Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1201 reacties

  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 30 juli 2024

UPDATE

 

Na overleg van KPN met Odido is er bij mij nu een Nokia ONT geplaatst.

Alle aanpassing die gedaan waren weer op 0 , dus nu kijken wat de snelheid gaat doen.

De eerste test was de volle 1.01 Gb en NLziet starte snel op evenals de zenders.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Tot de volgende update


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 30 juli 2024

Aangezien er weinig schot in de zaak zit vanuit de kant van Odido en het thuiswerken echt dramatisch is krijg ik morgen via een kennis ook een Nokia ONT. Ik ben ect afhankelijk van stabiel internet dus ik ben zelf naar oplossingen aan het zoeken. Het is dezelfde als bovenstaande foto. Kan ik deze 1 op 1 vervangen of moeten jullie het serienummer nog aanmelden/wisselen met mijn bestaande Genexis ONT @Tommie van Odido


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 33 reacties
  • 30 juli 2024
Joran.98 schreef:

Aangezien er weinig schot in de zaak zit vanuit de kant van Odido en het thuiswerken echt dramatisch is krijg ik morgen via een kennis ook een Nokia ONT. Ik ben ect afhankelijk van stabiel internet dus ik ben zelf naar oplossingen aan het zoeken. Het is dezelfde als bovenstaande foto. Kan ik deze 1 op 1 vervangen of moeten jullie het serienummer nog aanmelden/wisselen met mijn bestaande Genexis ONT @Tommie van Odido

Het ONT zal eerst moeten worden geconfigureerd voordat je deze kunt gebruiken. 


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 30 juli 2024
Joran.98 schreef:

Aangezien er weinig schot in de zaak zit vanuit de kant van Odido en het thuiswerken echt dramatisch is krijg ik morgen via een kennis ook een Nokia ONT. Ik ben ect afhankelijk van stabiel internet dus ik ben zelf naar oplossingen aan het zoeken. Het is dezelfde als bovenstaande foto. Kan ik deze 1 op 1 vervangen of moeten jullie het serienummer nog aanmelden/wisselen met mijn bestaande Genexis ONT @Tommie van Odido

Wat ik zag bij mijn werkzaamheden is dat er een aanmelding moet plaatsvinden van de nieuwe ONT. 


  • is een Master Poster
  • 51 reacties
  • 30 juli 2024
Joran.98 schreef:

Aangezien er weinig schot in de zaak zit vanuit de kant van Odido en het thuiswerken echt dramatisch is krijg ik morgen via een kennis ook een Nokia ONT. Ik ben ect afhankelijk van stabiel internet dus ik ben zelf naar oplossingen aan het zoeken. Het is dezelfde als bovenstaande foto. Kan ik deze 1 op 1 vervangen of moeten jullie het serienummer nog aanmelden/wisselen met mijn bestaande Genexis ONT @Tommie van Odido



Ik ben benieuwd of je bij Odido die een KPN WBA lijn huurt een eigen ONT kunt activeren. Laat het even weten als het gelukt is 👍 een eigen ONT activeren op de Odido omgeving is wel mogelijk.

 

 


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 1 augustus 2024
Renso schreef:

UPDATE

 

Na overleg van KPN met Odido is er bij mij nu een Nokia ONT geplaatst.

Alle aanpassing die gedaan waren weer op 0 , dus nu kijken wat de snelheid gaat doen.

De eerste test was de volle 1.01 Gb en NLziet starte snel op evenals de zenders.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Tot de volgende update

Tot op heden (niet te vroeg juichen) krijg ik de volle snelheid 1 Gb binnen en blijft deze stabiel.

Ook het streamen en tv kijken (NLZiet) gaat zonder problemen.

Ook tijdens de probleem uren geen gekke dingen of jojo effect met de snelheid.

Ik zal jullie op de hoogte houden

 

Renso


  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 2 augustus 2024

Da’s mooi, dat je nu een Nokia hebt. Zelf had ik dus een poging gedaan om een andere ONT geregistreerd te krijgen maar daar hoor ik na een eerste bericht dat ‘KPN deze niet accepteert’ nu al een week niks meer over. Zal wel niet lukken.

Hier is het vanavond weer bagger, ik typ dit nu via 5G. Mijn router geeft meldingen dat hij af en toe de verbinding kwijt is, mijn kids worden uit hun online games gegooid en simpele appjes doen er minuten over.

Ben het wel zat. Ga overstappen naar KPN en compensatie vragen voor dit jaar van ellende. Kijken of glasvezel dan weer een beetje betrouwbaar imago kan krijgen, want tot op heden vind ik het maar een wankele verbinding.

 


  • is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 3 augustus 2024
Frisootje schreef:

Da’s mooi, dat je nu een Nokia hebt. Zelf had ik dus een poging gedaan om een andere ONT geregistreerd te krijgen maar daar hoor ik na een eerste bericht dat ‘KPN deze niet accepteert’ nu al een week niks meer over. Zal wel niet lukken.

Hier is het vanavond weer bagger, ik typ dit nu via 5G. Mijn router geeft meldingen dat hij af en toe de verbinding kwijt is, mijn kids worden uit hun online games gegooid en simpele appjes doen er minuten over.

Ben het wel zat. Ga overstappen naar KPN en compensatie vragen voor dit jaar van ellende. Kijken of glasvezel dan weer een beetje betrouwbaar imago kan krijgen, want tot op heden vind ik het maar een wankele verbinding.

 

Na de overstap hier geen centje pijn meer, geen klagende kinderen en alles werkt de hele dag gewoon goed (zelfde ONT Genexis)


  • is een Top Poster
  • 36 reacties
  • 3 augustus 2024

Met de komst  van pon wordt het allemaal wel wat kwetsbaarder. Ik heb meer dan 10jaar aon en nog nooit een probleem gehad. Het was eigenlijk ook nooit een issue op de forums van isp's en deed zijn naam als zijnde zeer stabiel eer aan.

Met de komst van pon, in het begin in de buitengebieden, zag je ook meer strubbelingen ontstaan op de forums. Althans, dat is mijn indruk.


  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 4 augustus 2024
Renso schreef:
Renso schreef:

UPDATE

 

Na overleg van KPN met Odido is er bij mij nu een Nokia ONT geplaatst.

Alle aanpassing die gedaan waren weer op 0 , dus nu kijken wat de snelheid gaat doen.

De eerste test was de volle 1.01 Gb en NLziet starte snel op evenals de zenders.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Tot de volgende update

Tot op heden (niet te vroeg juichen) krijg ik de volle snelheid 1 Gb binnen en blijft deze stabiel.

Ook het streamen en tv kijken (NLZiet) gaat zonder problemen.

Ook tijdens de probleem uren geen gekke dingen of jojo effect met de snelheid.

Ik zal jullie op de hoogte houden

 

Renso

 

Beste Renso,

Sinds je enkele dagen de Nokia ONT van KPN hebt, hoe gaat het?  Altijd snel stabiel internet?

Ben zeer benieuwd.

Hoor graag van je. Groeten, Kanbeter.

 

 

 

 


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 4 augustus 2024
Kanbeter schreef:
Renso schreef:
Renso schreef:

UPDATE

 

Na overleg van KPN met Odido is er bij mij nu een Nokia ONT geplaatst.

Alle aanpassing die gedaan waren weer op 0 , dus nu kijken wat de snelheid gaat doen.

De eerste test was de volle 1.01 Gb en NLziet starte snel op evenals de zenders.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Tot de volgende update

Tot op heden (niet te vroeg juichen) krijg ik de volle snelheid 1 Gb binnen en blijft deze stabiel.

Ook het streamen en tv kijken (NLZiet) gaat zonder problemen.

Ook tijdens de probleem uren geen gekke dingen of jojo effect met de snelheid.

Ik zal jullie op de hoogte houden

 

Renso

 

Beste Renso,

Sinds je enkele dagen de Nokia ONT van KPN hebt, hoe gaat het?  Altijd snel stabiel internet?

Ben zeer benieuwd.

Hoor graag van je. Groeten, Kanbeter.

 

 

 

 

Tot nu toe geen gekke dingen meegemaakt en de snelheid blijft goed en stabiel.

Ook geen problemen meer met streamen of tv kijken via NLziet. 

 

Renso 

 


  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 4 augustus 2024
Renso schreef:
Kanbeter schreef:
Renso schreef:
Renso schreef:

UPDATE

 

Na overleg van KPN met Odido is er bij mij nu een Nokia ONT geplaatst.

Alle aanpassing die gedaan waren weer op 0 , dus nu kijken wat de snelheid gaat doen.

De eerste test was de volle 1.01 Gb en NLziet starte snel op evenals de zenders.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Tot de volgende update

Tot op heden (niet te vroeg juichen) krijg ik de volle snelheid 1 Gb binnen en blijft deze stabiel.

Ook het streamen en tv kijken (NLZiet) gaat zonder problemen.

Ook tijdens de probleem uren geen gekke dingen of jojo effect met de snelheid.

Ik zal jullie op de hoogte houden

 

Renso

 

Beste Renso,

Sinds je enkele dagen de Nokia ONT van KPN hebt, hoe gaat het?  Altijd snel stabiel internet?

Ben zeer benieuwd.

Hoor graag van je. Groeten, Kanbeter.

 

 

 

 

Tot nu toe geen gekke dingen meegemaakt en de snelheid blijft goed en stabiel.

Ook geen problemen meer met streamen of tv kijken via NLziet. 

 

Renso 

 

Dank voor je snelle reactie Renso. Fijn dat je goed internet hebt met de Nokia ONT.

Groeten.

 


  • is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 4 augustus 2024

Hoi Tommie van Odido Community,

Renso, Top  Poster bij de Community, heeft nu een Nokia ONT waarmee hij goed internet heeft.

Wil je ervoor zorgen dat ik een Nokia ONT krijg? Dan krijg ik na 7 maanden eindelijk internet waar ik recht op heb. 

Ik verwacht snel een reactie van je. 


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 4 augustus 2024
Kanbeter schreef:

Hoi Tommie van Odido Community,

Renso, Top  Poster bij de Community, heeft nu een Nokia ONT waarmee hij goed internet heeft.

Wil je ervoor zorgen dat ik een Nokia ONT krijg? Dan krijg ik na 7 maanden eindelijk internet waar ik recht op heb. 

Ik verwacht snel een reactie van je. 

Die Nokia ONT is geplaatst om te kijken en te meten wat deze doet bij problemen.

We hebben al een heel traject van firmware en instellingen achter de rug. Maar het probleem kan nog steeds terug komen. 

Een tip als je de Zyxel T56 gebruikt en je hebt een 1Gb glasvezel of lager sla de 2,5 Gb lan port over.

Bij mij bleek dat zeker uit te maken voor de stabiliteit (maar ook als proef).

Kan je gemakkelijk zelf doen en dan kijken of dat wat uitmaakt. 

Laat het dan weten aub.

 

Renso 


  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 5 augustus 2024

Alleen al als die Nokia ONT het verschil kan maken, wordt het écht wel tijd om bij meerdere mensen de ONT om te wisselen. Kom op Odido, hoe lang moet dit allemaal nog duren zeg!? 

@Cheyenne van Odido @Tommie van Odido @Jason van Odido @Teresa van Odido Mijn Unlimited is al meerdere dagen verlopen, maar krijg - ondanks privéberichten hierover - geen nieuwe codes (inderdaad codeS, ook één voor mijn partner).

 

 

 

 

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 5 augustus 2024

Ik vind het indrukwekkend hoeveel geduld de mensen op dit forum hebben met Odido. Het pappen-en-nathouden is wat mij betreft onacceptabel. Ik weet niet waar het probleem echt ligt, maar duidelijk niet in het lokale glasvezelnetwerk van KPN (waar Odido bij mijn melding direct naar verwees als oorzaak).

Nu ik ben overgestapt naar KPN is het probleem weg. Alleen het modem is nu anders, verder alles gelijk. Stabiele verbinding en de snelheid is zelfs hoger dan wat beloofd is (Odido krap 50mbps, KPN 115mbps voor een 100mbps abonnement).

Succes allemaal met het proberen op te lossen van het probleem. Ik heb er het geduld niet voor...


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14780 reacties
  • 5 augustus 2024

Ik heb je een aantal codes gestuurd via privéberichten @Poppema.  


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 33 reacties
  • 5 augustus 2024

Ik moet zeggen dat ik er ook weinig van begrijp. Hoewel ik vanaf het begin mijn best heb gedaan om constructief en behulpzaam te zijn bij het oplossen van de problemen, is mijn ervaring tot op heden teleurstellend. Hier nog een kleine rant van mijn ervaringen. 

@Cheyenne van Odido / @Tommie van Odido dit is niets persoonlijks tegen jullie, ik waardeer jullie hulp enorm. Dit is feedback voor Odido waarvan ik het belangrijk vind dat het in ieder geval gegeven wordt.

Aanvankelijke problemen

Op 17 juni ben ik overgestapt van Odido DSL naar glasvezel. Vanaf de eerste dag ondervond ik problemen, waarbij verbindingen niet goed tot stand kwamen. Ik heb dit eerst telefonisch gemeld en daarna via het forum.

KPN las mee via Tweakers waar dit topic werd gementioned en toen heb ik in overleg met KPN een Nokia ONT geplaatst, in de hoop dat dit het probleem zou oplossen. Deze ONT heb ik notabene opgehaald in Zwolle, omdat Guidion deze niet vlot kon leveren en ik toch graag wilde testen of dit een stabiele verbinding zou opleveren.

Contact met Odido

In de dagen daarna heb ik herhaaldelijk hier op het forum contact gehad om te melden dat de aansluiting van het Nokia ONT alle problemen oploste.

Mijn topic werd vervolgens een verzamelthread, waarin vooral werd gefocust op het verzamelen van data zoals speedtests en screenshots van taakbeheer. Hoewel ik meedeed aan deze dataverzameling, blijf ik me afvragen wat de toegevoegde waarde hiervan was. Wat kan men mogelijk afleiden uit een schermafbeelding van het taakbeheer 🤔.

Software updates Genexis

Enkele weken later heb ik, wederom in samenwerking met KPN, het Genexis ONT teruggeplaatst, omdat er een firmware-update beschikbaar was die het probleem mogelijk zou verhelpen. Helaas bleek dit niet de oplossing te zijn. Ondanks meerdere firmware-updates bleven de problemen bestaan. @Renso is rond deze tijd meen ik ook aangehaakt en bij hem werden dezelfde tests uitgevoerd.

Kleine side note: de heren van KPN zijn echt top wat betreft communicatie en terugkoppeling. Duidelijk, komen afspraken na, en het belangrijkste: ze houden je op de hoogte. Ik meen dat @Renso dit ook zo heeft ervaren.

Vakantieperiode

Tijdens de vakantieperiode leek er enige verbetering, maar opgelost was het zeker niet. Dit was ook duidelijk zichtbaar op het forum, waar weliswaar minder klachten binnenkwamen, maar er nog steeds gebruikers waren die problemen ondervonden. Rond deze periode werd ik ook gecontacteerd door Radar omdat ze op verzoek van derden het forum meelazen. Ik heb hier geen tijd voor en heb dus niet meegewerkt aan hun onderzoek. 

Vervolg vanuit Odido

Na meer dan vijf weken van testen en overleggen met KPN was het probleem nog steeds niet opgelost. Om die reden vroeg ik via het forum om een update en eventuele mogelijkheden rondom een compensatie. Mij werd verteld dat compensatie pas mogelijk is wanneer er een daadwerkelijke oorzaak is aangetoond. Hoe het er daadwerkelijk voor stond bleef onduidelijk.

Klantenservice

Hierop besloot ik telefonisch contact op te nemen met de klantenservice om te bespreken wat de vervolgstappen zouden zijn en welke compensatiemogelijkheden er waren. Helaas verliep dit contact allesbehalve vlekkeloos.

1e gesprek

De eerste medewerker met wie ik sprak, gaf aan dat compensatie zeker mogelijk was, maar dat dit nog besproken moest worden met een leidinggevende. Er werd beloofd dat ik de volgende dag zou worden teruggebeld. Dit is helaas niet gebeurd.

2e gesprek

Na drie dagen heb ik zelf opnieuw gebeld, toen kreeg ik een andere medewerker aan de lijn die geen log van mijn eerdere gesprek kon vinden. Ook deze medewerker zou met een leidinggevende overleggen en mij later die avond terugbellen. Wederom bleef een reactie uit.

3e gesprek

Opnieuw heb ik de volgende dag gebeld, waarbij een derde medewerker wederom aangaf geen logs van de eerdere gesprekken te kunnen vinden.

Er werd mij zelfs gevraagd opnieuw screenshots van speedtests en taakbeheer aan te leveren. Er was namelijk op mijn klantaccount niets terug te zien van de gesprekken op het forum… Na alle contactmomenten is het mij een raadsel hoe dat mogelijk is.

De koek is op

Ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat er zo veel mis gaat. Ik heb dan ook besloten te stoppen met het uitvoeren van de tests en zal het Nokia ONT nu permanent laten hangen. Wellicht kunnen jullie een andere klant zoeken die mee wil werken aan de tests, maar ik heb daar geen zin meer in op deze manier.

Begrijp me niet verkeerd, het gaat mij echt niet om die €40,- die gecompenseerd kan worden. Het gaat mij om het principe dat er een structureel probleem is waarbij ik meewerk aan een onderzoek om jullie en jullie klanten te helpen. Vervolgens kan Odido haar verantwoordelijkheid niet nemen om uberhaupt een simpel logje te maken op mijn klantaccount of om beloften na te komen over het terugbellen. Teleurstellend 🤐.


  • is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 5 augustus 2024
chefneliz schreef:

Ik moet zeggen dat ik er ook weinig van begrijp. Hoewel ik vanaf het begin mijn best heb gedaan om constructief en behulpzaam te zijn bij het oplossen van de problemen, is mijn ervaring tot op heden teleurstellend. Hier nog een kleine rant van mijn ervaringen. 

@Cheyenne van Odido / @Tommie van Odido dit is niets persoonlijks tegen jullie, ik waardeer jullie hulp enorm. Dit is feedback voor Odido waarvan ik het belangrijk vind dat het in ieder geval gegeven wordt.

Aanvankelijke problemen

Op 17 juni ben ik overgestapt van Odido DSL naar glasvezel. Vanaf de eerste dag ondervond ik problemen, waarbij verbindingen niet goed tot stand kwamen. Ik heb dit eerst telefonisch gemeld en daarna via het forum.

KPN las mee via Tweakers waar dit topic werd gementioned en toen heb ik in overleg met KPN een Nokia ONT geplaatst, in de hoop dat dit het probleem zou oplossen. Deze ONT heb ik notabene opgehaald in Zwolle, omdat Guidion deze niet vlot kon leveren en ik toch graag wilde testen of dit een stabiele verbinding zou opleveren.

Contact met Odido

In de dagen daarna heb ik herhaaldelijk hier op het forum contact gehad om te melden dat de aansluiting van het Nokia ONT alle problemen oploste.

Mijn topic werd vervolgens een verzamelthread, waarin vooral werd gefocust op het verzamelen van data zoals speedtests en screenshots van taakbeheer. Hoewel ik meedeed aan deze dataverzameling, blijf ik me afvragen wat de toegevoegde waarde hiervan was. Wat kan men mogelijk afleiden uit een schermafbeelding van het taakbeheer 🤔.

Software updates Genexis

Enkele weken later heb ik, wederom in samenwerking met KPN, het Genexis ONT teruggeplaatst, omdat er een firmware-update beschikbaar was die het probleem mogelijk zou verhelpen. Helaas bleek dit niet de oplossing te zijn. Ondanks meerdere firmware-updates bleven de problemen bestaan. @Renso is rond deze tijd meen ik ook aangehaakt en bij hem werden dezelfde tests uitgevoerd.

Kleine side note: de heren van KPN zijn echt top wat betreft communicatie en terugkoppeling. Duidelijk, komen afspraken na, en het belangrijkste: ze houden je op de hoogte. Ik meen dat @Renso dit ook zo heeft ervaren.

Vakantieperiode

Tijdens de vakantieperiode leek er enige verbetering, maar opgelost was het zeker niet. Dit was ook duidelijk zichtbaar op het forum, waar weliswaar minder klachten binnenkwamen, maar er nog steeds gebruikers waren die problemen ondervonden. Rond deze periode werd ik ook gecontacteerd door Radar omdat ze op verzoek van derden het forum meelazen. Ik heb hier geen tijd voor en heb dus niet meegewerkt aan hun onderzoek. 

Vervolg vanuit Odido

Na meer dan vijf weken van testen en overleggen met KPN was het probleem nog steeds niet opgelost. Om die reden vroeg ik via het forum om een update en eventuele mogelijkheden rondom een compensatie. Mij werd verteld dat compensatie pas mogelijk is wanneer er een daadwerkelijke oorzaak is aangetoond. Hoe het er daadwerkelijk voor stond bleef onduidelijk.

Klantenservice

Hierop besloot ik telefonisch contact op te nemen met de klantenservice om te bespreken wat de vervolgstappen zouden zijn en welke compensatiemogelijkheden er waren. Helaas verliep dit contact allesbehalve vlekkeloos.

1e gesprek

De eerste medewerker met wie ik sprak, gaf aan dat compensatie zeker mogelijk was, maar dat dit nog besproken moest worden met een leidinggevende. Er werd beloofd dat ik de volgende dag zou worden teruggebeld. Dit is helaas niet gebeurd.

2e gesprek

Na drie dagen heb ik zelf opnieuw gebeld, toen kreeg ik een andere medewerker aan de lijn die geen log van mijn eerdere gesprek kon vinden. Ook deze medewerker zou met een leidinggevende overleggen en mij later die avond terugbellen. Wederom bleef een reactie uit.

3e gesprek

Opnieuw heb ik de volgende dag gebeld, waarbij een derde medewerker wederom aangaf geen logs van de eerdere gesprekken te kunnen vinden.

Er werd mij zelfs gevraagd opnieuw screenshots van speedtests en taakbeheer aan te leveren. Er was namelijk op mijn klantaccount niets terug te zien van de gesprekken op het forum… Na alle contactmomenten is het mij een raadsel hoe dat mogelijk is.

De koek is op

Ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat er zo veel mis gaat. Ik heb dan ook besloten te stoppen met het uitvoeren van de tests en zal het Nokia ONT nu permanent laten hangen. Wellicht kunnen jullie een andere klant zoeken die mee wil werken aan de tests, maar ik heb daar geen zin meer in op deze manier.

Begrijp me niet verkeerd, het gaat mij echt niet om die €40,- die gecompenseerd kan worden. Het gaat mij om het principe dat er een structureel probleem is waarbij ik meewerk aan een onderzoek om jullie en jullie klanten te helpen. Vervolgens kan Odido haar verantwoordelijkheid niet nemen om uberhaupt een simpel logje te maken op mijn klantaccount of om beloften na te komen over het terugbellen. Teleurstellend 🤐.

Na de plaatsing van de Nokia ONT merk ik een duidelijk verschil. 

Zonder problemen tv kijken en streamen. 

Ook met het internetten haal ik weer de 1.00 Gb

Dat wil niet zeggen dat het glasvezel spook verdwenen is.... Het is gewoon afwachten. 

De KPN monteurs zijn deskundig en vriendelijk. En hebben alles geprobeerd om tot dit resultaat te komen. 

 

Renso 

 


  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 6 augustus 2024

Fijn dat het nu goed werkt! Ik ben benieuwd welke conclusie Odido nu trekt en welke actie we kunnen verwachten.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 6 augustus 2024

Ik heb sinds einde middag ook last van haperende verbinding. Op sommige momenten helemaal geen internet. TV hapert. Modem al meerdere keren opnieuw opgestart. Ik ben enkele weken geleden overgestapt naar Odido, maar heb nu spijt. We zijn voor ons werk ook afhankelijk van een stabiele verbinding. 


Darkman
  • is Prince of Content
  • 137 reacties
  • 7 augustus 2024
Peter Blesgraaf schreef:

Ik vind het indrukwekkend hoeveel geduld de mensen op dit forum hebben met Odido. Het pappen-en-nathouden is wat mij betreft onacceptabel. Ik weet niet waar het probleem echt ligt, maar duidelijk niet in het lokale glasvezelnetwerk van KPN (waar Odido bij mijn melding direct naar verwees als oorzaak).

Nu ik ben overgestapt naar KPN is het probleem weg. Alleen het modem is nu anders, verder alles gelijk. Stabiele verbinding en de snelheid is zelfs hoger dan wat beloofd is (Odido krap 50mbps, KPN 115mbps voor een 100mbps abonnement).

Succes allemaal met het proberen op te lossen van het probleem. Ik heb er het geduld niet voor...

Het probleem zit ‘m waarschijnlijk diep in de systemen van Odido. Iets waar ze geen grip op kunnen krijgen en ook niet willen erkennen.

 

Ze geven, zoalng het probleem speelt, gratis vouchers aan gedupeerden.

Als je vanuit huis werkt dien je 10x na te denken of je wil overstappen naar Odido.

 

Dit is mijn derde jaar bij ISP X, en heb eenmaal storing ervaren, en dat was niet eens hun schuld.

 

Ik heb niks tegen Odido trouwens… Heb een mobiel abonnement bij ze en heb nooit storing.

 


emilimeters
  • is een Top Poster
  • 437 reacties
  • 7 augustus 2024
Darkman schreef:

Het probleem zit ‘m waarschijnlijk diep in de systemen van Odido. Iets waar ze geen grip op kunnen krijgen en ook niet willen erkennen.

 

geweldig…. in 1 zin van een waarschijnlijke aanname naar een harde conclusie. 

 


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 7 augustus 2024

Ik heb helaas geen reactie meer mogen ontvangen op de vraag die ik heb gesteld aan @Tommie van Odido over het plaatsen van mijn eigen Nokia ONT. Ook telefonisch kon/wil Odido mij hier geen antwoord op geven. 

Wel kreeg ik gisteren uit het niets een mail van Guidion voor een afspraak dat ze mijn oude drayteck modem komen omwisselen voor een zyxel t-56. Heel vreemd want ik heb geen drayteck modem en wel al een t-56. 
Daarom heb ik heb met Guidion gebeld en de situatie uitgelegd, zij kunnen als het goed is als ze langskomen mijn via via verkregen Nokia ONT monteren en configureren. 
Ik hou jullie op de hoogte of dat ook echt gaat lukken en of mijn problemen dan zijn opgelost. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21718 reacties
  • 7 augustus 2024

Hallo @Joran.98 

Je bedoelt een Nokia ONT die je zelf hebt geregeld? Het serienummer hoeft alleen geregistreerd te worden.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen