Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1209 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 15532 reacties
  • 19 augustus 2024

De Genexis stond nog geregistreerd @Mark-Jan, ik heb nu het opgestuurde S/N geregistreerd. Kan je checken of het nu wel goed is of dat je überhaupt online bent? 

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 19 augustus 2024
Poppema schreef:
Poppema schreef:

Ben zojuist gebeld voor het omwisselen van het ONT-kastje. Dat zal volgende week gebeuren. Ik ga niet nu al juichen (eerst zien, dan geloven), maar het is fijn dat er nu een zichtbare actie plaatsvindt.

De bedoeling was dat het kastje morgen zou worden vervangen. Helaas heeft Guideon vandaag de voicemail ingesproken met de mededeling dat de afspraak wordt verplaatst naar aankomende maandag omdat er momenteel onvoldoende voorraad is (aan, naar ik begrijp, ONT-kastjes van Nokia). Nou ja, die paar dagen extra op ruim zes weken… 😅

En zo stond er zojuist iemand van Delta (?) voor de deur. Hij had nog geen ONT vervangen (alleen vandaag?), maar had vorige week wel een mail voorbij zien komen. Die erbij gepakt, even in de meterkast gekeken en terug naar de auto gelopen. Na een minuut of tien kwam hij terug met de vraag of ik een ONT opgestuurd had gekregen: nee dus. Hij had ook geen ONT bij zich (hoe verzin je het) en heeft beloofd om rond 18:00 terug te komen. Nou ja, wel een mooi tijdstip om te zien of alles goed werkt, als hij dan natuurlijk wel het juiste kastje bij zich heeft, zucht…

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 19 augustus 2024
kprook schreef:
Poppema schreef:
Poppema schreef:

Ben zojuist gebeld voor het omwisselen van het ONT-kastje. Dat zal volgende week gebeuren. Ik ga niet nu al juichen (eerst zien, dan geloven), maar het is fijn dat er nu een zichtbare actie plaatsvindt.

De bedoeling was dat het kastje morgen zou worden vervangen. Helaas heeft Guideon vandaag de voicemail ingesproken met de mededeling dat de afspraak wordt verplaatst naar aankomende maandag omdat er momenteel onvoldoende voorraad is (aan, naar ik begrijp, ONT-kastjes van Nokia). Nou ja, die paar dagen extra op ruim zes weken… 😅

Hier vergelijkbaar, morgen was de ONT er niet, maar ze komen nu zaterdag. Ik ben benieuwd!

@kprook En wat zijn bij jou de bevindingen tot nu toe? Of zit er bij jou ook vertraging in het proces?

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 19 augustus 2024
Pieter1111112 schreef:

@Cheyenne van Odido Graag word ik ook op de lijst gezet voor de vervanging van mijn Genexis ONT naar Nokia. Zie hiervoor ook mijn eerdere topic.

Bij voorbaat dank.

@Tommie van Odido zou jij mij, gezien de afwezigheid van Cheyenne kunnen toevoegen? Bedankt!

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 19 augustus 2024

Monteur is net geweest en de Nokia ONT is aangesloten. Merkte direct verschil, speedtest ok en webpagina's laden super snel. Downloaden ook. Dus tot nu toe top...

• is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 19 augustus 2024

Is er een bepaalde volgorde waarin iedereen wordt benaderd voor vervanging van de ont? Per regio oid? Ik heb nog niks gehoord

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 19 augustus 2024
Poppema schreef:
Poppema schreef:
Poppema schreef:

En zo stond er zojuist iemand van Delta (?) voor de deur. Hij had nog geen ONT vervangen (alleen vandaag?), maar had vorige week wel een mail voorbij zien komen. Die erbij gepakt, even in de meterkast gekeken en terug naar de auto gelopen. Na een minuut of tien kwam hij terug met de vraag of ik een ONT opgestuurd had gekregen: nee dus. Hij had ook geen ONT bij zich (hoe verzin je het) en heeft beloofd om rond 18:00 terug te komen. Nou ja, wel een mooi tijdstip om te zien of alles goed werkt, als hij dan natuurlijk wel het juiste kastje bij zich heeft, zucht…

Hier nu ook een Nokia geïnstalleerd. Ziet er inderdaad goed uit!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 15532 reacties
  • 20 augustus 2024

Ik heb het voor je doorgezet @Pieter1111112

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 20 augustus 2024
Maartenw77 schreef:

Is er een bepaalde volgorde waarin iedereen wordt benaderd voor vervanging van de ont? Per regio oid? Ik heb nog niks gehoord

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb me anderhalve maand geleden gemeld in dit topic, Cheyenne heeft een ticket voor me aangemaakt (71844773), maar nog niks gehoord.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22657 reacties
  • 20 augustus 2024

Hallo @Lester83 

Anderhalve maand is wel erg lang, ik vermoed dat er ergens wat is misgegaan, volgens mij wordt je op een lijst geplaatst nadat het ticket is opgepakt en daarna contacteert Guidion je. Als ik eerdere berichten lees dan duurt het niet lang voordat je een belletje krijgt.

• is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 20 augustus 2024

Ik heb tijdens mijn vakantie wel een telefoontje gehad van een anoniem nummer. Maar dat is al anderhalf week geleden. Neem aan dat ze het wel vaker dan 1 keer proberen. Kaniemand van Odido dit checken?

• is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 20 augustus 2024
Tommie van Odido schreef:

De Genexis stond nog geregistreerd @Mark-Jan, ik heb nu het opgestuurde S/N geregistreerd. Kan je checken of het nu wel goed is of dat je überhaupt online bent? 

@Tommie van Odido dat heeft helaas niet geholpen, zie screenshot.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22657 reacties
  • 20 augustus 2024

Hallo @Mark-Jan 

En als je een andere internetkabel plaats tussen ONYt en router?

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 21 augustus 2024

Dit probleem speelt nu al maanden, fijn dat er iets van een oplossing is gevonden alleen jammer dat nog steeds niet iedereen is geholpen. Ondertussen ben ik zelf overgestapt naar KPN en de issues zijn weggegaan sindsdien (zonder wissel van de ONT).

Weet een van de mods of ik ook al op een lijstje sta? Ik wil graag benaderd worden, en weer een keer gebruik maken van mijn glasvezel ipv hotspot.

Hier is mijn aanmelding 

Cheyenne van Odido schreef:

@Renso @Joran.98 Jullie gegevens zijn doorgegeven. Dit betekent dat jullie als backup staan voor de test. Mocht het nodig zijn, contacteert KPN NetwerkNL jullie vanzelf. Voor nu zijn er genoeg testers. Dank voor al jullie reacties!

@Rhodez Ik moet er bij jou op terugkomen, ik heb namelijk iets te snel gesproken. Jij zit niet op het WBA netwerk maar op het ODF netwerk. De problemen uit dit topic spelen hierop niet, dit hebben wij uitgesloten. Jij hebt dus individueel last van een wegvallende verbinding s'avonds. Zou je hier bijvoorbeeld een los topic voor willen aanmaken, of contact met ons willen opnemen via een andere weg? Dan gaan we dit onderzoeken!

@HJHome Waqqas heeft al een reactie gegeven, de Odido TV app werkt inderdaad alleen op ons vaste netwerk. Je kunt natuurlijk wel de Odido Online TV app gebruiken. Dit is een mobiele app, die je bijvoorbeeld via een Chromecast ook kan streamen naar de tv!

@Harry du Bois Dank voor de gegevens, je bent toegevoegd aan het onderzoek!

@Barrygerritsen Bedankt voor je melding! Lever jij ook de rest van de gevraagde gegevens aan? Dan voeg ik je toe!

• is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 22 augustus 2024

Ik heb een melding gehad van Odido dat mijn melding is opgelost en afgesloten. Voorlopig ziet het er ook positief uit. Echter blijft mijn snelheid veel te laag (@Tommie van Odido: ben je daar al wat verder mee???) en hoe staat het met een compensatie. Want ik heb deze problemen sinds 1 maart en dit ook in het begin al telefonisch kenbaar gemaakt. In totaal dus bijna een half jaar problemen, hoe gaat dit opgepakt en gecompenseerd worden???

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22657 reacties
  • 22 augustus 2024

@Mark-Jan 

Ook na een herstart van de ONT gecontroleerd?

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 22 augustus 2024
Maartenw77 schreef:

Ik heb tijdens mijn vakantie wel een telefoontje gehad van een anoniem nummer. Maar dat is al anderhalf week geleden. Neem aan dat ze het wel vaker dan 1 keer proberen. Kaniemand van Odido dit checken?

HIer hebben ze 5 augustus anoniem gebeld, maar toen waren we niet thuis (en er is niets ingesproken, dus ik wist pas na een bericht op dit forum dat het Guidion was). Wellicht hebben ze het de 12de nog een keer geprobeerd (weer anoniem nummer en geen bericht, maar ook weer op een moment dat er niemand thuis was), maar sindsdien sowieso niet meer.

Hopelijk proberen ze het snel weer (het zou ook wel handig zijn als je terug kan bellen oid, nu ben je volledig afhankelijk van hun pogingen).

• is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 23 augustus 2024

@Waqqas herstarten ONT en andere kabel van ONT naar het modem geven geen verandering. Speedtest begint met 100/105 en zakt dan terug naar 64. Dit zowel bekabeld als onbekabeld.

• is een Top Poster
  • 59 reacties
  • 23 augustus 2024

Er staat een ONT switch gepland voor mij maar door slechte communicatie Guidion is dit nog niet uitgevoerd. Inmiddels komt er helemaal geen internet signaal meer door, hiervoor heb ik gebeld en er zal daarvoor een monteur komen. In tussen tijd ben ik bijna door mijn mobiele data heen.

Graag ontvang ik een unlimited code.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22657 reacties
  • 23 augustus 2024

Hallo @slaapvaak je ontvangt er zo 1 van DM 🙂

ClikeX
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 23 augustus 2024

Er was bij mij vandaag een monteur gepland voor een ONT switch. Maar die verwachtte dat er een nieuwe ONT bij mij geleverd zou zijn, dat niet het geval was. Dus zou ik er eentje uit zijn wagen geleverd krijgen.

Vervolgens gaf hij ook aan dat er nieuwe ONT’s besteld waren in verband met problemen met de Genexis, en dan alsnog nieuwe Genexis geleverd krijgen. De communicatie hierover gaat dus niet helemaal goed.

Ik heb dus nu een nieuwe Genexis. We gaan zien of het wat oplost. Het is nu natuurlijk overdag, de echte test komt vanavond en van het weekend.

• is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 23 augustus 2024
Mark-Jan schreef:

Ik heb een melding gehad van Odido dat mijn melding is opgelost en afgesloten. Voorlopig ziet het er ook positief uit. Echter blijft mijn snelheid veel te laag (@Tommie van Odido: ben je daar al wat verder mee???) en hoe staat het met een compensatie. Want ik heb deze problemen sinds 1 maart en dit ook in het begin al telefonisch kenbaar gemaakt. In totaal dus bijna een half jaar problemen, hoe gaat dit opgepakt en gecompenseerd worden???

@Tommie van Odido @Cheyenne van Odido 

Is het mogelijk om reactie te krijgen???

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 15532 reacties
  • 23 augustus 2024

Ik zie dat je een 50 Mbit/s abonnement hebt @Mark-Jan. Er spelen wat issues met de toegewezen nieuwe snelheden. Dit is in onderzoek. Test je trouwens via je switch of direct op het modem? Zie dat het modem nog niet gereset en/of gereboot is de afgelopen 19 dagen. Zou je dit nog willen uitvoeren?

• is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 23 augustus 2024
Tommie van Odido schreef:

Ik zie dat je een 50 Mbit/s abonnement hebt @Mark-Jan. Er spelen wat issues met de toegewezen nieuwe snelheden. Dit is in onderzoek. Test je trouwens via je switch of direct op het modem? Zie dat het modem nog niet gereset en/of gereboot is de afgelopen 19 dagen. Zou je dit nog willen uitvoeren?

@Tommie van Odido 

Ik heb de ONT en het modem herstart.
Ik gebruik een pc, via kabel (achter een switch), een laptop direct via kabel op het modem, dezelfde laptop via wifi en een mobiel via wifi.
Ik heb ook tussen ONT en modem een andere kabel geprobeerd.

Resultaat blijft telkens hetzelfde: speedtest begint net iets boven de 100 en zakt dan terug naar 64 (wat ook het eindresultaat is).

Zijn er nog andere mogelijkheden?
Kun je zorgen dat deze melding vastgelegd wordt en dat ik op de hoogte word gehouden?

En wat is de situatie rondom de compensatie voor de problemen zoals in dit topic waar ik 5,5 maand last van heb gehad?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen