Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1201 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 23 augustus 2024

Dit is als nog hoger dan je abonnement eigenlijk is @Mark-Jan, er spelen issues met de verhoging op ons netwerk. Klanten merken het niet. Hier wordt aan gewerkt en is ook een grootschalig incident.

Over compensatie kan ik op dit moment nog niks zeggen, ook omdat dit een grootschalig incident is zal dat waarschijnlijk via een andere weg verlopen. 

• is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 23 augustus 2024

Na terugkomst van vakantie een paar dagen geleden is onze internetverbinding instabiel en tv kijken een ramp: of überhaupt geen tv of enorm haperig.

Voor zolang dit probleem duurt zouden we graag unlimited data bij Ben willen hebben, om via een hotspot iets te proberen.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2433 reacties
  • 24 augustus 2024

Hoi @jeweetwel84, ik heb het direct nagekeken! Jij zit zelf niet op het WBA netwerk en dit valt dus niet onder deze issues. Natuurlijk wil ik het wel graag onderzoeken voor je! Zou je een topic willen starten met wat je precies ervaart en sinds wanneer dit zo is. In de metingen zie ik nu dat alles het zou moeten doen. Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

• is een Master Poster
  • 39 reacties
  • 24 augustus 2024

Weet 1 van de moderators of ik ingepland sta om gebeld te worden? Ik wacht al een aantal maanden, maar nog geen teken van verbetering. 

Thuis werken is erg lastig op deze manier, en iedere avond als ik even iets wil streamen naar mijn chromecast is het maar hopen dat het werkt. Duur betaald voor zon slechte dienst.

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 25 augustus 2024

Gelukkig, de vakantie is voorbij en de problemen zijn weer terug… Ik heb persoonlijk weinig last gehad de afgelopen anderhalve maand, maar deze avond duurde het alleen al 25 minuten om verbinding te maken met deze website… Is er al iets duidelijk over een oplossing voor dit probleem?

ClikeX
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 26 augustus 2024
ClikeX schreef:

Er was bij mij vandaag een monteur gepland voor een ONT switch. Maar die verwachtte dat er een nieuwe ONT bij mij geleverd zou zijn, dat niet het geval was. Dus zou ik er eentje uit zijn wagen geleverd krijgen.

Vervolgens gaf hij ook aan dat er nieuwe ONT’s besteld waren in verband met problemen met de Genexis, en dan alsnog nieuwe Genexis geleverd krijgen. De communicatie hierover gaat dus niet helemaal goed.

Ik heb dus nu een nieuwe Genexis. We gaan zien of het wat oplost. Het is nu natuurlijk overdag, de echte test komt vanavond en van het weekend.

Omdat ik dit weekend niet veel thuis geweest ben kan ik nog niet goed zeggen of de ONT switch nu echt gewerkt heeft, aangezien de problemen voornamelijk in de avond plaatsvinden. Het is wel spijtig dat het dan wel weer een Genexis ONT is geworden, ook al zijn hier veel problemen mee bekend.

Wat me wel heel duidelijk opvalt, is dat mijn upload maximaal maar 300mbit aantikt. Deze speedtest op mijn desktop raakt zelfs nog niet eens 150mbit aan.

(Windows) Desktop PC
Macbook Pro op WiFi (0.5m vanaf de router)

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 augustus 2024
ClikeX schreef:
ClikeX schreef:

Er was bij mij vandaag een monteur gepland voor een ONT switch. Maar die verwachtte dat er een nieuwe ONT bij mij geleverd zou zijn, dat niet het geval was. Dus zou ik er eentje uit zijn wagen geleverd krijgen.

Vervolgens gaf hij ook aan dat er nieuwe ONT’s besteld waren in verband met problemen met de Genexis, en dan alsnog nieuwe Genexis geleverd krijgen. De communicatie hierover gaat dus niet helemaal goed.

Ik heb dus nu een nieuwe Genexis. We gaan zien of het wat oplost. Het is nu natuurlijk overdag, de echte test komt vanavond en van het weekend.

Omdat ik dit weekend niet veel thuis geweest ben kan ik nog niet goed zeggen of de ONT switch nu echt gewerkt heeft, aangezien de problemen voornamelijk in de avond plaatsvinden. Het is wel spijtig dat het dan wel weer een Genexis ONT is geworden, ook al zijn hier veel problemen mee bekend.

Wat me wel heel duidelijk opvalt, is dat mijn upload maximaal maar 300mbit aantikt. Deze speedtest op mijn desktop raakt zelfs nog niet eens 150mbit aan.

(Windows) Desktop PC

Ik had vandaag ook een behulpzame monteur zonder ONT aan de deur. Hij had nergens staan dat hij er één mee moest nemen. Qua communicatie met of binnen Guidion lijkt er iets niet helemaal goed te gaan.

Hij belde met zijn kantoor en zij bevestigden dat hij de ONT moest omwisselen door een ONT van Nokia. De monteur kijkt vanmiddag of hij nog aan een ONT kan komen en probeert later vanmiddag of morgen langs te komen om de ONT als nog te verwisselen. 

ClikeX, heb je geprobeerd om de server van de speedtest te wijzigen? De laatste tijd heb ik ook regelmatig dat ik een server heb met een upload van maximaal 300mbit. Bij andere servers zijn upload en download nagenoeg gelijk. 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 26 augustus 2024

@Tommie van Odido @Cheyenne van Odido 
Ook hier last van instabiel internet.
Sinds afgelopen vrijdag overgestapt van KPN naar Odido.
Genexis ONT.

Overdag sporadisch verbinding even weg. s'avonds echt drama.

Ik zit nog in de 14 dgn bedenktijd.
Waar doe ik goed aan? Hoop ellende besparen en direct annuleren of toch maar de ONT laten vervangen (als dat überhaupt gaat lukken op korte termijn). Over 3 weken ga ik met vakantie. Daarom wil ik het uiteraard daarvoor al opgelost hebben i.v.m. de bedenktijd en andere provider regelen, etc.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 27 augustus 2024

Hi @wolk.strati, welkom op onze Community!

Ik kan ervoor zorgen dat je op de lijst komt, echter durf ik niet te zeggen hoe lang het zal duren voordat het ONT wordt aangesloten. Er zijn best veel klanten die nog omgezet moeten worden dus het kan wel wat langer duren. 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 augustus 2024

Gisteren een week de Nokia ONT in gebruik en ik moet zeggen ik weet niet wat me gebeurt.

Na een half jaar s’avonds geen of nauwelijks internet, wat in de loop van de tijd steeds langer ging duren, veel onbegrip aan de telefoon kwam er dit topic.

Nu met de plaatsing van de Nokia, waren ook drie afspraken met Guidion voor nodig, is alles zoals het zou moeten, geen enkel probleem meer gehad en alles loopt super soepel.

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 27 augustus 2024

UPDATE

Alweer een paar weken geleden na mijn laatste update.

Sinds de plaatsing van de NOKIA ONT heb ik geen problemen meer ondervonden.

Ook niet op de probleem tijden en na de vakantie periode.

De monteur even een Whatsapp gestuurd wat hij wil doen OF afmelden OF ff afwachten.
Ik hoop voor de gebruikers (EN Odido) dat hiermee de problemen opgelost zijn.

Toch zou ik en de mede gebruikers graag willen weten wat nou de oorzaak was en wat de vervanging met de NOKIA ONT dit heeft opgelost.

Is Odido er ook uit wat eventueel de compensatie gaat worden voor de gedupeerde gebruikers??

Geld hoeft van mij niet maar misschien een tijdelijke korting op het pakket zou velen ook goed uitkomen.

Renso

ClikeX
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 27 augustus 2024
Vangramsbergen schreef:
ClikeX schreef:
ClikeX schreef:

(Windows) Desktop PC

Ik had vandaag ook een behulpzame monteur zonder ONT aan de deur. Hij had nergens staan dat hij er één mee moest nemen. Qua communicatie met of binnen Guidion lijkt er iets niet helemaal goed te gaan.

Hij belde met zijn kantoor en zij bevestigden dat hij de ONT moest omwisselen door een ONT van Nokia. De monteur kijkt vanmiddag of hij nog aan een ONT kan komen en probeert later vanmiddag of morgen langs te komen om de ONT als nog te verwisselen. 

ClikeX, heb je geprobeerd om de server van de speedtest te wijzigen? De laatste tijd heb ik ook regelmatig dat ik een server heb met een upload van maximaal 300mbit. Bij andere servers zijn upload en download nagenoeg gelijk. 

Goede, net even getest. Helaas maakt een andere server geen verschil.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 augustus 2024
Vangramsbergen schreef:
ClikeX schreef:
ClikeX schreef:

(Windows) Desktop PC

Gisteren heeft de monteur later op de middag de ONT vervangen. Vooralsnog lijkt het internet goed te werken. Ik heb geen time-out meer gehad en bij het scrollen tussen afleveringen van NLZiet laden thumbnails van afleveringen meteen. Voorheen zat hier, ook overdag, een minieme vertraging in.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 27 augustus 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @wolk.strati, welkom op onze Community!

Ik kan ervoor zorgen dat je op de lijst komt, echter durf ik niet te zeggen hoe lang het zal duren voordat het ONT wordt aangesloten. Er zijn best veel klanten die nog omgezet moeten worden dus het kan wel wat langer duren. 

Hi Tommie,

Zet me maar op de lijst! Dank!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 augustus 2024

Goedenavond, sinds mijn overstap van KPN naar Odido, (19 juli) ondervind ik exact dezelfde problemen zoals beschreven in dit topic. Erg traag internet vooral in de avonduren. Ook hier heb ik een ont van Genexis. Graag hulp. Oja mijn internet 5G bundel vliegt erdoorheen omdat ik nu veelal op mobiel internet zit. 

Mvg Remke 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 28 augustus 2024

Hi @wolk.strati & @Remke81, ik heb jullie op de lijst gezet. Guidion zal binnenkort contact met jullie opnemen om het ONT te swappen! 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 augustus 2024

Hi @wolk.strati & @Remke81, ik heb jullie op de lijst gezet. Guidion zal binnenkort contact met jullie opnemen om het ONT te swappen! 

Heel veel dank!

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 28 augustus 2024

Wil je mij ook op die lijst zetten. Kan zo slecht s avonds Netflix etc kijken...

ClikeX
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 28 augustus 2024
ClikeX schreef:
Vangramsbergen schreef:
ClikeX schreef:
ClikeX schreef:

(Windows) Desktop PC

Goede, net even getest. Helaas maakt een andere server geen verschil.

Mijn internet is helaas nog steeds instabiel in de avonduren, zelfs na de ONT swap. Zoals ik al zei, de Guidion monteur heeft gewoon een nieuwe Genexis geplaatst, aangezien hij eigenlijk verwachtte dat ik hardware thuis geleverd had gekregen, en de monteurs bijna alleen maar Genexis’ in de bus krijgen.

Jammer van deze miscommunicatie. We zijn nu al meer dan 2 weken verder, en we zitten hier in de avond nog steeds op onze mobiele data/hotspots.

• Doet lekker mee
  • 12 reacties
  • 29 augustus 2024

Monteur Guidion zojuist geweest en de Nokia ONT geplaatst, ben benieuwd ‘s avonds..

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 29 augustus 2024
mh3241 schreef:

Monteur is net geweest en de Nokia ONT is aangesloten. Merkte direct verschil, speedtest ok en webpagina's laden super snel. Downloaden ook. Dus tot nu toe top...

Ben 9 dagen verder en de internetproblemen lijken als sneeuw voor de zon verdwenen.

Vraag me wel ook af hoe we gecompenseerd gaan worden…

• Doet lekker mee
  • 12 reacties
  • 29 augustus 2024
mh3241 schreef:
mh3241 schreef:

Monteur is net geweest en de Nokia ONT is aangesloten. Merkte direct verschil, speedtest ok en webpagina's laden super snel. Downloaden ook. Dus tot nu toe top...

Ben 9 dagen verder en de internetproblemen lijken als sneeuw voor de zon verdwenen.

Vraag me wel ook af hoe we gecompenseerd gaan worden…

Nou daar ben ik ook wel benieuwd naar ..

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 29 augustus 2024

Hey @ClikeX, dat is niet helemaal de bedoeling. Ik heb het voor je uitgezet en we gaan ervoor zorgen dat er een Nokia komt!

ClikeX
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 29 augustus 2024

Hey @ClikeX, dat is niet helemaal de bedoeling. Ik heb het voor je uitgezet en we gaan ervoor zorgen dat er een Nokia komt!

Hi @Tommie van Odido, dank je wel voor het doorzetten! Ik ben 5 minuten geleden gebeld door Guidion dat er iets fout gegaan is. Volgens hen lag de hardware wel klaar op mijn naam, maar was dit niet goed doorgegeven aan de vorige monteur en had hij die ook niet in zijn wagen. Ze komen morgenochtend langs voor een nieuwe poging, dus dat is snel geregeld. 👍🏻

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 29 augustus 2024

Gister ben ik overgestapt van KPN naar Odido, en kwam de monteur de boel aansluiten. Modem en verder niets.

Voordat ik mijn eigen spullen ga aansluiten (UDM-P) wil ik dat de verbinding is zoals er afgesloten is 1Gbit up en 1Gbit down. Echter gisteravond heb ik ervaren dat verbinding niet echt stabiel, soms krijg ik ssl errors bijv bij tweakers, of Odido forum, wordt het internet ineens heel traag voor een paar seconden, of laad een pagina niet en paar seconden na een refresh weer wel. De monteur heeft toen hij wegging de boel gemeten en de download was ok, 900+, maar de upload blijft ver achter, rond de 300/400Mbit. Vandaag nog gemeten maar ook de download blijft nu een beetje steken en is ook niet consequent hetzelfde.

De monteur vertelde mij dat het even tijd nodig heeft, en als dit morgen nog zo was dan even bellen, nou het is nu nog steeds zo helaas.

Nu is er mij via Tweaker erop gewezen naar dit topic en zie ik veel gelijkenissen die ik ook ervaar, en dat dit vooral te maken heeft met de mediaconverter die niet helemaal lekker werkt met Odido? Ik heb de Genexis TK01 die ik toentertijd van KPN gekregen had.

Dit zijn 3 metingen vlak achter elkaar.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen