Skip to main content
  • 1,858 Topics
  • 18,168 Reacties
1858 Topics
SolarEdge omvormer SE2200 communiceert slecht/niet met SolarEdge App. 
Mijn SolarEdge omvormer SE2200 communiceert heel gebrekkig met de S.Edge App. Dit heeft geen invloed op de teruglevering van de energie gelukkig.Eea heeft altijd goed gefunctioneerd. Hoe krijg ik dit weer goed werkend ?Oké, ik kan de kabel vervangen door een Shielded exemplaar, [b]maar hoe 'forward'? ik de poorten- 22221- 22222 in mijn modem ??:[/b] Relevante software en hardware die ik gebruik:WIN10 en de officiële App van SolarEdge Wat ik al gevonden of geprobeerd hebHeb de omvormer uit- en aangezet en bij mijn installateur eea nagevraagd hoe dit op te lossen. Zij zeggen nu over mijn LAN verbindingen -kabel:[i]"Het kan zijn dat dit een standaard LAN cable is zonder inwendige beveiliging zoals een folie om electromagnetische storing tegen te gaan.Een zogeheette Shielded LAN kabel. Als dit geen shielded variant is en de omvormer produceert, ontstaan er magnetische golven welke een slechte invloed hebben op de LAN kabel die niet Shielded is. Houdt er rekening mee dat onze omvormers geen herkende apparatuur zijn net zoals bij Windows/Apple apparatuur, deze worden standaard herkent door modems wegens de besturingsystemen die dit automatisch instellen. Omvormers communiceren naar standaard port 80, echter als er andere apparatuur is die ook via dezelfde poort communiceert, adviseren wij dat de klant de volgende poorten forward in zijn modem : - 22221- 22222Het adres voor deze is : prodfqdn.solaredge.com"[/i]
Poort 443 staat ongevraagd open op MVG8825-T50 (vervolg)
Ook ik loop er tegen aan dat poort 443 ongevraagd open staat op mijn MVG8825-T50. Er bestaat al een topic over, waar ik graag om wat extra uitleg had gevraagd, maar helaas is dat topic gesloten. Hopelijk mag ik hier alsnog mijn vragen stellen? Shodan had vandaag one-time accounts in de aanbieding ($5 ipv $49); ik heb zo’n account gekocht, maar tot mijn verbazing vindt Shodan helemaal niets op mijn publieke IP adres. Dat leek me sterk (ik weet dat ik enkele poorten heb “open” staan, maar niet 443), dus ik heb ook gekeken met “nmap” en “ShieldsUP!”. Tot mijn verbazing melden die allebei dat (alleen) poort 443 open staat (dus niet “closed” of “stealth”). Ik heb geen behoefte aan remote management van mijn T-Mobile router (tenzij op verzoek van de T-Mobile klantenservice) dus zou het liefst Extern Beheer uitzetten. Die router pagina vind ik erg verwarrend: de kolommen “WAN” en “Vertrouwelijk domein” staan uit, maar “WAN/LAN” staat aan. Waarom is er geen optie “LAN”? Wat is het verschil tussen “WAN” en “WAN/LAN”? Kan ik als ik alle vinkjes uitzet nog steeds lokaal de router beheren (via LAN)? Op die Extern Beheer pagina staan vinkjes bij HTTP (poort 80) en HTTPS (poort 443). Waarom wordt poort 443 gevonden, maar poort 80 niet? Waarom vinden Shodan/nmap/ShieldsUP! verder niets? Blokkeert T-Mobile ze? Of zou dat de firewall in mijn eigen ASUS router (achter de T-Mobile router) dat doen?

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen