Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1182 reacties

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 18 januari 2025

Kijk even naar de uitzending van Kassa van 1 jaar geleden.

Er is wel degelijk een mogelijkheid om van je abonnement af te komen.

Dit duurt veel en veel te lang en ze kunnen je echt niet met een kluitje in het riet sturen.

https://www.youtube.com/watch?v=SSeHrmitz9g

Renso

• is een King Poster
  • 43 reacties
  • 21 januari 2025
Renso schreef:
MenDeMen schreef:
MenDeMen schreef:

Ik zit nu weer bij de KPN waar ik de eerste maand ook problemen had maar dat is nu allemaal opgelost en ik heb nu via de KPN een eigen (huur) modem, een FritzBox.

Succes ermee en laat het ff weten hoe het opzeggen ging.

Renso

Aha, dus je ervaarde ook problemen bij KPN, en met een fritzbox is het opgelost. 

Was wel fair geweest dat je dit eerder had vermeld in dit topic ipv iedereen proberen te motiveren om over te stappen.

• is een Top Poster
  • 147 reacties
  • 21 januari 2025
Patrickt55 schreef:
Renso schreef:
MenDeMen schreef:
MenDeMen schreef:

Ik zit nu weer bij de KPN waar ik de eerste maand ook problemen had maar dat is nu allemaal opgelost en ik heb nu via de KPN een eigen (huur) modem, een FritzBox.

Succes ermee en laat het ff weten hoe het opzeggen ging.

Renso

Aha, dus je ervaarde ook problemen bij KPN, en met een fritzbox is het opgelost. 

Was wel fair geweest dat je dit eerder had vermeld in dit topic ipv iedereen proberen te motiveren om over te stappen.

Nogal een veronderstelling die je maakt Patrick.

Er waren bij het testen uit de Odido periode instellingen aangepast die teruggezet moesten worden vandaar die problemen.

De keuze van de Fritzbox is niet vanwege de problemen maar gewoon een eigen keuze vanwege de mogelijkheden van dat modem en WiFi sterkte.

Dus niet zoals jij dat beweerd….

Renso

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 21 januari 2025

Odido weigert bij mij een kosteloze, vroegtijdige opzegging van het contract. In plaats daarvan heb ik nu een modem op 4G gekregen. Op zich prima als tijdelijke oplossing, maar ik wil ergens ook gewoon dat het gewoon fatsoenlijk functioneert. Ik vermoed dat op deze manier de urgentie op bij mij een andere ODS te installeren héél beperkt gaat zijn.

• is een Top Poster
  • 36 reacties
  • 23 januari 2025

Op basis waarvan kunnen ze dat weigeren?

Bij problemen, welke ISP dan ook, gelijk beginnen met dossier opbouw. Na de wettelijke termijnen ingebrekestellen en afscheid nemen.

Voorbeeld brieven zijn op diverse sites

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telefoon-of-internet-en-televisie/voorbeeldbrief-laatste-kans-om-probleem-op-te-lossen-met-levering-internet-tv-telefoon

Een goed werkende internetverbinding is vandaag de dag geen luxe maar een must

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 23 januari 2025
Grad12 schreef:

Op basis waarvan kunnen ze dat weigeren?

Bij problemen, welke ISP dan ook, gelijk beginnen met dossier opbouw. Na de wettelijke termijnen ingebrekestellen en afscheid nemen.

Voorbeeld brieven zijn op diverse sites

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telefoon-of-internet-en-televisie/voorbeeldbrief-laatste-kans-om-probleem-op-te-lossen-met-levering-internet-tv-telefoon

Een goed werkende internetverbinding is vandaag de dag geen luxe maar een must

Ja geen idee. Ze gingen er simpelweg niet mee akkoord en ik heb geen zin in juridisch getouwtrek, dus laat het er voor nu maar even bij. Zou het wel netjes vinden als ze iets van compensatie zouden doen, want de 400 mb/s heb ik nooit gehaald omdat ik vrijwel alleen in de avonduren thuis ben en de snelheid dan juist heel traag is.

Vandaag ben ik door Guidion gebeld, ze komen volgende week woensdag de ONT vervangen. Hopelijk lost dat inderdaad de problemen op. Ik zal m'n bevindingen met jullie delen.

• is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 25 januari 2025

Al enkele maanden niet meer gekeken hier. Ongelooflijk dat dat probleem nog altijd niet verholpen is!

Zelf ben ik vorige zomer overgestapt naar KPN. Gelijk maar 4Gbit besteld. Dezelfde Genexis ONT gehouden, die werkte ineens prima.

Daarna de door mijzelf aangeschafte Zaram SFP+ module gaan gebruiken. Glasvezel erin, KPN gebeld, serienummer doorgegeven, de helpdesker kon het live aanpassen. Nog tijdens het gesprek kwam verbinding terug. Nu dus de glasvezel rechtstreeks ingeprikt in mijn UniFi router.

Omdat KPN nog wel verouderd PPPoE protocol gebruikt haalt mijn router vanwege de overhead de 4Gbit niet, ik moet het doen met ‘slechts’ 3,6Gbit symmetrisch. Maar het werkt iig.

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 25 januari 2025
Frisootje schreef:

Al enkele maanden niet meer gekeken hier. Ongelooflijk dat dat probleem nog altijd niet verholpen is!

Zelf ben ik vorige zomer overgestapt naar KPN. Gelijk maar 4Gbit besteld. Dezelfde Genexis ONT gehouden, die werkte ineens prima.

Daarna de door mijzelf aangeschafte Zaram SFP+ module gaan gebruiken. Glasvezel erin, KPN gebeld, serienummer doorgegeven, de helpdesker kon het live aanpassen. Nog tijdens het gesprek kwam verbinding terug. Nu dus de glasvezel rechtstreeks ingeprikt in mijn UniFi router.

Omdat KPN nog wel verouderd PPPoE protocol gebruikt haalt mijn router vanwege de overhead de 4Gbit niet, ik moet het doen met ‘slechts’ 3,6Gbit symmetrisch. Maar het werkt iig.

Fijn om te lezen dat KPN zo omgaat met concurrentie die van ze afhuurt... zou gewoon verboden moeten zijn! Dan lijkt het alsof ik dus ook maar moet gaan overstappen als Odido dit niet kan fixen binnen de komende week, dacht dat glasvezel altijd perfect zou werken.. Ziggo’s DSL werkt beter op t moment :(

• is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 25 januari 2025

Ja, er is echt iets mis hier. En het zit hem volgens mij niet in een module of ONT denk ik, maar verder in het netwerk: zodra de drukte toeneemt, ontstaat er congestie en gaan dingen haperen. Je zou denken dat Odido een flinke schadevergoeding eist van KPN want hun reputatie gaat door het slijk. En denk ook eens aan al die monteurs die voor niks bij mensen langs gestuurd worden - als een lijn overdag wel prima werkt en ‘s avonds niet dan weet je eigenlijk al dat er geen fysiek probleem is. Dat rondrijden kost klauwen met geld. Mensen worden (letterlijk) aan het lijntje gehouden want zo kan de provider wel aantonen dat er iets is gedaan. Afijn, het is niet meer mijn probleem en ik wens iedereen sterkte.

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 26 januari 2025
Frisootje schreef:

Ja, er is echt iets mis hier. En het zit hem volgens mij niet in een module of ONT denk ik, maar verder in het netwerk: zodra de drukte toeneemt, ontstaat er congestie en gaan dingen haperen. Je zou denken dat Odido een flinke schadevergoeding eist van KPN want hun reputatie gaat door het slijk. En denk ook eens aan al die monteurs die voor niks bij mensen langs gestuurd worden - als een lijn overdag wel prima werkt en ‘s avonds niet dan weet je eigenlijk al dat er geen fysiek probleem is. Dat rondrijden kost klauwen met geld. Mensen worden (letterlijk) aan het lijntje gehouden want zo kan de provider wel aantonen dat er iets is gedaan. Afijn, het is niet meer mijn probleem en ik wens iedereen sterkte.

Jemig dat klinkt echt vervelend, ik ga waarschijnlijk (als ik morgen nog niks ga horen van odido over een vervangende ONT) toch zelf maar eens een ONT bekijken en evt aanschaffen via KPN zelf, kijken of ik het via hun kan fixen.. Kan toch niet zijn dat een nieuwere ONT per se met een monteur geregeld moet worden..? Wachtlijst begrijp ik, en da’s ook prima. Maar waarom stuurt Odido dan een monteur naar mij in December (ruim een maand te vroeg, dat dan wel weer) die lekker midden in de glasvezel knipt van de onderburen, vervolgens snel een ONT’tje de muur in ramt, die dus blijkbaar 2022 model is (welke dus zelfs op KPN’s forum problemen aantoont), en dan best lang duren voor een oplossing?

Wel enorm respect dat ze mij een unlimited bundel voor de komende tijd hebben gegeven op een prepaid kaart die hun ook vergoeden (aangezien ik letterlijk ruk internetverbinding heb, terwijl ik wel (meestal) de geadverteerde snelheden ontvang maar t puur de connectie als probleem is), maar dit moet toch echt wel anders kunnen lijkt mij.. Zeker als het aantoonbaar aan KPN’s concurrentieproblemen ligt?

• is een Top Poster
  • 36 reacties
  • 28 januari 2025
Frisootje schreef:

PPPoE is geen kwestie van verouderd maar een keus. PPP kent PPP-IA waardoor de ISP je kan herkennen van welke switch poort je komt en op die manier herkennen wie je bent. Dat is ook de reden dat je fake login gegevens in kunt voeren want die worden dus niet gebruikt.

Dmv die poort herkenning kun je bv vast ip krijgen (mkb abo) of kunnen ze gericht je snelheid knijpen bij abo. Keuze.

Denk dat dat PPPoE nog wel even blijft.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 januari 2025

Hier mijn verhaal.

Postcode 3711

Klant vanaf nov-2023 glasvezel internet only 400Mbit

Eigen Unifi UDM Pro modem.

2024 eigenlijk geen grote problemen (misschien 2x per maand traag of even geen internet) richting eind vh jaar namen de klachten toe. Het is geen zakelijke aansluiting ik klaag niet.

Okt 2024:
Problemen begonnen meerdere malen per dag viel internet weg. 30s tot 5 minuten.
Glasvezel ONT van Nokia. Connection lampje uit en Alarm knipperend. Hersteld zich automatisch.

Guidion is meerdere malen aangestuurd (soms komt zelfs niemand opdagen) maar kan niks betekenen omdat ze de wijkkast niet in kunnen.

Tijdelijk internet krijgen we een 4G modem via Gudion begrijp ik achteraf.
Ook is er op aanraden van Guidion een nieuw Nokia ONT besteld.

Wat ik begrepen heb van Odido dat er een generiek DISLAN probleem vermoed wordt in de wijkcentrale men is er op een ander niveau ook mee bezig. 

Dec 2024:
18 dec Nieuw Nokia ONT geplaatst. Diverse meldingen dat het Modem retour moet, toch maar retour gestuurd. Maar toch nogsteeds uitval internet. (Nokia ONT blijft bij mij liggen)

Internet valt nogsteeds regelmatig uit (connection uit en Alarm aan), en plotseling langdurig uit op zondag

29-dec 1
1615 uur Nokia ONT connection uit Alarm aan. (mijn vermoeden er is ergens iets in de wijk aan configuratie aangepast oid). Odido gebeld graag geduld men is er mee bezig na de vakantie belt iemand u wel op. Blijft uit hersteld zich niet. Toch maar bellen maar men kan niks op afstand.

30-dec Connection knipperend volgens mij moet het ONT dan geregistreerd worden. Odido meldt dat zij dit niet telefonisch mogen en er moet een monteur van Guidion langskomen. Deze kan pas op 7 Januari langskomen.

1e week 2025:
Meerdere malen gevraagd om weer een 4G modem, maar mijn hemel niemand is dan ook in staat om iets te regelen.

7-jan
Guidion komt door omstandigheden niet, verzet naar 8-jan. Ondertussen opeens SMS van KPN om een afspraak te maken, meteen gedaan 9-jan gepland.

8-jan
Guidion komt om Nokia ONT te heractiveren. Gelukt en we hebben internet.

9-jan
internet valt volledig uit, KPN voor de deur meet -27dBA niet goed 10-20dB goed. Kan alleen ook de wijkkast niet in, B2B moet langskomen. Plaatst een Genexis ONT en poef we hebben internet, laten we het maar zo even toch meneer? Neemt wel het nieuwe ONT mee van 18-dec.

B2B kan pas 16 jan, maar goed we hebben internet wat wel regelmatig wegvalt.

16-jan
Ken je dat verhaal van een afspraak je vrij neemt en niemand komt opdagen?

20-jan
B2B op de stoep (2 busjes 4 man). Meet 22dBA (waar is mijn 5dBA gebleven) hij zegt misschien is er in de afgelopen weken op een ander trace al wat gedaan. Zijn vraag is er al schoongemaakt? Ik mag het hopen van wel. Maakt de glasvezel bij mij en in de wijkkast schoon. Tada 17dBA. Meneer de aansluiting is goed.

21-jan
Bizarre internet issues in de avond! Wel of geen verbinding, bestaande verbindingen blijven werken. Nieuwe werken niet. Paar dagen even aankijken maar het is duidelijk ik heb nogsteeds problemen.

22-23 jan
In de avond uitval internet

24-jan
Odido gebeld, en die medewerker zegt oh maar je hebt nu een Geneixus? Je moet een Nokia hebben lost alles op! Nokia heb ik liggen, omgezet maar hij kreeg hem niet geactiveerd met de 2e lijns op de achtergrond. GUIDION mag komen 26-jan

26-jan
Guidion activeert Nokia ONT (orginele uit 11-2023 die hier nog lag). Meet glasvezel -18.9dBA 12.7uW 1550nm

26-jan
avond geen internet problemen! wow zou het?

27-28 jan
Diverse malen internet uitval. Bij uitval Nokia ONT connection uit en ALARM knippert, hersteld zicht automatisch.

28-jan
Odido gebeld. Guidion mag langskomen om van begin af aan weer te starten. Ondanks dat we met elkaar weten dat de wijkkast alleen door B2B in kan worden gegaan.
Hoe zit het met een Modem? Lijkt nu geregeld ik heb een bericht van een tijdelijk modem gekregen.

Conclusie.

Ik hoop dat met mijn bericht er misschien een overeenkomst gevonden kan worden in de problematiek die hier besproken wordt. 

En uiteraard hoop ik dat IEMAND bij Odido voor mij een oplossing kan vinden. Want ik denk echt aan overstappen momenteel.

De periode zonder internet van 29 dec tm 8 jan is echt niet acceptabel.
De ervaring met de klantenservice is echt heel wisslend, van mijn beslisboom zegt dat Guidion moet langskomen. Tot aan iemand die met KPN gaat bellen en met een gedegen verhaal komt.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 januari 2025

Korte update over mijn opzegging:

Op 14 januari is Odido glasvezel geïnstalleerd. Merkte meteen al dat het niet goed werkte (nadat de monteur weg was). De 15e bezig geweest met het troubleshooten om uit te sluiten dat het mijn eigen apparatuur is. 's Avonds deze thread gevonden. De 16e meteen KPN besteld.

Aangegeven dat ik zelf de overstap zou regelen maar kreeg meteen een email van Odido dat het abonnement opgezegd ging worden omdat KPN de lijn over zou nemen.

Op de 28e (vandaag dus) stopte Odido met werken (rond 2 uur 's nachts). Die ochtend het Odido modem uitgeschakeld en het KPN modem in dezelfde Genexis ONT gestoken (KPN levert geen nieuwe) en alles werkte meteen naar behoren.

Odido heeft vervolgens de opzegging bevestigd, met een QR code om het modem met DHL gratis terug te sturen. Omdat ik binnen de herroepingstermijn van 14 (15?) dagen heb opgezegd ging dit allemaal vrij vloeiend. Waarschijnlijk moet ik wel gewoon betalen voor die 2 weken waardeloos internet maar ik ben blij dat alles nu fatsoenlijk werkt.

Sterkte aan iedereen die niet zo gemakkelijk van hun Odido glas abonnement af komt...

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 30 januari 2025

Sinds mijn overstap op 17-01 dit jaar ook ‘s avonds steeds last van enorm traag internet waardoor streaming niet werkt, kinderen klagen en vragen om meer mobiele mb’s. allemaal enorm frustrerend.

Vanmorgen lang met verschillende afdelingen van Odido aan de lijn gezeten en uiteindelijk Riccardo van 2e lijn service desk gesproken, hij bevestigde het verhaal in dit topic ook (zijn andere collega’s uit de eerste lijn waren hier blijkbaar niet of half van op de hoogte) en heeft mij op de Nokia ONT lijst gezet.

Daarnaast een tegemoetkoming in de abonnementskosten voor de eerste maand en een 7-daagse unlimted internet voucher voor mobiel.

Ik hoop dat er snel een afspraak komt voor het vervangen van de ONT en dat daarmee de kous af is, anders ga ik toch aansturen tot ontbinding van het contract wegens niet nakomen van beloftes.

Mocht je zelf ook nog met dit probleem zitten en nog niet op de lijst staan dan adviseer ik je bij het volgende contact met de service afdeling geen genoegen meer te nemen met de afspraak van de Guideon monteur zoals het belscript op aanstuurt maar doorgezet te worden met iemand van 2e lijn zodat deze je op de wachtlijst kan zetten.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 3 februari 2025

Hey allemaal, we wachten op dit moment op een concrete update van KPN. Ze zijn op dit moment testen aan het uitvoeren met een nieuwe firmware. Zodra hier een concrete update over is zal dit in het topic vermeld worden. KPN is druk bezig om dit op te lossen.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 3 februari 2025
mahlzeit schreef:

Korte update over mijn opzegging:

Op 14 januari is Odido glasvezel geïnstalleerd. Merkte meteen al dat het niet goed werkte (nadat de monteur weg was). De 15e bezig geweest met het troubleshooten om uit te sluiten dat het mijn eigen apparatuur is. 's Avonds deze thread gevonden. De 16e meteen KPN besteld.

Aangegeven dat ik zelf de overstap zou regelen maar kreeg meteen een email van Odido dat het abonnement opgezegd ging worden omdat KPN de lijn over zou nemen.

Op de 28e (vandaag dus) stopte Odido met werken (rond 2 uur 's nachts). Die ochtend het Odido modem uitgeschakeld en het KPN modem in dezelfde Genexis ONT gestoken (KPN levert geen nieuwe) en alles werkte meteen naar behoren.

Odido heeft vervolgens de opzegging bevestigd, met een QR code om het modem met DHL gratis terug te sturen. Omdat ik binnen de herroepingstermijn van 14 (15?) dagen heb opgezegd ging dit allemaal vrij vloeiend. Waarschijnlijk moet ik wel gewoon betalen voor die 2 weken waardeloos internet maar ik ben blij dat alles nu fatsoenlijk werkt.

Sterkte aan iedereen die niet zo gemakkelijk van hun Odido glas abonnement af komt...

Ik dus hetzelfde, met helpdeskfrustraties etc etc. Na aanleg twee jaar terug een jaar picobello internet van KPN gehad, toen overstap naar Odido en heel regelmatig na 17:00 helemaal ruk (maar soms ook weer prima) en nu dus weer ruk. Eind Februari terug naar KPN. 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 februari 2025

Nadat ik eind vorige week gebeld had met de service van Odido en door de behulpzame 2e lijns medewerker op de wachtlijst was gezet voor de vervanging van mijn Genexis ONT, stond gisteren al een mail van Guideon klaar om een afspraak te maken en vanmorgen is mijn oude ONT al vervangen voor een nieuwe Nokia ONT. Ik ben benieuwd of dit het probleem oplost.

Moet eerlijk zeggen dat ik verrast ben door de doorloopsnelheid met de vervanging.

Zal morgen nog laten weten hoe het gegaan is.

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 4 februari 2025

Bij mij is de monteur gisteren langs geweest. Waar ik in de veronderstelling was dat hij de ONT kwam vervangen, bleek hij dat bericht niet te hebben gehad. En omdat ze de Nokia ONT's niet in de bus hebben liggen, is mijn Genexis ONT alsnog niet vervangen. Wel heeft de monteur wat instellingen aangepast, waardoor in geen problemen meer zou moeten hebben. Als dat wel zo is, dan moet ik maar weer in de telefoon klimmen.

Toch wel een beetje teleurstellend en bijzonder dit, maar ergens verbaast het me niet. Het ligt in die zin eigenlijk mooi in lijn met al het andere gepruts van Odido. Maar goed, wie weet dat alle problemen met wat andere instellingen wel degelijk zijn opgelost en ik nu wel de internetsnelheid haal waarvoor ik betaal. We gaan het zien🤞

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 4 februari 2025
JBHD schreef:

Bij mij is de monteur gisteren langs geweest. Waar ik in de veronderstelling was dat hij de ONT kwam vervangen, bleek hij dat bericht niet te hebben gehad. En omdat ze de Nokia ONT's niet in de bus hebben liggen, is mijn Genexis ONT alsnog niet vervangen. Wel heeft de monteur wat instellingen aangepast, waardoor in geen problemen meer zou moeten hebben. Als dat wel zo is, dan moet ik maar weer in de telefoon klimmen.

Toch wel een beetje teleurstellend en bijzonder dit, maar ergens verbaast het me niet. Het ligt in die zin eigenlijk mooi in lijn met al het andere gepruts van Odido. Maar goed, wie weet dat alle problemen met wat andere instellingen wel degelijk zijn opgelost en ik nu wel de internetsnelheid haal waarvoor ik betaal. We gaan het zien🤞

Geen genoegen meer nemen met direct de monteur laten sturen, dit is de standaard reactie. Aan blijven geven dat dit probleem al langer speelt, dat Odido op de hoogte is en dat de ONT vervangen moet worden. Anders dreigen met opzeggen vanwege ondeugdelijke dienstverlening. Via die weg ben ik toen ook bij 2e lijns terecht gekomen.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 5 februari 2025

2 avonden verder na vervanging van de Genexys ONT door een ONT van Nokia, heb ik 2 avonden op rij snel en stabiel internet. 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4131 reacties
  • 6 februari 2025

@JBHD Goed dat je via dit topic aan de bel trekt. Sorry dat de monteur niet met de juiste apparatuur is gekomen. Ik help je natuurlijk graag verder! 

Wil je voor mij nog de gevraagde gegevens (postcode/huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) toe willen voegen aan je community profiel? Dan is de verificatie compleet en kijk ik direct met je mee! 

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 6 februari 2025
Teresa van Odido schreef:

@JBHD Goed dat je via dit topic aan de bel trekt. Sorry dat de monteur niet met de juiste apparatuur is gekomen. Ik help je natuurlijk graag verder! 

Wil je voor mij nog de gevraagde gegevens (postcode/huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) toe willen voegen aan je community profiel? Dan is de verificatie compleet en kijk ik direct met je mee! 

Hoi Teresa,

Bedankt voor je reactie. Ik heb alle gegevens toegevoegd. Uit de Speedtest net bleek een downloadsnelheid van 46 mb/s en upload van 26 mb/s. Dat komt nog niet in de buurt van de 400 mb/s waar ik al maandenlang voor betaal. Zou fijn zijn als dit kan worden gefixt!

Alvast bedankt!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4131 reacties
  • 7 februari 2025

@JBHD Dat is inderdaad niet wat het zou moeten zijn. Ik heb uiteraard meteen voor je gemaild naar mijn collega’s van Guidion. Zij zullen er voor zorgen dat er opnieuw een monteur langskomt met de juiste apparatuur. Zij nemen hierover contact op.

Laat je het mij weten als het nieuwe ONT is geïnstalleerd? Ik ben benieuwd! 

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 8 februari 2025

Ik ben er echt helemaal klaar mee. Het internet is een drama en valt echt constant weg. Tennis kijken lukt gewoonweg niet, het internet is te traag om de stream te laden. Ondertussen word ik maar aan het lijntje gehouden. De Nokia ONT's zouden er niet zijn waardoor mensen op een wachtlijst worden gezet waarbij Odido geen enkele toezegging durft te doen over wanneer deze binnenkomen en kunnen worden geinstalleerd. En in de tussentijd wel lekker maandelijks blijven factureren zonder ook maar één keer te leveren waar ik voor betaal.

Bovenstaande reacties lijken klantvriendelijk, maar dit is voor de bühne. Ondertussen gebeurt er weer he-le-maal niks. Als je twijfelt om over te stappen naar Odido: doe het niet.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 8 februari 2025

Noet iedereen heeft zo'n Kpn ONT.  Ik heb een prima werkende verbinding. 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen