Skip to main content
10000 Topics
Opdringerige verkoop aan de deur
Vanmiddag is er een “glasvezel wijkadviseur" van Odido bij mijn moeder aan de deur geweest. Mijn moeder is 81 en technisch niet sterk onderlegd. De wijkadviseur gaf aan dat er glasvezel in de wijk is aangelegd, en dat mijn moeder dat nog niet in haar woning geactiveerd heeft. Volgens de adviseur was het activeren van glasvezel beter voor haar woning en werd dit binnenkort verplicht. Toen mijn moeder vervolgens aangaf dat ze tevreden is met Ziggo, haar huidige internet & tv-abonnement leverancier, vertelde de wijkadviseur dat Ziggo wordt overgenomen door Odido en dat ze er goed aan deed om alvast een Odido abonnement af te sluiten, want dit was goedkoper en verder zou er niets veranderen. Ook wist hij te melden dat de hele wijk al is overgegaan op Odido, omdat dit immers verplicht is, dus moet mijn moeder dat ook. Vervolgens ging hij allerlei vragen stellen over het aantal tv's in de woning, het type tv, of mijn moeder upload/streamt.. zelfs of ze een erotiek-pakket heeft. Mijn moeder weet hoe de tv aan en uit gaat, en daar houdt het wel op, en werd zeer ongemakkelijk door alle vragen waar ze het antwoord niet op wist. Ik vind dit nogal wat. Aan de deur komen, aangeven dat glasvezel verplicht is en op een zeer opdringerige manier willen verkopen. Het hele gesprek staat gelukkig op videodeurbel, dus heb ik het nog rustig kunnen nakijken. Is dit een gebruikelijke manier van verkopen? Want alleen uit principe zou ik nu al adviseren om niet over te stappen.
TV beeld valt steeds kort weg
Met verschillende tussenposen valt het beeld en geluid kort weg (1 sec) en gaat dan weer verder. Heel irritant en niet acceptabel. Ik heb een nieuwe router en TV-box ontvangen maar het probleem is er nog steeds. Alle bekabeling ook vervangen met de meegeleverd kabels. Ik weet het niet meer en verzoek jullie de verbinding na te kijken. Als ik in het modem log kijk is die wel heel druk maar geen idee of dit van invloed is. Willen jullie op afstand beoordelen graag? 1 Aug 9 09:45:54 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403] 2 Aug 9 09:45:54 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of 31.20.231.96 obtained, lease time 1800 3 Aug 9 09:45:54 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending renew... 4 Aug 9 09:45:53 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403] 5 Aug 9 09:45:53 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of 10.108.19.79 obtained, lease time 1800 6 Aug 9 09:45:53 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending renew... 7 Aug 9 09:45:22 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403] 8 Aug 9 09:45:22 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of 10.68.82.125 obtained, lease time 3600 9 Aug 9 09:45:22 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending renew... 10 Aug 9 09:30:53 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403] 11 Aug 9 09:30:53 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of 31.20.231.96 obtained, lease time 1800 12 Aug 9 09:30:53 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending renew... 13 Aug 9 09:30:51 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483403] 14 Aug 9 09:30:51 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of 10.108.19.79 obtained, lease time 1800 15 Aug 9 09:30:51 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending renew... 16 Aug 9 09:28:40 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1 17 Aug 9 09:28:40 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: ip lease:192.168.1.137, given to MAC:7a:94:61:ec:e8:ae, with hostname:*, Lease time:549878 18 Aug 9 09:28:40 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD 19 Aug 9 09:24:17 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses 20 Aug 9 09:24:17 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d 21 Aug 9 09:23:42 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1 22 Aug 9 09:23:42 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: ip lease:192.168.1.137, given to MAC:7a:94:61:ec:e8:ae, with hostname:*, Lease time:549580 23 Aug 9 09:23:42 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD 24 Aug 9 09:22:27 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses 25 Aug 9 09:22:27 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d
Wifiplus bekabeld icm Zyxel EX5601-T1
Hallo, Sinds gisteren 2 wifiplus punten in bezit, de eenvoudige installatie gevolgd en alles gaat goed (volgens handleiding) bij koppelen met modem. Vervolgens probeer ik ze ergens in huis (prima wifi dekking modem) neer te zetten, blijven enkel power en wifi lampje groen branden. Kortom geen dekking / wifipunt wat werkt. Wat lopen zoeken in de instellingen van de router, geen gekke dingen gezien, vervolgens de mrpo mesh app gedownload. Middels toevoegen Mesh apparaat heb ik het wifipunt vervolgens kunnen vinden en toe kunnen voegen. Volgens mij bug, maar mesh staat op offline / wifipunt is niet te vinden als mesh apparaat… Probeer vervolgens te connecten met wifipunt, geen succes, vervolgens verdwijnt het punt weer in zijn geheel en is het wifipunt niet meer te vinden. Daarnaast probeer ik rechtstreeks het wifipunt te verbinden, hierbij zelfs 2 manieren geprobeerd; In overkapping ligt netwerkkabel vanuit meterkast, welke verbonden is aan modem. Dit betreft een cat6 kabel met lengte van 35m. Ik koppel wifipunt met deze kabel, wacht, echter krijg niks qua verbinding of zichtbaar wifinetwerk? Zoals hierboven ook, enkel groen lampje voor power en wifilampje. Voordat ik actie bij punt 1 ging doen, heb ik eerst het wifipunt geconnect met het modem in de meterkast. vervolgens zelfde uitkomsten als bij punt 1. Kortom op wat voor manier ik het ook probeer, geen enkel succes? Er ligt nu een TP link access point in de overkapping, had ik al / niet geheel tevreden over snelheid, maar dit werkt gewoon. Kortom gewoon werkende kabel / verbinding met modem. Alleen de geleverde wifipunten leveren niks. Graag advies.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen