problemen lijken enkel bij odido voor te komen, en odido heeft afaik nog niet eens een miljoen klanten voor vast Internet. Laat staan miljoenen klanten met een genexis ONT die dan ook nog hier last van hebben. Ik betwist niet dat het een groot (of in elk geval erg vervelend) probleem is, maar klinkt alsof deze monteur het wel weer heel erg groot maakt. 

Wat hij mij vertelde is dat KPN ook al de genexis ONT's gaat vervangen wegens problemen (al weet ik niet of dat hetzelfde probleem is) geen idee of dat echt zo is, maar het is iig een groot probleem. De voorraad van de Nokia's was nu al niet meer aan te slepen.

peter-keetfm
  • 2012 reacties
  • 15 augustus 2024

@JornS 

Het klopt dat bij de Kpn ook problemen zijn met de Genexis.

Dat waren dat de RJ45 poort niet meer werkte na stroomonderbreking.

Maar er zijn ook andere problemen met de Genexis.

• is een Top Poster
  • 146 reacties
  • 15 augustus 2024

UPDATE

Het is even stil geweest rondom mijn test en samenwerking met de KPN maar ik wilde even wat zaken melden….

Mijn snelheid is goed gebleven maar ik merk als ik iets download uit één rar file dat de snelheid een beetje op en neer gaat.

Maar als ik iets download wat uit meerdere rars bestaat dan start en eindigt de download met 1.01 Gb.

Maken meer mensen dit mee??

Er loopt geen bloed uit maar het was een constatering.

Het bewijs van de snelheid momenteel...geen rare dingen meer meegemaakt rond de probleem uren.

Renso

Forum|alt.badge.img+2
  • is een Top Poster
  • 113 reacties
  • 16 augustus 2024
JornS schreef:
Okidokidough schreef:
JornS schreef:

Wat hij mij vertelde is dat KPN ook al de genexis ONT's gaat vervangen wegens problemen (al weet ik niet of dat hetzelfde probleem is) geen idee of dat echt zo is, maar het is iig een groot probleem. De voorraad van de Nokia's was nu al niet meer aan te slepen.

Er worden inderdaad nog een aantal series genexis ont's vervangen door KPN ivm andere problemen (data doorgifte die af en toe gewoon volledig stopt geloof ik). Maar goed, dat zegt dus niks over de grootte van dit specifieke probleem.

Conclusie van het hele verhaal kunnen we het denk ik wel over eens zijn, je mag blij zijn als je iets anders dan een genexis hebt gekregen (of zelf aangeschaft).

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 336 reacties
  • 16 augustus 2024
Renso schreef:

Mijn snelheid is goed gebleven maar ik merk als ik iets download uit één rar file dat de snelheid een beetje op en neer gaat.

Maar als ik iets download wat uit meerdere rars bestaat dan start en eindigt de download met 1.01 Gb.

volgens mij is dit normaal gedraag en heeft alles te maken het feit dat 1 bestand downloaden nooit de volledige bandbreedte kan gebruiken omdat het protocol af en toe even een akkoord op goed ontvangst wil hebben. en dus gaat ie daarop wachten. Als je meerdere bestanden gelijktijdig download vullen de verschillende downloads elkaars ‘wachttijd’ wel in en haal je de 1Gbps. 

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 16 augustus 2024

Sinds een aantal dagen ervaar ik ook een traag/haperend internet en apparatuur spanningsvrij maken lost het probleem niet op.

Wat ik ervaar;

• Websites laden niet of niet volledig
  • posten van form data mislukt volledig
  • Video conferencing (teams) beeld wordt blokkerig ontvangen (trekt na verloop van tijd bij)
  • Dit is een bedraad netwerk
De hogere latency is tijdens de download test

Mijn systeem is niet overbelast en netwerk configuratie is al jaren hetzelfde

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 16 augustus 2024

Inmiddels lijkt de vakantietijd weer voorbij te zijn, en is het regelmatig weer crap in de avond:

Het is dus goed nieuws dat er ONTs worden vervangen :)

Update 08-08-2024: De klanten waar een onderzoek voor is gestart zullen benaderd worden door Guidion of Axians voor het vervangen van de Genexis. Wacht dit contact af, dit komt automatisch.

@Cheyenne van Odido Val ik onder deze ‘klanten waar een onderzoek voor is gestart’? Er is destijds als het goed is een melding aangemaakt met referentienummer 71687057. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 12849 reacties
  • 16 augustus 2024

Daar hoor jij ook bij @Ruud_M. De onderaannemer heeft je op 5 augustus proberen te bellen maar kreeg geen gehoor. Ze zullen je later opnieuw gaan bellen om een afspraak in te plannen! 

ClikeX
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 16 augustus 2024

Ik ben van de week op de lijst gezet voor een nieuwe ONT. Twee dagen erna ben ik gebeld door Guidion voor een afspraak, en ze komen ‘m volgende week omwisselen.

Nog even duimen of het probleem dan opgelost is, maar ik ben blij dat deze stap in ieder geval genomen is.

• is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 16 augustus 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @Mark-Jan, kan je het serienummer van het ONT doorsturen? Dan ga ik kijken of ik hem opnieuw kan registreren. Wellicht is dat de oorzaak.

@Tommie van Odido ik heb gisteren een pm naar je gestuurd met het serienummer. 

• is een Top Poster
  • 146 reacties
  • 16 augustus 2024
e.duisters schreef:

Sinds een aantal dagen ervaar ik ook een traag/haperend internet en apparatuur spanningsvrij maken lost het probleem niet op.

Wat ik ervaar;

• Websites laden niet of niet volledig
  • posten van form data mislukt volledig
  • Video conferencing (teams) beeld wordt blokkerig ontvangen (trekt na verloop van tijd bij)
  • Dit is een bedraad netwerk

Mijn systeem is niet overbelast en netwerk configuratie is al jaren hetzelfde

Misschien een onnodige opmerking ,maar zijn je drivers van je pc up to date.
Heb ik ook een tijd geleden last van gehad.

Renso

kprook
  • Debutant
  • 44 reacties
  • 17 augustus 2024

Nou, hier is vandaag het ONT vervangen en vooralsnog lijkt het alsof het sterk verbeterd is! Nu hopen dat dit zo blijft. 🤞 

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 18 augustus 2024

Graag zou ik me ook willen aanmelden voor het vervangen van mijn Genexis ONT. 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 19 augustus 2024

Update: nadat de ONT is vervangen door de Nokia lijkt de verbinding stabiel 😎

• is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 19 augustus 2024

Sinds 7 februari klant bij Odido en 7 maanden slecht internet. Nu twee weken Nokia ONT en geen problemen meer. Wat moet je hier nu van denken?

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 19 augustus 2024

Graag zou ik me ook willen aanmelden voor het vervangen van mijn Huawei Optixstar 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 augustus 2024

Zo, de Nokia is ook hier zojuist gearriveerd en geactiveerd.

Op dit moment is alles top, we gaan het zien de komende avonden.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 12849 reacties
  • 19 augustus 2024

Hi @stan97, ik heb je toegevoegd!

Hi @ViktorD, jij zit op ODF Fiber, dat is iets anders dan dit. Ik heb antwoord gegeven in het andere topic!  

• is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 19 augustus 2024
Mark-Jan schreef:
Tommie van Odido schreef:

Hi @Mark-Jan, kan je het serienummer van het ONT doorsturen? Dan ga ik kijken of ik hem opnieuw kan registreren. Wellicht is dat de oorzaak.

@Tommie van Odido ik heb gisteren een pm naar je gestuurd met het serienummer. 

@Tommie van Odido ik heb nog niet gehoord, wat is de status? 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen