Mijn partner en ik kunnen beiden niet bellen en internetten in het buitenland terwijl dat al die jaren ervoor wel gewoon kon. Ik krijg nu steeds de melding aanmelden bij netwerk mislukt ook handmatig instellen lukt ook niet. We hebben beiden geen blokkades of betaalachterstanden of ons abonnement.
Met de chatbot kom ik er ook niet uit. verder dan: “bel de klantenservice” komt die namelijk niet. Maar ja, hoe moet ik vanuit het buitenland naar de klantenservice bellen als ik geen netwerkverbinding heb?
Ik hoop dat het op deze manier toch opgelost kan worden anders is het na heel wat jaren tevredenheid bij t-mobile en een paar jaar wat minder tevreden bij odido toch afgelopen voor mij.
Bladzijde 1 / 1
Goedemorgen Krimo, welkom op de community! Ik hoop dat jij en je partner genieten van jullie tijd in het buitenland en ik snap volkomen dat jullie bereikbaar moeten zijn. Ik heb meteen gekeken en ik zie dat jullie allebei een blokkade hebben op internationale roaming. Zet je alleen nog de laatste 4 cijfers van jullie IBAN in je profiel? Dan hef ik de blokkades direct op. Laat je het me ook weten in welk land jullie zijn? Dan kijk ik ook meteen met welke netwerken jullie daar kunnen verbinden. Dan kunnen jullie binnen no time weer bellen en internetten!
Goeiemorgen Marciano, Ik heb de laatste 4 cijfers van mijn bankrekeningnummer in mijn profiel gezet.
Wij zitten momenteel in spanje.
Alvast bedankt
Hoi Krimo, Spanje klinkt heerlijk! Bedankt voor het invullen van de laatste gegevens. Ik heb voor beide abonnementen de blokkades opgeheven. Nu moet het lukken om (handmatig) verbinding te maken met 1 van deze netwerken: Orange, Telefonica of Vodafone. Wellicht moeten jullie je telefoon opnieuw opstarten. Laat je het me weten of het is gelukt?
Hallo!
Ik heb exact hetzelfde probleem, heb alles al nagelopen maar kan niets vinden waardoor ik over de grens geen netwerk heb
Erg vervelend aangezien ik vaak reis. Zouden jullie met me mee kunnen kijken? Ik zit nu in Italië.
Bedankt!
Goedemorgen @Mlssvnbk, van harte welkom op de community en bedankt voor het volledig invullen van je profiel. Ik hoop dat je geniet van je tijd in Italië en ik snap volkomen dat je daar verbonden wil zijn. Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat er een blokkade stond op international roaming. Dit is een standaard blokkade die er aan het begin van je abonnement op wordt gezet, gezien de startdatum van je abonnement van vorige maand. Ik heb de blokkade direct opgeheven. Je moet zometeen weer (handmatig) verbinding kunnen maken met 1 van deze netwerken in Italië: ILIAD Italia S.p.A.. TIM, Vodafone of WINDTRE. Laat je het me weten of het is gelukt? Wellicht is een herstart van je telefoon nodig. Ik hoor het graag van je!
Goedemorgen,
Ik heb sinds vannacht hetzelfde in Noorwegen.
Normaal staat altijd 4G nu niks en kan niet vinden waarom dit is.
Goedemorgen,
Sinds de storing van gisteren hebben wij geen mobiel internet meer. We kunnen weliswaar een provider kiezen, maar er komt geen 4G in de iconen. Alle tips en inatellingen al afgelopen tot en met uit en weer aanzetten. Er is geen betaal achterstand.
We zijn in Frankrijk momenteel
Graag uw hulp
Goedemorgen @Jessicaveenstra1, van harte welkom op de community. Ik hoop dat je het leuk hebt in Noorwegen! Zet je alleen nog je geboortedatum in je profiel ter verificatie? Ik heb wel alvast meegekeken en ik zie geen blokkades staan. Dus je zou gewoon verbinding moeten hebben in Noorwegen. Kan je het volgende proberen:
Vliegtuigmodus aan- en uitzetten
Roaming aan
Handmatig verbinding maken met 1 van deze netwerken: Telenor Norway of Telia Norge AS
Mocht dit niet helpen, reset dan je netwerkinstellingen via je telefoon. Dit helpt vaak ook
Mocht ook het resetten van je netwerkinstellingen niet werken, laat me dan weten wat er precies gebeurt als je handmatig verbinding maakt. Krijg je ook een foutmelding o.i.d. te zien?
Hoi @pacsmas, bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je simkaart wel verbinding heeft gemaakt met een netwerk in Frankrijk. Krijg je nog een bepaalde melding te zien als je een netwerk selecteert? Wil je proberen om met deze netwerken te verbinden en kijken of sommigen wel werken: Bouygues, Free Mobile, Orange en SFR. Heb je je netwerkinstellingen ook al gereset in je telefoon? Ik hoor het graag van je!
Goedemorgen @Marciano van Odido .
Oh ik dacht dat ik de geboorte datum er ook in had gezet.
Ik had al die stappen geprobeerd voor ik hier een bericht plaatste maar helaas
Maar goed nieuws sinds vannochtend heb ik weer mijn 4G netwerk dus het is opgelost.
Zal vast nasleep zijn geweest van de storing in Nederland van de week.
Ik ben weer happy. Dankjewel!
Fijne dag en werkse!
@Marciano van Odido
De melding is dat hij geregistreerd is op dat netwerk. Inmiddels blijkt dat het ook hier wel redelijk gaat inmiddels weer. Op zowel Orange al Bouygues. Free gaf geen 4G, SFR niet meer gebrobeerd
Beetje wiebelig nog op de andere telefoon.
Bijzonderheid: De WiFi van deze camping doet het gelukkig en zodra die aanstaat is de 4G weg (heb je ook niet nodig) zodra die uitstaat komt bij mij de 4G terug, bij de andere telefoon niet. Wat mij betreft weer klaar. Dank voor de suggesties.
Hoi @pacsmas @Jessicaveenstra1, fijn dat het is gelukt, daar zijn we blij mee! Mochten jullie nog problemen ervaren of andere vragen hebben, stel ze gerust. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.