Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1201 reacties

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 7 augustus 2024
Waqqas schreef:

Hallo @Joran.98 

Je bedoelt een Nokia ONT die je zelf hebt geregeld? Het serienummer hoeft alleen geregistreerd te worden.

Schijnt helaas niet zo makkelijk te zijn aangezien het om de KPN lijn gaat. Dan schijnt een eigen ONT nog niet mogelijk te zijn.

ik heb zelf nu de exacte ONT geregeld die ook bij @chefneliz en @Renso geplaatst is en die komt Guidion voor mij configureren en aanmelden. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21723 reacties
  • 7 augustus 2024

@Joran.98 

Hmm ik ken mensen met een Fritzbox 5590/5530 op de KPN WBA lijn,  moet mogelijk zijn.

De monteur krijgt het wel werkend 🙂

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 33 reacties
  • 8 augustus 2024
Kanbeter schreef:

Hoi Tommie van Odido Community,

Renso, Top  Poster bij de Community, heeft nu een Nokia ONT waarmee hij goed internet heeft.

Wil je ervoor zorgen dat ik een Nokia ONT krijg? Dan krijg ik na 7 maanden eindelijk internet waar ik recht op heb. 

Ik verwacht snel een reactie van je. 

Volgens mij is Guidion nu bezig met het vervangen van de ONT’s in opdracht van Odido.

Gisteren werd ik gebeld door Guidion, de monteur gaf aan dat hij bij mij langs wilde komen op verzoek van Odido om een Nokia ONT te plaatsen. Ik heb toen aangegeven dat het Nokia ONT al bij mij hangt i.v.m. alle tests die ik hier sinds 17 juni deed in samenwerking met KPN. Daarop werd de afspraak geannuleerd.

Vandaag toch weer gebeld met de boodschap dat het is besproken met Odido, maar dat er toch een nieuw Nokia ONT geplaatst moet worden. Wellicht kun jij een zelfde afspraak maken? Ik heb straks in ieder geval twee Nokia ONT’s ðŸ˜….

• is een King Poster
  • 43 reacties
  • 8 augustus 2024

Ik vraag mezelf dan wel af wie er verantwoordelijk is voor deze "storing"?

Odido huurt natuurlijk de lijn van KPN. 

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 438 reacties
  • 8 augustus 2024

dat maakt toch niet uit!? wij hebben een contract met odido en wie zij allemaal als onderaannemer inhuren is voor ons niet van belang, odido moet zorgen dat eea opgelost wordt

• is een King Poster
  • 43 reacties
  • 8 augustus 2024
emilimeters schreef:

dat maakt toch niet uit!? wij hebben een contract met odido en wie zij allemaal als onderaannemer inhuren is voor ons niet van belang, odido moet zorgen dat eea opgelost wordt

Uiteraard. Maar omdat het zolang heeft geduurd, wijst iedereen naar Odido. Terwijl misschien KPN hierin de schuldige is 

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 438 reacties
  • 8 augustus 2024

doet niet ter zake, we moeten echt stoppen met dat vingertje wijzen. en ‘schuldige’ gaat over opzettelijkheid en dat is totaal onbekend en niet aannemelijk. odido gaat dit oplossen en wie ze allemaal nodig hebben bepalen ze zelf. 

wellicht leuk voor de techneuten onder ons om een keer te horen welk bitje er nou precies omgevallen was, maar dat is dan puur voor lering ende vermeack 😉

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 8 augustus 2024
Patrickt55 schreef:

Ik denk uiteindelijk Odido.

De KPN komt opdraven om de storing te onderzoeken en als die storing zich alleen voordoet op het netwerk van Odido dan zijn die verantwoordelijk.

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 8 augustus 2024
Patrickt55 schreef:
emilimeters schreef:

Uiteraard. Maar omdat het zolang heeft geduurd, wijst iedereen naar Odido. Terwijl misschien KPN hierin de schuldige is 

Waarom heeft de KPN zelf op hun netwerk deze problemen niet en doet zich het alleen voor bij Odido...moet duidelijk zijn lijkt mij.

• is een King Poster
  • 43 reacties
  • 8 augustus 2024
Renso schreef:
Patrickt55 schreef:

De KPN komt opdraven om de storing te onderzoeken en als die storing zich alleen voordoet op het netwerk van Odido dan zijn die verantwoordelijk.

Dankjewel voor je antwoord. Of het nou belangrijk is of niet, het kan wel meewegen in mijn besluit bij een volgende overstap.

Wij maken het zelf ook mee. Wij produceren producten waar componenten in zitten van andere partijen. Wanneer er 1 component niet goed is, worden wij overladen met storingen. Maar wij zijn dan wel afhankelijk van een derde partij. Verantwoordelijk blijven wij natuurlijk.

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 8 augustus 2024
Patrickt55 schreef:
Renso schreef:
Patrickt55 schreef:

Dankjewel voor je antwoord. Of het nou belangrijk is of niet, het kan wel meewegen in mijn besluit bij een volgende overstap.

Wat ik al eerder schreef ben ik overgestapt van KPN naar Odido vanwege de aantrekkelijke aanbieding.Waarschijnlijk stap ik in oktober weer naar een andere als die een aantrekkelijke aanbieding heeft...Misschien zelfs weer naar KPN 😃

Renso

• is een King Poster
  • 43 reacties
  • 8 augustus 2024
Renso schreef:
Patrickt55 schreef:
Renso schreef:
Patrickt55 schreef:

Wat ik al eerder schreef ben ik overgestapt van KPN naar Odido vanwege de aantrekkelijke aanbieding.Waarschijnlijk stap ik in oktober weer naar een andere als die een aantrekkelijke aanbieding heeft...Misschien zelfs weer naar KPN 😃

Renso

Ik wissel al een tijd tussen Caiway en Delta omdat hier niets anders te krijgen was op glas. Nu is Odido erbij gekomen en heb jaarcontract genomen waarvan 10 maanden voor 30 euro. 

2 september word ik overgezet. Ga van €105 naar €52,50. Toch de moeite denk ik zo. En ik zit niet op het KPN lijntje.👌

• is een Master Poster
  • 39 reacties
  • 8 augustus 2024
emilimeters schreef:

doet niet ter zake, we moeten echt stoppen met dat vingertje wijzen. en ‘schuldige’ gaat over opzettelijkheid en dat is totaal onbekend en niet aannemelijk. odido gaat dit oplossen en wie ze allemaal nodig hebben bepalen ze zelf. 

wellicht leuk voor de techneuten onder ons om een keer te horen welk bitje er nou precies omgevallen was, maar dat is dan puur voor lering ende vermeack 😉

Maar wanneer?

• is een Master Poster
  • 39 reacties
  • 8 augustus 2024
chefneliz schreef:
Kanbeter schreef:

Hoi Tommie van Odido Community,

Renso, Top  Poster bij de Community, heeft nu een Nokia ONT waarmee hij goed internet heeft.

Wil je ervoor zorgen dat ik een Nokia ONT krijg? Dan krijg ik na 7 maanden eindelijk internet waar ik recht op heb. 

Ik verwacht snel een reactie van je. 

Volgens mij is Guidion nu bezig met het vervangen van de ONT’s in opdracht van Odido.

Gisteren werd ik gebeld door Guidion, de monteur gaf aan dat hij bij mij langs wilde komen op verzoek van Odido om een Nokia ONT te plaatsen. Ik heb toen aangegeven dat het Nokia ONT al bij mij hangt i.v.m. alle tests die ik hier sinds 17 juni deed in samenwerking met KPN. Daarop werd de afspraak geannuleerd.

Vandaag toch weer gebeld met de boodschap dat het is besproken met Odido, maar dat er toch een nieuw Nokia ONT geplaatst moet worden. Wellicht kun jij een zelfde afspraak maken? Ik heb straks in ieder geval twee Nokia ONT’s ðŸ˜….

Hoe kom ik hiervoor in aanmerking? Of kan ik zelf contact opnemen om te laten vervangen?

• is een Master Poster
  • 51 reacties
  • 9 augustus 2024

@Jason van Odido @Cheyenne van Odido 

Update 08-08-2024: De klanten waar een onderzoek voor is gestart zullen benaderd worden door Guidion of Axians voor het vervangen van de Genexis. Wacht dit contact af, dit komt automatisch

Wat fijn om te lezen dat er een doorbraak is. Als ik over een paar maanden klant wil worden. Krijg ik dan ook de Nokia ONT? Ik woon in een KPN XGSPON p2mp fiber gebied. 

En voor de klanten die geen onderzoek hebben laten starten. Komt daar ook een oplossing voor?

• is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 9 augustus 2024

Fijn om te lezen dat er actie komt. Wel echt veel te laat. Ook vandaag, een vrijdagmiddag in vakantietijd, werk ik alweer op 5G omdat de 1 Gbit glasvezel niet vooruit te branden is met een jitter van bijna 100ms en nu zelfs packet loss. Volgende week ga ik over naar KPN en dan gaan we kijken of dat beter is. Jammer, het was fijn om alles (5 mobiele abo's + glasvezel) van 1 partij te hebben maar ik kan er niet bij dat je als provider er meer dan een jaar over doet om zo'n fundamenteel probleem te signaleren, te erkennen en op te lossen. Dit zijn nota bene de duurste abonnementen!

De hardwerkende individuele helpdeskers op dit forum hebben mijn sympathie want ze kunnen er weinig aan doen, maar het (top)management van Odido moet zich echt kapot schamen voor deze wanprestatie. Nul pro-actieve communicatie, nul excuses, nul verantwoordelijkheid nemen en ondertussen de reputatie van je toko op talrijke fora gewoon laten afbrokkelen. Zelfs een simpel briefje of mailtje naar de glasvezelklanten kan er niet af. Onbegrijpelijk.

(Na zoveel maanden geduld moest ik even mijn hart luchten.)

• is een Master Poster
  • 39 reacties
  • 9 augustus 2024
Frisootje schreef:

Fijn om te lezen dat er actie komt. Wel echt veel te laat. Ook vandaag, een vrijdagmiddag in vakantietijd, werk ik alweer op 5G omdat de 1 Gbit glasvezel niet vooruit te branden is met een jitter van bijna 100ms en nu zelfs packet loss. Volgende week ga ik over naar KPN en dan gaan we kijken of dat beter is. Jammer, het was fijn om alles (5 mobiele abo's + glasvezel) van 1 partij te hebben maar ik kan er niet bij dat je als provider er meer dan een jaar over doet om zo'n fundamenteel probleem te signaleren, te erkennen en op te lossen. Dit zijn nota bene de duurste abonnementen!

De hardwerkende individuele helpdeskers op dit forum hebben mijn sympathie want ze kunnen er weinig aan doen, maar het (top)management van Odido moet zich echt kapot schamen voor deze wanprestatie. Nul pro-actieve communicatie, nul excuses, nul verantwoordelijkheid nemen en ondertussen de reputatie van je toko op talrijke fora gewoon laten afbrokkelen. Zelfs een simpel briefje of mailtje naar de glasvezelklanten kan er niet af. Onbegrijpelijk.

Absoluut mee eens. Ook nog maar eens kijken hoe lang het duurt voordat de vervanging plaats vindt. 

• is een King Poster
  • 43 reacties
  • 9 augustus 2024
Frisootje schreef:

En dan krijg ik ook het idee dat Odido in de juiste richting is geduwd door users in dit topic. @chefneliz @Renso 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 33 reacties
  • 9 augustus 2024

Zouden jullie ons (volgers van dit draadje) van een update kunnen voorzien @Cheyenne van Odido / @Tommie van Odido ? Ik zie dat er een edit is geplaatst op mijn originele bericht:

Update 08-08-2024: De klanten waar een onderzoek voor is gestart zullen benaderd worden door Guidion of Axians voor het vervangen van de Genexis. Wacht dit contact af, dit komt automatisch

Dat is erg fijn! Betekend dit dat dit een tussenoplossing is of een permanente oplossing?

Cheyenne van Odido schreef:

Hi @chefneliz, ik snap de vraag naar een compensatie of een tussenoplossing. Ik kan daar echter echt niets over delen. Zie mijn laatste update, we zijn heel druk bezig met het vinden van een tussenoplossing buiten het vinden van de oplossing. Een compensatie is echter (nog) niet bekend. Weet dat ik echt de eerste ben die nieuws deelt hierover als dat er wel is. Ik begrijp jou/jullie situatie en de volledige onhandigheid hiervan. Als er meer bekend is over een tussenoplossing/oplossing/compensatie, deel ik dat écht direct!

Zoals in het bovenstaande bericht is aangegeven zouden jullie nog even een update de wereld in gooien zodra er meer informatie was over een (tussen)oplossing en/of compensatie. Gezien de bovenstaande edit vermoed ik zomaar dat er meer informatie is. 

Thanks

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 9 augustus 2024
Patrickt55 schreef:
Frisootje schreef:

En dan krijg ik ook het idee dat Odido in de juiste richting is geduwd door users in dit topic. @chefneliz @Renso 

Niet te vergeten de onderzoek monteurs van de KPN  in mijn geval Mario & Bob

Zij stonden voor de testers altijd klaar in raad en daad.

• is een King Poster
  • 43 reacties
  • 9 augustus 2024
Renso schreef:
Patrickt55 schreef:
Frisootje schreef:

En dan krijg ik ook het idee dat Odido in de juiste richting is geduwd door users in dit topic. @chefneliz @Renso 

Niet te vergeten de onderzoek monteurs van de KPN  in mijn geval Mario & Bob

Zij stonden voor de testers altijd klaar in raad en daad.

Daar kan ik niet over oordelen(gelukkig). Maar wanneer ik het zo lees waren de monteurs van KPN zeer betrokken bij hun werk. 

Maar het ging er mij om dat door proberen met een andere ont door gebruikers, Odido wist in welke hoek ze het moesten zoeken. 

Jullie zouden als dank lifetime gratis internet moeten krijgen😂🫣

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 9 augustus 2024
Patrickt55 schreef:

Daar kan ik niet over oordelen(gelukkig). Maar wanneer ik het zo lees waren de monteurs van KPN zeer betrokken bij hun werk. 

Maar het ging er mij om dat door proberen met een andere ont door gebruikers, Odido wist in welke hoek ze het moesten zoeken. 

De monteurs waren zeker betrokken Ik had zelfs hun nummer waarmee ik in geval van slecht internet en de problemen zich voordeden kon bellen.

Van Odido verwacht ik als we uit de problemen zijn zeker een tegemoetkoming en ook de mensen die samen gewerkt hebben met de KPN.

Maar dat gaat wel goed komen denk ik zo.

Renso

• is een King Poster
  • 43 reacties
  • 9 augustus 2024
Renso schreef:
Patrickt55 schreef:

De monteurs waren zeker betrokken Ik had zelfs hun nummer waarmee ik in geval van slecht internet en de problemen zich voordeden kon bellen.

Van Odido verwacht ik als we uit de problemen zijn zeker een tegemoetkoming en ook de mensen die samen gewerkt hebben met de KPN.

Maar dat gaat wel goed komen denk ik zo.

Renso

Dat denk ik ook wel. Je verbinding is nog steeds stabiel?

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 9 augustus 2024
Patrickt55 schreef:

Dat denk ik ook wel. Je verbinding is nog steeds stabiel?

De snelheid is nog steeds stabiel ook rond de probleem uren tussen 17:30 - 20:30

Ik heb ook nog regelmatig contact met de monteur (die nu van zijn vakantie geniet)

Succes

Renso

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 9 augustus 2024

Ben zojuist gebeld voor het omwisselen van het ONT-kastje. Dat zal volgende week gebeuren. Ik ga niet nu al juichen (eerst zien, dan geloven), maar het is fijn dat er nu een zichtbare actie plaatsvindt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen