Skip to main content
  • 1,365 Topics
  • 8,074 Reacties
1366 Topics
Multisim werkt niet meer (Apple Watch Ultra)
Beste T-Mobilers, Afgelopen jaar heb ik een Apple Watch Ultra aangeschaft via T-Mobile. Dit heb ik gedaan terwijl ik een Apple Watch SE Cellular had met een actieve Multisim van T-Mobile. Alles werkte perfect. Ook na binnenkomst en installatie van de Apple Watch Ultra ging alles goed (24 november geinstalleerd met werkende Multisim). Tot en met half december. Daarna stopte de connectie met mijn Multisim (deze werkt vanaf dan niet meer). Nu ben ik al sinds dat moment bezig om dit opgelost te krijgen. Ik heb er al een aantal uur telefoongesprekken met jullie op zitten (waarbij ik telkens degene ben die contact met jullie op moet nemen). Tot op heden niemand die het op heeft kunnen lossen. Keer op keer wordt er een case aangemaakt in het systeem en krijg ik te horen dat ik twee weken moet wachten op een reactie (erg lang voor iemand die al zo lang bezig is met het zoeken naar een oplossing). Nu werd ik eindelijk gebeld gisteren (23 februari) door een juffrouw van de klantenservice en die ging het voor mij oplossen. Ik moest een E-Sim van haar downloaden. Ik had hier al niet zo veel vertrouwen in omdat ik helemaal geen E-Sim wil, maar een Multisim (dat ook gemeld bij haar, maar ik moest van haar de stapjes volgen). Dat deed ik en vervolgens bleek dat mijn huidige Simkaart niet meer werkte (bellen kon niet meer - dus verbinding met die juffrouw was ik kwijt). Alleen 5G werkte gek genoeg nog. Vervolgens heb ik de klantenservice gebeld en die vertelde me dat ik naar de winkel moest gaan voor een nieuwe Simkaart (ellende). Dus dat ook maar gedaan, omdat het niet anders kon. In de winkel heb ik een nieuwe Simkaart geinstalleerd en geactiveerd. Dus nu kan ik weer bellen. Ook in de winkel geprobeerd de Multisim te activeren (weer een nieuwe Multisim aangeschaft waar de medewerkers bij waren), helaas ook weer mislukt en een foutmelding gekregen (zie schermafdruk). Ik heb er weinig vertrouwen in dat er iemand is die mij kan of wilt helpen. Op welke manier kan dit nu eindelijk opgelost worden? Het kan toch niet zo zijn dat men telkens aangeeft ‘er wordt contact met u opgenomen’ en dat ik dat maar af moet wachten? Ik wil dit zo snel mogelijk opgelost hebben. Kan iemand mij anders vertellen welke weg ik moet bewandelen om mijn abonnement te annuleren (kostenloos) + het horloge kan retourneren?
Mobiele data als noodvoorziening voor internet
Ik lees dat mensen vaak een mobiele databundel krijgen als hun vaste internet eruit ligt. Ik vraag me af: hoe goed werkt dat eigenlijk? Sind ik bij odido zit heb ik helaas al 2 keer een tijd zonder internet gezeten. Ik heb toen een Simyo databundel geprobeerd als noodvoorziening. Het werkte wel grotendeels, maar niet voor de ATAG thermostaat en homewizzard verbruiksmeters. Dat was overigens erger dan je misschien zou denken, want er waren ook problemen met de warmtepomp, maar die details zal ik besparen. Het was met een Simyo databundel die deel is van een abonnement, niet unlimited. Ik weet vrij zeker dat het aan de databundel lag, want de 2de keer heb ik de eigen router waar alle apparaten normaal gesproken ook al op zitten direct verbonden met de telefoon via ethernet (via de usb ingang), en dan de verbinding delen ("Ethernet tethering" onder android). Het ligt dus niet aan de WIFI standaard o.i.d. Ook werkt dezelfde setup perfect als de telefoon een WIFI verbinding i.p.v. mobiele data gebruikt voor internettoegang, en die dan op dezelfde manier via ethernet met de eigen router deelt. Mijn vraag concreet is: zou zoiets wel goed werken met een odido mobiele databundel? Of heeft die ook beperkingen vergelijkbaar met Simyo? M.a.w.: hoe zit het met de net neutraliteit van de mobieledataverbindingen? En maakt het type bundel of abonnement nog uit?
Bellen met andere Odido klanten werkt niet
Hallo iedereen Ik heb sinds kort een nieuwe Lightphone II (internationale editie). Ik heb geprobeerd mijn vriendin te bellen, die dezelfde mobiele provider heeft en vermoedelijk hetzelfde netwerk gebruikt, maar het mocht niet baten. Het gesprek komt wel door, maar als ik opneem, is er geen geluid/audio van beide partijen. Elkaar berichten sturen is wel mogelijk. Ik heb ook geprobeerd een vriend te bellen en dat werkte prima. Hij gebruikt een iPhone met een ander netwerk. Ook het bellen van mijn zoon, hij heeft een simyo/kpn kaart werkt prima. , terwijl mijn vriend een Samsung Galaxy S8 gebruikt. Heeft iemand anders dezelfde problemen ervaren? Ik heb verschillende keren geprobeerd opnieuw op te starten. Mijn andere duo-sim kaart geprobeerd. Contact gehad met de odido service maar hier werd aangegeven dat ik een nieuwe sim kaart moet proberen. Ik ga er één aanvragen maar heb niet het gevoel dat dit iets gaat uithalen. Op het Lightphone (reddit forum) is dit probleem bekend. Hier wordt aangegeven dat het iets met VOIP service te maken heeft en dat je odido moet vragen dit vanaf hun kan bij jou uit te zetten. Ik heb gevraagd dit te doen, service medewerker gaf aan dat hij hier naar ging kijken en liet mij mijn tel hierna herstarten om het opnieuw te proberen, geef effect. I've found a solution together with T-Mobile technical support. You can call up customer support and ask them to disable VOIP over 4G (VoLTE), you might need tech support if they cannot do that directly, but they're pretty fast. That solved the problem for me. This worked for me as well. My provider's (Delta) customer service at first didn't know they could switch it off (the lady thought she could only turn off all of 4g), but she then realised there was a new option to turn off just VoLTE/VoWIFI. It worked immediately for me. Very happy with this, thanks for the solution!!

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen