Skip to main content

onstabiel internet

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Internet valt steeds ineens weg, met een analyser kom ik niet boven de 50Mbps uit. Normaal gesproken is dit 1000mbps. Heb bijna een jaar lang geen problemen gehad en sinds de laatste paar weken lijkt het steeds slechter te worden.

Het stappen plan meerdere keren doorlopen internet blijft traag en het powerlampje op er modem blijft knipperen. De chat bot kon mij niet verder helpen en stuurde mij naar de community

Uitgelichte reactie

19 april 2025

@Brady Goed dat je onze community hebt gevonden en hier een topic over opent. Ik help je graag verder! 

Wil je de vragen van ​@Waqqas beantwoorden? Als je jouw community profiel nog aanvult met de laatste 4 cijfers van je IBAN, is de verificatie compleet. Ik kijk dan gelijk met je mee!

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20995 reacties
  • 18 april 2025

Hallo ​@Brady 

Heb je een T56 waarop het power lampje blijft knipperen? Het internet zou dan niet moeten werken.

Mocht je toch wel internet hebben, sluit eens  een laptop bekabeld aan op de router, doe een speedtest met de Ookla speedtest app en deel het resultaat hier.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 19 april 2025

@Brady Goed dat je onze community hebt gevonden en hier een topic over opent. Ik help je graag verder! 

Wil je de vragen van ​@Waqqas beantwoorden? Als je jouw community profiel nog aanvult met de laatste 4 cijfers van je IBAN, is de verificatie compleet. Ik kijk dan gelijk met je mee!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 24 april 2025

Dit is met kabel op een willekeurig moment. Mijn partner werkt thuis en heeft regelmatig geen internet meer. Het afgelopen jaar was het internet goed geen problemen mee gehad tot de afgelopen weken. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 24 april 2025

Dit is de wifi dus zonder lan-kabel. 4m van de router vandaan

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13911 reacties
  • 25 april 2025

Dank voor de foto's ​@Brady, zou je voor mij alleen nog de geboortedatum willen toevoegen aan je profiel? Die heb ik namelijk nodig voor de verificatie! Als je mij dan hier een seintje geeft dan ga ik direct voor je aan de slag om te kijken wat er speelt. Alvast bedankt. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 25 april 2025

Hoi Tommie, 

ik heb mijn geboortedatum toegevoegd aan mijn profiel 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13911 reacties
  • 28 april 2025

Hey ​@Brady, de geboortedatum komt niet overeen met het abonnement, zou je dit nog willen controleren? Dan kan ik een lijnmeting voor je uitvoeren! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 april 2025

Ik heb het nu aangepast

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13911 reacties
  • 29 april 2025

Dankje ​@Brady, hierdoor heb direct een lijnmeting kunnen doen. Nu krijg ik geen hele goede meting, hij leest maar een deel van het modem uit. Zou je het modem eens willen voorzien van een factory reset? Dit doe je door het knopje achterop 30 seconden lang ingedrukt te houden. Kan je dan zonder instellingen aan te passen de snelheid meten? Ik zie dat je Mesh hebt uitgeschakeld maar voor de 2,4 en 5 GHz band dezelfde SSID hebben, zo is het lastig om te weten met welke band je verbonden bent en kun je met de 2,4 GHz verbonden zijn en lage snelheid ervaren. 

Ook ben ik benieuwd met wat voor kabel je de speedtest gedaan hebt, dit moet namelijk minimaal Cat5e zijn om meer dan 100 Mbit/s te kunnen halen. Zou je ook de kabels van het ONT en modem voorzichtig willen aandrukken? Als er ook maar 1 connector niet goed zit kun je dit merken in je snelheid. Geef je mij hier een seintje als je dit gedaan hebt? Alvast bedankt!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen