Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Beste Odido Support,

Sinds mijn recente overstap naar jullie Glasvezel service ervaar ik ernstige problemen met mijn internetverbinding, vooral in de avonduren wanneer jullie netwerk zwaar belast lijkt te zijn. Dit probleem lijkt veel gebruikers te treffen, zoals ik op het forum heb gelezen. Als je even naar rechts kijkt naar de sidebar met 'Gerelateerde Onderwerpen’ zie je het gauw genoeg. Grappig genoeg had ik op het DSL netwerk nergens last van.

Ik verzoek jullie met klem om dit bericht aandachtig te lezen en inhoudelijk met een reactie te komen, het is niet mijn bedoeling om jullie af te branden of aan te vallen.

Probleemomschrijving

 

  • Verbindingen naar hosts duren lang om te initialiseren: Zodra er een verbinding tot stand is gebracht, is de snelheid prima en conform de afgesproken snelheden. Echter, er treden timeouts op bij het opzetten van verbindingen, bijvoorbeeld (maar niet alleen) naar webservers of streamingdiensten.
  • Eerste ping is extreem traag: Pings naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google's DNS resolver) tonen dat de eerste ping er extreem lang over doet. Dit suggereert dat er mogelijk gewacht moet worden op een beschikbare verbinding bij Odido.
  • VPN gebruik: Wanneer ik een VPN gebruik, duurt het opzetten van de verbinding ook lang, maar zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit lijkt te bevestigen dat er een probleem is met de initialisatie van verbindingen.

 

Waarom dit zo bloedirritant is

Wil je een serie casten naar je TV? Dan moet je TV ellendig lang wachten op een beschikbaar draadje, afhankelijk van de hardware/software wordt gebruikt lukt dit dikwijls niet voor de gestelde timeout (Chromecast 45 sec, Apple TV 30 sec). 

Wil je een spelletje spelen? Dan zit je in een lobby die werkt, maar zodra je het spel inlaadt en je in het loading screen een timeout krijgt, ja dan gaat het feest niet door.

Werk je (zoals mij) als devops of software engineer dan kan je wel vakantie nemen. Ik maak de hele dag links en rechts requests naar allerlei API's en het is momenteel trager dan een hond met 1 been de berg op.

Kortom, het laatste wat ik verwachtte toen ik overstapte naar Glas van Odido.

 

Waarom ping tests niet voldoende zijn

In alle andere forum posts zie ik dat jullie een ping test adviseren/vragen. Hoewel het uitvoeren van een ping test (bijv. naar 8.8.8.8) vaak als eerste door jullie wordt aanbevolen, biedt dit geen volledig inzicht in het probleem.

De screenshots van een ping test laten alleen zien of een ping slaagt, mislukt, hoeveel loss er is en hoe lang het pingen duurde. Het screenshot geeft geen informatie over de tijd die nodig is om een beschikbare verbinding te vinden, dat kunnen jullie dus nooit uit de screenshots afleiden (is namelijk niet hetzelfde als de time data in de ping resultaten).

Het daadwerkelijke probleem, de lange wachttijd bij de initialisatie van verbindingen, wordt hierdoor niet duidelijk gedetecteerd of opgelost. Dit geeft mij het gevoel dat er nog steeds niet wordt geaccepteerd (binnen Odido) dat dit het probleem is.

Makkelijk gezegd: als een ping meet of ik jullie kan bellen, en hoe lang het duurt voordat jullie antwoorden, dan gaat de tijd die gemeten wordt lopen vanaf het moment dat ik bel (de verbinding maak). Maar als er geen telefoon beschikbaar is, gaat de tijd niet lopen en zien jullie dat niet terug in de screenshots.

Ook is het doormeten van de lijn niet genoeg, want het probleem is (okay, lijkt) een capaciteitsprobleem wat betekend dat het sporadisch optreedt. Ik zie genoeg posts waarin jullie geen problemen constateren. Ik weet niet wat jullie meten, maar als dat een speedtest is, is dat niet hetgeen wat getest moet worden.

 

Waarom een VPN verbinding het probleem oplost

Wanneer ik een VPN gebruik, ervaar ik dezelfde vertraging bij het opzetten van de initiële verbinding. Echter, zodra de VPN-verbinding actief is, werkt alles snel en naar behoren. Dit komt waarschijnlijk doordat een VPN-verbinding constant actief blijft, waardoor er geen nieuwe verbindingen hoeven te worden geïnitialiseerd bij Odido voor elk nieuwe request wat ik vervolgens maak (via het VPN). Dit bevestigt dat het probleem ligt bij de initialisatie van verbindingen binnen het Odido netwerk en niet bij de internetverbinding zelf of mijn lokale apparatuur.

 

Uitgevoerde troubleshooting

  • Hardware gepower-cycled: Jullie modem en aansluitpunt heb ik herhaaldelijk opnieuw opgestart.
  • Modem gereset naar fabrieksinstellingen: Geen verbetering.
  • Bekabeld en draadloos getest: Het probleem doet zich voor bij zowel bekabelde als draadloze verbindingen.
  • Alternatieve DNS resolver: Het probleem doet zich ook voor bij gebruik van Cloudflare's of Google's DNS resolvers.

 

Gerelateerde forum posts

Onderstaand een aantal posts die exact mijn probleem beschrijven, grappig genoeg lijkt dit geen regionaal probleem want de regio's waar deze klanten zich bevinden zijn buiten mijn regio. Ook zien jullie hier dat dit probleem OF al geruime tijd speelt, OF regelmatig blijft voorkomen.

Link naar vergelijkbare forumpost 1 door @kprook 
Link naar vergelijkbare forumpost 2 door @harmannij 
Link naar vergelijkbare forumpost 3 door @jaflo 
Link naar vergelijkbare forumpost 4 door @asdf123321 

 

Ervaring met Klantenservice

Vandaag heb ik contact opgenomen met de klantenservice en mijn probleem duidelijk uitgelegd. De reactie die ik (na 20 seconden) kreeg was: "Ik zie in het systeem dat ik een monteur moet sturen."

Hoewel ik het waardeer dat er actie wordt ondernomen, vind ik deze reactie teleurstellend. Er zijn al talloze monteurs naar dit gebouw (bij buren) gestuurd zonder resultaat. Het forum staat vol met soortgelijke posts, wat aangeeft dat dit een breder probleem is dat door Odido op netwerkniveau moet worden opgelost. Het lijkt een capaciteitsprobleem te zijn en niet een probleem op locatie bij de klant.

 

Verzoek om serieuze ondersteuning

Dit probleem lijkt complexer dan een eenvoudig connectiviteitsprobleem en vereist mogelijk een dieperliggende analyse door een tweede- of derdelijns technicus, of nog waarschijnlijker door jullie Operations afdeling. Ik verzoek u dringend om niet te reageren met standaard procedure's zoals "reset uw modem" of "voer een speedtest uit". Deze stappen zijn al uitvoerig getest en bieden geen oplossing. Ik probeer jullie niet in de maling te nemen of jullie werk te doen, maar kijkende naar de eerdere posts ben ik erg bang dat dit probleem niet serieus genoeg wordt onderzocht.

 

Gemeenschappelijke klachten

Veel van mijn buren in het appartementencomplex ervaren dezelfde problemen. Dit wijst op een mogelijk probleem met de capaciteit of de infrastructuur van Odido in ons gebied.

 

Verzoek tot actie & mijn vragen

Ik heb concreet de volgende vragen, kunnen jullie deze beantwoorden?

  1. Serieuze analyse: Kunt u dit probleem serieus onderzoeken en escaleren naar de juiste technische afdeling?
  2. Contract ontbinding: Indien dit probleem niet binnen een redelijke termijn kan worden opgelost, kan ik dan mijn contract kosteloos ontbinden, zodat ik kan overstappen naar een andere provider die wel stabiele service kan bieden.
  3. 5G Tether: Kan ik gedurende de periode dat dit niet goed werkt wellicht een voucher krijgen voor 5G? Dan kan ik in ieder geval fatsoenlijk mijn verbinding gebruiken.
  4. DSL: Is het mogelijk dat zolang jullie dit probleem onderzoeken mijn oude DSL lijn weer wordt geactiveerd? Of dat ik hier weer permanent naar overstap?
  5. Credit verzoek: Tot slot vraag ik om een credit voor de periodes waarin de service ondermaats presteert.

 

Bij voorbaat dank voor uw serieuze aandacht en snelle oplossing van dit probleem. Indien makkelijker, ik vind het ook geen probleem om door jullie teruggbeld te worden, maar dan het liefst wel met iemand die inhoudelijk verstand heeft van het probleem.

 

Met vriendelijke groet,
Nils

 

Moderator edit: Neem alsjeblieft onderstaande goed door en volg alle punten op zodat we alles in 1 keer kunnen aanleveren. Bedankt!

 

Hi all, ik begrijp de frustratie. Het is voor een tijd niet duidelijk geweest dat deze issues onder één hoedje speelden. Er waren verschillen in regio's e.d. Sinds een poos zien we de rode draad. Het lijkt er op dat het aan de software op de ONT ligt. Op dit moment zijn we in samenwerking met KPN NetwerkNL bezig om tot een oplossing te komen. Omdat het niet haalbaar is voor deze partij alle ONT's om te ruilen (dit is al lang en breed besproken), is de beheerder druk bezig met een nieuwe firmware om zo het probleem op te lossen voor ieder die er last van heeft.

Vandaag is er opnieuw een nieuwe firmware op 4 ONT's ingeladen, om te checken of dit het probleem verhelpt. We houden strak contact met deze klanten en kunnen zo onderzoeken of het wel of niet de oplossing. Weet dat we ontzettend hard werken en de prioriteit erg hoog ligt.

Nog steeds geldt: hoe meer voorbeelden hoe beter. Heb je dit nog niet gedaan, deel dan zeker onderstaande informatie met ons in dit topic. Ik zet het dan door naar het juiste team die hier mee bezig is.

  • Speedtest (Ookla)
  • IP Config
  • Taakbeheer
  • Pingtest naar google.nl (8.8.8.8)
  • Leg uit wat je exact ervaart
  • Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie)

Ik begrijp dat het niet alles verhelpt, maar voor wie wil en een abonnement bij ons of Ben heeft, kan ik gratis Unlimited Data regelen. Dit scheelt in je mobiele bundel en je kunt s'avonds je hotspot aanzetten. Het is geen ideale tussenoplossing, maar zo kun je voor nu wel wat beter vooruit in de avonduren. 
Heb je geen mobiel abonnement bij ons of Ben? Je kunt dan een losse simkaart aanschaffen in Odido Shop of een supermarkt. De kosten hiervan, zal ik vergoeden als je mij de bon stuurt. Je kunt hierop alsnog een vouchercode activeren!

Update 08-08-2024: De klanten waar een onderzoek voor is gestart zullen benaderd worden door Guidion of Axians voor het vervangen van de Genexis. Wacht dit contact af, dit komt automatisch.

Update 13-09-2024: Bovenstaande loopt nog. We vervangen de Genexis ONT's. Heb jij er nog last van, maak dan een melding in dit topic of neem contact op via je gewenste contactkanaal. Over de rootcause en de vergoeding kunnen we voor nu nog niks delen. Dit doen we zodra er meer bekend is.

 

Hallo @Joran.98 

Je bedoelt een Nokia ONT die je zelf hebt geregeld? Het serienummer hoeft alleen geregistreerd te worden.

Schijnt helaas niet zo makkelijk te zijn aangezien het om de KPN lijn gaat. Dan schijnt een eigen ONT nog niet mogelijk te zijn.

ik heb zelf nu de exacte ONT geregeld die ook bij @chefneliz en @Renso geplaatst is en die komt Guidion voor mij configureren en aanmelden. 


@Joran.98 

Hmm ik ken mensen met een Fritzbox 5590/5530 op de KPN WBA lijn,  moet mogelijk zijn.

De monteur krijgt het wel werkend 🙂


Hoi Tommie van Odido Community,

Renso, Top  Poster bij de Community, heeft nu een Nokia ONT waarmee hij goed internet heeft.

Wil je ervoor zorgen dat ik een Nokia ONT krijg? Dan krijg ik na 7 maanden eindelijk internet waar ik recht op heb. 

Ik verwacht snel een reactie van je. 

Volgens mij is Guidion nu bezig met het vervangen van de ONT’s in opdracht van Odido.

Gisteren werd ik gebeld door Guidion, de monteur gaf aan dat hij bij mij langs wilde komen op verzoek van Odido om een Nokia ONT te plaatsen. Ik heb toen aangegeven dat het Nokia ONT al bij mij hangt i.v.m. alle tests die ik hier sinds 17 juni deed in samenwerking met KPN. Daarop werd de afspraak geannuleerd.

Vandaag toch weer gebeld met de boodschap dat het is besproken met Odido, maar dat er toch een nieuw Nokia ONT geplaatst moet worden. Wellicht kun jij een zelfde afspraak maken? Ik heb straks in ieder geval twee Nokia ONT’s 😅.


Ik vraag mezelf dan wel af wie er verantwoordelijk is voor deze "storing"?

Odido huurt natuurlijk de lijn van KPN. 


dat maakt toch niet uit!? wij hebben een contract met odido en wie zij allemaal als onderaannemer inhuren is voor ons niet van belang, odido moet zorgen dat eea opgelost wordt


dat maakt toch niet uit!? wij hebben een contract met odido en wie zij allemaal als onderaannemer inhuren is voor ons niet van belang, odido moet zorgen dat eea opgelost wordt

Uiteraard. Maar omdat het zolang heeft geduurd, wijst iedereen naar Odido. Terwijl misschien KPN hierin de schuldige is 


doet niet ter zake, we moeten echt stoppen met dat vingertje wijzen. en ‘schuldige’ gaat over opzettelijkheid en dat is totaal onbekend en niet aannemelijk. odido gaat dit oplossen en wie ze allemaal nodig hebben bepalen ze zelf. 

wellicht leuk voor de techneuten onder ons om een keer te horen welk bitje er nou precies omgevallen was, maar dat is dan puur voor lering ende vermeack 😉


Ik vraag mezelf dan wel af wie er verantwoordelijk is voor deze "storing"?

Odido huurt natuurlijk de lijn van KPN. 

Ik denk uiteindelijk Odido.

De KPN komt opdraven om de storing te onderzoeken en als die storing zich alleen voordoet op het netwerk van Odido dan zijn die verantwoordelijk.


dat maakt toch niet uit!? wij hebben een contract met odido en wie zij allemaal als onderaannemer inhuren is voor ons niet van belang, odido moet zorgen dat eea opgelost wordt

Uiteraard. Maar omdat het zolang heeft geduurd, wijst iedereen naar Odido. Terwijl misschien KPN hierin de schuldige is 

Waarom heeft de KPN zelf op hun netwerk deze problemen niet en doet zich het alleen voor bij Odido...moet duidelijk zijn lijkt mij.


Ik vraag mezelf dan wel af wie er verantwoordelijk is voor deze "storing"?

Odido huurt natuurlijk de lijn van KPN. 

Ik denk uiteindelijk Odido.

De KPN komt opdraven om de storing te onderzoeken en als die storing zich alleen voordoet op het netwerk van Odido dan zijn die verantwoordelijk.

Dankjewel voor je antwoord. Of het nou belangrijk is of niet, het kan wel meewegen in mijn besluit bij een volgende overstap.

Wij maken het zelf ook mee. Wij produceren producten waar componenten in zitten van andere partijen. Wanneer er 1 component niet goed is, worden wij overladen met storingen. Maar wij zijn dan wel afhankelijk van een derde partij. Verantwoordelijk blijven wij natuurlijk.


Ik vraag mezelf dan wel af wie er verantwoordelijk is voor deze "storing"?

Odido huurt natuurlijk de lijn van KPN. 

Ik denk uiteindelijk Odido.

De KPN komt opdraven om de storing te onderzoeken en als die storing zich alleen voordoet op het netwerk van Odido dan zijn die verantwoordelijk.

Dankjewel voor je antwoord. Of het nou belangrijk is of niet, het kan wel meewegen in mijn besluit bij een volgende overstap.

Wat ik al eerder schreef ben ik overgestapt van KPN naar Odido vanwege de aantrekkelijke aanbieding.Waarschijnlijk stap ik in oktober weer naar een andere als die een aantrekkelijke aanbieding heeft...Misschien zelfs weer naar KPN 😃

Renso


Ik vraag mezelf dan wel af wie er verantwoordelijk is voor deze "storing"?

Odido huurt natuurlijk de lijn van KPN. 

Ik denk uiteindelijk Odido.

De KPN komt opdraven om de storing te onderzoeken en als die storing zich alleen voordoet op het netwerk van Odido dan zijn die verantwoordelijk.

Dankjewel voor je antwoord. Of het nou belangrijk is of niet, het kan wel meewegen in mijn besluit bij een volgende overstap.

Wat ik al eerder schreef ben ik overgestapt van KPN naar Odido vanwege de aantrekkelijke aanbieding.Waarschijnlijk stap ik in oktober weer naar een andere als die een aantrekkelijke aanbieding heeft...Misschien zelfs weer naar KPN 😃

Renso

Ik wissel al een tijd tussen Caiway en Delta omdat hier niets anders te krijgen was op glas. Nu is Odido erbij gekomen en heb jaarcontract genomen waarvan 10 maanden voor 30 euro. 

2 september word ik overgezet. Ga van €105 naar €52,50. Toch de moeite denk ik zo. En ik zit niet op het KPN lijntje.👌


doet niet ter zake, we moeten echt stoppen met dat vingertje wijzen. en ‘schuldige’ gaat over opzettelijkheid en dat is totaal onbekend en niet aannemelijk. odido gaat dit oplossen en wie ze allemaal nodig hebben bepalen ze zelf. 

wellicht leuk voor de techneuten onder ons om een keer te horen welk bitje er nou precies omgevallen was, maar dat is dan puur voor lering ende vermeack 😉

Maar wanneer?


Hoi Tommie van Odido Community,

Renso, Top  Poster bij de Community, heeft nu een Nokia ONT waarmee hij goed internet heeft.

Wil je ervoor zorgen dat ik een Nokia ONT krijg? Dan krijg ik na 7 maanden eindelijk internet waar ik recht op heb. 

Ik verwacht snel een reactie van je. 

Volgens mij is Guidion nu bezig met het vervangen van de ONT’s in opdracht van Odido.

Gisteren werd ik gebeld door Guidion, de monteur gaf aan dat hij bij mij langs wilde komen op verzoek van Odido om een Nokia ONT te plaatsen. Ik heb toen aangegeven dat het Nokia ONT al bij mij hangt i.v.m. alle tests die ik hier sinds 17 juni deed in samenwerking met KPN. Daarop werd de afspraak geannuleerd.

Vandaag toch weer gebeld met de boodschap dat het is besproken met Odido, maar dat er toch een nieuw Nokia ONT geplaatst moet worden. Wellicht kun jij een zelfde afspraak maken? Ik heb straks in ieder geval twee Nokia ONT’s 😅.

Hoe kom ik hiervoor in aanmerking? Of kan ik zelf contact opnemen om te laten vervangen?


@Jason van Odido @Cheyenne van Odido 

 

Update 08-08-2024: De klanten waar een onderzoek voor is gestart zullen benaderd worden door Guidion of Axians voor het vervangen van de Genexis. Wacht dit contact af, dit komt automatisch

 

Wat fijn om te lezen dat er een doorbraak is. Als ik over een paar maanden klant wil worden. Krijg ik dan ook de Nokia ONT? Ik woon in een KPN XGSPON p2mp fiber gebied. 

En voor de klanten die geen onderzoek hebben laten starten. Komt daar ook een oplossing voor?


Fijn om te lezen dat er actie komt. Wel echt veel te laat. Ook vandaag, een vrijdagmiddag in vakantietijd, werk ik alweer op 5G omdat de 1 Gbit glasvezel niet vooruit te branden is met een jitter van bijna 100ms en nu zelfs packet loss. Volgende week ga ik over naar KPN en dan gaan we kijken of dat beter is. Jammer, het was fijn om alles (5 mobiele abo's + glasvezel) van 1 partij te hebben maar ik kan er niet bij dat je als provider er meer dan een jaar over doet om zo'n fundamenteel probleem te signaleren, te erkennen en op te lossen. Dit zijn nota bene de duurste abonnementen!

De hardwerkende individuele helpdeskers op dit forum hebben mijn sympathie want ze kunnen er weinig aan doen, maar het (top)management van Odido moet zich echt kapot schamen voor deze wanprestatie. Nul pro-actieve communicatie, nul excuses, nul verantwoordelijkheid nemen en ondertussen de reputatie van je toko op talrijke fora gewoon laten afbrokkelen. Zelfs een simpel briefje of mailtje naar de glasvezelklanten kan er niet af. Onbegrijpelijk.

(Na zoveel maanden geduld moest ik even mijn hart luchten.)

 


Fijn om te lezen dat er actie komt. Wel echt veel te laat. Ook vandaag, een vrijdagmiddag in vakantietijd, werk ik alweer op 5G omdat de 1 Gbit glasvezel niet vooruit te branden is met een jitter van bijna 100ms en nu zelfs packet loss. Volgende week ga ik over naar KPN en dan gaan we kijken of dat beter is. Jammer, het was fijn om alles (5 mobiele abo's + glasvezel) van 1 partij te hebben maar ik kan er niet bij dat je als provider er meer dan een jaar over doet om zo'n fundamenteel probleem te signaleren, te erkennen en op te lossen. Dit zijn nota bene de duurste abonnementen!

De hardwerkende individuele helpdeskers op dit forum hebben mijn sympathie want ze kunnen er weinig aan doen, maar het (top)management van Odido moet zich echt kapot schamen voor deze wanprestatie. Nul pro-actieve communicatie, nul excuses, nul verantwoordelijkheid nemen en ondertussen de reputatie van je toko op talrijke fora gewoon laten afbrokkelen. Zelfs een simpel briefje of mailtje naar de glasvezelklanten kan er niet af. Onbegrijpelijk.

(Na zoveel maanden geduld moest ik even mijn hart luchten.)

 

Absoluut mee eens. Ook nog maar eens kijken hoe lang het duurt voordat de vervanging plaats vindt. 


Fijn om te lezen dat er actie komt. Wel echt veel te laat. Ook vandaag, een vrijdagmiddag in vakantietijd, werk ik alweer op 5G omdat de 1 Gbit glasvezel niet vooruit te branden is met een jitter van bijna 100ms en nu zelfs packet loss. Volgende week ga ik over naar KPN en dan gaan we kijken of dat beter is. Jammer, het was fijn om alles (5 mobiele abo's + glasvezel) van 1 partij te hebben maar ik kan er niet bij dat je als provider er meer dan een jaar over doet om zo'n fundamenteel probleem te signaleren, te erkennen en op te lossen. Dit zijn nota bene de duurste abonnementen!

De hardwerkende individuele helpdeskers op dit forum hebben mijn sympathie want ze kunnen er weinig aan doen, maar het (top)management van Odido moet zich echt kapot schamen voor deze wanprestatie. Nul pro-actieve communicatie, nul excuses, nul verantwoordelijkheid nemen en ondertussen de reputatie van je toko op talrijke fora gewoon laten afbrokkelen. Zelfs een simpel briefje of mailtje naar de glasvezelklanten kan er niet af. Onbegrijpelijk.

(Na zoveel maanden geduld moest ik even mijn hart luchten.)

 

En dan krijg ik ook het idee dat Odido in de juiste richting is geduwd door users in dit topic. @chefneliz @Renso 


Zouden jullie ons (volgers van dit draadje) van een update kunnen voorzien @Cheyenne van Odido / @Tommie van Odido ? Ik zie dat er een edit is geplaatst op mijn originele bericht:

 

Update 08-08-2024: De klanten waar een onderzoek voor is gestart zullen benaderd worden door Guidion of Axians voor het vervangen van de Genexis. Wacht dit contact af, dit komt automatisch

 

Dat is erg fijn! Betekend dit dat dit een tussenoplossing is of een permanente oplossing?

  

Hi @chefneliz, ik snap de vraag naar een compensatie of een tussenoplossing. Ik kan daar echter echt niets over delen. Zie mijn laatste update, we zijn heel druk bezig met het vinden van een tussenoplossing buiten het vinden van de oplossing. Een compensatie is echter (nog) niet bekend. Weet dat ik echt de eerste ben die nieuws deelt hierover als dat er wel is. Ik begrijp jou/jullie situatie en de volledige onhandigheid hiervan. Als er meer bekend is over een tussenoplossing/oplossing/compensatie, deel ik dat écht direct!

 

Zoals in het bovenstaande bericht is aangegeven zouden jullie nog even een update de wereld in gooien zodra er meer informatie was over een (tussen)oplossing en/of compensatie. Gezien de bovenstaande edit vermoed ik zomaar dat er meer informatie is. 

Thanks


 

 

 

En dan krijg ik ook het idee dat Odido in de juiste richting is geduwd door users in dit topic. @chefneliz @Renso 

Niet te vergeten de onderzoek monteurs van de KPN  in mijn geval Mario & Bob

Zij stonden voor de testers altijd klaar in raad en daad.


 

 

 

En dan krijg ik ook het idee dat Odido in de juiste richting is geduwd door users in dit topic. @chefneliz @Renso 

Niet te vergeten de onderzoek monteurs van de KPN  in mijn geval Mario & Bob

Zij stonden voor de testers altijd klaar in raad en daad.

Daar kan ik niet over oordelen(gelukkig). Maar wanneer ik het zo lees waren de monteurs van KPN zeer betrokken bij hun werk. 

Maar het ging er mij om dat door proberen met een andere ont door gebruikers, Odido wist in welke hoek ze het moesten zoeken. 

Jullie zouden als dank lifetime gratis internet moeten krijgen😂🫣


Daar kan ik niet over oordelen(gelukkig). Maar wanneer ik het zo lees waren de monteurs van KPN zeer betrokken bij hun werk. 

Maar het ging er mij om dat door proberen met een andere ont door gebruikers, Odido wist in welke hoek ze het moesten zoeken. 

Jullie zouden als dank lifetime gratis internet moeten krijgen😂🫣

De monteurs waren zeker betrokken Ik had zelfs hun nummer waarmee ik in geval van slecht internet en de problemen zich voordeden kon bellen.

Van Odido verwacht ik als we uit de problemen zijn zeker een tegemoetkoming en ook de mensen die samen gewerkt hebben met de KPN.

Maar dat gaat wel goed komen denk ik zo.

Renso


Daar kan ik niet over oordelen(gelukkig). Maar wanneer ik het zo lees waren de monteurs van KPN zeer betrokken bij hun werk. 

Maar het ging er mij om dat door proberen met een andere ont door gebruikers, Odido wist in welke hoek ze het moesten zoeken. 

Jullie zouden als dank lifetime gratis internet moeten krijgen😂🫣

De monteurs waren zeker betrokken Ik had zelfs hun nummer waarmee ik in geval van slecht internet en de problemen zich voordeden kon bellen.

Van Odido verwacht ik als we uit de problemen zijn zeker een tegemoetkoming en ook de mensen die samen gewerkt hebben met de KPN.

Maar dat gaat wel goed komen denk ik zo.

Renso

Dat denk ik ook wel. Je verbinding is nog steeds stabiel?


Dat denk ik ook wel. Je verbinding is nog steeds stabiel?

De snelheid is nog steeds stabiel ook rond de probleem uren tussen 17:30 - 20:30

Ik heb ook nog regelmatig contact met de monteur (die nu van zijn vakantie geniet)

Succes

Renso


Ben zojuist gebeld voor het omwisselen van het ONT-kastje. Dat zal volgende week gebeuren. Ik ga niet nu al juichen (eerst zien, dan geloven), maar het is fijn dat er nu een zichtbare actie plaatsvindt.

 


Reageer